Pikku tytöt "äidit"!

#

Sossu kiittää kun saa jatkuvasti uusia asiakkaita! : )

18

423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärtynyt

Mitä sitä tarttee tulla tommosia turhia juttuja tänne kirjottelee??!! -.-

• ilmaistaviinaa

Karu totuus on, että näiden teinivanhempien vanhinkokakaroista tulee aina lasku veronmaksajille. Siinä loisiessa vielä opitaan ettei mitään tarvitse maksaa itse. Kaikki tarjotaan kuin tarjottimella ei ilmaiseksi, vaan maksutta. Sen maksamisen hoitaa joku muu taho, ja piikki on auki pahimmillaan loputtomiin. Kun nuorena oppii, ettei rahan teen tarvitse tehdä mitään, niin kyllähän se asenne vanhempanakin on ihan sama.

• YksiNuoriÄiti

Sossut, Eli sosiaalityöntekijät ovat jokaisen kunnan pakollinen palvelu. Kunnat tarjoavat asukkailleen laadukasta - ja vähemmän laadukasta palvelua, johon kuuluu mm. perustoimeentuloturva, terveyden huolto, koulut ym. Nämä palvelut on tarkoitettu kaikille kuntalaisille ja jokainen heistä on siis oikeutettu sitä saamaan. Niin myös toimeentulotukea. Toimeentulotuki ja muut kunnan palvelut maksavat kunnalle. Kunta maksaa, ei sossu. Sossu on vain virkamies, joka tekee päätökset. Sosiaalityöntekijät tekevät paljon muutakin, kuin vain "jakavat rahaa" (joka ei todellisuudessa ihan näin yksinkertaista ole) Sosiaalityöntekijä voi toimia aikuis puolella tai lastensuojelussa, mutta myös muita vaihtoehtoja on. Siellä työskentelee myös lastenvalvojat ja perhetyöntekijät.

Toimeentulotuki on viimeinen mahdollinen tulon lähde, kun tulot eivät kata menoja. Silti toimeentulotuki on tiukka ja se edellyttää, että kaikki mahdolliset tulonlähteet on huomioitu lainoja myöten. Toki sosiaalityöntekijän harkintaa voidaan käyttää, mutta se on kiinni sossusta.

Pointtini oli: Myös muut käyttävät sosiaalitoimiston palveluja, kuin teiniäidit. Esim. kaikki pulsut ja pitkäaikais työttömät. Mutta siellä on myös ihan tavallisia ihmisiä, joilla on esim. avioero, jolloin otetaan lastenvalvojaan yhteyttä selvittääkseen huoltajuusasiat, tai kun lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella. Useat yksinhuoltajaäidit hakevat kunnalta (tai neuvolasta) perhetyöntekijöiden palveluja, jotka kuuluvat nekin sosiaalityöhön.

Mieluummin "pikkutytöt" Käyttävät sossujen tukia, että voivat käydä koulunsa ja pääsevät kunnon töihin, kuin että jäävät pätkätyöläisiksi ja ikuisiksi eläteiksi. Nimimerkillä: alaikäisenä synnyttänyt --> yhteys lastensuojeluun --> syventävä kurssi kaikista mahdollisista sosiaalitoimiston palveluista =)

• -_-

"Toimeentulotuki ja muut kunnan palvelut maksavat kunnalle. Kunta maksaa, ei sossu."

Niin, ja kuka maksaa kunnalle? Työssäkäyvät veronmaksajat.

"Silti toimeentulotuki on tiukka ja se edellyttää, että kaikki mahdolliset tulonlähteet on huomioitu lainoja myöten."

Ketään, paitsi opiskelijoita, ei pakoteta ottamaan lainaa, että voisi saada toimeentulotukea.

"Esim. kaikki pulsut ja pitkäaikais työttömät."

Osittain joo. Mutta jos juopoilla tai pitkäaikaistyöttömillä sattuu olemaan säästöjä, niin toimeentulotukea ei saa. Yleensä varsinkin pitkäaikaistyöttömillä saattaa olla riittävästi säästöjä ja työtön voi saada myös muita tukia.

"Mieluummin "pikkutytöt" Käyttävät sossujen tukia, että voivat käydä koulunsa ja pääsevät kunnon töihin, kuin että jäävät pätkätyöläisiksi ja ikuisiksi eläteiksi. "

Perusopetus on kaikille ilmainen. Ja peruskoulun jälkeisiä opintoja varten sekä korkeakouluopintoja varten saa opintotukea.

• yksinuoriäiti
        -_- kirjoitti:

"Toimeentulotuki ja muut kunnan palvelut maksavat kunnalle. Kunta maksaa, ei sossu."

"Silti toimeentulotuki on tiukka ja se edellyttää, että kaikki mahdolliset tulonlähteet on huomioitu lainoja myöten."

Ketään, paitsi opiskelijoita, ei pakoteta ottamaan lainaa, että voisi saada toimeentulotukea.

"Esim. kaikki pulsut ja pitkäaikais työttömät."

Osittain joo. Mutta jos juopoilla tai pitkäaikaistyöttömillä sattuu olemaan säästöjä, niin toimeentulotukea ei saa. Yleensä varsinkin pitkäaikaistyöttömillä saattaa olla riittävästi säästöjä ja työtön voi saada myös muita tukia.

"Mieluummin "pikkutytöt" Käyttävät sossujen tukia, että voivat käydä koulunsa ja pääsevät kunnon töihin, kuin että jäävät pätkätyöläisiksi ja ikuisiksi eläteiksi. "

Perusopetus on kaikille ilmainen. Ja peruskoulun jälkeisiä opintoja varten sekä korkeakouluopintoja varten saa opintotukea.

• viisaitaihmisiä.....

"Pikku tytöt"

Jos vaan opettelisit ensin kirjoittamaan?

• kolmenpojanäiti

Myös äidit maksavat veroa tuloistaan, myöhemmin sitten töistä. Jokainen jossain kohtaa lapsen hankkiva saa kelan tuet, joiden määrä ei riipu äidin iästä ja niillä sitten elellään se kotiäitiysaika. Lisää tietoa löydät halutessasi kelan sivuilta kohdasta Lapsiperheiden etuudet :)

• verotmaksanminäkin

Mieluummin maksan verorahoillani mitä tahansa muuta kuin juoppojen, sossupummien vuokran.. ihmiset ovat "ahh-niin masentuneita ja rikki blääh blääh blääh" etteivät kykene työntekoon. Hohhoijaa, äitiys on kunnia asia, enkä usko niillä sossunrahoilla elämisen olevan mitään herkkua! Pärjättävä vain on!

• teiniäitijaylpeä!

Täällä on yksi TEINIÄITI joka ei saa penniäkään sossuta :) Tietysiti saan äitiyspäivärahan lapsilisän mitä muutkin. Mutta miehelläni on tarpeeksi hyvä palkka että pärjätään mainiosti ilman :) Mutta en myöskään tuomitse niitä jotka sossuta hakevat rahaa, sitä vartenha ne on että sieltä voi apua hakea jos omat varat ei riitä!

• Tyypillistä

argumentointia tuollainen on lähinnä niille ihmisille, joille on maailmanloppu antaa senttiäkään omastaan ilman vastapalvelusta, samaan aikaan kun itse ei edes huomaa, saati arvosta, niitä asioita mitä itse on saanut muilta. Maksan mielelläni teiniäideille vähän extraa, jotta he kykenevät tarjoamaan hyvän lapsuuden lapsilleen ja sitä kautta hyvinvoivia uusia veronmaksajia ja työntekijöitä yhteiskunnalle siinä vaiheessa, kun olen itse vanha ja apua tarvitseva. Ilmeisesti se olet sinä joka odotat, että se apu ja tuki tulee siinä vaiheessa ihan ilmaiseksi ja kiittämättä?

