Olen aina miettinyt,mixi kaikissa villasukkaohjeissa neuvotaan,että "neulo ensin 48 silmukkaa ja jaa ne sitten neljälle puikolle ja aloita neulominen"?
Olen jo vuosikausia neulonut aloituksen siten,että neulon ensin silmukat,neulon sitten pari kierrosta vain kahdella puikolla ja sitten vasta siirrän ne neljälle puikolle. Kyllähän siihen varteen jää aivan pieni "väli",mutta sen olen lopuksi parilla neulanpistolla ottanut kiinni.Tällainen aloitus on helpompi,kun ei tarvi heti niiden viiden puikon kanssa väkertää...:)
Halusin jakaa tämän neuvon niille,jotka eivät sitä ole vielä hoxanneet...:)
Helpompi villasukan aloitus
4
364
Vastaukset
- kauan neulonut
No, kun neuloo viidellä puikolla niin työtä ei tarvitse kääntää kerroksen lopussa, eikä tarvitse sitä 'rakoa' ommella umpeen. Itse koen helpommaksi neuloa heti alusta alkaen viidellä puikolla, kun silmukat pitää jakaa puikoille kuitenkin!
Sitäpaitsi, ainakin oma käsialani on erilaista kahdella puikolla neulottaessa kuin viidellä puikolla/pyöröpuikolla neulottaessa. - OmatTavat
Laitan silmukat 3:lle puikolle, vähemmän puikon vaihtoja. Kun varsi neulottu, silmukat neljälle puikolle.
- *neuloja*
Meille opetettiin vanttuiden (tumput/lapaset/rukkaset...) aloitus jo ala-asteella tuolla aloittajan kuvaamalla tavalla. Itse vain en pitänyt tuon aloitustavan mukanaan tuomasta "välistä" joten pikkuisen protestoiden aloitin silti suoraan viidellä puikolla, luoden silmukat suoraan neljälle, näin aloitan tillukat ja vanttuun edelleen. Mutta hyvä, että jokainen voi valita tapansa vapaasti ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770