Hajoaako kaikki diesel subarut?

Onko kellään kestänyt 100tkm? Miksi ne kaikki rikkoutuu? Vakavia vikoja esim kampiakselin katkeamisia. Vai hajosiko vain 2008 vuoden mallit kaikki? Jospa subaru ei testaa ollenkaan autojaan vaan myy vaan ja jätää asiakkaan maksettavaksi korjaukset? No nyt jos joku ostaa noita heikkolaatuisia vikatiheydeltään ilmeisesti tihein automerkki (joskus näin listan jossa oli kyllä kestävimmästä päästä llistaa mutta silti) niin se siis hajoaa varmasti? Jos ostaa saksalaisen automerkin niin se ei hakoa ollenkaan ja saksassa ei ole edes korjaamoita vasn pelkkiä öljyn vaihto asemia. Saksalainen auto ei mene rikki ollenkaan ikinä koskaan milloinkan vaan kestää ja viedään kierrätykseen ihan ehjänä huvikseen kun on ajettu tarpeeksi.
Ilmoita

Totta. Sakemanni keksi sota-aikankin jopa partakoneen , jonka vauhtipyörälle annettiin vauhtia kädellä heittämällä ja sit äkkiä leukaan kiinni. Ikuinen takuu;)

En tiedä on Foresterdieseleitä hajonnut. Legacyt D.t vaan eivät tykkää laiskasta nurkka-ajosta kun se konekin käy kylmänä ja hiukkasloukku menee näistä syistä tukkoon.

Kenkää ja pahvia nokkaan niin kestää!

Nykyään lähes joka autossa on turbiini. Ennen-vanhaan joka autokauppias sanoi pontevasti. "Muista sitten että kylmänä ei saa antaa kenkää ja anna käydä vähän aikaa joutavaa ennekuin sammutat" Dieselissä se on vielä tärkeämpää .
.Niin sitten mullakin kesti turbolegacyn kone 360.000, bensa tosin;)
Ilmoita
Oma kokemus on ensimmäisistä diesel subaruista.

Ei ne kestä. Uudemmista ei ole tietoa. Olisko paranneltu?
Ilmoita
Samaa mieltä kuin Kalle Kustaa! Ostin just rapiat 100tkm ajetun diesel Forren ja sillä oli ajettu siihen asti kuulemma 5 L kulutuksella. No olihan se tukossa kun pintakaasulla päästellään. Subarut on tehty vähän niinku kiusattaviksi. Mulla meni tankillinen ennen kuin aukes ja kyllä nyt lähtee. Olisivat Subaruhuollossa vaihtaneet heti turbon ja ties mitä, mutta onneksi kuulin hyvän neuvon että kierroksia koneeseen ja reippaampia kiihdytyksiä...no rahaahan ne siellä huollossa haluaa. Jos on jollakulla ongelmia että diesel Subaru nykii niin kenkää vaan ja sen kuudennnen vaihteen saa unohtaa talvikeleillä...syökin enemmän kuin vitosella ajaessa kun on niin harva että kone joutuu vaan vedättämään kokoajan.
Ihme juttu kun täällä on kaikkein suurimpia Subarumollaajia sellaset joilla on jo kuudes Subaru menossa(eivät uskoneet kolmannellakaan) tai eivät ole omistaneet ensimmäistäkään.
5 VASTAUSTA:
mulla 2009 forrester ja nykii niin per....leesti 3 tonnissa
onko kellään tietoo millä korjaantus?
käytin laakkosella ja kesti päivän ku vika palasi,olivat hiukkassuodattimen pakkokäynnistäneet. vein seuraavaks espooseen huoltoon sama juttu viikon päästä ja taas nykii
forester on p***ka kirjoitti:
mulla 2009 forrester ja nykii niin per....leesti 3 tonnissa
onko kellään tietoo millä korjaantus?
käytin laakkosella ja kesti päivän ku vika palasi,olivat hiukkassuodattimen pakkokäynnistäneet. vein seuraavaks espooseen huoltoon sama juttu viikon päästä ja taas nykii
noniin vika löyty ja maahantuoja oli ihmeissään. kutsu japanista asti insignjöörin katsomaa mikä mättää.
turbohan se sitten oli ja v''''tu ei meinannu edes takuuseen laittaa. oli kuulemma
ennekin ollut vastaavia tullut eteen. eli kun auto lämpenee ja alkaa 3000 kierroksilla
nykimään ni turbo vaihtoo. ei ole väliä onko ajettu 10 000km vai 60 000 kuulemma
normaaalia subarussa ,että silleen. kävin 6 kertaa huollossa tämän takia enne kuin selvis ja voin sanoa että viimenen subaru meidän firmassa samoin kuin viimesen kerran laakkosen ja metro auton asiakas
Meillä on Subaru Outback 2010 diesel, toimii hienosti, 159000 km plakkarissa, säännöllinen huolto ja reipas ajo on ilmeisesti hyvä keino pitää kunnossa. Matkan varrella on palastunut yksi heikkous joka turbon suojapanssari, uusittu kerran ja ilmeisesti joutuu vielä kerran uusimaan, hinta vajaat 100 €. Ei varmaankaan paras auto, mutta hyvä ja tilava sekä hyvä ajettava. Juuri tuo että 6 vaihde vain yli 100 km tunnissa ja ilman raskasta kuormaa.
Uskallan suositella käyttöautoksi, keskikulutus 5, 9 kesällä 6, 4 talvella eli 0, 5 ltr enemmän kuin mitä auton mittari näyttää.
Juu,pieniruokainen ,maastokelpoinen ja ketterä neliveto. En tiennyt tästä kampiakselin laakereiden tyyppiviasta ennen kuin nyt kun kone kilahti kiinni 170 tkm kohdalla,pääsin kuulemma harvinaisen pitkälle. Korjatun puolimoottorin vaihdon hinta 8-10 tonnia.
Forester boxer diesel -09
Jep, viime sunnuntaina kampiakseli poikki 09 261t ajetusta Subaru Outbackistä (2l diesel). Ei antanut mitään ennakkovaroituksia. Mutten oli siihen asti hyvä ajaa..prkl. Seuraavaksi 2011 malli alle eli en vielä anna periksi!
+Lisää kommentti
Meillä on kestänyt jo 83000km, saa nähdä koska leviää, tuota kaasua kun painaa niin savua riittää ettei takana tulevaa näe. Nelosella sillä on talvella ajettava jos aikoo saada sen vähänkin lämpiämään, pahvia on jo keulassa, onneksi edes penkinlämmittimet toimii, kytkin on tosin erittäin ikävässä paikassa, ei mielellään siihen kurottele tai iskee noidan nuoli. Meillä tämä on luultavasti viimeinen subbe diesel. Ei muuta hyvää kuin neliveto.
4 VASTAUSTA:
Toi savutus on kyllä vähän outo juttu. Diesel savuttaa jos se ei saa tarpeeksi ilmaa.... Nykydiesel kaipaa reilua ilmaylimäärää ..Onko varmasti ilmansuodatin puhdas ja oikeanlainen....syökös tuo öljyä? jos syö niin Ei ainakaan mitään 0w -alkuisia öljyjä kannata pataan laittaa palamaan. Vinkki ! Koitapas huvikses. seuraavaksi TB carat 3 sta.
LAATUÖLJY dieseleihin!
kalle kustaa kirjoitti:
Toi savutus on kyllä vähän outo juttu. Diesel savuttaa jos se ei saa tarpeeksi ilmaa.... Nykydiesel kaipaa reilua ilmaylimäärää ..Onko varmasti ilmansuodatin puhdas ja oikeanlainen....syökös tuo öljyä? jos syö niin Ei ainakaan mitään 0w -alkuisia öljyjä kannata pataan laittaa palamaan. Vinkki ! Koitapas huvikses. seuraavaksi TB carat 3 sta.
LAATUÖLJY dieseleihin!
Miksi sitten merkkihuolto käyttää Castrol Magnatec 5W40? Itse en laittaisi mitään muuta kuin Merkkihuollon käyttämää. Kas kun noita koneita on saatu hajalleen ilmeisesti 2 kpl Suomessa.
Yx_vaan kirjoitti:
Miksi sitten merkkihuolto käyttää Castrol Magnatec 5W40? Itse en laittaisi mitään muuta kuin Merkkihuollon käyttämää. Kas kun noita koneita on saatu hajalleen ilmeisesti 2 kpl Suomessa.
