Tilanteeni on vähän kinkkinen eli odotan poikaystäväni kanssa lasta rv 20 5. Mutta miehelle syntyi lapsi kohta tulevan ex-vaimonsa kanssa viime viikolla. Tapasimme heidän jo ollessaan asumuerossa eikä mies tiennyt exänsä raskaudesta mitään. Meidänkin pikkuisemme oli vahinko.
Minun raskauteni on ollut vaikea alusta asti, enkä ole pystynyt tekemään töitä pahoinvointini ja pienten supisteluideni takia. Tarvitsen mieheni apua selvitäkseni ihan normaalistakin arkipäivästä. Kaiken lisäski minusta on tullut todella huomion kipeä, olen jotenkin naurettavan mustasukkainen jokaisesta muusta naisesta jopa anopistani.
Tiedän mieheni olevan täysin sitoutunut minuun ja menimme juuri kihloihinkin. Hän on sanonut että asiat hänen ja exänsä välillä ovat selvitetty ja tahtoo mennä kanssani naimisiin kunhan ero astuu voimaan. En ole vielä tavannut miehen exää enkä heidän lasta. Tahtoisin kovasti sillä onhan tuo tulevan lapseni sisarus ja minä hänen äitipuolensa, joten tahtoisin muodostaa suhteen kyseiseen lapseen alusta asti.
Mieheni ex on tosin ollut kamala minua kohtaan alusta asti, on haukkunut miehen ystäville ja sukulaisille, jopa lähettänyt uhkailuviestejä minulle. Ex vannoi saavansa miehen takaisin lapsen avulla, vaikka mieheni olisi tahtonut abortin mutta hän ei suostunut. Nyt kun lapsi on syntynyt niin mieheni ex on ollut hirveän vaativa ja sanoo tarvitsevansa miestä koko ajan. Mies yleensä viettää muutaman tunnin työpäivänsä jälkeen lapsensa luona. Kun hän on kotona ex soittelee mitä tarvitsee milloinkin.
Tilanne on todella riistäytynyt käsistä, enkä minä oikein pysty nauttimaan raskaudestani, kun koko ajan on jotenkin nurkkaan ahdistettu olo ja tunnen että miehelleni on ex ja lapsi tärkeämpiä. Tottakai ymmärrän, että lapsi tarvitsee isäänsä. Mutta ex ei suostu minua tapaamaan eikä tahdo lapseni olevan minun kanssani tekemisissä. Miehelleni en uskalla tilanteesta puhua, koska hän on muutenkin kovilla tässä tilanteessa. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä voisin tehdä perheiden yhdistämisen eteen?
Mitä tehdä?
7
238
Vastaukset
- kylä se siitä
Mies taitaa tykätä ajella paljaalla.. tuli vaan mieleeni. Mutta asiaan, antaisin olla vähän aikaa ja antaaa tilanteen "rauhoittua", lapset(kummatkin) on kuitenkin niin pieniä etteivät tajua vielä pariin vuoteen tilannetta. Älä hiillosta miestä liiaksi, hän on todella pahassa paikassa, joskin toki omaa syytään. Anna vähän tilaa exälle, mutta mikäli joudutte jutulle ole asiallinen ja ystävällinen. Todennäköisesti hänkin saatuaan ajatuksensa selviksi elämänmuutoksensa jälkeen haluaa lapselle mahdollisimman paljon rakastavia aikuisia ympärille, ja se sisältää sinutkin.
- ItseLähesSamanKokenu
Jos miehesi todella on sitoutunut sinuun, hänen kuuluisi laittaa exällensä selvät pelisäännöt ja tehdä tämä asia hänelle myös selväksi.
(mistä tiedät elääkö miehesi kaksois elämää, jos haluaakin pitää teidät molemmat...sanoo vaan exän olevan kamala eikä muka halua sinua tavata, todellisuudessa mies elätteleekin uskoa tälle exälleen, ja sanoo että sinä olet tasapainoton jonkavuoksi hän ei uskalla sinua jättää yms..)
Jos miehesi todella haluaa eron tuosta ex-naisestaan, kannataisi nyt ensimmäisenä sopia lastenvalvojan kanssa tapaamisista, elatuksesta yms. näin tämä asian vakavuus valoittuisi varmasti myös tälle exälle. Ja nyt kun heidän lapsensa niin pieni vielä, voisi miehesi käydä tätä tapaamassa esim. 2kertaa vko eikä suinkaan joka päivä! ja kun lapsi kasvaa niin että häntä ei imetetä enää, voisi lapsi tulla isälleen viikonloppuisin vaikka yhdeksi yöksi ja taas kun kasvaa vaikka 1.v niin voisi olla sen normaalin joka toinenvk loppu isällään perjantai klo:18-sunnuntai klo:18 tällaisen tapaamissopimuksen minä ainakin suosittelisin lastenvalvojalla tekemään.
Tuohon tarvii tehdä selvät pelisäännöt niin että tuo exäkin tulee ymmärtämään ettei saa miestä enää takaisin vaan nyt olisi aika jättää teidät rauhaan ja jatkaa elämäänsä. Niin kauan kun tuo exä pystyy miestäsi pomputtamaan ja pyytelemään milloin mitäkin niin ette todellakaan ole saamassa häneltä rauhaa.
Kun mies on saanut elatukset selvitettyä ja alkanut maksamaan niitä, ei exällä ole enää mitään syytä pyytää tuomaan sitä tai tätä sillä elatuksen pitäisi nämä kattaa, toki jos hänellä on tiukka rahatilanne voi soittaa miehellesi jos lapsi tarvitsee esim. lääkkeitä tai jotain muuta akuuttia... silloin avunpyyntö on ok.
Toivottavsti saat tämän selitettyä myös miehellesi, muuten et kyllä itse jaksa tuota toimintaa kauaa, hermothan siinä menevät.
Varautukaa myös siihen että tämä exä alkaa kostamaan lapsen kautta miehellesi kun hänelle selviää että toiveita yhteenpaluusta ei ole, voi alkaa estämään tapaamisia, levittämään valheita yms. mutta muistakaa olla kovina, älkääkä vaan antako periksi. Ottakaa yhteys lastenvalvojaan ja hakekaa tapaamisislle vaikka vahvistusta oikeusteitse mutta periksi ei saa antaa, tällöin exä voittaa ja jatkaa samaa touhuaan!
Voimia teille molemmille!!- yrujwrtw
Kannattaa myös säästää kaikki nuo uhkausviestit jotka saat, sillä jos myöhemmin sinulle tulee tarvetta hakea lähestymiskieltoa tälle exälle (jos uhkailut pahenevat, eikä jätä sinua rauhaan) on sinulla näyttöä tueksi!
Exä ei myöskään voi mitenkään estää sinua ja lasta tapaamasta esim. silloin kun lapsi on isällään.
Jos haluaisi estää, olisi hänen haettava sinua kohtaan lähestymiskieltoa itsensä ja lapsensa puolesta, ja tämä nyt ei menisi oikeudessa läpi jos ei olisi näyttöä että olet vaaraks,i myös lapsenisän pitäisi puoltaa lähetymiskieltoa lapsenkohdalla jotta se menisi läpi.
- tjarjt
Hei aloittaja, oletkos saanut selvyyttä tilanteeseenne, miten miehesi asiaan reagoi?
- säälin sinnuuuuuuuu
Paljaalla ajelu tuottaa hedelmää. Kaikkeen säkin itsesi olet alentanut, hoh hoijakkaa....!
- epätoivoinen1234
Minulla on meilkein samanlainen tilanne, paitsi että ei läheskään..
Olimme mieheni kanssa taanoin erossa hetkellisesti, vkl.. Palasimme kuitenkin yheen heti sen jälkeen. Olemme elelleet normaalisti kunnes mieheni paljasti että kävi silloin kyseisellä viikonloppuna "paneskelemassa" erästä naista, noh tämä nainen on nyt raskaana.. Mieheni on yrittänyt naisen tekemään abortin koska ei tahto lapselle sellaista elämää että joutuu seikkailemaan isän ja äidin luona. Nainen ei kuitenkaan ole suostunut. Suhteemme alussa puhuimme että jos meille joskus kävisi niin että lapsi olisi tullakseen niin se olisi iloinen asia. Nyt kuitenkin luulen olevani raskaana ja mieheni haluaa minun tehdä abortin.. Mietin että miten kestäisin sen että "tappaisin" oman tulevan lapseni ja sen jälkeen katsoisin mieheni ja tämän toisen naisen lasta? Olikohan sittenkään fiksua palata yhteen.
Pelkään myös että mies valitsee naisen ja lapsen kunhan tämä syntyy.. Olen kyllä saanut käsityksen että ei miehelläni ole tunteita kyseistä naista kohtana ollut koskaan eikä voisi tulla olemaankaan, mutta lapsi on aika suuri asia.
Onko ketään jolla olisi tälläinen samanlainen tapaus joskus sattunut kohdalle ja miten olette siitä selvinneet?
Näen itse painajaisia melkein joka yö, unessa mies ilmoittaa aina valitsevansa toisen naisen, herätessäni olen aivan paniikin vallassa, kestäkö sitä että tämä nainen alkaa pyöriä lapsensa kanssa? Nainen selvästikkin on kiinnostunut miehestäni. - jgsrftjs
En voi antaa muuta neuvoa muutakuin että keskustele miehesi kanssa tämä asia kunnolla läpi. Tuskin miehellä mitään tunteita tuota "panoa" kohtaan on, mies on vaan toiminut panetuksen huumassa, eli tuskin kiinnostuu naisesta yhtään sen enempää vaikka nainen lapsen pitäisikin. Lähinnä ihmettelen nyt sitä että miksi mies vaatii myös sinua tekemään abortin.... olethan sinä hänen kumppaninsa kuitekin, etkä vaan mikään yhdenillan pano. Saattaahan olla että mies pelkää koska suhteenne on hieman epävaakaalla pohjalla jos on ollut tuota onn/offia... selvitä tämä asia hänen kanssaan, ja kerro että et todellakaan halua aborttia tehdä siksi että hän alkaa nyt jännittämään/pelkäämään (nuo tunteet tosin ovat normaaleja kun eka kyseessä) Keskustelkaa myös suhteenne tilanteesta, mitä elämältä haluatte ja siitä miksi miehesi ei nyt olekkaan valmis... (voi olla että tuo käynyt pano "vahinko kummittelee)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070