Kannattaako Suomessa vaihtaa Thaimaan valuuttaa minkä verran ennen lähtöä? Tarkoitan nyt, että mistä saa paremman kurssin Forexilta vai paikan päältä? Toki muutaman satasen ajattelin vaihtaa täältä, että on sitten rahaa ostaa vaikka juomista.
Valuutan vaihto
43
1334
Vastaukset
- hitulihei
Paikanpäältä saat paremman kurssin. Kannattaa kentällä vaihtaa max. 100€ ja loput sitten paikan päällä, ja paikan päälläkin on kurssi parempi, jos vaihdat rahaa hieman syrjemmässä kuin mitä siinä hot spot- alueella.
- 3645
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, ei kannata ihan noin paljoa vaihtaa etukäteen, on huonommat kurssit täällä.
- 3645
3645 kirjoitti:
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, ei kannata ihan noin paljoa vaihtaa etukäteen, on huonommat kurssit täällä.
niin ja vielä tuli mieleen että itse teimme niin vuosi sitten, että täytimme lentokoneessa omat vesipullot täyteen vettä (siellä oli muutamassa kohtaa konetta täyttö paikka, hirveän kätevä:) Meidän kone oli perillä jotain puolenpäivän aikaan, emme lentokentällä tarvinneet rahaa yhtään mihinkään. Meillä oli kuljetukset matkanjärjestäjän puolesta. Eikä ne juomiset ihan hirveästi maksa, ehkä noin 20-40B joku limsatölkki (oli silloisen valuuttakurssin mukaan tuollainen 0,5-1e..
Meillä myös matka nyt maaliskuussa, meiltä jäi edellismatkalta rahaa jotain 200bahtia ja varmasti niillä pärjätään kunnes saadaan illalla vaihdettua jossain:)
- rahaa saa
joo eli valuutanvaihtopisteitä on kyllä ihan joka kulmassa, ja kannattaa suomessa vaihtaa vaan sen verran että tulee toimeen sen ajan ennen kuin pääsee siellä vaihtamaan...
jos teillä on matkaan kuuluvat lentokenttäkuljetukset niin sitten teidän ei aivan välttämättä tarvitse vaihtaa rahaa ollenkaan ennen matkaa, koska kun hotellille pääsette voitte mennä heti aluetta tutkaillessanne vaihtamaan rahaa.
Mutta jos haluatte esim jo lentokentältä ostaa juomista niin ehkä kannattaa joku 50 euroa vaihtaa ja loput sitten paikan päällä :) - phuket
voi ottaa bateja suomesta vähän mukaan,saat vaik kentältä.Paremman kurssin saat Thaimaasta,euroja mukaan ja rahanvaihtopisteitä on paljon.Siellä voit myös nostaa automaatista rahaa,saat bateja suoraan.Aurinkomatkoilla saa bussissa heti vesipullon.Itse lähden 21.1.12
- PR
Paikanpäältä saa paremmat kurssit,tuloaulassa saa vaihdettua sen verran että saa parkkipaikan kioskilta heti koht kylmää changia pari tölkkiä ja limua.
Niillä pärjää hotellille asti. - vau
että ihan vesipullon?
- turha neuvo
PR kirjoitti:
Paikanpäältä saa paremmat kurssit,tuloaulassa saa vaihdettua sen verran että saa parkkipaikan kioskilta heti koht kylmää changia pari tölkkiä ja limua.
Niillä pärjää hotellille asti.parkkipaikan kioski? Kai tiedät ettei tämä ole kovin yleistä?
- Leijona
vau kirjoitti:
että ihan vesipullon?
Helsinki-Vantaan lentokentällä ei kannata vaihtaa yhtään valuttaa ellei ole ihan pakko. Kentällä on jo vuosia toiminut yritykset jotka mimsta melkempä ryöstävät asiakkaita. Olen pahoillani tästä ilmaisusta. Vaihtopisteen kurssit ovat alhaisempia kuin muualla ja komissio on päätä huomaava. Kun vaihdat rahaa, ei kuitissa edes näytetä paljonko itseasiassa maksoit komissiota.
Finavia, joka valitsee kentällä olevat yritykset, tietysti tarjouskilpailun tuloksena, toimii minusta epäeettisesti koska tällä hetkellä kentällä olevien vaihtopisteisen asiakkailta veöoittamat maksut eivät ole matkustajien etujen mukaisia.
Ne jotka makustavat muutaman kerran vuodessa eivät voi asiaa tietää ja siksi vaihtavat kentällä. Tosi harmi. Tästä pitöisi nostaa älläkkä. Olen pahoillani niiden puolesta jotka rahaa kentällä vaihtavat.
Kannattaa hankkia Forexin asiakaskortti, jolla jo ennestään edullisimpien kokonaistlustannusten lisäksi saa paremman vaihtokurssin. - Sä taidatkin olla
Leijona kirjoitti:
Helsinki-Vantaan lentokentällä ei kannata vaihtaa yhtään valuttaa ellei ole ihan pakko. Kentällä on jo vuosia toiminut yritykset jotka mimsta melkempä ryöstävät asiakkaita. Olen pahoillani tästä ilmaisusta. Vaihtopisteen kurssit ovat alhaisempia kuin muualla ja komissio on päätä huomaava. Kun vaihdat rahaa, ei kuitissa edes näytetä paljonko itseasiassa maksoit komissiota.
Finavia, joka valitsee kentällä olevat yritykset, tietysti tarjouskilpailun tuloksena, toimii minusta epäeettisesti koska tällä hetkellä kentällä olevien vaihtopisteisen asiakkailta veöoittamat maksut eivät ole matkustajien etujen mukaisia.
Ne jotka makustavat muutaman kerran vuodessa eivät voi asiaa tietää ja siksi vaihtavat kentällä. Tosi harmi. Tästä pitöisi nostaa älläkkä. Olen pahoillani niiden puolesta jotka rahaa kentällä vaihtavat.
Kannattaa hankkia Forexin asiakaskortti, jolla jo ennestään edullisimpien kokonaistlustannusten lisäksi saa paremman vaihtokurssin.Ihan pihalla tästä keskustelusta? Olisiko aika lukea kaikki viestit uudelleen, tällä kertaa hieman paremmalla ymmärtämisen lahjalla varustettuna? Tai hanki vaikka apua selittämään viestit sulle jos et jotain viestiä itse ymmärrä. Käytä sinä vain sitä Forexia ja vaikka ihan asiakaskortin kanssa, mutta on sun vähän turha tulla antamaan tuollaisia "neuvoja" , kun nämä muut kirjoittajat eivät ole tuollaisia samanlaisia pakettimatkaajatumpeloita kuin sinä, vaikka onhan tuonne joku muukin Aurinkomatkaaja eksynyt ilmaisine vesipulloineen, heh heh.
- Helmikuussa
Sä taidatkin olla kirjoitti:
Ihan pihalla tästä keskustelusta? Olisiko aika lukea kaikki viestit uudelleen, tällä kertaa hieman paremmalla ymmärtämisen lahjalla varustettuna? Tai hanki vaikka apua selittämään viestit sulle jos et jotain viestiä itse ymmärrä. Käytä sinä vain sitä Forexia ja vaikka ihan asiakaskortin kanssa, mutta on sun vähän turha tulla antamaan tuollaisia "neuvoja" , kun nämä muut kirjoittajat eivät ole tuollaisia samanlaisia pakettimatkaajatumpeloita kuin sinä, vaikka onhan tuonne joku muukin Aurinkomatkaaja eksynyt ilmaisine vesipulloineen, heh heh.
Juu, kiitos asiallisista vastauksista!! Vaihdan tuossa Jyväskylän Forexissa 50-100e ja sitten paikanpäällä lisää. On se hyvä olla edes vähän paikallista valuuttaa valmiina, kun ei koskaan tiedä mitä sattuu. Saapahan edes sen vesipullon, josta tuli niin kova keskustelu. : )
Sinulle hyvää aurinkoista lomaa, joka lähdet 21.1. Perästä tullaan!! - Lennetään
Sä taidatkin olla kirjoitti:
Ihan pihalla tästä keskustelusta? Olisiko aika lukea kaikki viestit uudelleen, tällä kertaa hieman paremmalla ymmärtämisen lahjalla varustettuna? Tai hanki vaikka apua selittämään viestit sulle jos et jotain viestiä itse ymmärrä. Käytä sinä vain sitä Forexia ja vaikka ihan asiakaskortin kanssa, mutta on sun vähän turha tulla antamaan tuollaisia "neuvoja" , kun nämä muut kirjoittajat eivät ole tuollaisia samanlaisia pakettimatkaajatumpeloita kuin sinä, vaikka onhan tuonne joku muukin Aurinkomatkaaja eksynyt ilmaisine vesipulloineen, heh heh.
Viime vuonna 49 flights, 221 348 km, 5.5x around earth.
Eikä yhtään pakettimatkaa... - around earth ???
Lennetään kirjoitti:
Viime vuonna 49 flights, 221 348 km, 5.5x around earth.
Eikä yhtään pakettimatkaa...That´s nothing. I flight last year more than you many time round the GLOBE u can flight as much around the earth (u mean finland?) u will.
- Tinttiikky
Hei ihan lentokentältä jo pystyt visalla nostamaan valuuttaa vallan mainiosti,,,hyvää matkaa,,,,
- Valuuttaa
Jos nostat tuolla automaatista rahaa esim. visalla, niin millä kurssilla ne veloitetaan. Thaimaan paikallisella vai forexin vai onko visalla oma kurssi käytössä?
- mökin ukko
Visalla on oma kurssi. Löytyy luottokunnan sivuilta.
- tässä kurssit
mökin ukko kirjoitti:
Visalla on oma kurssi. Löytyy luottokunnan sivuilta.
ja sivua alas rullaamalla näet automaatti kurssin. For credit cards. Eli käteistä mukaan saa paremman kurssin ilman välitys ja suomalaisenpnkin lisämaksuja.http://www.scb.co.th/scb_api/index.jsp
- linkki uudelleen
tässä kurssit kirjoitti:
ja sivua alas rullaamalla näet automaatti kurssin. For credit cards. Eli käteistä mukaan saa paremman kurssin ilman välitys ja suomalaisenpnkin lisämaksuja.http://www.scb.co.th/scb_api/index.jsp
- mökin ukko
itse pidän visaa turvallisempana kuin suurta tukkoa käteistä.....
- Anttonen
Toimiiko Thaimaassa Nordean debit/credit kortti, eli voiko käyttää debitiä?
- tapahtui 2 v sitten
Eräs norjalais kaveri kirosi baaritiskillä kun visakortti oli mennyt rikki eikä saanut rahojaan automaatista. Ja 6 kappaletta 500 € seteliä ei kovin paksu nippu ole.
- mökin ukko
tapahtui 2 v sitten kirjoitti:
Eräs norjalais kaveri kirosi baaritiskillä kun visakortti oli mennyt rikki eikä saanut rahojaan automaatista. Ja 6 kappaletta 500 € seteliä ei kovin paksu nippu ole.
aina kannattaa olla useampi luottokortti matkassa. Yksi käytössä ja muut varmassa talleessa....
- rahat tallelokerossa
mökin ukko kirjoitti:
aina kannattaa olla useampi luottokortti matkassa. Yksi käytössä ja muut varmassa talleessa....
ja 4000 thb lompakossa. Visa vain varalla.
- 18. kertaa
rahat tallelokerossa kirjoitti:
ja 4000 thb lompakossa. Visa vain varalla.
4000 thb ei nyt pitkälle pötki eikä niitä nyt tarvitse ainakaan tallelokeroon kätkeä. Kyllä Visaa tarvitaan jo seuraavana päivänä eli ei se nyt mikään vara enää voi olla....sitä tarvitaan 3 viikon lomalla monesti...mutta turvallsiempaa se on kuin käteinen....
- yksi riittää
mökin ukko kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse ja harvalla on useita luottokorteja...ei mitään järkeä.
- näin on
Anttonen kirjoitti:
nosto menee aina Thaimaassa Credit puolelta...samoin jos maksat esim. marketissa.....pienissä ei käy kuin käteinen.
- jotain järkeä
tapahtui 2 v sitten kirjoitti:
arvaa monelta ruotsalaiselta on viety sekä kortit ja käteinen....näitä sattuu mutta että varautuu useisiin luottokortteihin niin siinä ei ole mitään järkeä...pitää muistaa kaikkien tunnusluvut ja vuosimaksut on jo nykyään melko paljon myös.
Yksi kortti riittää ja jos tulee ongelmia niin aina joku auttaa.... näin on kirjoitti:
nosto menee aina Thaimaassa Credit puolelta...samoin jos maksat esim. marketissa.....pienissä ei käy kuin käteinen.
Nosto Seinästä debit puolelta onnistuu vaivatta, mut pitää olla kortissa siru.
Koskaan en maksa ostoja kortilla matkalla, en edes credit kortilla.
Euroja mukaan. Kortti varalla, jos eurot loppuu loppulomasta esim. yllättäviä menoja?. Sampo debit kortti/mastercard credit.- rahat tallelokerossa
18. kertaa kirjoitti:
4000 thb ei nyt pitkälle pötki eikä niitä nyt tarvitse ainakaan tallelokeroon kätkeä. Kyllä Visaa tarvitaan jo seuraavana päivänä eli ei se nyt mikään vara enää voi olla....sitä tarvitaan 3 viikon lomalla monesti...mutta turvallsiempaa se on kuin käteinen....
4000 thb /vrk eli lompakossa.Loput rahat talleloketossa...näillä palstoilla aina joutuu vääntämään rautalangasta
18. kertaa kirjoitti:
Ootko tosissas ettet ymmärtänyt 18 .kertaa?
"4000 thb", lompakossa. Ok päiväannos?.
Eurot ja ylimääräiset Bahtit (rahat) tallelokerossa samoin luottokortti.
Minä otan sieltä lokerosta mitä mä tarviin milloinkin enkä maksa ylimääräisiä pankin luottokorttimaksuja vaihtaessa sieltä 150 baht yms.
23 .kertaarahat tallelokerossa kirjoitti:
4000 thb /vrk eli lompakossa.Loput rahat talleloketossa...näillä palstoilla aina joutuu vääntämään rautalangasta
Joo, mä huomasin tuon kans, en voinut olla laittamatta vastausta. Sain sen käsityksen et joku on käynty 17-18 krt?
Ei rautalangasta enempää :).- mökin ukko
yksi riittää kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse ja harvalla on useita luottokorteja...ei mitään järkeä.
mä en enää koskaan lähtisi ulkomaille yhdellä kortilla. sen verran tullut muutakin kierrettyä kuin tahkoa....
- aria
Anttonen kirjoitti:
Ei toimi debit!
- veried by visa
kitewind kirjoitti:
Nosto Seinästä debit puolelta onnistuu vaivatta, mut pitää olla kortissa siru.
Koskaan en maksa ostoja kortilla matkalla, en edes credit kortilla.
Euroja mukaan. Kortti varalla, jos eurot loppuu loppulomasta esim. yllättäviä menoja?. Sampo debit kortti/mastercard credit.Tähän sen verran että yhdistelmäkortilla (debit/credit) ei ilmeisesti pysty käyttämään kuin credit puolta. Jos taas omistaa pelkän debit kortin niin sillä pystyy. Ainakaan maksu ei näillä yhdistelmillä onnistu kuin credit puolelta.
veried by visa kirjoitti:
Tähän sen verran että yhdistelmäkortilla (debit/credit) ei ilmeisesti pysty käyttämään kuin credit puolta. Jos taas omistaa pelkän debit kortin niin sillä pystyy. Ainakaan maksu ei näillä yhdistelmillä onnistu kuin credit puolelta.
Taidat olla oikeassa.
Mulla debit eri kortilla kuin credit.
Suomessa käytän credit korttia vain tilatessa netin kautta lentoja, hotellia, yms. joten en kuljeta sitä täällä mukana.
Reissuilla mukana credit on varmuuden vuoksi.
Debit korttia käytän ensisijaisesti jos eurot loppuu ja tilillä on varaa?.
Mut jokatapauksessa se toimii.
Yritän ottaa eurot mukaan käteisenä, jotka monesti vaatii loppupäivinä paikkausta kortilla ;)).
- +-//
miten tää voi olla näin vaikeaa??? siis vaihda täällä suomessa esim.100E batheiksi ja loput vaihdat thaikussa..siinä se.
- 2.3. matkaan
Vaihdoin tänään 50€ Forexilla ja sain 1880 bahtia. Varmaankin paikan päällä olisin saanut reilusti yli 2000 bahtia. Kurssi on ollut hieman alle 38 bahtia. Loput vaihdan siellä. Tarkoitus oli olla valuuttaa varmuuden vuoksi esim. laukun kantajalle tuo 50 bahtia (onko sopiva).
Minulla on Master Card debit. Saako sillä automaatista nostettua siellä. Täällä jotkut sanoo että ei saisi ja toiset että saa. Miten on? - iojgpbjspbj
2.3. matkaan kirjoitti:
Vaihdoin tänään 50€ Forexilla ja sain 1880 bahtia. Varmaankin paikan päällä olisin saanut reilusti yli 2000 bahtia. Kurssi on ollut hieman alle 38 bahtia. Loput vaihdan siellä. Tarkoitus oli olla valuuttaa varmuuden vuoksi esim. laukun kantajalle tuo 50 bahtia (onko sopiva).
Minulla on Master Card debit. Saako sillä automaatista nostettua siellä. Täällä jotkut sanoo että ei saisi ja toiset että saa. Miten on?Juu 50 Bahtia riittää. Jos haluu ett nuolee sandaalit niin tonni:)
Pari tonttuu , hieman yli saa Thaikuissa 50 Eurolla. 2.3. matkaan kirjoitti:
Minulla on Master Card debit. Saako sillä automaatista nostettua siellä. Täällä jotkut sanoo että ei saisi ja toiset että saa. Miten on?Saa nostettua!
Mulla samanlainen ja nostanut monesti.
Mut katso nostoraja kuukaudessa, että riittää, Jos olet sen rajoittanut.
Mulla stoppas kerran kun en ottanut huomioon Suomessa nostettua määrää.
Hyvä et oli myös samainen Credit kortti.- 2.3. matkaan
kitewind kirjoitti:
Saa nostettua!
Mulla samanlainen ja nostanut monesti.
Mut katso nostoraja kuukaudessa, että riittää, Jos olet sen rajoittanut.
Mulla stoppas kerran kun en ottanut huomioon Suomessa nostettua määrää.
Hyvä et oli myös samainen Credit kortti.Kiitos vastauksista. Luotan kitewindin vastaukseen enkä vaihda mihinkään luottokorttiin. Kortillani ei ole ylärajaa ja se on sirukortti.
- hohhoijaa
2.3. matkaan kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Luotan kitewindin vastaukseen enkä vaihda mihinkään luottokorttiin. Kortillani ei ole ylärajaa ja se on sirukortti.
Ei voi olla totta. Joiltakin pitäisi kieltää matkustaminen kokonaan. Miten olisi esim. edellä olevalle, että soittaisit pankkiin ja kysyt sieltä etkä ihmettele täällä palstalla. Ylärajakin olisi hyvä asettaa. Eipähän lähde kaikki rahat saman tien, jos kortti varastetaan..
- Ohjeita
hohhoijaa kirjoitti:
Ei voi olla totta. Joiltakin pitäisi kieltää matkustaminen kokonaan. Miten olisi esim. edellä olevalle, että soittaisit pankkiin ja kysyt sieltä etkä ihmettele täällä palstalla. Ylärajakin olisi hyvä asettaa. Eipähän lähde kaikki rahat saman tien, jos kortti varastetaan..
Aivan oikein!
Kannattaa määritellä ainakin päivittäinen nostoraja, jotta kortin mahdollisesti kadotessa sen ehtii kuolettaa ennen kuin koko tili on imetty kuiviin. - 2.3. matkaan
Ohjeita kirjoitti:
Aivan oikein!
Kannattaa määritellä ainakin päivittäinen nostoraja, jotta kortin mahdollisesti kadotessa sen ehtii kuolettaa ennen kuin koko tili on imetty kuiviin.Luulin että täällä voi kysellä matkustamiseen liittyviä asioita.
Miten tilin tyhjentäminen onnistuu ilman tunnusnumeroita. Kortti on mukana vain jos tulee yllättäviä menoja. Muuten se on tallelokerossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937728
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28963Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703