Pelottaa tää lihoaminen, nyt rv 26 ja oon 5 kiloo raskauden aikana lihonnut ja pelkään että loppu puolella lihoon vielä enemmän niin etten pääse raskauden aikana tulleista kiloista myöhemmin eroon ja masennun..
Raskauskilot
13
998
Vastaukset
- Äiteee?..
Mulla niitä kiloja tuli ihan reippaasti loppuun asti. Lähtöpaino oli 59 ja viimeisellä neuvola käynnillä 89 kg! Eli noin 30 kg tuli. Mutta nopeasti ne lähtikin eli ensimmäisen kuukauden aikana lähti 14 kg ja sairaalaan jäi 6 kg. Nämä viimeiset kilot ovat olleet vähän tiukemmassa mutta eiköhän ne tässä ajan kanssa karise! :)
- ................
Keskimääräinen painonnousu rv 26 on noin 7kg. Itse en ainakaan puhuisi lihomisesta, painonhan kuuluukin nousta raskausaikana.
http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/ - no just joo
Niin se kun ei tosiaan ole varsinaisesti lihomista. Pelkästään vauva, lapsivesi, istukka, lisääntynyt verimäärä yms. painavat sen 6-8 kiloa, joten jos paino ei nouse edes sen vertaa, niin sitten on kyllä laihtunut raskausaikana eikä lihonut. Jos sinulle on tullut viisi kiloa rv26, niin se on täysin normaali painonnousu, enkä tajua mitä panikoit. Sitä paitsi jos aiot imettää, niin muutama "ylimääräinen" kilo on ihan hyvästä (mikäli ei ennestään ylipainoa), täysimetys nimittäin kuluttaa parhaimmillaan 500 kaloria päivässä, joten pientä lisärasvaa on hyvä olla olemassa. Ne lähtevät kyllä sitten siinä imettäessä.
- hiphipheihei9876
No ei mulla lähteneet kilot imettämällä minnekään. Ärsytti kun olin joka paikasta kuullut ja lukenut kuinka imetellessä sitten laihtuu, mutta paskanmarjat!XD ( Poika tosin nukkui 6.viikolta saakka täydet yöt heräämättä, joten kuluttavat yöimettelyt oli alusta asti tosi vähillä..liekö vaikuttanut asiaan?)
Minä painoin ennen esikoista 53kg ja viimeisessä neuvolassa 73kg! En stressannut koska luulin, että ne lähtevät sitten kyllä itsekseen pois. Kävin lenkillä lähes joka päivä ja salilla 2-3 kertaa viikossa rv37 asti. Söin ihan normaalisti kuten ennenkin. Paino nousi silti aina viime hetkeen saakka. Poika oli 48cm ja 3,3kg. Sf keskikäyrillä mentiin koko ajan .käytin 34-36 koon mammahousuja, mutta johonkin (lue keskikroppaan) se paino vaan silti meni ja sulautui. Olo ei ollut hankala tai vaivalloinen vaikka painoa tuli, eikä minua kukaan moittinut neuvolassa koskaan liiasta painosta. Laihduin 2 viikossa synnytyksen jälkeen 10 kiloa ja toiset 10 jäi kiinni keskikroppaan ja lujasti. Vatsa nahka ei jäänyt silti roikkuvaksi tai löysäksi eikä minulle tullut arpia lainkaan.
Imetysaikana ei suuremmin häirinnyt liika paino, mutta heti kun lopetin aloitin karppauksen ja laihdutin vuodessa 15 kiloa. Painoin vähemmän kuin ennen raskautta ja kroppa oli paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta. Itsestä se on kiinni. Vaikka painoa tulee sen saa kyllä pois. Kukaan ei jää läskiksi jollei itse halua ja tyydy omaan kroppaansa.
Luulen, että minulla on vaan taipumusta kerätä raskaana tuota painoa. Nyt kun odotan 2. lasta olen taas saanut 6 kiloa lisäpainoa ja nyt mennään vasta rv 22, vaikka syön normaalisti. Ulkoilen pojan kanssa ja rataslenkin teemme joka päivä sekä käyn 2 kertaa viikossa salilla. Välillä myös uimassa. Hieman kirvelee kun ei niin kovin pitkä aika ole siitä kun tiputin hirveän läjän raskausjäämistöä ja nyt taas sama homma varmaan edessä , mutta toisaalta tiedän, että saan painoni taas kohdilleen, eikä raskaus varsinaisesti kroppaa hirveästi muuttanut kun kilot vain karisti pois.
Yritän välillä syödä vähän kevyemmin, mutta kauhea nälkä heti tunnin päästä jos korvaa lämpimän ruoan salaatilla tms...eipä se ole ihan tervettä raskaana nähdä nälkää. Enkä usko voivani kovin paljon painooni itse vaikuttaa joten eletään vaan normaalisti ja murehditaan taas sitten kun on sen aika:)
- ..pulla..
Itsehän olen nyt viikoilla 28 4, ja painoa tullut vähän reilut 15 kg. Minulle on ainakin vakuutettu, että paino on paljolti myös nestettä eli turvotusta, joka lähtee sitten kyllä hyvin nopeasti poiskin.
- 4€
kannattaisiko liikkua? Raskausaikana ja sen jälkeen?
- dzhzfgj
Mulle raskausaikana tuli 9kg lisää ja nyt on -1kg lähtö painosta ja 4kk synnytyksestä viikossa palasin normaaliin painoon ja pari kk meni niin oli vielä toi 1kg tippunu oon 168cm pitkä ja tällä hetkellä painan 67kg.
Mun isosisko lihos 18kg synnytyksestä nyt 1kk ja jäljellä 3kg. Sisko on 165cm ja painaa 65kg. Ja kumpikaan meistä ei oo imettäny- voi näitä...
Olipa kertakaikkisen mahdoton lukea tuo tekstisi.
- dsadsadd
Itselläni painoa tullut n. 8kg ja viikkoja 29.
Alkupaino 48kg ja olen 165cm pitkä. Toinen raskaus. - miävaan...
Joo täällä kans lähtöpaino 65kg ja pituus 169cm. Tähän mennessä tullut 5,5kg lisää vaikka en ole juuri yhtään sen enempää syönyt (lukuunottamatta hedelmävälipalaa tai viilivälipalaa) kuin muutenkaan ja rv menossa nyt 21 5.. Ja liikun ihan sopivasti, joka päivä kävelyä ja kerran viikossa tanssia... Et kai se ihan yksilöllistä on, paljonko sitä painoa tulee.. :P
- turhaa stressausta
5kg ei oo mitään! Raskausaikana kuuluukin painon nousta. Imetystä varten elimistö kerää rasvaa, että maitoa sitten riittää vauvalle. Kyllä luonto hoitaa kaiken hyvin, ei kannata stressaa tollasilla asioilla itteensä. Keskittyy vaan nauttimaan sitten imetyksestä ja vauvasta ja unohtaa ne kilot. Niitä on sitten elämä aikaa laihduttaa. Ja kunnon itsekurilla ja liikunnalla lähtee varmasti, se on itsestä kiinni. Laitokselle jäi itselläni 9kg eli paljon usein on nesteitä sekä vauvan paino, istukka, lapsivettä jne. Itselläni ei imetys vaikuttanu painoon muuta kuin ylöpäin, eli lihotti. Selkeesti kroppa varastoi rasvan että maitoa tuli kunnolla (takana jo 9kk imetystä ja maitoa tullut hyvin). Liian aikasin laihdutukset voi pysäyttää maidon tuotannon eli maltti on valttia tässäkin asiassa:) Mukavaa loppuraskautta ja ihania hetkiä tulevan vauvan kanssa!
- wintersky
Ekasta lapsesta tuli 18kg ja vaan kaks kiloa jäi :) Ihan hyvin kun en kuitenkaan laihdutellu. Töihin lähtiessä lähti viimiset ja nyt odotetaan "pikku kakkosta". 10. raskausviikolla ykkösen kanssa ollessa oli paino 74.4, nyt 74.7
- äippäliini
Toisilla nousee paino ja toisilla ei, itse kuulun siihen että nousee. Esikoisesta nousi 30kiloa ja kaikki sain pois. Nyt toista odotellessa rv 20 painoa noussut n. 10kg. En aijo ottaa tressiä painon suhteen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138