Kävi siis näin että sain varoituksen taloyhtiön järjestyssääntöjen rikkomisesta ja syy oli lintujen ruokkiminen parvekkeella.
Lähetin emailin isännöitsijälle ja pyysin saada nähdä todisteet siitä ja tiedot kuka on näin väittänyt. Lähetti takaisin emailin jossa sanoi taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan saaneen siitä ilmoituksen ja kysymään häneltä.
Soitin sitten taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle ja tivasin samaa asiaa. Ei suostunut antamaan mitään tietoa asiasta ja löi vielä luurin korvaan kesken kaiken.
Onko näin huono oikeusturva taloyhtiön osakkaalla? Jos poliisilta tulisi vastaava niin voisin tehdä ilmoituksen perättömästä ilmoituksesta. Onko hallituksen puheenjohtajalla ja isännöitsijällä niin iso valta että voivat noin vain syyttää ilman todisteita tai kuulemista syytetyltä? Voinko tehdä mitään? Odotanko vain seuraavaa tekaistua syytöstä jonka varjolla voidaan antaa varoitus? Kolmannella varoituksella sitä tulee häätö vaikka oma asunto onkin jos olen oikein ymmärtänyt. Näinkö taloyhtiöt pääsee eroon asukkaistaan mitä ei taloon halua?
Yli viisitoista vuotta talossa olen asunut ja en ole aikaisemmin mitään varoituksia saanut. Yhtiövastikkeet on aina mennyt automaattisesti tililtä. Elän vain omissa oloissani enkä osallistu pihatalkoisiin tai muihin taloyhtiön tilaisuuksiin. Sekö lienee syy että joku on päättänyt vaihtaa asukkaan noilla keinoilla.
Voiko saada häädön omasta asunnosta tekaistuin syytöksin?
2
493
Vastaukset
- tunteita ilmassa
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3240
Kysypäs tuolta, kuinka asia menee.
Tykkäätkö asua tuossa taloyhtiössä? Itsekin olen joskus itseäni kiusannut asumalla vuosia kaupungin vaikeimmassa taloyhtiössä (isännöitsijän analyysi). Tuo vaikeus muodostui rutkuttavista mummoista, joilla oli aikaa tarkkailla jokaista liikettä ja tehdä niistä valituksia valituksien perään. Rauhoittumista tapahtui vasta, kun tein heistä rikosilmoituksen - kävivät nimittäin lopulta väkivaltaisiksi. - Häätöputkessa
Samoja vanhoja ruikuttajia täälläkin ja heillä on oikein oma kerhonsa. Ainut ryhmä joka on talkoissa mukana ja muissa toiminnoissa. Katsovat aina pitkin nenänvartta kun luulevat olevansa tärkeitäkin.
Jäin sairaseläkkeelle selän takia ja nyt he vasta oikein innostuikin kyttäämisessä. Pitäisi kai itseänikin kiinnostaa sellainen touhu mutta kun ei kiinnosta niin olen sitten kai ongelma-asukas. Kun kävisivätkin väkivaltaiseksi niin voisin hoitaa ongelman pois päiväjärjestyksestä ilman poliisia. Ovat vain niin kieroja että selän takana iskevät ja hallituksen puheenjohtaja on heidän joukossaan.
Ajattelin tässä asua kun viimein sain asuntolainan maksettua niin ei oikein olisi halua muuttaa mihinkään. Eipä kotona siitä tarvitse niin välittää kun häipyy päivällä muualle ja ei juttele heille jos sattuu tapaamaan. Ikävä vain jos hoitavat häädön noin selän takana kierosti eikä itse voi siihen mitenkään vaikuttaa. Tietäisi edes henkilön nimen joka valituksen takana on.
Viimeisen valituksen saapuessa saavat kyllä huomata mitä ovat tulleet tekemään. En lähde noin vain, sen lupaan.
Täytyy ruveta tutkimaan tuota linkkiä jonka annoit, kiitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233378
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402702Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122241Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131709Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191519Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521481- 971389
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621211Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951184