Merkkihuolto on kyllä aina sitoutunut käyttämään sitä öljyä jonka nosturit sillä on vuokralla,vuokra maksetaan yleensä öljynmyynnillä.
Itse käytän Teboilin Carat 3:sta koska vielä 15000 km:n kohdalla ventiilit eivät pidä ääntä toisin kuin castrolin öljyillä teki.
kari a kirjoitti:
Merkkihuolto on kyllä aina sitoutunut käyttämään sitä öljyä jonka nosturit sillä on vuokralla,vuokra maksetaan yleensä öljynmyynnillä.
Itse käytän Teboilin Carat 3:sta koska vielä 15000 km:n kohdalla ventiilit eivät pidä ääntä toisin kuin castrolin öljyillä teki.
Aha, kiitos tiedosta. Kokeilen tuota seuraavaksi, uskotaan. Se on ainakin C3 luokituksella.
+Lisää kommentti
Kyllä hajoavat vähintään 150000tkm näkyy olevan nettiautossa myynissä
alle ja yli 150000 tkm . tosin melläkin hajosi varmaan laakerivika
en ole viitsinyt katsoa ku vähä v.....taa.
kallis on puolimoottori 6500e onkohan sama pa..ka !
onko kelään kokemuksia koneistutaa kyseistä konetta?
ja paljoko makso.
7 VASTAUSTA:
jos siellä on laakerimetallia pyörinyt koneessa pidempäänkin nii ei siitä uutta tule ja koska koneen runkorakenne on alumiinia niin sitä varsinaisesti voi koneistaa.
megattsonni kirjoitti:
jos siellä on laakerimetallia pyörinyt koneessa pidempäänkin nii ei siitä uutta tule ja koska koneen runkorakenne on alumiinia niin sitä varsinaisesti voi koneistaa.
Miten tätä asiaa ajatelee jos hommaat puolimoottorin kostaa 6500e 1700 työt
vanhat kannet jos ehyet ym n:800e =9000e.
Auton arvo ehyt n:200000e romu ? eli saat noin 30000e auton joka on 4vuotta vanha,
jossa moottori,jossa sama vika koska 07-09 sama päästö normi .Meinasin
laittaa 2010 moottorin hinta 4500e mutta ei voida laittaa ?onko sama perus runkolohko?. Mieti miten mietit mutta pihalla on 20000e:n paska,jälleen myynti
arvo vaihdossa kun kaikki tietää että moottori ei kestä kuin 60T-160Tkm.
ON SAATU ASIAKAS HYVÄN /KESTÄVÄN PENSAN TURVIN LUOTTAMAAN
ETTÄ KYLLÄSE KESTÄÄ, OLI TURHAN KALLIS KOKEILU JA ASIAKAAT TAMÄN
MAKSAA OTA OPIKSI MIETI MITKÄ ON KESTÄNY.......
SUPPARU kirjoitti:
Miten tätä asiaa ajatelee jos hommaat puolimoottorin kostaa 6500e 1700 työt
vanhat kannet jos ehyet ym n:800e =9000e.
Auton arvo ehyt n:200000e romu ? eli saat noin 30000e auton joka on 4vuotta vanha,
jossa moottori,jossa sama vika koska 07-09 sama päästö normi .Meinasin
laittaa 2010 moottorin hinta 4500e mutta ei voida laittaa ?onko sama perus runkolohko?. Mieti miten mietit mutta pihalla on 20000e:n paska,jälleen myynti
arvo vaihdossa kun kaikki tietää että moottori ei kestä kuin 60T-160Tkm.
ON SAATU ASIAKAS HYVÄN /KESTÄVÄN PENSAN TURVIN LUOTTAMAAN
ETTÄ KYLLÄSE KESTÄÄ, OLI TURHAN KALLIS KOKEILU JA ASIAKAAT TAMÄN
MAKSAA OTA OPIKSI MIETI MITKÄ ON KESTÄNY.......
Älä ny kiukkuus halkee. kylläse kaupaksi menee .tiä vaikka kui hyvä tuli. Ethän siinä mitään häviä jos vielä maahantuojaa painostat. Piru vie laita kirje tehtaalle . Mun ekaa subarua sieltä tultiin kattoon 80 luvun lopussa .autoparikka niitä silloin myi.halusivat oikeesti tietää miten subaru kestää suomessa. Oli sillon 410000 km mittarissa. Soti kv. T naputan kännykästä.
