osaako kukaan sanoa Lihottaako / lihoaako citaloparm teva nimisestä lääkkeestä? Kuin paljo voi tulla painoa lisää?!
Kysymys Citaloparmista!
helloukittyyh.
158
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Se on citalopram.
Mielestäni ei liho, ellei ruokahalusi ole masennuksen takia vähentynyt. Jos lääke tehoaa masennukseen, se voi palauttaa myös ruokahalun entiselleen.
Lihominen on ongelma mirtatsapiini (Remeron ym.) nimisellä lääkkeellä varsinkin hoidon alkuviikkoina. Itse käytän molempia, sitalopraami aamulla ja mirtatsapiini illalla, enkä ole (viime aikoina) lihonut, päinvastoin. Joten johtuu ihan ruokavaliosta ja itsehillinnän tasosta: Jos kotona on aina epäterveellistä ja lihottavaa syötävää, turhia herkkuja ym., niin totta hitossa lihoo, jos lääke pistää syömään. Eri asia, jos popsii porkkanaa, hedelmiä jne.