KITEEN päiväkoti Kieppi

Kummia huhuja...

Onko kenelläkään kokemuksia millaista on olla siellä työharjoittelijana?
Olen kuullut muutamia todella ikäviä kertomiksia siitä miten henkilökunta (muut hoitajat) piilovittuilee harjoittelijoille ja työllistetyille, jos ei heille sovi "pirtaan".

Olen itse lievästi ylipainoinen, lapseton ja "massasta poikkeava" henkilö joka kulkee omia teitään ja ajattelee omilla aivoillaan niinkuin tahtoo.
Järki on kuitenkin päässä ja muksujen kanssa olen silti aina tullut toimeen.

Arveluttaa ottaa harjoitteluduuni vastaan. en välittäis tulla työpaikakiusatuksi...

21

2466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo.

      Ei ne ole mitään huhuja.
      Duunia saat paiskoa hiki hatussa sillä aikaa kun muut istuu lattialla muksujen kanssa leikkimässä. Kahvitaukoa pitävät vaikka kuinka kauan ja lasten päiväunilla ollessa vetävät huilia kun SÄ vaan raadat ja peset pottuja, ruokalappuja,pöytiä, hyllyjä, leluja , kaappeja, järjestelet ipanoiden vaatteita, kotjaat leluja lattioilta, kastelet kukat jne. jne. jne.

      Toisinsanoen työllistetty ja harjoittelija joutuvat tekemään KAIKEN mahdollisen. Siivooja käy putsaamassa roskat ja lattiat, kaikki muu sysätään työllistettyjen ja harjoittelijoiden niskaan.

      Samalla aikaa lastenhoitajat van istuskelee ja juoruaa ja vertailee palkkojaan. Jos niiltä jää kakkavaippa lattialle, eivät ne niitä viiti itte vaippalaatikkoon laittaa, vaan odottavat että SÄ menet ja korjaat sen.
      Leluja ei korjata koska sehän kuuluu SULLE.

      Vaikka lapsia olis vaain viisi ja hoitajia kolme, niin KUKAAN ei nosta sormeaan sua auttaakseen. Koko ajan suhun suhtaudutaan kuin alempiarvoisseen piikaan.

      Ulkoillessa hoitajat kerääntyvät sakkiin juoruilemaan, vaikka pitäisi pitää lapsia silmällä. Ja ohjeistuksesa nimenomaan sanotaan, että porukkassa juoruilemista EI sais tehdä, vaan hoitajien homma on huolehtia lasten turvallisuudesta ulkona(kin). No ei , monesti muksu kiljui huomiota, mutta akoilla ei ollut aika, kun oli niin kiire JUORUTA keskenään.

      Ja tämä on TOTTA.
      Mä ole ollut siellä duunisssa.
      Takaan ja alleviivaan etten mene enää koskaan.
      Orjatyötä se on.
      Arvaa kuinka moni on jättänyt duuninsa/harjoittelun kesken.
      Syytä ei tarvinne arvata.

    • Löysätpoies

      Aika hurjaa kuultavaa. Pitäisikö sinne tilata ulkopuolisen firman työntutkija, jos pitäisi niitä laiskoja hoitajia irtisanoa, koska eivät tee mitään ja ovat iso kuluerä?

    • Orjaleiriltä pois.

      Minä olin siella pari vuotta sitten TE-keskuksen kautta työharjoittelijana.
      Aivan kauheaa kyykyttämistä! Ei kohdeltu edes ihmisenä ja jatkuvaa virnuolua ja takana päin supisemista. Mikään ei kelvannut ja koko ajan piti valittaa joka asiasta. Omat virheensä sysivät minun niskan ja juoksentelivat valehtelemassa johtoportaasen tehden minusta syntipukin - vaikka itse jättivät ohjeistamatta töitä minulle.

      Kolme viikkoa pienimpien ryhmässä orjana.
      EI KOSKAAN ENÄÄ KIEPPIIN!
      Enkä siuosittele sitä paikkaa kenellekään muullekaan.

      Nyt olen jo toista vuotta töissä päiväkodissa Joensuussa, eik'ä ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Täällä minut otettin hyvion ja tasa-arvoisesti vastaan jo harjoittelu aikana.

      Kieppi on hullujenhuone.

    • Siihen loppu leikki.

      Mennään ulkopuoliset katsomaan ja annetaan akoille kunnolla selkään kaikkien nähden niin ettei kotia kävele.

    • Potkut

      Eipä kuulosta kovin hyvältä esimerkiltä siellä oleville lapsillekaan. Työnä lasten kasvatus. Tehkää ilmoitus riskeistä.

    • Totuus on julma:

      Kukaan ei uskalla valitaa, koska harjoittelijoita/työllistettyjä ei uskota.
      Vakinaninen henkilökunta pitää toistensa puolta ja johtoporras kuuntelee vain heitä. Harjoittelija/työllistetty leimataan valehtelijaksi automaattisesti.

      Päiväkoti toimii kaupungin alaisuudessa, mutta koska se on kaupungin ainoa julkinen päiväkoti, kaupunki ei ota kuuleviin korviinsa kyykyttämistä.
      Työpaikkarääkkäys jä pimentoon.

      Valituksista seuraa mustamaalaus ja potkut, mikä taas johtaa koviin sanktioihin ja karenssiin työvoimatoimiston puolelta, sillä sielläkään ei uskota muita kuin Kiepin henkilökuntaa.

      Mustalle listalle joutumisen pelossa kukaan ei uskalla valittaa, vaikka monet lopettavatkin kesken ja ottavat mieluummin karenssin.

      En ole kuullut mitään vastaavia juttuja yksityisestä päiväkodista.
      Siellä ihmisiä kohdellaan ihmisinä.

      • jeppe6

        Laittakaa nuo viestinne ja kokemuksenne Kiepistä kirjallisesti joko sivistyslautakunnalle tai hallitukselle. Silloin epäkohdat on pakko ottaa käsittelyyn ja niistä tulee julkisia. Se on ainoa oikea tie poistaa epäkohdat ja korjata asia. Pelkkä yhteydenotto virkamiehiin tai kirjoitukset netissä ei välttämättä johda mihinkään.


      • gradu 3

        yksityinen päiväkoti kiteellä - oliko tuo vitsi!?- olisipa kiva tietää miten asiat siellä ?


      • KVG!
        gradu 3 kirjoitti:

        yksityinen päiväkoti kiteellä - oliko tuo vitsi!?- olisipa kiva tietää miten asiat siellä ?

        Kuule totnttu, Kiteellä nyt sattuu OLEMAAN yksityinen päiväkoti.

        PÄIVÄKOTI SIILINPIILO.
        http://www.siilinpiilo.fi/

        Enkä ole kuullut yhtään valitusta siitä, eika kukaan tutavanikaan ole valittanut, vaikka ovat olleet siellä tutustumassa.


    • Kokemuksia

      Minullakin Kiepistä:

      Kun aloitin hommat työllistettynä, minulle ensimmäiseksi haukuttiin kaikki aikaisemmat työllistetyt ja työharjoittelijat. (!!!)

      Joka aamu kun avasin päiväkodin pihan portin mietin mistä TÄNÄÄN saan haukkumiset... joskus oli tosi raskasta mennä ovesta sisään.

      Päivittäistä naputusta ja nalkutusta.
      Mikään ei kelvannut, mihinkän en ollut tarpeeksi hyvä.
      Omista virheistään syyttivät minua, aamu ja iltavuorolaisten töistä syyttivät minua (minä tein vain päivävuoroa). Jos olin pissa niin niiden päivienkin miokat ja sähläykset kaadettiin minun niskaani.
      Pomolle valrhdeltiin että olen yhteistyökyvytön, enkä muka kuuntele tai ymmärrä.

      Akkojen mantra: "Jos tarvii niin KYSY aina."

      Minulla ei ollut mitään kusuttävää.
      Osasin hommani ja tein ne niin hyvin kuin pystyin.
      Aina vaan piti naputtaa Joka asiasta.

      Olisi pitänyty kysyä, että miksi he olivat niskassani koko ajan ja syyttivät omista tekosistaankin minua. En vaan uskaltanut, koska kostotoimenpiteet olisivat olleet välittömät ja seläntakana puhuminrn ja maineen mustaaminen olisi aloitettu myös välittömästi (sillä taataan ettei toinen saa mistään enää töitä.)

      Mutta Kieppiin en enää mene vaikka mikä pannaan eteen.
      Työjaksoni loputtua olin kolmisen viikkoa pahasti alamaissa ja tunsin itseni viheliäiseksi olennoksi joka ei osaa mitään.
      Sen tekee, kun kuuntelee päivittäistä haukkumista puolen vuoden ajan.

      • Kokemuksia

        *Jos olin possa ...

        Miten Nolo kirjoitusvirhe ... hehe


    • Niinpä niin.

      Ketjun valittajat ovat oikeen kunnon TROLLEJA jotka ovat napanneet tähän mennessä liki kaksisataa lukijaa.

      • Väärin.

        EIVÄT MUUTEN OLE.
        Menehän kokeilemaan työllistetyn duunia siellä.


    • tuuli

      lasten hyvinvointia ja kasvatustahan tässä pitäisi tukea, aikuinen antaa omalla käytöksellään esimerkin kuinka kohdella toista, jos ilmenee asioita joista täytyisi johdon tietää, tehkää suoraan yhteydenotto sinne. näin pienten lasten äitinä tahtoisin, että kun joskus lapseni hoitopaikkaan menee, sen hoitopaikan ilmapiiri olisi lapsille suotuisa, eikä riitaisa. olkaa aikuisia ja tehkää asialle jo nyt tekin jotain. hyvää kesää!

      • On yritetty tätäkin.

        Ainakin minä keskustelin (koetin ainakin) suoraan esimiesteni kansa.
        Tulos:
        Johto ei kuuntele eikä usko.
        Ja kaupungilta ei oteta mitään kantaa.


    • Peikko

      Minä työskentelin Kiepissä työurani kaksi parasta vuotta. Aivan ihania ihmisiä kaikki, enkä missään vaiheessa huomannut mitään aikaisempiin kirjoituksiin viittaavia törkeyksiä. Ikävä Kiteelle ja Kieppiin on kova! Harmi vain, työt eivät jatkuneet ja jouduin suuntaamaan muualle...

      • Mulle riitti.

        Oma jaksoni Kiepissä loppui jokunen aika sitten, eikä paikasta ole MITÄÄN hyvää sanottavaa. Keittiön ihminen oli kyllä aivan ihana ja kohteli minuakin ihmisenä ja tasavertaisena työläisenä, mutta ne muut - phuh! Miten lie meno on ennen ollut, mutta nykyään se on aivan ala-arvoista. Lapset ja vanhemmat olivat mukavia, henkilökunta (keittiötä lukuunottamatta) ei.


    • Outoa menoa

      Onpa kummallista, jos esimies ei puutu moiseen menoon. Jos esimies ei ota mitään kantaa tapahtuneisiin epäkohtiin, niin kannattaa ottaa yhteyttä päivähoidon päällikköön. Jos tämäkään ei tepsi niin sitten yhteys työsuojeluviranomaisiin. Tuollaisesta menosta kärsivät myös lapset, koska aistivat helposti negatiivisen ilmapiirin työntekijöiden välillä.

    • mrfcc

      no huh huh!! en kyllä veisi lastani tuollaiseen paikkaan hoitoon! ihme touhua.. boikottiin koko päiväkoti ja potkut työntekijöille

    • Anonyymi

      muutama henkilö kunnan jäsen epäili lastani kavereineen huumekauppiaksi lapseni on eskari ikäinen.

    • Anonyymi

      Kiepissä on myös kortonkeja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe