US Air Force vaihtoi Linuxiin

lklklklklk

35

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukkeli45

      Jenikit RULAAA!!!

      Kippis!

    • Voi Pentti parkaa

      Ja muita kommunisteja käy sääliksi :(

    • Windowsin konffaaminen turvalliseksihan piti olla niin hirveän helppoa.

      • Wimdowsilla

        >...piti olla niin hirveän helppoa.

        Eikä virukset tartu itsestään vaan ne pitää itse asentaa. :)


      • Wimdowsilla kirjoitti:

        >...piti olla niin hirveän helppoa.

        Eikä virukset tartu itsestään vaan ne pitää itse asentaa. :)

        Aivan. Joku oli tuonut sen örkin siirrettävän kiintolevyn mukana. Käyttiksenä dronessa oli XP.


      • Nyt pomppas!
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Aivan. Joku oli tuonut sen örkin siirrettävän kiintolevyn mukana. Käyttiksenä dronessa oli XP.

        "Aivan."

        Jos se olisi noin helppoa niin eikö olisi ollut helpompi olla asentamatta niitä viruksia kuin vaihtaa koko järjestelmä?


      • Nyt pomppas! kirjoitti:

        "Aivan."

        Jos se olisi noin helppoa niin eikö olisi ollut helpompi olla asentamatta niitä viruksia kuin vaihtaa koko järjestelmä?

        Tietenkin mutta minkäs teet, tuurilla ne laivatkin seilaa.
        Järjestelmän muutos ei kuitenkaan johtunut tästä virus jutusta, siirtymisprojekti oli aloitettu jo aikaisemmin.


      • uteliassss
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Tietenkin mutta minkäs teet, tuurilla ne laivatkin seilaa.
        Järjestelmän muutos ei kuitenkaan johtunut tästä virus jutusta, siirtymisprojekti oli aloitettu jo aikaisemmin.

        Kun näyt tietävän, niin kerro meillekin se varsinainen systeemin vaihdoksen syy. Jos se se virus ei ollutkaan.

        Siirtymisprojekti? Aikaisemmin? Osoite?


      • uteliassss kirjoitti:

        Kun näyt tietävän, niin kerro meillekin se varsinainen systeemin vaihdoksen syy. Jos se se virus ei ollutkaan.

        Siirtymisprojekti? Aikaisemmin? Osoite?

        "...it seems unlikely that the switch to Linux was a reaction to that given how long it typically takes to specify and supply military equipment."

        http://bit.ly/x0VTro

        Ei ole tarkempaa tietoa mutta H-Securityn arvio kuulostaa uskottavalta.


      • Kapteenska
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Tietenkin mutta minkäs teet, tuurilla ne laivatkin seilaa.
        Järjestelmän muutos ei kuitenkaan johtunut tästä virus jutusta, siirtymisprojekti oli aloitettu jo aikaisemmin.

        >...tuurilla ne laivatkin seilaa.

        Siihen tuuriinkin voi vaikuttaa osaavalla navigoinnilla. Jenkkien ilmavoimat teki sen luopumalla windowsista.


      • American dynamo
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Aivan. Joku oli tuonut sen örkin siirrettävän kiintolevyn mukana. Käyttiksenä dronessa oli XP.

        "Virus oli kuitenkin löytänyt tiensä ulkoiselta kiintolevyltä hallintajärjestelmään"

        Tällainen tarttumistapa on ominainen Windowseille ja vain Windowseille.


    • Jenkit = kommareita?

      Peräkammari laajeni taas.

      • Isoperäkammarihihhul

        Peräkammarin laajentaminen ei auta , jos siellä se yksi kernelin häsäri yksinään runkkaa sitä Ydintä !


      • Jenkkikommarit
        Isoperäkammarihihhul kirjoitti:

        Peräkammarin laajentaminen ei auta , jos siellä se yksi kernelin häsäri yksinään runkkaa sitä Ydintä !

        No voihan sitä esim. Inteliä sanoa yhdeksi runkkariksi jos haluaa, mutta kukaan muu ei moista vertausta ymmärrä ................ joten?


    • 13+13

      Kun lukee uutisen tarkemmin, huomaa, että US Air Force ei vaihtanut Linuxiin. Sen sijaan erään yksikön joissakin tietokoneissa SAATTAA olla käytössä Linux, kun vertaillaan vuonna 2009 ja 2011 otettuja valokuvia... jos Linuxin maailmanvalloitus on tällä tasolla, niin ei voi kuin surkutella.

      • Ei se määrä

        >...on tällä tasolla...

        Se on aina merkittävä asia jos jenkkiarmeija heittää yhden windowsin roskiin. ;)


      • Miten niin saattaa? Jenkkiarmeijahan käyttää valtavasti Red Hatia.


    • Aika noloa
    • Penna Tervo

      Kippis! Vai mitä H-u-o-r-a Pentti?

    • Media herää myöhässä
      • Ihan uutta

      • Tuliko yllätyksenä?

      • Tulipa hiljaista
        Tuliko yllätyksenä? kirjoitti:

        >Eipä ole tämmöisiä kommentointeja...

        Onkohan Penteille jäänyt harhainen käsitys Linux-invaasiosta. ;)

        Pentillä ei taas riitä rohkeus kommentointiin.

        Miten olis tämä toinen kommunisti, dzrzhnski, joka ei niin välitä vaikka välillä tulee vähän töppöiltyäkin ?


    • Ampuuko omia?

      Minkähänlainen vaikutus tuolla viruksen vaivaamalla windowsilla oli ?

      • ......

        Se varasti facebookin salasanoja.


      • Aika paha
        ...... kirjoitti:

        Se varasti facebookin salasanoja.

        Kyllä kannatti vaihtaa pois semmonen wimdows! ;)


      • Vai niin?
        ...... kirjoitti:

        Se varasti facebookin salasanoja.

        >...varasti facebookin salasanoja.

        Sillä voi sii muka joutoaikoina päivitellä facebookia ?


      • Näin siellä luki
        Vai niin? kirjoitti:

        >...varasti facebookin salasanoja.

        Sillä voi sii muka joutoaikoina päivitellä facebookia ?

        No niiden koneiden ei pitänyt olla netissä, mutta joku windowsnörde asensi niihin pelejä joissa oli virus joka ei lähtenyt uudelleenasentamallakaan pois. :) Eipä noissa varmaan mielellään pidetä arvaamattomia ylimääräisiä haittaohjelmia päällä tehtävien aikana.


    • 6+8

      Mitähän linux kommarit sanovat tästä? Nehän ovat yleensä olleet jenkkejä vastaan klovin. Microsoftia syyllistettiin tälläkin foorumilla "murhaajien käyttöjärjestelmäksi" jne, mutta nyt taitaa olla toinen ääni linuxilaisilla kellossa?

      • Häh?

        Windows-kommarit vain luulevat että linuxisteilla on jotain jenkkejä vastaan. Suuri osa linuxin kehitystyöstä ja jopa kotipaikka on jenkeissä...... joten?


      • Linuxia käyttävä

        Kyllä se windows ois kohta jonku murhannut. Onneksi vaihtoivat turvallisen Linuxin. Eikö jo ala win-hörhöillä käläkätin soimaan, ei Linuxia turhaan kehuta.


    • Linuxia käyttävä
    • tarlantii
    • tämäkin vielä

      Tämä on erittäin häpellistä, että Linuxia voidaan käyttää myös väärin.

      Linuxin koodi tulisi välittömästi korjata niin, ettei sitä voida enää käyttää rikollisiin tarkoituksiin, kuten armeijan eduksi, tai asetehtaiden järjestelmiin.

      Olisivat %#&$:n terroristit vaan pitäytyneet Wintoyssassaan.

      • Linuxx

        Siellä on avasti huutanu taivaalla viiiuuuuviiiiuuu! :D Ei oikein hyvä jos pitää tehdä salaisia operaatioita :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe