paljon sähkö, vesi lämmitys yms... maksaa opiskelijan vuokra kämpässä??
EKA KÄMPPÄ
6
488
Vastaukset
- .gk,jgmfh
Heh :D
Sehän riippuu ihan siitä asunnosta, vuokranantajasta ja esimerkiksi siitä kuuluvatko ne vuokraan.
Vähän ku kysyis paljonko maksaa banaanit. - herää???
Tuohan selvisi jo kun teit vuokrasopimuksen. Et kai nukkunut silloin??
- Vekkari
Kun kämpätön teki vuokrasopimuksen?
- ssdadadada
taitaa kämpätön olla myös aivoton hehheh
- -
Asumisen kustannukset riippuu aina asunnon omistajatahosta ja asunnon varusteluista. Jos teet itse sähkösopimuksen saat sähköyhtiöltä arvion sen mukaan mitä sähköä kuluttavia laitteita asuntoon tulee (esim. tiskikone, tv, tietokone, yms.). Vesimaksu kuuluu usein vuokraan, tai sitten se maksetaan vuokran päälle. Voi olla n. 15 € kuussa. Lämmityksestä ei tarvitse maksaa erikseen.
- 4 + 17
Vesi yleensä enintään kaksikymppiä kuussa per henki normaalikulutuksella. Sähkö kahdesta- tai kolmestakympistä ylöspäin kuukaudessa per asunto riippuen paljonko käytät sähkölaitteita. Sähkö on kallista, joten laskun saa helposti hyvinkin isoksi.
Jos talossa on keskuslämmitys, kuten kerrostaloissa yleensä on, se sisältyy vuokraan. Omakotitalon tai puutalon hellahuoneen sähkölämmitys taas maksetaan sähkölaskussa vuokran lisäksi.
Sähköstä teet yleensä itse sähkösopimuksen sähköyhtiön tai yhtiöiden kanssa. Sähkölaskusta voi yleensä kilpailuttaa energian hinnan eli noin puolet, koska energian saat ostaa miltä sähköyhtiöltä vain. Eli voit valita halvimman hinnan, sekä myös sen, mistä yhtiöstä satut muuten pitämään esimerkiksi sähköntuotannon tapojen perusteella. Sähkönsiirrosta taas on pakko maksaa oman alueen yhtiölle mitä ikinä pyytävät.
Jotkut taloyhtiöt ostavat kaikkien asukkaiden sähköt yhdessä, jolloin et voi itse valita sähköyhtiötä, mutta hinta on yleensä edullisempi kuin yksittäisellä sähköyhtiön asiakkaalla. Tällöin sähkölaskusi tulee taloyhtiöltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445720
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253566Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1172789- 472488
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851- 291839
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201616- 321587
- 281530