Kalle kustaa kirjoitti:
Älä ny kiukkuus halkee. kylläse kaupaksi menee .tiä vaikka kui hyvä tuli. Ethän siinä mitään häviä jos vielä maahantuojaa painostat. Piru vie laita kirje tehtaalle . Mun ekaa subarua sieltä tultiin kattoon 80 luvun lopussa .autoparikka niitä silloin myi.halusivat oikeesti tietää miten subaru kestää suomessa. Oli sillon 410000 km mittarissa. Soti kv. T naputan kännykästä.
Kyllähänsen ymmärtää että ei ne tahalaan tuomoista konetta tehny,
joka einy oikein tunnu valmiilta tänne pohjolan olosuhteisiin.
supparu kirjoitti:
Kyllähänsen ymmärtää että ei ne tahalaan tuomoista konetta tehny,
joka einy oikein tunnu valmiilta tänne pohjolan olosuhteisiin.
Vaikka ei ne tahallaan tee susia niin niitä tulee silti ja yhden sellaisen satuin ostamaan ja voin sanoa että ensikokemuksena se on tosi rankka.
Ostin käytetyn 2009 mallisen Subaru Forester dieselin ja päivääkään ei se ole toiminnut kuin auton pitäisi. Kulutus on raju 10 luokkaa ja öljyn pintakin nousee
huimaa tahtia jo parilla sadalla kilometrilla. On kuulemma normaalia tuo kulutus.....
Laakkosen huollon Subarumiehen, korjaamopäällikön ja autonmyyjänkin mielestä.
Käykääpä kysymässä kun ostatte uutta diesel Subarua että mitä se kuluttaa? Onko 6 litraa vai tarjoavatko 10 litran keskikulutusta. Lupasivat liikkeessä kun auton
ostin että laittavat sen kuntoon ennen luovutusta..... Saas nähdä saavatko kuntoon?
Onnistuuko tänä vuonna? 3 1/2 kk on mennyt, ekäi ole onnistunut......Auto on jälleen kerran pajalla.
2009 Subaru diesel 115 tkm kytkin remontti ja moottorin tyypillinen laakeriremontti 170tkm turbo hajosi ja kannessa halkeama että sillälailla.Ensimmäinen ja viimenen subaru ja maahantuoja vaan levittelee käsiään,
2010 Subaru diesel 248tkm ei kytkin remonttia vielä eikä moottori remonttia, turbo alkuperäinen, kuten kaikki alustan osat lukuunottamatta etujarrulevyt ja palat jotka juuri laitettiin. 127kw 405nm vääntö. katsotaan kuinka kestotesti etenee? maahantuja on kyllä perseestä siinä olet oikeassa.
+Lisää kommentti
Hajoo!!! ei kestä ku 70tkm... Ketun kenomäntäkoneet! eiks ne vinokiikarit osaa subarulla laittaa mäntiä menemään sinne suuntaan kun niiden kuuluki?
1 VASTAUS:
Jätetäänpä se paskanjauhanta. Diesel subaruun ei saa laittaa muuta öljyä kuin 5W30!! Moottorilla takuu jatkettu 200k. Hyvin on toiminut legacy -08 ajettu 210k. Jarrulevyt, takaiskarit,tuulilasi ja raidetantanko vaihettu.Talveksi kannattaa laittaa viimasuoja niin lämpenee motti pienilläkin nopeuksilla.Uudemmissa malleissa on kiinteä hiukkassuodatin ja niissä on ollut ongelmia mutta kuulemma aika hyvin jo selvinneet uuden softan myötä.Minun autossa vielä avoin suodatin mikä kyllä toimii hyvin.
+Lisää kommentti
Mä meinasin päästä 200 tuhatta kilometriä Subaru Forester Dieselillä.. Hajos 195 000 kilometrissä. Kiertokanki poikki ja mäntä kyljestä ja kannesta läpi. Paska vehje!
Kytkin meni jo 64 000 km eikä takuu korvannut. Molemmat takapyörän laakerit menneet ja aina odotetaan osia Japanista asti 3vko-puolitoista kuukautta!! Hiukkassuodatin tukossa, vaikka kuinka antaa kenkää. Putsattu tietokoneen avulla jo yli 10 kertaa! Enkä ole muuten käyttänyt 6-vaihdetta , koska hiukkassuodatinvalo syttyy matka-ajossa jo 100-200 km kuluessa, jos et aja 140 km/h! Takuuta ei ole, koska olen huollattanut auton 5 kertaa muualla, kuin valtuutetulla Subaru huoltamolla! Tähän kilometrimäärään olisi tarvinnut huollattaa vain 13 kertaa ja
olen huollattanut 18 kertaa! Vaihdoin uuden 2012 mallin koneen nokalle ja homma onnistui hyvin, vaikka Subaru huoltamolla väitettiin ettei se tule onnistumaan. Onneksi vein muualle sen vaihdettavaksi. Sähköjohdot piti vain ottaa vanhasta koneesta ja vaihtaa vanhat suuttimet. Vaihtakaa Öljyt tiuhempaan. minä vaihdan tästä lähin aina 7000-8000 km välein, koska hiukkassuodattimen putsauksen yhteydessä polttoöljyä menee moottoriöljyn sekaan ja siksi Öljyn pinta nousee!!! Jos ajat 15000 km ,niin öljyn seassa on jo 1-2 litraa polttoöljyä ja tietäähän miten siinä käy! Toivottavasti tämä romu kestäis edes vuoden, että saisin nämä kulut vielä pois ja vaihtais sitten auton pois ennen seuraavaa suurta remonttia. Nimimerkki: Ensimmäinen ja viimeinen Subaru!
3 VASTAUSTA:
Tuohan ois mennyt virhevastuun piikkiin.Mikä vm auto?
Subaruni öljynvaihtoväli Softan vääränlaisen toiminnan takia 1000-2000 km
ja tietysti hiukkasuodatinkin tukossa. Hiukkasuodatinta on putsattu tietokoneen avulla ja nyt se on vaihdettu ja apua ei löytynyt ennen kun löytyi uusi softan päivitys.
Sanoisin että todella kallis ja epävarma ja epäluotettava peli. Onko kellään toimivaa ja yli 100 000km ajettua Diesel Subarua?
Älä jauha,sinulla ei ole Subarua koskaan ollutkaan..
+Lisää kommentti
Suparussa nyt 198000km menee ja kukkuu, hiukkassuodatin valo ei ole kertaakaan syttynyt. kytkin alkuperäinen kuten kaikki muukin, vikoja ei ole ollut... toistaiseksi kop kop. jaa rekisterikilven valo palanut kustannus 50 senttiä! renkaat sentään vaihdettu useita kertoja! tuo hiukkassuodatin kannatta ohittaa kun alkaa temppuilemaan! plussat ja miinukset: - alavääntö luvattoman ohutta, pakki liian nopea, kytkin tai visko haistataa silloin tällöin, huollot kalliin puoleisia, maalipintaan tulee helposti iskuja ja lakka karisee, pellit ohutta yläpilveä, kannattaa ruostesuojata subaru, ilmastointi omalaatuinen, siinähän niitä ja sitten plussat: erittäin tilava, hyvä ajaa, pieniruokainen (diesel) lämmin, hyvät sähköpenkit ja lämmittimet, ei vikoja sähköt pelaa, etenemiskyky, näkyvyys, peilit, jousitus, valot, tavaratila, ulkomuoto kaikki kiinnittäneet siihen huomion? voin kokemuksesta suositella ainakin tähänastisin kokemuksin. ja sitten auto 2010 OB bokserdiesel. Jännityksellä jään odottamaan männän näkymistä moottorin ulkopuolella!
Ilmoita
Vastaus kysymykseen Hajoaako kaikki dieseli Subarut? Kyllä hajoaa, ennemmin tai myöhemmin! mutta kyllä niiden normaalisti pitäis kestää senverran mitä VW konsernin autotkin, toisaalta ehkä se mikä on VW ryhmän autolla loppuunajettu on Subarulla vasta sisäänajettu! On tullut seurattua lukuisia Passatteja ja Audeja ja Skodia tutuilla, ongelmat alkavat jopa 30000km:ssä moottori ja vaihteisto sekä kytkin ym. härpäkkeet prekaa, kori kyllä kestäis mutta pelkällä korilla ei paljon ajella!
