Samsung Galaxy S II + bluetooth VS Nokia N9

Elikkäs en oikein osaa päättää kumman ostaisin. Kumman te ostaisitte? Olisi kans kiva, jos sanoisitte miksi :) Kiitoksia kaikille jo etukäteen! :)

25

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse ostaisin Samsungin, koska siihen saa enemmän sovelluksia, ja se on myös nopeampi. Nokia N9 mallissa taas olisi ilmainen navigointi ja NFC. Bluetooth toimii molemmissa yhtähyvin.

• nokia 500

puhelin ilman navigointia ei ole kunnon puhelin

• miettijä.

kuinka Samsung on nopeampi?

• miettijä. kirjoitti:

kuinka Samsung on nopeampi?

Samsungissa on tuplaydin prossu... Eiköhän se ole nopeampi kuin Nokia N9 oma 1000 MHz prossu....

• asdfghjklöä

Sovellukset toissijainen juttu. Nokian navigointi hulppea ja puhelimessa ihan tarpeeksi juttuja...

• koreankakkaa
        vapunen kirjoitti:

Samsungissa on tuplaydin prossu... Eiköhän se ole nopeampi kuin Nokia N9 oma 1000 MHz prossu....

No ei se kylläkään ole, kun simsunki joutuu pyörittämään sitä tervadroidia. N9:ssä taasen on ihan toimiva mobiilikäyttis.

• parasta vaan SGS2
        nokia 500 kirjoitti:

puhelin ilman navigointia ei ole kunnon puhelin

Navfree ilmainen suomenkielinen ääninavigointi Androidille. Pelittää hyvin kokemuksesta!

• En varmaankaan edes tarvii navigointia. Ja jos ikä jotenki liittyy tähän valintaan niin oon koht 16 :D

• Olet vuotta minua nuorempi... Sinun kannattaa muuten käydä kaupassa vielä testaamassa noita malleja.

• Olen käynyt N9 katsomassa, mutten vielä Samsungia. Ajattelin myös avata Saunalahti liittymän (1000min/kk, 500txt/kk, Mobiililaajakaista Perus, datayhteys 1 Mbit/s ei käyttökattoa)

• Toi 1 mbit/s yhteys riittää hyvin perusnettiselailuun. Mutta esimerkiksi HD videoiden katselu saattaa tökkiä (Jos suoratoisto). Samsungiin tulee muuten piakkoin uusi Android 4.0 päivitys.

• Eli jos aijon ostaa Samsungin niin olisi parempi, että ootan kunnes Samsungiin on päivitetty Android 4.0?

• Ei kannata odottaa. Android 4.0 päivityksen voi nimittäin tehdä myös itse Samsung Kies ohjelmalla... Ja piakkoin tulee muuten GS3.....

• >.

• Samsung Galaxy S2!

Samsung Galaxy S2 on hyvä. Nokia N9 on myös hyvä. Mutta eroja on paljon, esim. N9n käyttöjärjestelmä Harmattan on ilmoitettu lopetettavaksi kun Nokia valitsikin Windows Phone -strategian. Eli sovellusten määrässähän tämä näkyy, jos haluat jotain pelejä, sovelluksia parin vuoden päästä Nokia N9, se voi olla ongelma löytää niitä Nokia Kaupasta. Samsung Galaxy S2 saa jatkuvasti päivityksiä Androidilta, eli 4.0 on päivitettävissä aivan piakkoin ja nykyinen 2.3.5 on myös aivan mainio. Löydät lisätietoa luurista mm. tämän http://www.youtube.com/watch?v=3Wykia1Rc8k -videon kautta. Ei hassumpi ainakaan omasta mielestäni.

N9 puuttuu myös copypaste, Facebook -softa tökkii (luulisi tuon ikäisen käyttävän juuri sosiaalisen median sovelluksia eniten), sovellusten aukaiseminen on erittäin tuskallista (saattaa kestää jopa 15-20sec kun Galaxy S2 muutama sekunti) ja selain on myös suoraansanoen kuin kivikaudelta peräisin. Karttasovelluksessakin hyvää on vain se, että siinä on ilmainen navigointi. Navigointi on ilmainen myös Samsung Galaxy S2 Google Mapsissa, mutta valitettavasti ei saatavilla Suomeen, eli ei kyllä teoriassa ominaisuuden puutteesta ole kyse ja muutamalla eurolla saa Android Marketista ihan hyvän navigointisoftan (mutta itse en ainakaan tarvitse navigaattoria luuriini).

Kun mietitään Samsung Galaxy S2 puutteita tai vikoja, eipä niitä juurikaan ole. Näyttö on terävämpi, resoluutio parempi ja suoritin paljon tehokkaampi (sovellukset pyörii paremmin kun on kunnon prosessori ja suoritin).

• huomaaja.

olet varsinainen aisantuntia.

• hhhrhrh

"muutamalla eurolla marketista"
      onko 80e muutama euro

• awsedr

Osta Nokia Lumia 800, on noita molempia selvästi parempi.

• Ois kans kiva, jos kertoisit mikä siinä Lumiassa tekee paremman.

• awsedr
        luvcookie kirjoitti:

Ois kans kiva, jos kertoisit mikä siinä Lumiassa tekee paremman.

Windows Phonea on helpompi ja mielenkiintoisempi käyttää kuin Androidia.
        N9:n Meego on oikeastaan sovellusten määrän takia jo valmiiksi kuollut.

Itse omistan Galaxy S II:n eikä sekään ole ollut aivan moitteeton, sovellukset kaatuilevat ajoittain. Puhelin jämähtää ja käynnistää itsensä uudestaan.

WP Marketplacessa sovellukset tarkistetaan virrankulutuksen ja suorittimen käytön suhteen. Ne ovat siten toimintavarmempia ja puhelimen tietoturva on aivan eri tasolla, kuin Androidissa.

Viimeisenä Lumia 800:n muotoilu on minusta paljon parempaa kuin Galaxy S II:ssa. Erityisen hieno on N9:stä tuttu näyttö, jossa Amoled-paneeli on aivan puhelimen näyttölasissa kiinni.

• ehdotaja.

osta lumia 800.

• nykyinen iPhone
    • hmhmmm.

Aattelin ostaa s2 mutt siis tuleeks lähiaikoina s3 :0????!!!!!

• hhrrhh

sun kandee vaihtaa palstaa (kännykät-samsung) jos samsungeista kyselet jatkuvasti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe