Minä olen huomannut, että pakkaan todella hitaasti ja kiireettömästi ostoksia kassalla, vaikka uusien asiakkaiden tavaraa pukkaa päälle.
En vain osaa pakata nopeasti ja luulen hidastuneeni entisestään. Lisäksi kävelyni on hidastunut, vaikka en koskaan ole nopea ollutkaan.
Oletteko hidastuneet iän myötä?
50
223
Vastaukset
- ap.
Tavallaan käyttäydyn, kuin olisin syönyt rauhoittavia lääkkeitä, vaikka en ole niihin koskaan koskenutkaan. Mitään lääkkeitä en siis käytä.
Ei vielä merkittävästi. Viime keväänä olin kävelytestissä n. 15 eri ikäisen naisen joukon toiseksi nopein ja vanhin. Nopein oli mua 10 senttiä pitempi ja 10 kiloa riskimpi ja 30 vuotta nuorempi himoliikkuja ja jäin hänestä yllättävän vähän jälkeen. En ole ikinä ollut mikään huippu-urheilija vaan vain omaksi ilokseni liikkuja ja lähinnä tuo kävelynopeus kuvasi sitä, että olin hyvässä kunnossa. Se vähän vaihtelee.
Parinkymmenen vuoden päästä varmaan alkaa vauhti minullakin hidastua merkittävämmin. Nyt jos hidastuisin niin että huomaisin, voisin epäillä jotain sairautta, kilpirauhasen vajaatoimintaa tms.- ap.
PupuPuskasta kirjoitti:
Ei vielä merkittävästi. Viime keväänä olin kävelytestissä n. 15 eri ikäisen naisen joukon toiseksi nopein ja vanhin. Nopein oli mua 10 senttiä pitempi ja 10 kiloa riskimpi ja 30 vuotta nuorempi himoliikkuja ja jäin hänestä yllättävän vähän jälkeen. En ole ikinä ollut mikään huippu-urheilija vaan vain omaksi ilokseni liikkuja ja lähinnä tuo kävelynopeus kuvasi sitä, että olin hyvässä kunnossa. Se vähän vaihtelee.
Parinkymmenen vuoden päästä varmaan alkaa vauhti minullakin hidastua merkittävämmin. Nyt jos hidastuisin niin että huomaisin, voisin epäillä jotain sairautta, kilpirauhasen vajaatoimintaa tms.En minä viitsi hakeutua ainakaan tk:een tutkittavaksi, kun se palvelu siellä on, mitä on.
ap. kirjoitti:
En minä viitsi hakeutua ainakaan tk:een tutkittavaksi, kun se palvelu siellä on, mitä on.
Kyllä se tk aika pelottava paikka nykyään onkin. Pitäisi olla tulkki mukana että tulisi edes jollain tavoin ymmärretyksi.
- tii-na-...
oon hidastanu tahtia ihan tietoisesti ei mulla oo koskaan mikään kiire ollukkaan tietysti töissä joutuu joskus pitään nopeeta tahtia niinkun on aina joutunu mutta vapaalla vaihdan hitaan vaihteen päälle en oo myöskään koskaan kävelly mitenkään nopeesti oon aina varannu sen verran aikaa että on kerenny vähän hitaamminkin ja muutenkin mää pidän enenmmän ihmisistä joilla on aikaa ne on jotenkin lepposampia jos meet kun pikajuna paikasta toiseen se tekee semmoisen levottoman ja kireen vaikutuksen mun mielestä ei oo mitään pahaa siinä että ihminen rauhallinen ja tavallaan niinkun keskittyy siihen mitä tekee eikä hösää.
- eukko.
Olen huomannut hidastuneeni. Myös sormistani on tullut jotenkin kömpelömmät. En saa enää helposti pieniä nappeja väkerrettyä kiinni, saatikka jotakin korun lukkoa kiinni.
Kaupan kassalla melkein paniikki iskee ruuhka-aikaan, kun pitäisi ostokset saada nopeasti pois lastattua toisten asiakkaiden tieltä.
Vanhuus alkaa tulla, ei mahda mitään. Kaikkea muutakin.
Kimmoisuus, liikkuvuus, räjähtävyys kadonneet.
Motoriikka heikentynyt siihen tasoon että kotona liikkuessani vaimo kuulee kolinasta missä menen.
Ostokset sentään mätän kärriin siinä tahdissa kuin ne tulevat.
Toivottavasti tulevaisuudessa en enää tule rappuja alas "omintakeisella" tyylillä muutaman vuoden takaiseen malliin.
15 askelmaa sujuvasti pyörimällä ilman mustelmaakaan.
Yksi asia inhottaa erityisesti.
Pysäköidessäni peruuttaen jää auto aina kymmenisen senttiä vinoon.
Ja kaikkea muutakin.- ap.
Miten tuo taskupysäköinnin 10 cm muodostuu? Jääkö se vajaaksi (olet varoinen) vai oikaisetko liikaa (olet ronski)?
ap. kirjoitti:
Miten tuo taskupysäköinnin 10 cm muodostuu? Jääkö se vajaaksi (olet varoinen) vai oikaisetko liikaa (olet ronski)?
Vajaaksi jää.
Sama koskee myös pysäköintiä poikkiruutuun.
Ja kun ei mahda mitään.
Selvimmin hidastumiseni näkyy pienessä päihteessä. Siinä missä nuorempana alkoivat jalat viemään niin nykyään hörähtelen tyytyväisenä lyhyellä säteellä liikkuen.
Usein samojen seinien sisäpuolella tai sitten vieraan pöydän ääressä.- ap.
laiska-lasse kirjoitti:
Vajaaksi jää.
Sama koskee myös pysäköintiä poikkiruutuun.
Ja kun ei mahda mitään.
Selvimmin hidastumiseni näkyy pienessä päihteessä. Siinä missä nuorempana alkoivat jalat viemään niin nykyään hörähtelen tyytyväisenä lyhyellä säteellä liikkuen.
Usein samojen seinien sisäpuolella tai sitten vieraan pöydän ääressä.Olet kuitenkin melko armollinen itsellesi. Yksi mies purki talon, kun havaitsi sen olevan millimetrin vinossa.
Kyllä. Herääminen aamulla on tosi hidasta.
Kyllä,kyllä ja kyllä.. Oon joissakin asioissa alkanu jahkailla, päätöksien tekemisissä menee aikaa. Tarttee tehdä enempi extempore asioita.:))
Liikkeissäni olen kyllä aikas nopea, mut niissäkin nykyisin yritän jo rauhoittua. Ehkä toi nopeus johtunee työstäni, se kun tahtoo sit jäädä päälle, kotiin kun pääsee väsyttää niin vimmatusti, sohva kutsuu niiiin kutsuvasti puoleensa ettei sitä voi vastustaa:)))- ap.
Mistä työstä? Kyllä huomasin hitauteni jo nuorena ollessani poimimassa greippejä. Ei tarvinnut verrata kuin keski-eurooppalaisiin, niin he olivat jo suomalaisia paljon nopeampia.
Olen hidas, koska olen suomalainen, olen hidas suomalaiseksikin sekä olen iän myötä hidastunut. ap. kirjoitti:
Mistä työstä? Kyllä huomasin hitauteni jo nuorena ollessani poimimassa greippejä. Ei tarvinnut verrata kuin keski-eurooppalaisiin, niin he olivat jo suomalaisia paljon nopeampia.
Olen hidas, koska olen suomalainen, olen hidas suomalaiseksikin sekä olen iän myötä hidastunut.Mistä työstä, no, olen hoitoalalla ja siellä piisaa tekemistä, joskus tulee tilanteita että tarvitsee nopeita päätöksiä ja rivakkaa toimintaa, onneksi se on jäljellä, etten sentään jää jahkailemaan..:))
Kotona saan sit heittää vapaalle, enkä halua kiireesti tehdä mitään jollei ole pakko.
- henrjii
Kävelyvauhti on on vähän hidastunut, ennen vanhaan menin kuin viitamaan susi, parinkymmenenkilometrin juoksulenkki ei tuntunut missään.
Töissä kyllä kädet pelaa, ja muutenkin, kierrän vielä nuoremmat kolmeen kertaan Jep. Olen aina ollut nopea käänteissäni ja myös päätökssiäni. Nyt olen alkanut hidastamaan ja hyvä niin. Vähemmälläkin ehtii olen huomannut.
Niin se on kuule käynyt minullakin. Harrastin kävelyä ennen paljonkin, mielitapani liikkua, mutta siinä olen aikatavalla hidastunut ja muutenkin se vaanii jo vähän joka asiassa mielestäni osin vasta kulman takana mutta paljon on saanut huomata ettei sitä kulmaa ole ollut enää aikoihin edessä :)
- Hei kun keikuskelen
Siinä mielessä on tullut hitautta, koska esim työmäärä kotona on vähentynyt huimasti. Ennen muinoin tarvitsi oikein organisoida, että ehtisi tekemään sujuvasti kaikki päivän touhut, että sitten jäi aikaa semmosille asioille, jotka olivat ihan minua itseä varten. Sitä teki pää kolmantena jalkana, ripeämmin kuin ripeästi, tavoitteena saada kyseinen työ äkkiä-äkkiä tehtyä.
Mutta mitä tulee noin-muuten-tekemiseen, niin voisin sanoa olevani suhteellisen nopea edelleenkin. Kaupassa pakkaan ripeästi, kun meen kävelylenkille, niin siinä sitten kans kävellään eikä meinata. Sulkapallon peluussa oon kans nopea, tosin aikasemmin olin huomattavasti nopeampi.
Laiskottelen nykyään kovasti, mojun sängyssä kirja kouras, aamuisin kahvia juon ulkona patsasmaisesti istuen ja vain lievää aivotoimintaa on havaittavissa.
Tarvitsen inspiraation kaikkeen (melkein), kun semmonen iskee, niin tuulispään lailla touhuan (esim. siivous/pihahommat ja muut mitä milloinkin).
Pidän myös enemmän semmosista aktiivisista ja nopeista ihmisistä. Semmoset flegmaattiset immeiset ei niin kolahtele mun knuppiin (pää).- ap.
Minä lukeudun flegmaattisiin ja luulen, että ihmiset hidastuvat seurassani. Jos tiedätte jonkun, kenen täytyisi rauhoittua, niin ohjatkaa tänne.
- Hei kun keikuskelen
ap. kirjoitti:
Minä lukeudun flegmaattisiin ja luulen, että ihmiset hidastuvat seurassani. Jos tiedätte jonkun, kenen täytyisi rauhoittua, niin ohjatkaa tänne.
Jokainen on oman tyyppinen ja hyvä niin. Kauheaa sekin olis, jos joku hitaampi ajattelis, että olis Pakotettu nopeuttamaan ittensä, kun toinenkin on. Tai toisinpäin.
Hyvä kun toimiskelee siten, kuin itselle passaa.
Oikeastaan tarkoitin tuolla "pidän enemmän nopeista ihmisistä", että jos esimerkiksi asuisin yhdessä jonkun kanssa tai seurustelisin. Muuten ei ole väliä mimmonen kukin on.
Mutta jos mulla olis semmonen mies, joka soffalla lötköttäis ja tuumis viikon tai kaks, että sitäkin pitäis tehdä tai täs-joku-päivä-toi-tarttis-tehdä, Niin kyllä mun niskaa alkais nyppimään. Tekisin sen homman sitten itse heti-nopiaa, niin sekin olis sitten tehty, eikä vaivais.:)
Olen tyhmä monissa asioissa, semmonenkin pistää vihaksi (tosin en raivokohtausta sentäs saa, heh), että jos on pirun kylymä ilma ja autosta kävelee kotiovelle, niin siinä samalla kävellessä vois taskunpohjalta ottaa käteensä Valmiiksi avaimen eikä siten, että kun pääsee oven viereen, niin vasta sitten rupee kaivelemaan ja miettimään, että missäs se avain on.
Tai, että pistää sen avaimen minne sattuu ja Aina saa sitä etsiskellä. Mulla on avain aina oikeanpuolimmaisessa taskussa ja sieltä se löytyy tosta-noin-vaan.
Heh, joo, oon malttamaton. (ei hyvä, ainakaan toisentyyppisten mielestä. Itse nautin, kun toinen tekee sutjakkaasti tommoset vastaavat asiat). - ap.
Näin tk:ssa nuoren mieslääkärin, joka mennä viuhtoi nopeammin kuin kukaan tuntemani ihminen. Hän paiskoi oviakin mennen tullen ja muut asiakkaat nurisivat, mutta minusta hän oli ihastuttavan persoonallinen.
Hän hoiti asiakkaatkin niin nopeasti, että pysyi aikataulussa. Hän kysyi minulta, mitä haluan ja kun sanoin, että 2 vk saikkua, niin hän ei kyseenalaistanut mitään, vaan kirjoitti pyyntöni mukaisesti. - Hei kun keikuskelen
ap. kirjoitti:
Näin tk:ssa nuoren mieslääkärin, joka mennä viuhtoi nopeammin kuin kukaan tuntemani ihminen. Hän paiskoi oviakin mennen tullen ja muut asiakkaat nurisivat, mutta minusta hän oli ihastuttavan persoonallinen.
Hän hoiti asiakkaatkin niin nopeasti, että pysyi aikataulussa. Hän kysyi minulta, mitä haluan ja kun sanoin, että 2 vk saikkua, niin hän ei kyseenalaistanut mitään, vaan kirjoitti pyyntöni mukaisesti.Heh, jos saan purskahuttaa suusta:)
JOS minä olisin lääkäri, niin saattaisin kyllä reippaasti viuhahdella huoneesta toiseen (aikaa säästääkseni), mutta ovia en paukuttelisi.
Mutta kun ottaisin asiakkaan vastaan, niin keskittyisin häneen maltillisesti, enkä missään nimessä hosuisi.
Näin toimin myös oppilaitteni kanssa. En hosu opettaessa, vaan olen ääääärimmäisen maltillinen ja hitaasti-hyvä-tulee-systeemillä.
Että jotta ja niin edespäin, riippuu tilanteesta, miten toimin. - ap.
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Heh, jos saan purskahuttaa suusta:)
JOS minä olisin lääkäri, niin saattaisin kyllä reippaasti viuhahdella huoneesta toiseen (aikaa säästääkseni), mutta ovia en paukuttelisi.
Mutta kun ottaisin asiakkaan vastaan, niin keskittyisin häneen maltillisesti, enkä missään nimessä hosuisi.
Näin toimin myös oppilaitteni kanssa. En hosu opettaessa, vaan olen ääääärimmäisen maltillinen ja hitaasti-hyvä-tulee-systeemillä.
Että jotta ja niin edespäin, riippuu tilanteesta, miten toimin.Hän olikin täysin rauhallinen ja mukava siinä vastaanottotilanteessa. Joistain ihmisistä vain pitää ensi sekunnista lähtien ja hän oli yksi niistä.
Tuo hänen persoonallinen käytöksensä... ajattelin, että hän saattaisi olla neurologisesti poikkeava, kuten itsekin olen ja heti meillä synkkasi.
Tavallisten ihmisten kanssa saatan pitkästyä tai sitten ilmassa on sellaista negatiivista väreilyä. - Hei kun keikuskelen
ap. kirjoitti:
Hän olikin täysin rauhallinen ja mukava siinä vastaanottotilanteessa. Joistain ihmisistä vain pitää ensi sekunnista lähtien ja hän oli yksi niistä.
Tuo hänen persoonallinen käytöksensä... ajattelin, että hän saattaisi olla neurologisesti poikkeava, kuten itsekin olen ja heti meillä synkkasi.
Tavallisten ihmisten kanssa saatan pitkästyä tai sitten ilmassa on sellaista negatiivista väreilyä.Joo, se on kyllä totta, että joku ihan vieras tyyppi tuntuu heti-oitis niin "kotoiselta", vaikka ei ole ehtinyt vaihtamaan kuin pari sanaa. Sitä oon aina ihmetellyt, mistä johtuneekaan. Jotenkin jonkun Olemus viestittää hänen olevan juuti miun-maun-mukkainen.:)
Ja kun semmoseen "miun-maun-mukkaiseen"-ihmiseen sitten enemmän tutustuu, niin usein hän on juuri sellainen miun-maun-mukkainen edelleenkin. - Makeisia
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Joo, se on kyllä totta, että joku ihan vieras tyyppi tuntuu heti-oitis niin "kotoiselta", vaikka ei ole ehtinyt vaihtamaan kuin pari sanaa. Sitä oon aina ihmetellyt, mistä johtuneekaan. Jotenkin jonkun Olemus viestittää hänen olevan juuti miun-maun-mukkainen.:)
Ja kun semmoseen "miun-maun-mukkaiseen"-ihmiseen sitten enemmän tutustuu, niin usein hän on juuri sellainen miun-maun-mukkainen edelleenkin.Miu mau mukaisia olette te molemmat! ;) Ap ja sinä ja muutama muukin näillä palstoilla...Kiva teitä on lukea ja annan teille virtuaalihalit täältä ruudun takaa.
Hyvää lauantaipäivää ja rentouttavaa sunnuntaita huomenna!
:) - Hei kun keikuskelen
Makeisia kirjoitti:
Miu mau mukaisia olette te molemmat! ;) Ap ja sinä ja muutama muukin näillä palstoilla...Kiva teitä on lukea ja annan teille virtuaalihalit täältä ruudun takaa.
:)Kiitos sinulle:)
Hyvää tätä päivää sinnekin päin, kuten huomistakin.
Kohta lähden kauppaan. Kauppareissuista en sitten yhtään tykkää, en millään muotoa. - ap.
Makeisia kirjoitti:
Miu mau mukaisia olette te molemmat! ;) Ap ja sinä ja muutama muukin näillä palstoilla...Kiva teitä on lukea ja annan teille virtuaalihalit täältä ruudun takaa.
:)Kiitos, samoin.
Kyse on paljolti itsepäisyydestä ja itsekkyydestä. Kaupan kassat toimivat todella kovan paineen alla nykyisin. Hintoja pyritään nostamaan vaikka niitä toisaalta haluttaisiin laskea...
Työvoimakustannukset nousevat mm. hitaiden asiakkaiden vuoksi. INHOAN itse hitaita pakkaajia. Jos ei fysiikka riitä tee näin. Hellitä PIHEYTTÄSI ja osta muovikassi. nakkaa ostokset nopeasti siihen muovikassiin ja SIIRRY siiten sivummalle pakkaamaan niitä ostoksiasi siihen ikivanhaan kassiisi, johon, ah niin tarkkaan, olet tottunut tavaroitasi tunkemaan yksi kerrallaan, hitaasti ja epävarmasti!!
Sinunkaltaiset ihmiset nostavat ruoan hintoja, tiesitkö!
Eli muovikassiin ja sivulle, pois häiritsemästä! Siinä on Sinulle oiva neuvo oi hidastelija!!- ostokset jo tehtynä
Vai muovikassi pitäisi tuon takia ostaa! Kaikkea sitä näkeekin. Nimenomaan pitäisi olla ekologinen ja säästää, eikä ostaa mitään muovikassia, varsinkin jos on oma kangaskassi mukana.
Asia on ratkaistu niin, että laittaa ostokset siihen ostoskärriin takaisin ja pakkaa ne sitten sivummalla kassiinsa, tai jos on kori, mättää sitten vaan kylmänrauhallisesti ne ostokset kassiinsa, kun on ensin suorinut maksamisen.
Mitä tässä valmiissa maailmassa liikaa hötkyilemään, sanon minä. ostokset jo tehtynä kirjoitti:
Vai muovikassi pitäisi tuon takia ostaa! Kaikkea sitä näkeekin. Nimenomaan pitäisi olla ekologinen ja säästää, eikä ostaa mitään muovikassia, varsinkin jos on oma kangaskassi mukana.
Asia on ratkaistu niin, että laittaa ostokset siihen ostoskärriin takaisin ja pakkaa ne sitten sivummalla kassiinsa, tai jos on kori, mättää sitten vaan kylmänrauhallisesti ne ostokset kassiinsa, kun on ensin suorinut maksamisen.
Mitä tässä valmiissa maailmassa liikaa hötkyilemään, sanon minä.Kuule!
Asia menee niin että.....jos ostat muovikassin niin se ajautuu luontoon ja lintu sinne tukehtuu (näin käy hyvin usein). Jos ostat ekologisen kassin niin se on tehty puun kuiduista.
Eli sun pitää valita: tapatko linnun vai puun :(- ap.
En väitä vastaan. Olen itsekäs ja itsepäinenkin. Voi se olla, että alitajuntaisesti hidastelen, mutta huomaan vain pakkaavani hitaasti.
Minusta on kyllä mukavaa, jos joku pakkaa puolestani. - ostokset jo tehtynä
vesisusi kirjoitti:
Kuule!
Asia menee niin että.....jos ostat muovikassin niin se ajautuu luontoon ja lintu sinne tukehtuu (näin käy hyvin usein). Jos ostat ekologisen kassin niin se on tehty puun kuiduista.
Eli sun pitää valita: tapatko linnun vai puun :(En meinannut ostaakaan mitään kassia. Minulla on kotona kangaskasseja kyllä ja otan semmosen vaan mukaani kauppaan tai joskus otan vetokärryn, kun en enää vanhemmalla iällä jaksa kantaa kaikkia ostoksia, jos on paljon tavaraa kannettavana.
En meinaa tappaa mitään, en lintua tai puuta. Kärrikeskeinen.
Mätän aina ostokseni kärriin josta pakkaan ne sivummalla omaan, ohueeseen kassiini.
En ryhdy hihnan päässä sovittelemaan kamojani haluamaani järjestykseen joka ei likimainkaan aina toteudu hihnalle latomisjärjestyksessä.
Jos hihna on tukossa niin sanon kasöörille että antaa tulla.
Ehdin kyllä latomaan tavarani kärriin suoraan kassan "luukulta".
Lieneeköhän elämäni sulostuttajan 22:n vuoden kassatyöllä vaikutuksensa toimintaani?
Tuskin paljoakaan.
No. Viivakoodit asetan kassan työtä ajatellen oikein päin. Välttyy turhalta kääntelyltä.
- ,..,
Laiskistunut olen, eipä kiinnostakaan.
- ei vielä mummo
minulle kelpais oikein hidas mies
Aijaa??
Meinaatko että kun mies on päälläsi niin ennen laukeamistaan se hyppää sivulle ja pistää lastinsa S-marketin muovikassiin??
*Wirn* :))- ei vielä mummo
vesisusi kirjoitti:
Aijaa??
Meinaatko että kun mies on päälläsi niin ennen laukeamistaan se hyppää sivulle ja pistää lastinsa S-marketin muovikassiin??
*Wirn* :))olis ainaki siistii
ei vielä mummo kirjoitti:
olis ainaki siistii
Hekuman huipulla ei kyllä yleensä siisteyttä mieti?? Tiedän yhden tyypin jolla oli frigidi nainen. Mies oli päällä ja ähki siinä tohkeissaan...nainen söi samalla omenaa...Mies oli laukeamaisillaan kun nainen tokaisi "haluut säkin haukata"?
Se siitä... :)))
- Hannee
Olen niin tyytyväinen kun miesystävän etsintäni ja haluaminen on hidastunut lähes olemattomiin. Tämä on rauhoittanut koko elämääni ja tehnyt minusta leppoisamman ja tyytyväisemmän.
Ikä on hidastanut fysiikkaa ja jaksamista joten aloitin parin vuoden tauon jälkeen kotijumpan ja muuta liikuntaa pari kertaa viikossa. Vietän vapaa aikaa kotosalla kun ennen paljon baareissa. Ne ei juuri kiinnosta enää. Elämään on tullut enemmän laatua kun sisäinen levottomuus on hiipunut.- Mennee
Juuri tuo seksuaalivietin rauhottuminen iän myötä, jos sen hyväksyy, on naisille valttikortti miehiin verrattuna. Heitä kuulemma geenit piiskaa pakertamaan asian kimpussa, kyvystä riippumatta. ;)
- Kohtalon kolhima
Mennee kirjoitti:
Juuri tuo seksuaalivietin rauhottuminen iän myötä, jos sen hyväksyy, on naisille valttikortti miehiin verrattuna. Heitä kuulemma geenit piiskaa pakertamaan asian kimpussa, kyvystä riippumatta. ;)
50-luvun työläiskodissani oli viikkorytmi, lauantaisin pihasauna ja samana myöhäisiltana heteka.
Oloni muituttaa tuota aikaa.
Minut on kiintiöity yli 42:n aviovuoden jälkeen.
Sessiot vain kerran viikossa, aamupäivisin lauantaisin tai sunnuntaisin.
Mitähän seuraavaksi? - nikitön nelli
Kohtalon kolhima kirjoitti:
50-luvun työläiskodissani oli viikkorytmi, lauantaisin pihasauna ja samana myöhäisiltana heteka.
Oloni muituttaa tuota aikaa.
Minut on kiintiöity yli 42:n aviovuoden jälkeen.
Sessiot vain kerran viikossa, aamupäivisin lauantaisin tai sunnuntaisin.
Mitähän seuraavaksi?Hih hii velikulta Lasse :)))).
- Fantsukka
Mennee kirjoitti:
Onneksi ei sitä ole omalle kohdalle sattunut, tuntuu pikemminkin halut nyt yli viisikymppisenä parantuneen siitä mitä olivat joskus nelikymppisenä.
Mutta tuo hitaus tuntuu silläkin alueella: siinä missä nuorempana orgasmit olivat sellaisia nopeita huipullakäyntejä, nyt ne ovat laimeampia, mutta kestävät pidempään. Onko muilla tämän ikäisillä naisilla samanlaisia kokemuksia?
- onneksi tasaannuin
Saman olen huomannut eli ei jaksa kiinnostaa miehet, vaikka unissa usein heitä tapailenkin, ne unet on kuitenkin ihania :)
Oliskohan, levoton olokin ollut siksi, kun on kaivannut miestä vierelleen. Mutta, nyt ei ole enäöä mitään "hinkua" Hyvää keskitasoa olen nois kassaväylissä, päästän usein pari vähäostoksista jonossa eelleni, jos siellä on isolastisia eelläni, saan silloin laajan liukuhihnanlopun ittelleni ja pussit on helppo täyttää painon, lämpimyyden ja pakkausmateriaalien mukaisesti mahdollisimman tasapainoisesti ja heittää nätisti kärriin kun viimoseen kassiin kerää kiireellisen käsittelyn kestävän sekalaisen ja yleensä ehdin ennen edelläni ollutta pakata.
Hitaantumisen voi kääntää vaikka kärrinpyöräksi:
http://moniviestin.jyu.fi/ohjelmat/sport/eki/koeRuokatuntilaiset.
Tulen salilta marketin kautta hieman ennen puuolipäivää.
Havaitessani samassa jonossa olevan tai tulevan, ilmeisen ruokatuntilaisen, tarjoan aina vuoroni!
Vastaavasti, etnisen ryhmän edustajat eivät mene eteeni.
Ei heilläkään, ainakaan useimmilla, ole töihin kiire.
- 3llu
Kyllä on, minusta tämä on hyvä kuvaus vanhenemisesta.
"Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan.
Axel 9 v." Sadan metrin juoksun ennätys on kyllä paljon nuoruusaikoja huonompi, ja autollakin pysyy mainiosti rajoitusten puitteissa, ei tarvitse yli yrittää...
Järki pelaa vähintään yhtä hyvin kuin nuorenakin, on nopea, itsehillintä jopa paremmin, kaikkea ei tule sanottua mitä mieleen juolahtaa...- ........
hauska kuvaus ja varsinkin tuo "ruumiin jäseniä"
- tyynen joutuisasti
Kiireettömyys on hyvä asia kaiken ikäisille, mutta jos tässä iässä ajattelu ja kehon hallinta muuttuu jähmeäksi, niin jotain on vialla. Olisko sulla kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222347
- 891466
- 1161238
- 751120
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18929- 52842
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249841MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209830Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18821- 34785