Onko flunssaa liikkellä?

Flunssainen.uusm.

Itselläni alkoi oireet viime sunnuntaina, pinellä kurkkukivulla, joka alkoi vain pahenemaan. Kuume nousi joka ilta ja hartian/selän seutu niin jumissa,että ei saannut unta. Nyt on ääni menossa ja välillä ärsyttävän yskän piirteitä,mutta ei jatkuvaa yskää. Kurkku täynnä limaa,mutta ei tule millään pois,koska ei ole yskää. Lämmintä juotu,särkyyn otettu särkylääkettä ja nenäkannuteltu yms.

Kävin lääkärissä ja antoi vain nenäonteloita avaavaa lääkettä.
Onko tämä nyt tätä tuttua viirusta,joka kiertää jokaisen ja mene ajankanssa pois?

Itse olen uusimaa alueelta.

4

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jwiejgieorgjogjo

Itsellä oli nyt lauantaina aamulla kurkku karheana ja päivän aikana alkoi kuumekin nousta, yöllä sitä oli jo yli 39 jolloin otin Panadol 1g tabletin, se hiotti kuumeen pois mutta sunnuntain aikana kuume alkoi jälleen nousta, nyt tätä kirjoittaessa sitä on taas lähes 39.

Välillä lähtee jostain syvältä ysköksiä mutta muuten ei ole mitään räkätautia, nenän kauttakin voi hengittää. Kuumaa appelsiinimehua olen juonut, kurkku on kuin vereslihalla joten kylmää ei tee mieli juoda.

Ei tässä nyt auta muu kuin lähteä aamulla työterveyslääkärille.
      Monta vuotta on mennyt ettei ole näin paljoa kuumetta ja näin pitkään ollut, yleensä olen terve kuin pukki.

• Flunssainen.uusm

Täällä taas aloittaja. Kuumetta ei ole ollut enään,mutta ääni on lähtenyt ja kurkkua raastaa. Kaupassa,kun olen töissä kassalla niin oli pakko hakea sairauslomaa.
      Siellä,kun pitää puhua sen 7-9h putkeen. Tänään uudestaan lääkäriin,varmaan tulee puhekielto.

Kuumaa olen juonnut,tee tulee kohta korvista.
      Näillä mennään! Ja paranemisia sinnekkin!
      :)

• jwie.....

Kiitos, valitettavasti kuume ei ota hellittääkseen ja eilen alkoi sitä räkääkin valumaan. Burana 400 kolmesti päivässä ja silti pitää päälle 37 lämpöjä, kun vaikutus alkaa loppua alkaa lämmöt taas kiivetä kohti 38 :/
        Tänään ei olisi saanut olla enää yhtään kuumetta joten sairausloma jatkuu...

• läkärisetä

Flunssaa on kuulkaas kokoajan liikkeellä. Kyllä te sitten huomaatte jos se on jotain vakavempaa, esim. bakteeriperäinen keuhkokuume, joten turha stressata pienistä. Normaali flunssa kestää jopa 4 viikkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      54
      3018
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      61
      2841
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      46
      2381
    4. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      42
      2371
    5. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      63
      2137
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      55
      2035
    7. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      1005
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      115
      946
    9. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      909
    10. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      38
      884
    Aihe