Näkökulmaa skeptisille

Folio Mulder

17

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Folio Mulder

      Muistakaa, että monet ovat takuulla meitä mahdottoman paljon edellä ja ovat löytäneet ilkkumisen ym:n asioiden salaisuuksia, jotka meille ovat vielä pimennossa.

      • AlienNews

        Aikas huikea lukumäärä auringonkaltaisia tähtiä ja niillä planeettoja sopivilla radoilla ja sopivan kokoisia. Tähdet ovat siis ilmeisesti suurin piirtein myös auringon ikäisiä. Nämä varmaan pitäisi suhteuttaa vielä itse galaxin ikään. Ja jos on laskettavissa jokin tod.näk. elämän esiintymiselle ja vielä älykkään elämän, niin tästä voisi arvioida paljonko näitä takuulla on. Yksi mahdollisuus takuulla on sekin, että olemme ekana tämän galxin kehityksen juoksussa.

        ps. Kyllä tiedemiehet on fiksuja, kun pystyvät näitä arvioimaan ja rakentamaan laitteita, joilla näitä voidaan yleensä havaita. Tästä voi myös ymmärtää, että Fermin paradoxi on todella paradoxi. ? ? Entäs, Entäs, jos nuo galaxit ym. ovatkin pelkkä matrix ja jokin tosi huippu äly, joka on paikalla (täällä) uunottaa meitä tai oikeastaan näitä tiedemiehiä???


      • oihöi9ut7g
        AlienNews kirjoitti:

        Aikas huikea lukumäärä auringonkaltaisia tähtiä ja niillä planeettoja sopivilla radoilla ja sopivan kokoisia. Tähdet ovat siis ilmeisesti suurin piirtein myös auringon ikäisiä. Nämä varmaan pitäisi suhteuttaa vielä itse galaxin ikään. Ja jos on laskettavissa jokin tod.näk. elämän esiintymiselle ja vielä älykkään elämän, niin tästä voisi arvioida paljonko näitä takuulla on. Yksi mahdollisuus takuulla on sekin, että olemme ekana tämän galxin kehityksen juoksussa.

        ps. Kyllä tiedemiehet on fiksuja, kun pystyvät näitä arvioimaan ja rakentamaan laitteita, joilla näitä voidaan yleensä havaita. Tästä voi myös ymmärtää, että Fermin paradoxi on todella paradoxi. ? ? Entäs, Entäs, jos nuo galaxit ym. ovatkin pelkkä matrix ja jokin tosi huippu äly, joka on paikalla (täällä) uunottaa meitä tai oikeastaan näitä tiedemiehiä???

        Se, mikä näissä lukumääräkeskusteluissa usein unohdetaan, on matka. Vaikka planeettoja on paljon, silti puhutaan kymmenistä valovuosista sopivien planeettojen välisinä etäisyyksinä.
        Fermin paradoksin perusajatus on se, että teknisesti hyvin kehittynyt laji olisi muutamassa miljoonassa vuodessa ehtinyt lähettää ainakin luotaimia joka puolelle linnunrataa. Aikaskaala on kuitenkin ihmiskunnan kannalta tuolloinkin täysin käsittämätön.


      • Folio Mulder
        oihöi9ut7g kirjoitti:

        Se, mikä näissä lukumääräkeskusteluissa usein unohdetaan, on matka. Vaikka planeettoja on paljon, silti puhutaan kymmenistä valovuosista sopivien planeettojen välisinä etäisyyksinä.
        Fermin paradoksin perusajatus on se, että teknisesti hyvin kehittynyt laji olisi muutamassa miljoonassa vuodessa ehtinyt lähettää ainakin luotaimia joka puolelle linnunrataa. Aikaskaala on kuitenkin ihmiskunnan kannalta tuolloinkin täysin käsittämätön.

        Niinhän se on käsittämätön kehityksen alussa olevalla ihmiskunnalle. Olemme aivan alussa, joten emme tiedä vielä avaruuden aika-salaisuuksista emmekä monista muistakaan asioista.

        Varmasti on olemassa keino esim. luoda materiaa hylkivä kenttä avaruusalusten ympärille kuten tulee lähitulevaisuudessa, (jos sellaista on) olemaan omissa aluksissamme aivan uudet voimanlähteet ja tavat liikkua.

        Vaivaiset 100-200 vuotta aikaa ja ihmiselle omassa aurinkokunnassa likkuminen on lähes arkipäivää.


      • =)/(IÖKNÖOk
        Folio Mulder kirjoitti:

        Niinhän se on käsittämätön kehityksen alussa olevalla ihmiskunnalle. Olemme aivan alussa, joten emme tiedä vielä avaruuden aika-salaisuuksista emmekä monista muistakaan asioista.

        Varmasti on olemassa keino esim. luoda materiaa hylkivä kenttä avaruusalusten ympärille kuten tulee lähitulevaisuudessa, (jos sellaista on) olemaan omissa aluksissamme aivan uudet voimanlähteet ja tavat liikkua.

        Vaivaiset 100-200 vuotta aikaa ja ihmiselle omassa aurinkokunnassa likkuminen on lähes arkipäivää.

        Omassa aurinkokunnassa kyllä. Auringosta maahan on 8 valominuuttia. Lähimpään tähteen on n. 4,2 valovuotta, eli n 2,2 miljoonakertainen matka.
        Välimatkat ovat käsittämättömän suuria vaikka puhuttaisiin vain kaikkein lähimmistä kohteista aurinkokunnan ulkopuolella.


      • Voi voi
        =)/(IÖKNÖOk kirjoitti:

        Omassa aurinkokunnassa kyllä. Auringosta maahan on 8 valominuuttia. Lähimpään tähteen on n. 4,2 valovuotta, eli n 2,2 miljoonakertainen matka.
        Välimatkat ovat käsittämättömän suuria vaikka puhuttaisiin vain kaikkein lähimmistä kohteista aurinkokunnan ulkopuolella.

        Ihmiselon kehityksen pituus on hyttysen läjä maailamkaikkeuden mittakaavassa.
        Olemme vasta alkutaipaleella kosmisessa aikajanssa.
        Tämä pitäisi muistaa ja olemme(ko) vasta käyneet kuussa.


      • fgjgfj2413432gdg
        Folio Mulder kirjoitti:

        Niinhän se on käsittämätön kehityksen alussa olevalla ihmiskunnalle. Olemme aivan alussa, joten emme tiedä vielä avaruuden aika-salaisuuksista emmekä monista muistakaan asioista.

        Varmasti on olemassa keino esim. luoda materiaa hylkivä kenttä avaruusalusten ympärille kuten tulee lähitulevaisuudessa, (jos sellaista on) olemaan omissa aluksissamme aivan uudet voimanlähteet ja tavat liikkua.

        Vaivaiset 100-200 vuotta aikaa ja ihmiselle omassa aurinkokunnassa likkuminen on lähes arkipäivää.

        "Niinhän se on käsittämätön kehityksen alussa olevalla ihmiskunnalle. Olemme aivan alussa"

        tai voidaan olla kehityksen lopussa ja joku muu laji pukkaa ihmisen tilalle ravintoketjun pomoksi ja ihmine häippäsee sukupuuttoon tai luonto päättää jollain muulla tavalla lakasta lajin tunkiolle tms :D


      • Huomioitavaa
        oihöi9ut7g kirjoitti:

        Se, mikä näissä lukumääräkeskusteluissa usein unohdetaan, on matka. Vaikka planeettoja on paljon, silti puhutaan kymmenistä valovuosista sopivien planeettojen välisinä etäisyyksinä.
        Fermin paradoksin perusajatus on se, että teknisesti hyvin kehittynyt laji olisi muutamassa miljoonassa vuodessa ehtinyt lähettää ainakin luotaimia joka puolelle linnunrataa. Aikaskaala on kuitenkin ihmiskunnan kannalta tuolloinkin täysin käsittämätön.

        "että teknisesti hyvin kehittynyt laji olisi muutamassa miljoonassa vuodessa ehtinyt lähettää ainakin luotaimia joka puolelle linnunrataa."

        Niin ja siksipä niitä täällä nähdäänkin. Ja laitteet joita ovat lähetelleet matkaan eivät suinkaan ole olleet millään sputnikin asteella, vaan nekin jotka tänne ovat jo ehtineet saapua ovat edelleenkin ihmisten aikaansaannoksia edistyneempiä.


    • höhel

      Niin sitä joskus ammoisina aikoina oltiin huuli pyöreenä, että millä ilveellä pääsisi meren yli toiselle mantereelle, kävelemiseen menee 15 vuotta. Nyt meillä on kuitenkin sadassa vuodessa kehitetty lentokone millä teemme saman matkan 15 tunnissa lähes minne tahansa.

      • jupjup

        Ammoisina aikoina ei tiedetty koko mantereista meren toisella puolella. ja jos mantereelta toiselle käveleminen meren yli nyt olisi mahdollista, ihminen kävelisi koko maapallon ympäri neljässä vuodessa vajaan 30 km päivätahdilla. Toiselle mantereelle menisi huomattavasti vähemmän aikaa.


      • just joo
        jupjup kirjoitti:

        Ammoisina aikoina ei tiedetty koko mantereista meren toisella puolella. ja jos mantereelta toiselle käveleminen meren yli nyt olisi mahdollista, ihminen kävelisi koko maapallon ympäri neljässä vuodessa vajaan 30 km päivätahdilla. Toiselle mantereelle menisi huomattavasti vähemmän aikaa.

        Ei meren yli kävellä, vaan se kierretään, kuten vuoret, sekä muut esteet. Neljä vuotta kävelet putkeen ja joka päivä 30 km. Aika kova kunto.


      • 6+5
        just joo kirjoitti:

        Ei meren yli kävellä, vaan se kierretään, kuten vuoret, sekä muut esteet. Neljä vuotta kävelet putkeen ja joka päivä 30 km. Aika kova kunto.

        Höh, mantereelta toiselle kiertäminen nyt vain on yksinkertaisesti mahdotonta, sillä ne ovat merten ympäröimiä.


    • Quizzer

      Näin se menee.

      Arvaatte miksi etäisyydet "out there" on niin pitkiä?

      • Ou There

        Sen vuoksi että vierailijat pääsee maahan mutta me maakalaiset emme pääse häiräämään vierailijoita. Vierailijat ovat ratkaisseet sen, että etäisyydet on illuusiota. Näin he pystyvät kutistamaan minkä tahansa etäisyyden alle millimetriin. T'ämä ei onnistu meiltä miljoonassakan vuodessa vielä.


      • -lmä-klb -Ä
        Ou There kirjoitti:

        Sen vuoksi että vierailijat pääsee maahan mutta me maakalaiset emme pääse häiräämään vierailijoita. Vierailijat ovat ratkaisseet sen, että etäisyydet on illuusiota. Näin he pystyvät kutistamaan minkä tahansa etäisyyden alle millimetriin. T'ämä ei onnistu meiltä miljoonassakan vuodessa vielä.

        Tuollaisella uskolla mikä tahansa on mahdollista. Myös menninkäiset ja yksisarviset.


      • niin no jaa
        -lmä-klb -Ä kirjoitti:

        Tuollaisella uskolla mikä tahansa on mahdollista. Myös menninkäiset ja yksisarviset.

        Jollain planeetalla evoluutio on voinut hyvinkin muokata jostain lajista hevosen kaltaisen ja jolla on yksi sarvi edessä puolustusaseenaan.

        Eihän niitä toki ole tällä planeetalla kuin saduissa.

        Elämänpalloja on niin paljon tuolla ja elämänmuotoja myös.


    • jotain kyllä puuttuu

      Alottajan linkissä ei ole mitään uutta skeptikolle, jos hän tarkoittaa tällä UFO-skeptikkoa.

      >>Muistakaa, että monet ovat takuulla meitä mahdottoman paljon edellä ja ovat löytäneet liikkumisen ym:n asioiden salaisuuksia, jotka meille ovat vielä pimennossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe