Kokemuksia Nokia 701 -puhelimesta?

Henderson

Esimerkiksi Gigantti mainostaa Nokia 701 -puhelinta helpon käyttöliittymän ja pitkäkestoisen akun turvin. Pitääkö kyseisen puhelimen omistajien mielestä kyseinen väite paikkaansa?

Olen ostamassa uutta puhelinta piakkoin, ja olisi kiva jos ei tarvitsisi ladata akkua sitten joka päivä.

25

1522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iluhnse
    • Siinä on Symbian 3 käyttis, jota on minun mielestäni helppo käyttää. Nokia 701 mallissa on myös Nokia Belle päivitys valmiiksi asennettu.

• Vinkkejä

Nokia 701 käyttää Symbiania, joka on surullisenkuuluisa ongelmistaan ja bugeistaan. Näitä voit tarkastella seuraavien YouTube-videoiden kautta http://www.youtube.com/watch?v=n4XRcZs0iao & http://www.youtube.com/watch?v=sJScNU7H5ks

Suosittelisin pikkeminkin sinulle muotoilultaan hieman samantyylistä Huawein luuria, josta löytyy Android 2.3 eli kiistattomasti puhelinmarkkinoiden edistyksellisin käyttöjärjestelmä hinta-laatusuhteeseensa nähden. Hintakin VAIN 129 EUROA.

Toinen hyvä vaihtoehto Nokia 701 hintaluokassa on Samsung Galaxy W. 1,4 gigahertsin suoritin, joka luurista löytyy, pyörittää kevyesti mitä vain videota / sovellusta. 5 megapiksein kamerat, erittäin loistava kamerasovellus.. mitä muuta voit toivoa? Todellinen hintansa väärti. Luurista löytyy Android 2.3 ja 2.3.5 päivitettäessä, eli Android-laatua uusimmalla softalla pikkurahaan. Androidista löytyy mainio esittelyvideo http://www.youtube.com/watch?v=Jx3pdWBlZ34

Elikkäs

HUAWEI Sonic U8650
      http://www.expert.fi/Tuotteet/Puhelimet-ja-GPS/Puhelimet/HUAWEI---Sonic-U8650-Android-2-3

Samsung Galaxy W
      http://www.markantalo.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/I8150BLACK/samsung-galaxy-w-i8150-alypuhelin-musta
      http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/I8150BLACK/samsung-galaxy-w-i8150-alypuhelin-musta

Kytkynäkin löytyy esim. Saunalahdelta tai DNAlta Samsungia, Huaweita, HTCta Androidilla varustettuna. Jos siis haluat kilpailijoitaan pari vuotta jäljessä olevaa luuria, ota toki Symbian Belle-Nokia 701 mutta muokattavuus on mitä on ja selain on aika huono. Nykii, käyttis on tahmea... Käyttöjärjestelmä on myös ilmoitettu lopetettavaksi Nokialta 5 vuoden sisään, eli sovelluksia ei välttämättä ole niinkään kuin Androidille. :) Windows Phone on myös kokeilemisen arvoinen juttu, mutta älä hyvä ihminen Symbianiin päädy vaan tutkaileppa näitä minun lnikkejäni.

• Ihan hyvä

Kyllä sitä tukea Symbian Belle käyttöjärjestelmälle on varmasti niinkauan että sen takia voi 701 ostaa hyvillä mielin. Onhan kyseinen puhelin ja myös Symbian Belle käyttöjärjestelmä saanut kovasti kehuja niin käyttäjiltä kuin eri lehtien testeissä.

• Suomalainen hourii
        Ihan hyvä kirjoitti:

Kyllä sitä tukea Symbian Belle käyttöjärjestelmälle on varmasti niinkauan että sen takia voi 701 ostaa hyvillä mielin. Onhan kyseinen puhelin ja myös Symbian Belle käyttöjärjestelmä saanut kovasti kehuja niin käyttäjiltä kuin eri lehtien testeissä.

Missä testeissä? Anna yhdenkin luotettavan julkaisun (ei siis mikään SymbianWorld, SymbianForEver

• nokia 500

701 symbian belle 1 Ghz on kuule jo ihan eri puhelin kuin vanhat symb 3,siinä jää androidid toiseks,sitäpaitsi androidilla ei ole suomessa ilmaista navigointia vaan se pitää ostaa kalliilla 80e hinnalla marketista eikä sekään edes toimi kunnolla,toisin on nokia navigointi softa joka pelaa kuin unelma nokialaisissa

• New701User

Sain viime viikolla 701:n uudeksi työpuhelimeksi kun entinen symbian tuli eläkeikään. Availin pakettia asenteella 'ei paska pöyhien parane' kun symbian ei tähän asti ole ollut mikään valtava elämys.
      Mutta nyt muutaman päivän käytön jälkeen on sanottava että kyllä se vaan on parantunut. En tiedä onko symbianin tavaramerkki eli raivostuttava tahmaus poistunut Belle-version vai 701:n nopean prosessorin ansiosta mutta hyvin tuo toimii. Yhtään selvää bugia ei ole tähän mennessä löytynyt eikä puhelin ole tehnyt yhtään resettiä.
      En tiedä olisinko sijoittanut 300€ omia rahoja tähän tai ylipäätään mihinkään älypuhelimeen. Mutta jos joku tuntee sellaista tarvitsevansa niin huonomminkin voisi valita :)

• few_months_already

Olen omistanut kyseisen mallin nyt marraskuusta lähtien.
      Peruskäyttössä on toiminut ihan ok, mutta jos vaan löytyy muutama euro lisää taskusta niin suosittelisin ostamaan esmi. iphonen.
      Vaikka onkin symbian parhaasta päästä on nokian ohjelmat hiukan hankalakäyttöisiä ja jäljessä kilpailijoita.
      En ostaisi puhelinta jos nyt voisin valita vaan säästäisin muutaman kuukauden ja ostaisin paremman.
      Toki hinta/laatu-suhde antaa rahalle vastinetta n.280 € hintaan.

• miettijä.

miksi iPhone on parempi?

• gddfgh
        miettijä. kirjoitti:

miksi iPhone on parempi?

miksi juuri fööni on muka parempi miten sinä sen voit tietää jos et ole kokeillu noteakaan

• tietäjä.
        gddfgh kirjoitti:

miksi juuri fööni on muka parempi miten sinä sen voit tietää jos et ole kokeillu noteakaan

note on liian iso kokeilemattakin.

• few_months_already

iphonella tarkoitin hiukan hintavampia puhelimia. Ihan on hintaluokassaan nokian ominaiauudet kohdillaan. Mutta esimerkkinä tämäkin viesti on kirjoitettu nokia 701 puhelimella, tosin operan selainta käyttäen. Myös kuuluvuudet 3g verkossa ovat olleet muilla puhelimella (htc, iphone) parempia saman palveluntarjoajan verkossa. Nokia hukannut kokonaan välillä verkon vaikka kavereilla toimii..

• New701User

Minulla ei ole ollut valittamista kuuluvuuden suhteen Elisan verkossa. Puhelut ja 3G data sujuu ihan mallikkaasti.

• few_months_already

Akun kesto on mielestäni ollut ihan ok. Kestää lataamatta useita päiviä ellei ole monia widgettejä ruuduilla, varsinkin automaattisesti päivittyvät(internet) sovellukset syövät akun tehokkasti päivässäkin. Joten itse olen rajannut widgetit facebook softaan. Lataan akun muutaman kerran viikossa.
      Akun kesto paranee kun sitä on käyttänyt muutaman vikon.
      3g kuuluvuus kokemukset osaltani olivat saunalahden verkosta.
      Olen ollut tyytyväinen laitteen päivitystiheyteen, joten mahdollisiin ongelmiin tulee luultavimmin korjauspäivitykset nopeasti.