• ...

miettikääpä jos itse olisitte sellaisessa tilanteessa, että tulisitte raskaaksi ehkäisystä huolimatta ja ette kykenisi aborttiin saati sitten adoptioon. Meillä suomessa näitä tälläisiä teini äitejä riittää. Millä he sitten eläisivät jollei sossu tuilla kun ei muualtakaan rahaa saisi? Kadullekko heidät pitäisi sysätä vauvoineen. Tuolla ajattelu tavalla sietäis lähtee venäjälle vähä kattelemaan menoa. Tai ehkä näitten teiniäitien pitäs viedä muksunsa venäjälle tallelokeroon josta sossu sitte noutas ja palata takas koulun penkille? Sitäkö te toivotte!? Ei se tarkoita sitä, että aina eletään sossu tuilla jos teininä muksun pyöräyttää. Itse sain esikoiseni 15 vuotiaana ja jäihän se koulu vähäksi aikaa, mutta sinne palasin ja sieltä valmistuin ja nyt 5 vuotta hyvä palkkaisessa työssä. Ja varmasti olen nuo tuet takaisin maksanut !

• anteeksvaa...

yhdys_sanat!!!! ja ps. äitiysrahasta menee vero!!

• ...

No en nyt jaksanut alkaa kirjoittamaan niin täydellisesti kun ei mistään todella tärkeestä ole kysymys. Ja tiedän kyllä että siitä menee vero, mutta tarkoitan lähinnä muita tukia.

• Verot ja verot..

Ei tässä elämässä kukaan maksa niin paljoo veroja että vois sanoa maksavansa toisille yhtään mitään.. Sen verran veroa itse maksellut, et hyvä kun omat kuluni saan katettua elämäni aikana! Niin turhaa leveillä maksavansa verojen kautta muiden elämää .. Huh laske vähän, jos älliä riittää!

• ihan aikuinen äiti

te "aikuiset" äidit jotka täällä lytistätte nuorien äitien itsetuntoa.. maksamme veroa vaikka koko maassa ei olisi yhtään nuorta äitiä, ja niin maksavat hekin tuistaan ! mielummin annan verorahani nuorien äitien tueksi kuin alkoholistin tai eduskunnan torkkupeittoihin.. se aikuiset, näyttäkää mallia älkääkä lytätkö toisia, näin nuorista kasvaa hyvällä esimerkillä hyviä veronmaksajia.

• 18+18=?

Täällä 4-vuotiaan "ex" teiniäiti, joka ei koko neljän vuoden aikana ole nostanut lantin lanttia sossusta ja opiskelee kolmannen asteen tutkintoa rahoittaen opiskelunsa työllä.

• vaavimasu

Se idiootti joka kuvittelee opintotuen, joka on siis max 96 euroa riittävän kattamaan opinnoista kertyvät kulut eli, materiaalikustannukset ja työvälineiden kustannukset saa syödä päänsä tietämättömyydellään.. Sikäli kun eduskunnassa par aikaa jopa pohditaan opintotukien leikkaamista. 96 eurolla tai vähemmällä, riippuen vanhempien tuloista, pitäisikö nuoren naisen elää kuukausi ja myös elättää lapsensa? Taidat olla myös tietämätön sen suhteen, että alle 25 vuotias toimeentulotuella pitkäaikainen eläjä joka ei hakeudu opiskelemaan tai hanki töitä (tällä tarkoitetaan myös niitä jotka hakevat, mutta eivät vaan saa) saa leikattua toimeentulotukea, eli ensin -20 % perusosasta ja pidemmällä aikavälillä leikkaavat jo -40 %. Se perusosa muutenkin on 336 euroa ja sentit päälle, ja ei riitä minulla kuukauden elämiseen, kun kuitenkin Helsingissä asun jossa kaikki on kalliimpaa. Jos tilillesi saat rahaa esim. Vanhemmalta laskun maksuun, miinustaa sosiaalivirasto sen summan seuraavasta hyväksytystä tuesta, jolloin ollaan jo lähemmässä kusessa. En usko kovin monenkaan nuoren haluavan tieten tahtoen siis elää kädestä suuhun.
      Itse olen raskaana 36 0 viikoilla, en ole voinut raskauteni aikana opiskella sillä joutuisin muuten olla kemikaalien kanssa tekemisissä jatkuvasti.. Mielelläni olisin opiskellut kokoaika ihan viimiseen asti, sillä kouluakin oli käymättä enää reilut 10 opintoviikkoa. Elän tällä hetkellä siis toimeentulotuilla, kivaa ei ole se persaukisuus kun enempää tukia ei tule, mutta en valita.. Hengissä kuitenkin ollaan ja vauvalla kaikki hyvin. Taidan siis olla huono ihminen, kun muiden verorahoilla elän. Töihin en ole päässyt, sillä en ole törmännyt paikkaan jossa haluttaisiin palkata raskaana olevia. Aikuinen ihminen olen, mutta teiniksihän minut vielä luokitellaan koska en ole vielä 20 täyttänyt. Eli olen siis aloittajan mielestä varmaan pikkutyttö, kun kerta "teini" yhä olen.
      Mikä siinä on kun voi haukkua nuoret äidit, jotka hakevat apua elämiseen, mutta sitten niitä 30 äitejä jotka saamattomina eivät vaan yksinkertaisesti saa nostettua persettään ylös työnhakuun ei voida haukkua? Millä tavalla on suotavampaa ajatella vanhemman ihmisen olevan parempi äidiksi kuin nuorempi? Tietääkseni murrosikä, joka joillain saattaa alkaa jo 11 vuoden iässä valmistaa naisen tulevaan äitiyteen, antaen mahdollisuuden lisääntyä. Silloin luolamies aikoinakin ei varmaan ollut edes käsitettä iästä, kun ei ollut sitä puhekieltäkään jolla kommunikoitiin.. Silloinkin on jo saatettu lisääntyä niin ajoissa kuin mahdollista. Eli "pikkutytöt" ovat voineet olla jopa paljon nuorempia kuin nykyiset ns. Keskikäyrän teiniäidit ikäluokkaa 15-17.
      Entäs sekin, kun te tällä hetkellä työssäolevat veronmaksajat päädytte eläkkeelle? Silloinhan te elätte yhteiskunnan rahoilla, silloin teidän tulonne maksetaan kenties meidän pikkutyttöjen lasten pussista, kun he palkkatuloistaan veroja maksavat.
      Jumankauta minua hävettäisi olla niin ahne, että haukkuisin kaikki nuoret siitä, että yrittävät elää ja elättää lapsiaan.
      Se piti vielä lisätä, että opiskelemani ala, hiusala maksaa niin maltaita (hankinnat kun on sitä 800 - 2000 euroa kuukaudessa). Ei saksia ja muita tarvikkeita saa maksettua opintotuella. Ja kuinkakohan moni nuori haluaa stressata lainoista jo ennen kuin on edes työelämän ehtinyt alkaa? Rahat menee lainanlyhennyksiin, eikä siihen elämiseen.. Opintolaina on siis mielestäni se viimeinen vaihtoehto mitä harkita. Itse sosiaalivirastossa sanovat, että liian pieni osa opiskelevista nuorista tajuaa hakea tukea rahoittaakseen opinnot. Liian moni ei edes tiedä voivansa hakea tukia opintotuen lisäksi, mikä on järkyttävää..
      Jos joku nyt keksii jotain naurettavaa päänaukomista ja jauhaa paskaa siitä kuinka me pikkutytöt vaan tuhlailaan muiden varoja voivat todellakin katsoa peiliin ja hävetä sitä kuinka ahnaita narsisteja ovat ja jättää eläkeikäisenä sitten eläkkeet nostamatta, ettei puhuta itseään pussiin! :-):-):-)

• vaavimasu

Sori, kirjoitin puhelimella ja se änki tuonne 800 - 2000 perään sanan kuukaudessa itsestään, kun tarkoitin että kokonaisuudessaan.. Jotain muutakin epämääräistä huomasin puhelimen yrittäneen, mutta ei tietääkseni niin tärkeetä, että pitäisi tsekkailla tarkemmin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 534
      8597
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe