http://yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekniikka/2010/10/linnunradassa_miljardeja_maan_kokoisia_planeettoja_2098405.html
Muistakaa, että monet ovat takuulla meitä mahdottoman paljon edellä ja ovat löytäneet liikkumisen ym:n asioiden salaisuuksia, jotka meille ovat vielä pimennossa.
Näkökulmaa skeptisille
17
167
Vastaukset
- Folio Mulder
Muistakaa, että monet ovat takuulla meitä mahdottoman paljon edellä ja ovat löytäneet ilkkumisen ym:n asioiden salaisuuksia, jotka meille ovat vielä pimennossa.
- AlienNews
Aikas huikea lukumäärä auringonkaltaisia tähtiä ja niillä planeettoja sopivilla radoilla ja sopivan kokoisia. Tähdet ovat siis ilmeisesti suurin piirtein myös auringon ikäisiä. Nämä varmaan pitäisi suhteuttaa vielä itse galaxin ikään. Ja jos on laskettavissa jokin tod.näk. elämän esiintymiselle ja vielä älykkään elämän, niin tästä voisi arvioida paljonko näitä takuulla on. Yksi mahdollisuus takuulla on sekin, että olemme ekana tämän galxin kehityksen juoksussa.
ps. Kyllä tiedemiehet on fiksuja, kun pystyvät näitä arvioimaan ja rakentamaan laitteita, joilla näitä voidaan yleensä havaita. Tästä voi myös ymmärtää, että Fermin paradoxi on todella paradoxi. ? ? Entäs, Entäs, jos nuo galaxit ym. ovatkin pelkkä matrix ja jokin tosi huippu äly, joka on paikalla (täällä) uunottaa meitä tai oikeastaan näitä tiedemiehiä??? - oihöi9ut7g
AlienNews kirjoitti:
Aikas huikea lukumäärä auringonkaltaisia tähtiä ja niillä planeettoja sopivilla radoilla ja sopivan kokoisia. Tähdet ovat siis ilmeisesti suurin piirtein myös auringon ikäisiä. Nämä varmaan pitäisi suhteuttaa vielä itse galaxin ikään. Ja jos on laskettavissa jokin tod.näk. elämän esiintymiselle ja vielä älykkään elämän, niin tästä voisi arvioida paljonko näitä takuulla on. Yksi mahdollisuus takuulla on sekin, että olemme ekana tämän galxin kehityksen juoksussa.
ps. Kyllä tiedemiehet on fiksuja, kun pystyvät näitä arvioimaan ja rakentamaan laitteita, joilla näitä voidaan yleensä havaita. Tästä voi myös ymmärtää, että Fermin paradoxi on todella paradoxi. ? ? Entäs, Entäs, jos nuo galaxit ym. ovatkin pelkkä matrix ja jokin tosi huippu äly, joka on paikalla (täällä) uunottaa meitä tai oikeastaan näitä tiedemiehiä???Se, mikä näissä lukumääräkeskusteluissa usein unohdetaan, on matka. Vaikka planeettoja on paljon, silti puhutaan kymmenistä valovuosista sopivien planeettojen välisinä etäisyyksinä.
Fermin paradoksin perusajatus on se, että teknisesti hyvin kehittynyt laji olisi muutamassa miljoonassa vuodessa ehtinyt lähettää ainakin luotaimia joka puolelle linnunrataa. Aikaskaala on kuitenkin ihmiskunnan kannalta tuolloinkin täysin käsittämätön. - Folio Mulder
oihöi9ut7g kirjoitti:
Se, mikä näissä lukumääräkeskusteluissa usein unohdetaan, on matka. Vaikka planeettoja on paljon, silti puhutaan kymmenistä valovuosista sopivien planeettojen välisinä etäisyyksinä.
Fermin paradoksin perusajatus on se, että teknisesti hyvin kehittynyt laji olisi muutamassa miljoonassa vuodessa ehtinyt lähettää ainakin luotaimia joka puolelle linnunrataa. Aikaskaala on kuitenkin ihmiskunnan kannalta tuolloinkin täysin käsittämätön.Niinhän se on käsittämätön kehityksen alussa olevalla ihmiskunnalle. Olemme aivan alussa, joten emme tiedä vielä avaruuden aika-salaisuuksista emmekä monista muistakaan asioista.
Varmasti on olemassa keino esim. luoda materiaa hylkivä kenttä avaruusalusten ympärille kuten tulee lähitulevaisuudessa, (jos sellaista on) olemaan omissa aluksissamme aivan uudet voimanlähteet ja tavat liikkua.
Vaivaiset 100-200 vuotta aikaa ja ihmiselle omassa aurinkokunnassa likkuminen on lähes arkipäivää. - =)/(IÖKNÖOk
Folio Mulder kirjoitti:
Niinhän se on käsittämätön kehityksen alussa olevalla ihmiskunnalle. Olemme aivan alussa, joten emme tiedä vielä avaruuden aika-salaisuuksista emmekä monista muistakaan asioista.
Varmasti on olemassa keino esim. luoda materiaa hylkivä kenttä avaruusalusten ympärille kuten tulee lähitulevaisuudessa, (jos sellaista on) olemaan omissa aluksissamme aivan uudet voimanlähteet ja tavat liikkua.
Vaivaiset 100-200 vuotta aikaa ja ihmiselle omassa aurinkokunnassa likkuminen on lähes arkipäivää.Omassa aurinkokunnassa kyllä. Auringosta maahan on 8 valominuuttia. Lähimpään tähteen on n. 4,2 valovuotta, eli n 2,2 miljoonakertainen matka.
Välimatkat ovat käsittämättömän suuria vaikka puhuttaisiin vain kaikkein lähimmistä kohteista aurinkokunnan ulkopuolella. - Voi voi
=)/(IÖKNÖOk kirjoitti:
Omassa aurinkokunnassa kyllä. Auringosta maahan on 8 valominuuttia. Lähimpään tähteen on n. 4,2 valovuotta, eli n 2,2 miljoonakertainen matka.
Välimatkat ovat käsittämättömän suuria vaikka puhuttaisiin vain kaikkein lähimmistä kohteista aurinkokunnan ulkopuolella.Ihmiselon kehityksen pituus on hyttysen läjä maailamkaikkeuden mittakaavassa.
Olemme vasta alkutaipaleella kosmisessa aikajanssa.
Tämä pitäisi muistaa ja olemme(ko) vasta käyneet kuussa. - fgjgfj2413432gdg
Folio Mulder kirjoitti:
Niinhän se on käsittämätön kehityksen alussa olevalla ihmiskunnalle. Olemme aivan alussa, joten emme tiedä vielä avaruuden aika-salaisuuksista emmekä monista muistakaan asioista.
Varmasti on olemassa keino esim. luoda materiaa hylkivä kenttä avaruusalusten ympärille kuten tulee lähitulevaisuudessa, (jos sellaista on) olemaan omissa aluksissamme aivan uudet voimanlähteet ja tavat liikkua.
Vaivaiset 100-200 vuotta aikaa ja ihmiselle omassa aurinkokunnassa likkuminen on lähes arkipäivää."Niinhän se on käsittämätön kehityksen alussa olevalla ihmiskunnalle. Olemme aivan alussa"
tai voidaan olla kehityksen lopussa ja joku muu laji pukkaa ihmisen tilalle ravintoketjun pomoksi ja ihmine häippäsee sukupuuttoon tai luonto päättää jollain muulla tavalla lakasta lajin tunkiolle tms :D - Huomioitavaa
oihöi9ut7g kirjoitti:
Se, mikä näissä lukumääräkeskusteluissa usein unohdetaan, on matka. Vaikka planeettoja on paljon, silti puhutaan kymmenistä valovuosista sopivien planeettojen välisinä etäisyyksinä.
Fermin paradoksin perusajatus on se, että teknisesti hyvin kehittynyt laji olisi muutamassa miljoonassa vuodessa ehtinyt lähettää ainakin luotaimia joka puolelle linnunrataa. Aikaskaala on kuitenkin ihmiskunnan kannalta tuolloinkin täysin käsittämätön."että teknisesti hyvin kehittynyt laji olisi muutamassa miljoonassa vuodessa ehtinyt lähettää ainakin luotaimia joka puolelle linnunrataa."
Niin ja siksipä niitä täällä nähdäänkin. Ja laitteet joita ovat lähetelleet matkaan eivät suinkaan ole olleet millään sputnikin asteella, vaan nekin jotka tänne ovat jo ehtineet saapua ovat edelleenkin ihmisten aikaansaannoksia edistyneempiä.
- höhel
Niin sitä joskus ammoisina aikoina oltiin huuli pyöreenä, että millä ilveellä pääsisi meren yli toiselle mantereelle, kävelemiseen menee 15 vuotta. Nyt meillä on kuitenkin sadassa vuodessa kehitetty lentokone millä teemme saman matkan 15 tunnissa lähes minne tahansa.
- jupjup
Ammoisina aikoina ei tiedetty koko mantereista meren toisella puolella. ja jos mantereelta toiselle käveleminen meren yli nyt olisi mahdollista, ihminen kävelisi koko maapallon ympäri neljässä vuodessa vajaan 30 km päivätahdilla. Toiselle mantereelle menisi huomattavasti vähemmän aikaa.
- just joo
jupjup kirjoitti:
Ammoisina aikoina ei tiedetty koko mantereista meren toisella puolella. ja jos mantereelta toiselle käveleminen meren yli nyt olisi mahdollista, ihminen kävelisi koko maapallon ympäri neljässä vuodessa vajaan 30 km päivätahdilla. Toiselle mantereelle menisi huomattavasti vähemmän aikaa.
Ei meren yli kävellä, vaan se kierretään, kuten vuoret, sekä muut esteet. Neljä vuotta kävelet putkeen ja joka päivä 30 km. Aika kova kunto.
- 6+5
just joo kirjoitti:
Ei meren yli kävellä, vaan se kierretään, kuten vuoret, sekä muut esteet. Neljä vuotta kävelet putkeen ja joka päivä 30 km. Aika kova kunto.
Höh, mantereelta toiselle kiertäminen nyt vain on yksinkertaisesti mahdotonta, sillä ne ovat merten ympäröimiä.
- Quizzer
Näin se menee.
Arvaatte miksi etäisyydet "out there" on niin pitkiä?- Ou There
Sen vuoksi että vierailijat pääsee maahan mutta me maakalaiset emme pääse häiräämään vierailijoita. Vierailijat ovat ratkaisseet sen, että etäisyydet on illuusiota. Näin he pystyvät kutistamaan minkä tahansa etäisyyden alle millimetriin. T'ämä ei onnistu meiltä miljoonassakan vuodessa vielä.
- -lmä-klb -Ä
Ou There kirjoitti:
Sen vuoksi että vierailijat pääsee maahan mutta me maakalaiset emme pääse häiräämään vierailijoita. Vierailijat ovat ratkaisseet sen, että etäisyydet on illuusiota. Näin he pystyvät kutistamaan minkä tahansa etäisyyden alle millimetriin. T'ämä ei onnistu meiltä miljoonassakan vuodessa vielä.
Tuollaisella uskolla mikä tahansa on mahdollista. Myös menninkäiset ja yksisarviset.
- niin no jaa
-lmä-klb -Ä kirjoitti:
Tuollaisella uskolla mikä tahansa on mahdollista. Myös menninkäiset ja yksisarviset.
Jollain planeetalla evoluutio on voinut hyvinkin muokata jostain lajista hevosen kaltaisen ja jolla on yksi sarvi edessä puolustusaseenaan.
Eihän niitä toki ole tällä planeetalla kuin saduissa.
Elämänpalloja on niin paljon tuolla ja elämänmuotoja myös.
- jotain kyllä puuttuu
Alottajan linkissä ei ole mitään uutta skeptikolle, jos hän tarkoittaa tällä UFO-skeptikkoa.
>>Muistakaa, että monet ovat takuulla meitä mahdottoman paljon edellä ja ovat löytäneet liikkumisen ym:n asioiden salaisuuksia, jotka meille ovat vielä pimennossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683