• New701User

Oletko kokeillut asentaa Swype-tekstinsyöttöä 701:een?
        Ovi Storessa on ilmeisesti vanha versio mutta uuden 2.1-version saisi Nokia Beta Labs:ista. Yritin kysyä Nokia Ääni-blogista milloin 2.1 tulee Ovi Storeen mutta tietenkään ei vastausta...

• few_months_already

Kyllä tuo Beta Labsin Swype 2.1 on toiminut ainakin minulla, kunhan muistaa asentaa Bellen paketin :P
      Nokia ei taida tuota Swypeä kehittää eri alustoille. Jos Swype 2.1:sen haluaa ladata ovi storesta niin kannattaa laittaa Swypelle mailia asista. Niin se on ainakin muilla sovelluksilla mennyt..

• New701User

Ahaa, hyvä tietää. Beta Labsin sivuilla vihjaistaan jotain siihen malliin että 2.1 on viimeinen beta-versio ennen kuin se laitetaan Storeen. Siitä päättelin että Belle-versionkin saisi jossain vaiheessa virallista tietä.

• laturi

Turha Symbiania on hylätä tässä vaiheessa sen takia että tuki joskus loppuu. Jokainen tämän hetken kännykkähän tuntuu vanhanaikaiselta parin vuoden kuluttua. Kannattaa valita sellainen jonka ominaisuudet tällä hetkellä ovat hintalapun arvoiset.
      Vertaileminen ei ole helppoa, mutta 701 ja Belle ovat mielestäni hyvä valinta.

• New701User

Uusi Feature Pack 1-päivitys toimii loistavasti. Akku kestää yhtä hyvin kuin ennenkin vaikka nopeutta on tullut lisää.

Muutaman kuukauden kokemuksella voi sanoa, että 701 on ensimmäinen älypuhelin jonka olisi jopa voinut ostaa omilla rahoilla jos sitä ei olisi saanut työn puolesta.

Jos jotain huonoa pitää keksiä, niin kosketusnäyttö toimii vähän tahmeasti kaatosateessa mutta ehkä mikään näyttö ei toimi märkänä hyvin.

• minäpäminä

onko Cnn I-nternational päivitys ilmainen 701??

• xD

siis CNN International päivitys ilmainen??

• 5230,. (500)

kaikki päivitykset ovat ilmaisia jos ei huomioida mahdollisia datakulujasi matkapuhelin verkossa

• suosi suomalaista

Keväällä ostin, tyytyväinen olen ollut. Ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelin, ja tosi nopeasti toimii kaikki. Akku ei kyllä riitä kuin maks 2 päivää, vaikka taskussa kuljettaisi.
      Kai Belle on hyvä parannus Symbianiin, ja varmaan nopea prosessorikin auttaa. Ei ole tarvinnut sammutella jumien vuoksi.
      Voi suositella jokaiselle Symbian-kammoisellekin. Saattaa yllättää. Ohjelmia ei valitettavasti ole saatavilla sen700000, minullakin on vasta ehkä 20.

• auvi1

701 on ollu käytössä vuoden alusta. Lasi on kestänyt naarmuuntumatta ilman mitään suojakalvoja. Käytettävyys kiva ja bugisuus ei vaivaa, hintaisekseen on ollut tosi tosi hyvä

• Tyytyväinen...

Ollut käytössäni nyt pian kaksi vuotta, Tyytyväisyyteni sen kuin kasvaa, etenkin vertaillessani tuttavieni uusiin hankintoihin. Näytön pienuus hillitsee halujani käyttää sitä perus internet-käyttöön - käytän vain tarvittaessa. Mokkulani olen heivannut mäkeen. Asensin Nokialaiseeni Joikun ja se on riittänyt satunnaiseen läppärin WLAN-käyttöön ihan hyvin.

Turha tulla kysymään myynkö, enkä vaihtaisi edes päikseen mihinkään Android- tai Win-puhelimeen. Tutkikaa, mihin tämä Pelle-puhelin pystyy! Eiku Belle-puhelin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe