Omalla nimellä nettiin?

Ei hyvä

Illan vaalikeskustelussa presidenttiehdokkaat keskustelivat että pitäisikö lakisääteisesti vaatia nettikirjoittelu vain omalla nimellä.

Mitähän siitäkin tulisi? Pahimmat tekstit kirjoitettaisiin takuulla jonkun oman inhokin nimellä. Ja vaikka kirjoittaisikn omalla nimellään, niin Suomessa on niin paljon samannimisiä ihmisiä että menisi jonkun muun piikkiin pian jonkun typerät tölväisyt.

71

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,

Kaipa silloin olisi myös pakollinen rekkautuminen?

Tuskinpa tänne tulee, vähentäisi kirjoitukset minimiin. Ja mainoksethan täällä ovat pääasia, luulen?

• Ville tai Kalle Virtasia riittää. En ymmärrä tuollaista vouhotusta, että omalla nimellä pitäisi kirjoittaa. En minä bussipysäkilläkään vaadi saada tietää kenenkään nimeä, joka jonkun sanan kanssani vahtaa.

• mihin katosi välivii

Ei tuollainen onnistu vielä vuosikymmeniin. Tasan tarkkaan en tulisi omalla nimellä ja kuvalla tänne kirjoittelemaa Yksityisyyssuoja sentään on vielä lakisääteissämme.
      Eikö naamakirja ole jo heille jotka haluavat olla esillä? Minä en, ja ihan sama kuka mitäkin mieltä kulloinkin on, en odota vastauksia.
      Kokeilin guuglettaa nimeäni, yhdydnimellä vain muutama, ja ei osunut yksikään minuun.

• tii-na-...

kannatan omalla nimellä nettiin kirjoittamista samalla lailla kun facebookissa silloin jokainen joutus vastaan kirjoituksistaan tietysti täällä vois kirjoittaessa käyttää nimimerkkiä mutta ylläpito vois tarvittaessa pistää oikean henkilön vastuuseen eikä jotain keksittyä.

• facettaja

Oletko ihan satavarma , että facebookissa kaikki kirjoittavt omalla nimellään ?

• Face*
        facettaja kirjoitti:

Facebookissa on mielestäni saavutettu joka tapauksessa jonkinlainen palstakäyttäytymisen taso. Henkilöönkäyviä kommentteja en ole sieltä lukenut, toisin kuin täältä päivittäin.

• nimi niminen

Laitetaanko fb:ssa sotu, joe ei, niin silloinhan nimenä voi olla mikä vaan.

• rekattu puskasta
        Face* kirjoitti:

Facebookissa on mielestäni saavutettu joka tapauksessa jonkinlainen palstakäyttäytymisen taso. Henkilöönkäyviä kommentteja en ole sieltä lukenut, toisin kuin täältä päivittäin.

Facebookissakin kannattaa olla varovainen kenen kanssa ryhtyy kaveroimaan ja paljastaa omia tietojaan. Niitäkin voi käyttää ikävällä tavalla hyväkseen jopa tällä palstalla ja on käytettykin.

• tii-na-...
        facettaja kirjoitti:

no ainakin mun kaverit on ja tuntemattomia en edes hyväksy kavereiks ja tosi vähän sellaisia pyyntöjä on ollukkin vähän vaikee olla joku muu kun on oma kuva ja oma nimi.

• tii-na-...
        rekattu puskasta kirjoitti:

Facebookissakin kannattaa olla varovainen kenen kanssa ryhtyy kaveroimaan ja paljastaa omia tietojaan. Niitäkin voi käyttää ikävällä tavalla hyväkseen jopa tällä palstalla ja on käytettykin.

no ei ainakaan mun facebook juttuja ja tietoja oo käytetty täällä hyväksi millään tavalla vaikka mulla on täältäkin muutama facebook kaveri.

• tii-na-...
        nimi niminen kirjoitti:

jos sää oot facebookissa joku keksitty niin mitä sää siellä sillon teet kelle sää kommentoit tai kelle sää päivität eihän sulla voi olla edes kavereita kun sua ei kukaan tunne.

• tii-na-... kirjoitti:

no ainakin mun kaverit on ja tuntemattomia en edes hyväksy kavereiks ja tosi vähän sellaisia pyyntöjä on ollukkin vähän vaikee olla joku muu kun on oma kuva ja oma nimi.

En ole minäkään kaikkia kaverikseni hyväksynyt facebookissa,
        vaikka on pyyntöjä tullut. Voi myös hylätä pyynnön.

• Minä ?
        tii-na-... kirjoitti:

jos sää oot facebookissa joku keksitty niin mitä sää siellä sillon teet kelle sää kommentoit tai kelle sää päivität eihän sulla voi olla edes kavereita kun sua ei kukaan tunne.

Minä ?

• aha...
        Minä ? kirjoitti:

Minä ?

aha

• Elli Epäluuloinen
        tii-na-... kirjoitti:

Mutta kun facebookissa on monella joku maisema tai ihan vain se vakio piirretty silhuettikuva. Mitenkäs sen todennat? Voi teeskennellä jotain sun vanhaa tuttuas ja yrittää utsia sun asioitasi. Voi toki olla joku sun tuttus mutta ei se tuttu joka väittää olevansa.

Mulla ei ole face-profiilia koska olen sen verran epäluuloinen. Jos oikea kuva on oikean nimen kanssa niin se vakuuttaa kyllä enemmän.

Ja entäs jos joku, joka ei tykkäis susta, tekis sun nimelläsi, samannimisiä ihmisiä voi olla paljonkin Suomessa ja laittais sillain suljetun profiilin ettet pääse sinne, ja tämä väärin sun nimeäsi käyttävä voi jauhaa vaikka minkälaista p:tä. Mitäs siitä tuumaisisit?

• hetut julkisia
        nimi niminen kirjoitti:

Sotulla tai hetulla ei ole enää nykyään mitään merkitystä henkilön tunnistamisessa. Huolimattomien rekisterinpitäjien tiedostoista loppuvuodesta 2011 vuosi nettiin 16000 suomalaisen henkilötiedot mukaanlukien hetut. Jokainen voi poimia listoilta mieleisensä henkilöllisyyden kirjautuessaan saiteille.

• sdfghjli
        nimi niminen kirjoitti:

nimi niminen

Onko sellaisia olemassa, jotka nettiin mihinkään sotunsa antaisivat? Ihmettelen jos on.

• demeter

En kannata omalla nimellä kirjoittamista, koska siihen tarkoitukseen on toiset foorumit (lehtien yleisönosastot ja muu lehtikirjoittelu). Sosiaalinen media
      demokraattinen. Se tarjoaa mahdollisuuden mielipiteeen ilmaisuun myös
      niille, joiden ääni ei muuten kuulu. Totta kai siitä seuraa ylilyöntejä, mutta
      jos ihmisillä on tarve heitää lokaa ja kiusata muita, netti taitaa olla siihen
      tarkoitukseen aika kesy väline.

Toinen syy miksi en kannata omalla nimellä kirjoittamista on se, että joskus tulee esimerkinomaisesti vetäneeksi keskusteluun mukaan myös ulkopuolisia henkilöitä ja nimimerkkikirjoittelu suojelee silloin heitä. Tarkoitan nyt lähinnä oman perheen- tai suvun jäseniä.

• tii-na-...

toikin on vähän semmoinen juttu että riippuu mitä kirjoittaa ei kai täällä nyt kukaan mitään salaisia juttuja kirjoitakkaan kenestäkään ei edes ittestään yleiset asiathan on muutenkin kaikkien nähtävillä ja kuultavilla.

• demeter

Tuo on tärkeä pointti. Joissain tapauksissa voisi tulla haukkuja sukulaisilta, jos sattuisivat lukemaan, mitä heistä on joku kirjoittanut. Joillakin saattaa olla hyvinkin hankalia sukulaisia.

• demeter
        tii-na-... kirjoitti:

toikin on vähän semmoinen juttu että riippuu mitä kirjoittaa ei kai täällä nyt kukaan mitään salaisia juttuja kirjoitakkaan kenestäkään ei edes ittestään yleiset asiathan on muutenkin kaikkien nähtävillä ja kuultavilla.

No kun tuntuu, että juuri noihin asioihin (kun ihminen kertoo itsestään tai perheestään) täälläkin käydään käsiksi.
        Myös kokemukseni omalla nimellä kirjoittamisesta vahvistivat käsitystäni siitä, että kirjoituksia voidaan käyttää paitsi oman, myös läheisten leimaamisen ja kiusaamisen välineenä.

• tii-na-...
        the.-man kirjoitti:

demeter

Tuo on tärkeä pointti. Joissain tapauksissa voisi tulla haukkuja sukulaisilta, jos sattuisivat lukemaan, mitä heistä on joku kirjoittanut. Joillakin saattaa olla hyvinkin hankalia sukulaisia.

mula on onneks tosi vähän sukulaisia eikä niistä kukaan takuuvarmasti käy tällä palstalla suurinpiirtein kaikki on kyllä facebookissa.

• tii-na-...
        demeter kirjoitti:

No kun tuntuu, että juuri noihin asioihin (kun ihminen kertoo itsestään tai perheestään) täälläkin käydään käsiksi.
        Myös kokemukseni omalla nimellä kirjoittamisesta vahvistivat käsitystäni siitä, että kirjoituksia voidaan käyttää paitsi oman, myös läheisten leimaamisen ja kiusaamisen välineenä.

no täällä nyt muuta teekkään kun kiusataan mutta suotakoon helle se ilo jos silmätikuksi joutuu niin se on ihan sama mistä kirjoittaa kumminkin kiusataan kateutta se on toisilla vaan on elämä ja toisilla ei.

• tii-na-... kirjoitti:

mula on onneks tosi vähän sukulaisia eikä niistä kukaan takuuvarmasti käy tällä palstalla suurinpiirtein kaikki on kyllä facebookissa.

Ei minunkaan sukulaiseni (ainakaan tietääkseni), mutta joillakin tilanne saattaa olla toinen. Voi heitä olla facebookissa, sitä en tiedä, koska en itse sinne ole liittynyt, enkä liity.

Tiedän tapauksen, jossa eräs nainen kyllästyi sukulaistensa touhuihin (olivat tehneet hänen lapsestaan lastensuojeluilmoituksen) ja hän kirjoitti erään lehden mielipidepalstalle omalla nimellään kirjoituksen, jossa ihmetteli miksi lastensuojelu ottaa nimettömiä ilmiantoja vastaan ja ihmetteli miksi lastensuojelua kiinnostaa se, että 16-vuotias ei halua mennä lukioon, vaan ammattikouluun. Eli miksi tuollainen "huolestuneitten sukulaisten" ilmoittama asia edes otetaan käsittelyyn.

Siitähän se riemu sitten repesi ja sukulaiset kävivät kuumina. Ja raukkamaisesti vielä tämän 16-vuotiaan kimppuun.

• demeter
        tii-na-... kirjoitti:

no täällä nyt muuta teekkään kun kiusataan mutta suotakoon helle se ilo jos silmätikuksi joutuu niin se on ihan sama mistä kirjoittaa kumminkin kiusataan kateutta se on toisilla vaan on elämä ja toisilla ei.

Tylsäähän tuo on tii-na, kiusaaminen, mutta kun sanovat, että kaikki mikä ei tapa, vaihvistaa...

• tii-na-...
        the.-man kirjoitti:

Ei minunkaan sukulaiseni (ainakaan tietääkseni), mutta joillakin tilanne saattaa olla toinen. Voi heitä olla facebookissa, sitä en tiedä, koska en itse sinne ole liittynyt, enkä liity.

Tiedän tapauksen, jossa eräs nainen kyllästyi sukulaistensa touhuihin (olivat tehneet hänen lapsestaan lastensuojeluilmoituksen) ja hän kirjoitti erään lehden mielipidepalstalle omalla nimellään kirjoituksen, jossa ihmetteli miksi lastensuojelu ottaa nimettömiä ilmiantoja vastaan ja ihmetteli miksi lastensuojelua kiinnostaa se, että 16-vuotias ei halua mennä lukioon, vaan ammattikouluun. Eli miksi tuollainen "huolestuneitten sukulaisten" ilmoittama asia edes otetaan käsittelyyn.

Siitähän se riemu sitten repesi ja sukulaiset kävivät kuumina. Ja raukkamaisesti vielä tämän 16-vuotiaan kimppuun.

no jokuhan syy siinä täytyy olla että sukulaiset puuttuvat asiaan sää tiedät vaan tämän naisen version asiasta ja toisaalta kuusitoistavuotias kumminkin puolustaa vanhempiaan vaikka heissä ei puolustamisen aihetta olisikaan en mää usko että ilmoituksia tehdään lastensuojeluviranomaisille vaan piruuttaan kun ei tehdä vaikka olis aiheellistakin ainakin siinä tapauksessa jos lapsi joutuu tekemisiin poliisin kanssa aina ilmoitetaan lastensuojeluviranomaisille.

• tii-na-... kirjoitti:

no jokuhan syy siinä täytyy olla että sukulaiset puuttuvat asiaan sää tiedät vaan tämän naisen version asiasta ja toisaalta kuusitoistavuotias kumminkin puolustaa vanhempiaan vaikka heissä ei puolustamisen aihetta olisikaan en mää usko että ilmoituksia tehdään lastensuojeluviranomaisille vaan piruuttaan kun ei tehdä vaikka olis aiheellistakin ainakin siinä tapauksessa jos lapsi joutuu tekemisiin poliisin kanssa aina ilmoitetaan lastensuojeluviranomaisille.

Kyllä minä tiedän tuon mainitsemani tapauksen hyvinkin.

Et ole koskaan kuullut aiheettomista lastensuojeluilmoituksista? Niitä tehdään melkoisen paljon. Ongelma onkin siinä, että niitä voi tehdä nimettömänä, jolloin tällainen kiusaaja ei koskaan joudu vastuuseen.

Et siis ymmärtänyt, että lastensuojeluilmoituksen tekijät tekivät sen siksi, että lapsi ei halunnut mennä lukioon ja niin myös siinä lastensuojeluilmoituksessa luki. Tai todellinen syy taisi olla se, että halusivat kiusata sukulaistaan.

Eräs kaverini ei oikein tullut toimeen yhden naapurinsa kanssa. Tämä naapurin eukko oli kovin hanakasti komentelemassa ketä milloinkin. Kaverini on aika suorasanainen mies ja sanoi tälle eukolle mitä mieltä hän tämän touhuista on. Eipä aikaakaan, kun eläinsuojeluvalvoja otti yhteyttä ja sanoi saaneensa ilmoituksen eläinrääkkäyksestä. Kaverini sanoi, että tervetuloa vaan katsomaan tänne miten meidän koirat voivat. Tulihan sieltä tarkistuskäynti ja asia jäi silleen. Valvoja sanoi, että kaikki ookoo, hyvin olet koiriasi pitänyt. Kertoi myös, että näitä turhia ilmoituksia tulee paljonkin, mutta kaikki heidän on kuitenkin tarkastettava.

• demeter
        the.-man kirjoitti:

Et ole koskaan kuullut aiheettomista lastensuojeluilmoituksista? Niitä tehdään melkoisen paljon. Ongelma onkin siinä, että niitä voi tehdä nimettömänä, jolloin tällainen kiusaaja ei koskaan joudu vastuuseen.

Et siis ymmärtänyt, että lastensuojeluilmoituksen tekijät tekivät sen siksi, että lapsi ei halunnut mennä lukioon ja niin myös siinä lastensuojeluilmoituksessa luki. Tai todellinen syy taisi olla se, että halusivat kiusata sukulaistaan.

Eräs kaverini ei oikein tullut toimeen yhden naapurinsa kanssa. Tämä naapurin eukko oli kovin hanakasti komentelemassa ketä milloinkin. Kaverini on aika suorasanainen mies ja sanoi tälle eukolle mitä mieltä hän tämän touhuista on. Eipä aikaakaan, kun eläinsuojeluvalvoja otti yhteyttä ja sanoi saaneensa ilmoituksen eläinrääkkäyksestä. Kaverini sanoi, että tervetuloa vaan katsomaan tänne miten meidän koirat voivat. Tulihan sieltä tarkistuskäynti ja asia jäi silleen. Valvoja sanoi, että kaikki ookoo, hyvin olet koiriasi pitänyt. Kertoi myös, että näitä turhia ilmoituksia tulee paljonkin, mutta kaikki heidän on kuitenkin tarkastettava.

Ikävä kyllä lastensuojeluilmoituksia (ja varmasti myös ilmoituksia eläinrääkkäyksestä) tehdään luulottelunkin perusteella ja ihan kiusallakin.
        Jokainen ilmoitus vaatii yhteydenoton ja selvityksen ja vie virkailijoitten aikaa,
        mikä ei tiettävästi tällä hetkellä riitä edes vakavien laiminlyöntien nopeaan käsittelyyn.

• tii-na-...
        the.-man kirjoitti:

en oo kuullu en oo joutunu tekemisiin mutta järkikin sen sanoo ettei toi lukio voi olla ainut syy eihän semmonen mihinkään lastensuojelun piiriin kuulu sehän on jokaisen omassa valinnassa ja jos tehdäänkin ilmoitus eihän viranomaiset voi ottaa sitä tosissaan.

• tii-na-...
        demeter kirjoitti:

Ikävä kyllä lastensuojeluilmoituksia (ja varmasti myös ilmoituksia eläinrääkkäyksestä) tehdään luulottelunkin perusteella ja ihan kiusallakin.
        Jokainen ilmoitus vaatii yhteydenoton ja selvityksen ja vie virkailijoitten aikaa,
        mikä ei tiettävästi tällä hetkellä riitä edes vakavien laiminlyöntien nopeaan käsittelyyn.

mutta hei demeter jos syy on toi niinkun the man kirjoitti niin eihän se ole mikään syy.

• tii-na-... kirjoitti:

en oo kuullu en oo joutunu tekemisiin mutta järkikin sen sanoo ettei toi lukio voi olla ainut syy eihän semmonen mihinkään lastensuojelun piiriin kuulu sehän on jokaisen omassa valinnassa ja jos tehdäänkin ilmoitus eihän viranomaiset voi ottaa sitä tosissaan.

Kyllä se nyt vaan niin oli ja asia jäi sitten silleen, koska lastensuojelussa ei havaittu mitään moitittavaa lapsen kohtelussa. Ja se keskeisin syy ilmoituksen tekemiseen oli nimenomaan se, että lapsi ei halunnut jatkaa peruskoulusta lukioon.

Ei se mikään syy olekaan tehdä ilmoitusta, mutta näin siinä vaan kävi. En ymmärrä minäkään tuollaista.

• demeter kirjoitti:

"demeter"

Luehan tuo minun kirjoitukseni.
        Olisi kiva lukea miten siinä näet lastensuojeluilmoituksen tai yleensäkin kaikenlaiset ilmoitukset.
        Minä kun en hirveästi jaksa lukea yhdestä joka on satuttanut varpaansa kiveen.

H.

• demeter
        tii-na-... kirjoitti:

mutta hei demeter jos syy on toi niinkun the man kirjoitti niin eihän se ole mikään syy.

Ei toki, (tii-na) mutta lastensuojeluilmoitus täytyy käsitellä, jos se tehdään.

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Luehan tuo minun kirjoitukseni.
        Olisi kiva lukea miten siinä näet lastensuojeluilmoituksen tai yleensäkin kaikenlaiset ilmoitukset.
        Minä kun en hirveästi jaksa lukea yhdestä joka on satuttanut varpaansa kiveen.

H.

Mikä niistä sinun kirjoituksistasi nyt pitäisi lukea hunksi ? Niitä on niin paljon, (melkein yhtä paljon kuin minulla) ettei niitä jaksa vanha erkkikään. Jos tarkoitat tuota klo 12.32 niin luinhan minä sen.

Mitä ilmoituksiin tulee, lastensuojeluilmoituksen kohdalla taitavat virkailijat olla vain tyytyväisiä, jos ilmoitus oli aiheeton. Harmi vain, että sekin vei heidän aikaansa.

• demeter kirjoitti:

Mikä niistä sinun kirjoituksistasi nyt pitäisi lukea hunksi ? Niitä on niin paljon, (melkein yhtä paljon kuin minulla) ettei niitä jaksa vanha erkkikään. Jos tarkoitat tuota klo 12.32 niin luinhan minä sen.

Mitä ilmoituksiin tulee, lastensuojeluilmoituksen kohdalla taitavat virkailijat olla vain tyytyväisiä, jos ilmoitus oli aiheeton. Harmi vain, että sekin vei heidän aikaansa.

"demeter"

Älä ole kansalainen, ole maailman kansalainen ja ajattele.
        H.

• tii-na-...
        demeter kirjoitti:

Ei toki, (tii-na) mutta lastensuojeluilmoitus täytyy käsitellä, jos se tehdään.

no tuolahan the man sanoi että keskeisin syy oli se ainakin mää käsitän ettei ainut syy ja kirjoitin tossa aikaisemmin että lapset puolustavat aina kumminkin vanhempiaan voihan siellä olla tullu sellainen epäselvyys että joku on käsittänyt lapsen haluavan lukioon mutta vanhempien haluavan jotain muuta no se siitä vatkaamisesta mää oon todellakin tosi huono uskomaan sellaisia ihmeellisiä asioita mitä en oo ite ollu paikanpäällä kuulemassa moni asia muuttuu suusta toiseen mennessään ihan erillaiseks mitä se on alun perin ollut.

• tii-na-... kirjoitti:

no tuolahan the man sanoi että keskeisin syy oli se ainakin mää käsitän ettei ainut syy ja kirjoitin tossa aikaisemmin että lapset puolustavat aina kumminkin vanhempiaan voihan siellä olla tullu sellainen epäselvyys että joku on käsittänyt lapsen haluavan lukioon mutta vanhempien haluavan jotain muuta no se siitä vatkaamisesta mää oon todellakin tosi huono uskomaan sellaisia ihmeellisiä asioita mitä en oo ite ollu paikanpäällä kuulemassa moni asia muuttuu suusta toiseen mennessään ihan erillaiseks mitä se on alun perin ollut.

Ole uskomatta. Minä tunnen tuon perheen ja tiedän mitä tapahtui. Tiedän myös että tämän lapsen vanhemmat olisivat toivoneet hänen jatkavan lukioon, mutta hän ei itse halunnut.

Voit sinä sitä uskonpuutettasi siinä jänkätä, minä kuitenkin tiedän miten asia oli.

• tii-na-...
        the.-man kirjoitti:

Ole uskomatta. Minä tunnen tuon perheen ja tiedän mitä tapahtui. Tiedän myös että tämän lapsen vanhemmat olisivat toivoneet hänen jatkavan lukioon, mutta hän ei itse halunnut.

Voit sinä sitä uskonpuutettasi siinä jänkätä, minä kuitenkin tiedän miten asia oli.

määhän lopetin jo ajat sitten mukavaa lauantaita mää lähden kohta töihin.

• Meillä taitaa vieläkin jatkua radio-ohjelma, Maamiehen tietolaari tai Kansalaisten kaatopaikkaradio, joka syntyi jo ennen nettiä ja palstoja.
      Muista kuunnelleeni sitä joskus lievällä häpnaadilla, sen verran kovaa sanaa ja kieltä siellä käytettiin joskus.
      Vanhemmiten sitten tajusin että siellä sallittiin vain "yhdensuuntaiset" mielipiteet.
      Uskonkin aikasti vakaasti että ihan kaikkia puhelin-nauhoituksia ei päästetty koskaan ihmistenilmoille.
      Ihan oman nimen vaatiminen johtaisi samaan ilmiöön, ajankohtana aatteellisesti turmiolliseksi todettu henkilö jäisi taka-alalle vähin äänin.
      Presidenttinä minä olisin erittäin varovainen kannanotoissani eri aatteisiin, vaikkapa natseihin, näin kärjistettynä. Vaikka se puolue luotiinkin yhden hirvityksen käsikassaraksi niin kyllä siellä oli enemmistö ihan kansan Sosialisteja, kuten monissa muissakin maissa.
      "Born to be Wild and love" - järjestökin saattaisi olla järjestö jossa enemmistö harrastaisi suloista seksiä vain, mutta osa siitä olisi sitten villi-ihmisiä.

Tämän päivän uutisissa kerrottiin että Pohjois-Korea alkaa rankaisemaan niitä kansalaisia jotka eivät itkeneet uskottavasti kun Kekkosensa menehtyi.
      En minä liiemmin pidä siitä että kansa kokoontuu haukkumaan yhtä nimimerkkiä, tai jotain ihmisluokkaa Susijahdin omaisesti, mutta kannatan kyllä ehdottomasti mahdollisuutta siihen. Viimeaikaisista kuvioista minua inhottaa se että hinttien mollaaminen, tupakointi, viinankäyttö, kännissä ajaminen ja vastaavat, saavat aikaan päättäjissä Megaloplastisen anemian aivoihinsa.
      Muutaman ihmisen mielipiteet laajentuvat Mega-luokan ongelmaksi ja Mega-luokan rangaistuksiksi.
      Tyyliin Intti: Yksi mokaa, kaikki juoksee...
      H.

• massaan kuuluva

Niinistö heitti hyvin massojen kiusaamisesta, heidät on sivuutettu. Lienee yhteys hintti/homoreposteluun. He ovat "suosiossa" ja valtaväestön mielipiteet yritetään kumota. Ison luokan kiusaamista.
        Yhtä hyvin voi ajatella hunkzin saaneen anemian aivoihinsa, vai kuinka?
        Eihän meidän kaikkien tarvi kaikkea hyväksyä.
        Oletko huomannut, miten hintit mollaavat valtaväestöä? Vain heidän vaatimuksensa on mentävä läpi. pari vuosikymmentä sitten homostelu oli rikos. On monessa maassa vieläkin. Sama se, mitä tekevät, mutta jättäisivät lait ja nuoret rauhaan.

• Korppis*

Enitenhän vaalikeskustelussa osaa porukasta kiukutti blogikirjoittajien kommentit ja nehän tehdään omalla nimellä.

Samahan se on täällä rekatuttuna, omalla valokuvalla mukana olevana ja oikeilla henkilötiedoilla (ylläpidolle) antaneena joutuu helposti maalitauluksi jopa rasistiksi kun kertoo mielipiteitään suuremmitta tunnekuohuitta..

Olen kertonut mielipiteitäni esim. homojen lisääntymisestä ja maahanmuuton epäkohdista sekä kyseenalaistanut tunteilla kantaaottavia aloituksia, jotka ovat Iltalehtien lööppien manipuloimien tekemiä.

Tunteella mukaan vaikka päin seinää... Esim. perhesurmien jälkeen lööpissa luki isolla ...surmatut lapset olivat niiiin suloisia.

Nimettömänä kirjoittavat ovat niitä omasta mielestään "parenpia, suvaitsevaisempia ja empaattisempia ihmisiä" ; )

• "demeterpis"

"Ihan oman nimen vaatiminen johtaisi samaan ilmiöön, ajankohtana aatteellisesti turmiolliseksi todettu henkilö jäisi taka-alalle vähin äänin"

Hyvä sinä, jatka minun lukemista.
        H.

• Korppis*
        hunksz kirjoitti:

"demeterpis"

"Ihan oman nimen vaatiminen johtaisi samaan ilmiöön, ajankohtana aatteellisesti turmiolliseksi todettu henkilö jäisi taka-alalle vähin äänin"

Hyvä sinä, jatka minun lukemista.
        H.

Kiireisen päivän iltaa!

On tosi mielenkiintoista kuinka jaksat lukea viestejäni ja jopa näet minut siellä täällä milloin dementerinä ja palomana ja sitten hihität kuinka kusetat minua, voi sinua riepua. No ymmärrän, sitä se liika netissä roikkuminen teettää.

En juurikaan lue viestejäsi, olenhan jo kertonut, että en ymmärrä suurta kirjallista lahjakkuuttasi. Menee meikäläisen hilseen yli.

Olisin sangen onnellinen jos et vaivautuisi viestejäni kommentoimaan, siis ihan aikuisten oikeesti.

• Aika paljon tuossa on noita mahdollisia epäkohtia lueteltu.
      Kyllä kai se laki kunnianloukkauksesta järkevimpiä hillitsee.

Tuli vaan mieleen, kun radio-ohjelmassa haastateltiin Pohjoiskarjalaista yrittäjää,.
      Hän valitti, kun oli joutunut vaihtamaan yrityksensä nimeä..
      Haastattelu kuului jotenkin näin. " Tuosta joku sälli-porukka kulki ohitse, ja nappasivat liikkeen nimen itselleen, ja alkoivat rääkyä sillä nimellä.
      Asiakkaat ympäri Suomen kyselivät, että oletko sinä Hassinen mennyt sekaisin.
      Bändin nimi oli Hassisen kone.

• RosaLiiin

Ketä se nyt kiinnostaisi, mikä ja kuka oikein olen.

Tämmöisiä ihan tavallisia höpinöitä vain. Ei mitään järisyttävää.

Olen yksi kolmesta samannimisestä suomen maassa, ollaan vielä melko samanikäisiäkin.

• k-kotton

Noin minäkin kuvittelin, mutta näyttää se kiinnostavan. Siitäkin vähästä, mitä olen kirjoitellut itsestä, niin jotakin analyysejä näyttää tehtävän.
        Ehkä se ei niin kiinnostais, jos kaikki olisnäytillä, mutta on siinä kyllä sitten aika suuria vaaroja.

• ei onnistu,,aije

jooo, ei tuu mittää, anonyyminä tulee totuus aina julki, kaikessa raadollisuudessaan, tai anaki tulee tutkintaan jos tulee epäily vääryydestä.

• -

Woihan kettu, eikö uteliaisuudella ole mitään määrää?

Miksi pitää tietää sanoja, eivätkö sanansa ole tärkeimpiä?
      Lentäkää tai oksentakaa, ei haittaa.

• ???

Mitä hyödyttää oman nimen tai nimimerkin käyttö, kun ilkeilee ja on pirullinen sillä sitten?

EI YHTÄÄN MITÄÄN!

Päinvastoin, vielä vastenmielisempää!

• Minä nyt vastaan Sinulle omasta puolestani.
        Mulle nimmarit on siinä mielessä tärkeitä. Kun minulla ei ole aikaa eikä haluja lukea kaikkia kirjoituksia, niin silloin, kun tänne tulee, niin nimimerkeistä tietää, kuka on samalla aaltopituudella, niin helpommin tulee juttuun.
        Jos joku ei ole, voi jättää lukematta, ja toivoa, että tämä tekisi samoin.
        Tuskin se nimimerkillä ilkeily kauan onnistuu.

• meeriamanda
        k-kotton kirjoitti:

Minä nyt vastaan Sinulle omasta puolestani.
        Mulle nimmarit on siinä mielessä tärkeitä. Kun minulla ei ole aikaa eikä haluja lukea kaikkia kirjoituksia, niin silloin, kun tänne tulee, niin nimimerkeistä tietää, kuka on samalla aaltopituudella, niin helpommin tulee juttuun.

Samoin tuumailen minäkin. Nicillinen tulee tutuksi, ei sen tarvi rekattu olla kunhan käyttää sitä samaa, on tunne et tietää kenelle vastaa.

Monesti on vain joku sana, ja sitäkään ei pidetä sen ketjun aikana samana... mistä tietää kenelle vastata.. meneekö hänelle ketä tarkoitat?

Jos vaan haluaa heittää ajatuksensa keskusteluun on eriasia, keskustelussa vaihdetaan mielipiteitä ei vain heittoja. Itse ainakin pidän siitä että minulle vastaillaan, pyrin niin tekemään itsekin, mutten mielipidetokaisuihin puutu.

• eeti
        k-kotton kirjoitti:

Minä nyt vastaan Sinulle omasta puolestani.

Nimimerkit ovat tärkeitä, kun halutaan tutustella.
        Kun pitää tehdä ruumiintarkasteluja, mittailuja, punnituksia.

Kun eivät sanat riitä, vaan on saatava tietää, kuka niiden takana on.
        Kun arvostellaan sanojaa, ei sanoja.

• meeriamanda kirjoitti:

Samoin tuumailen minäkin. Nicillinen tulee tutuksi, ei sen tarvi rekattu olla kunhan käyttää sitä samaa, on tunne et tietää kenelle vastaa.

Monesti on vain joku sana, ja sitäkään ei pidetä sen ketjun aikana samana... mistä tietää kenelle vastata.. meneekö hänelle ketä tarkoitat?

Jos vaan haluaa heittää ajatuksensa keskusteluun on eriasia, keskustelussa vaihdetaan mielipiteitä ei vain heittoja. Itse ainakin pidän siitä että minulle vastaillaan, pyrin niin tekemään itsekin, mutten mielipidetokaisuihin puutu.

Ei tarvitsekaan olla rekattu ja mitäs sitten tapahtuukaan. Tulee joku "nikkivaras" ja käyttää samaa nikkiä, mutta kirjoittaa päinvastoin kuin alkuperäinen. Näitä tapauksia riittää.

• meeriamanda
        the.-man kirjoitti:

Ei tarvitsekaan olla rekattu ja mitäs sitten tapahtuukaan. Tulee joku "nikkivaras" ja käyttää samaa nikkiä, mutta kirjoittaa päinvastoin kuin alkuperäinen. Näitä tapauksia riittää.

Tämän kun olen itse kokenut, yhden kirjaimenerolla ehti jokusen kirjoittelemaan ennenkuin hänet poistettiin.

Voimpa kertoa etten ollut ainut tälläkään ikäpalstalla jolle näin tehtiin.
        Se tuntui todella pahalta, siksipä rekkaudun että voin varmasti näyttää toteen ettei klooni ole minun koneeltani lähtenyt.

• Ei kiitos p-kärpäsiä
        eeti kirjoitti:

Joistain voi saada oikein perskärpäsen jos käyttää samaa nikkiä. Jos se ei ole rekattu mutta kuitenkin aina sama, niin kuka tahansa voi kirjoitella puuta heinää toisen nimissä. Ja joku on voinut vuosia takaperin käyttää samaa rekkaamatonta nikkiä ja sitten joku "fiksu" kaivaa näitä vuosia vanhoja juttuja arkistosta ja väittää, että kirjoitit silloin ja silloin näin.
        Tää on NIIIN nähty. Siksi vaihtelen nikkiä ettei kukaan ala roikkumaan persiissä kiusaamassa.

• eeti
        Ei kiitos p-kärpäsiä kirjoitti:

Joistain voi saada oikein perskärpäsen jos käyttää samaa nikkiä. Jos se ei ole rekattu mutta kuitenkin aina sama, niin kuka tahansa voi kirjoitella puuta heinää toisen nimissä. Ja joku on voinut vuosia takaperin käyttää samaa rekkaamatonta nikkiä ja sitten joku "fiksu" kaivaa näitä vuosia vanhoja juttuja arkistosta ja väittää, että kirjoitit silloin ja silloin näin.
        Tää on NIIIN nähty. Siksi vaihtelen nikkiä ettei kukaan ala roikkumaan persiissä kiusaamassa.

Niinpä, en itsekään, kai heikkohermoisena, halua olla kenenkään pas*anheitto-häränsilmä, yllättäen ja pyytämättä. :))

Minulle alkaa tämä koko homma olla jo aika naurettavaa, elämä Is Out There. :))
        Mutta, addiktio, mikä addiktio, on tämäkin.

• meeriamanda kirjoitti:

En tiedä, miten kauan täällä onnistuu kirjoittelu, ilman rekkautumista. Tuolla edellisellä ei ainakaan miehillä onnistu päivää kauempaa, korkeintaan viikon.
        En lähde sellaisia edes lukemaan, jossa ei ole rekkautuneita.
        Joskus hymyilyttää, kun pienellä paikkakunnalla asuu, ja käy kylällä, niin näkee varmaan kaksinkertaisen määrän tuttuja ja poulituttuja, kun täällä parhaimmillaan kerrallaan. Ja siellä on ihtenään, täällä kyyristellään nimimerkin suojassa, Ja arimmat ei edes siihen uskalla.

• eeti kirjoitti:

Tuo on puuta heinää.
        Ihmiset on erilaisia. En minä odota, että kaikki minustakaan pitää. Joka ei pidä, ja näkee nikin, niin silloin voi hypätä yli, niin minäkin teen.
        Minä olen niin paljon hölmö, etten osaa erottaa nettikeskustelua livestä. En minä livessäkään työnny sellaiseen seuraan, jossa en viihdy.
        Minusta elämä on paljon mukavampaa, kun on mukavien ihmisten parissa.

• Politiikka ja uskonto on sellaisia alueita, jotka on paras jättää jokaisen omaan harkintaan.
        Ylenmääräisellä tuputtamisella ei saada kun vahinkoa aikaan.
        Jälkeenpäin on helppo sanoa, miten olisi pitänyt tehdä.
        Ei se markka-aika reilut 20 vuotta sitten niin loistokasta ollut.
        Suomeen tuli silloin itse tehty lama

• Mä varmaan kirjottasin ihan samoja höpinöitä täällä omalla nimelläni myös. Mulla on ollut sama nimimerkki (paloma) täällä kirjautumisestani lähtien ja sitä ennen soneran chatissä; siis varmaan joku kymmenen vuotta. Monet läheiset tietää mun nikin myös. Naamatauluni on sivullani joka on julkinen. Ei mulla ole mitään salattavaa ja jos sanon jotain tyhmää niin oma on häpeäni.

• Pirre*

Njaa..kuinkahan kauan tämä palsta sitten eläisi.., mutta omasta puolestani ei mitään vastaankaan.

• kannatan

Kyseessä on lähinnä lehtien sivuilla tapahtuva kirjoittelu. Mitä kummaa siinä on? Se jarruttaa sopivasti käyttämästä sopimatonta kieltä.
      Nämä sivut jatkavat, kuten tähänkin asti. Joskus täällä on hyvä vuoropuheluissa olla anonyymisti. Silloin on hyökkäyksiä vähemmän:)

• bessie*

Millaisia nuo mainitsemasi hyökkäykset oikein ovat? Paljon niistä ja kiusaamisesta, raatelemisesta ja repisestäkin täällä kirjoitellaan, mutta vähemmän, jos yhtään, sellaista olen kuitenkaan nähnyt? En toki ihan kaikkea lue, joten on voinut jäädä huomaamatta, mutta silti ihmettelen ja olen pitkään ihmetellyt.

• Vanha Varis
        bessie* kirjoitti:

Millaisia nuo mainitsemasi hyökkäykset oikein ovat? Paljon niistä ja kiusaamisesta, raatelemisesta ja repisestäkin täällä kirjoitellaan, mutta vähemmän, jos yhtään, sellaista olen kuitenkaan nähnyt? En toki ihan kaikkea lue, joten on voinut jäädä huomaamatta, mutta silti ihmettelen ja olen pitkään ihmetellyt.

Voit käydä katsomassa, minkälaisia nuo hyökkäykset ovat. Muuta ei siellä juuri enää osatakaan

• Vanha Varis
        Vanha Varis kirjoitti:

Voit käydä katsomassa, minkälaisia nuo hyökkäykset ovat. Muuta ei siellä juuri enää osatakaan

Tarkoitan 70 palstaa

• Mie en ainakaan taho, siis omalla nimellä kirjottaa sitäkään vähää mitä nikilläni kirjotan.
      Facepokissa oon omalla nimellä ja kuvalla, mutta olen rajoittanut omille sivuille pääsyn.

• En näe pulmaksi sitä, ettei sanomistaan omalla nimellään voi vastata. Itse julkisesti kirjoitan harvoin, yksityisesti enemmän, tällä palstalla nimimerkillä, mutta kun joskus paikallislehteemme jutun laitan, teen sen omalla nimelläni. Vaikken mikään julkkis paikkakunnallamme ole, varsin moni kuitenkin minut tuntee.

Jos omat sanat ja näkemykset eri asioista hävettää, on parempi pitää suunsa kiinni.

• ...-,7-,*

Onko mieleesi koskaan juolahtanut, että jospa on vaikkapa hoitotyössä, ja nimi sattuu olemaan harvinainen, niin voiko vuodattaa kaikkea haluamaa ihan vapaasti?
        Itse tiedän tapauksia, jotka eivät todellakaan ole miellyttäviä niiden kohteille, vaikkei edes kirjoittamisesta ole kyse.

Eri asia, jos on joku Matti/Maija Meikäläinen.

Tehkää omalla nimellänne, sehän on vapaasti nytkin saatavaa tekoa.

• Vanha Varis

Omalla nimelläänkään ei voi kirjoittaa muut kuin rekisteröidyt kirjoittajat. Ensin on tultava palstalle rekisteröitynä ja sitten kruksattava x Käytä muuta kuin rekisteröityä nimimerkkiäsi!

• pelanteri

Ei ikinä. Miksi antaisin kiusaajille aseet? Niitä riittää ihan yllin kyllin reaalimaailmassakin.

Nimimerkille Vanha Varis. Mitä mahdoit tarkoittaa sillä että vain rekisteröityneet voivat kirjoittaa omalla nimellään? En minä ole rekisteröitynyt, mutta ihan hyvin voisin tuohon tepan tilalle kirjoittaa oman nimeni. En sitä kuitenkaan tee.

• pelanteri

piti sanomani pelanterin tilalle. Tepa kun oli varattu, mutta en huomannut korjata.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 560
      9197
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2295
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      180
      1450
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      19
      1189
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      930
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      867
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      784
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      782
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      40
      711
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      632
    Aihe