1 VASTAUS:
Ei ehdi kokonaan hajota dieseli Subaru kun on puolet ajasta pajalla.
Ostin käytetyn ja Metroauton huoltaman 114000 ajetun ja huoltohistorialtaan
kunnossa olevan auton joka oli Metroauton tarkastama. Koeajolenkillä alkoi hiukkasuodattimen valo vilkkumaan
ja auto oli tukkoinen. Minulle luvattiin että autossa oleva vika korjataan ennen kaupan tekoa kun se oli kaupan ehto. Kaupanteko ja 20 km ajon jälkeen hiukkasuodattimen valo alkoi vilkkumaan. Sen jälkeen on autoa korjattu nyt 6 kk
ja auto on ollut siitä ajasta n. 2 kk korjattavana maahantuojan korjaamolla ja
saa nähdä onnistuuko korjaaminen nyt. Ei ole Diesel Subarun softan
päivittäminenkään mitenkään varmalla pohjalla....Onhan se kiva juttu että joku on onnistunut ostamaan toimivan Subarun. Itselle ei ole vielä kerinnyt kertyä
Subarun kanssa hyviä kokemuksia.
+Lisää kommentti
Ilmankos subaru foorumilla on taksi subaristi joka ajaa bensakoneella,olis talous noissa diesel ongelmissa ollut kovilla
1 VASTAUS:
Vaikka töihin on 35 kilsaa, niin ei tulisi ihan heti mieleen vaihtaa omaa 2,5 turbo Foresteria diesel malliin.
+Lisää kommentti
Meininki olisi kokeilla Subarun dieseliä mutta eipä taida uskaltaa kun tuntuu koneet särkyvän jo alle 200tkm. Pitänee pysytellä skodassa.
2 VASTAUSTA:
Kuka tietää missä osataan korjata Subaru Foresterin hiukassuodatin kuntoon, niin ettei sitä tarvitse pakkopoltaa Laakosella kahden kuukauden tai 200 km välein?
Prinssi Albert kirjoitti:
Kuka tietää missä osataan korjata Subaru Foresterin hiukassuodatin kuntoon, niin ettei sitä tarvitse pakkopoltaa Laakosella kahden kuukauden tai 200 km välein?
joka kommonreilkoneen ongelma ,ei sovi nurkkaajoon
+Lisää kommentti
Onneksi ostin omani sittenkin bensakoneella (vaikka kuluttaakin paljon enempi). Vähän ihmettelin kun Nettiautossa on hämmästyttävän paljon diesel Outbackeja myynnissä, kaikilla juuri se 90-100 tkm ajettu, ja hintapyynnöt hyvinkin kohtuullisia. Kävin paria sellaista kokeilemassa: moottorin äänet ja käyttäytyminen eivät luvanneet hyvää. Tiedän että boxer-dieselissä on omanlaisensa ääni luonnostaan, mutta jotenkin nuo dieselit tuntuivat enemmänkin 200-300 tkm ajetuilta. Nyt lukemani perusteella nuo voikin olla kohtuu pommeja, remppaa varmaan monella edessä.
Ilmoita
Täällä 155tkm ajettu -08 Diesel Outback, tähän mennessä ei normaalia kulumista suurempia ongelmia. Etupyörän laakeri menee nyt vaihtoon.
Ilmoita
Vaimolla oli legasyn diesel, eipä tuo häävi ollu, kylmäkin kuin ryssän helvetti. Ekassa katsastuksessa käskettiin vaihtaa iskarit ja korjata rekisterivalot. Laakkonen ei vaihtanut kuin toisen takaiskarin (takuuseen) se vain vuoti öljyä. Rekisterivalon pohjat oli jotain "kuttaperkaa" laittoivat myös takuuseen. Autossa paloi parikin kertaa kolme merkkivaloa: moottorivaurio, abs ja ajonvakautus, laakkosella nollailivat (eka kerralla vähän säikäytti). Kytkin luvattoman huono, jos 10 senttiä lunta ja vähänkin ylämäkeä, käryä riitti, puhumattakaan kun veti kerran mun hiacea, kun se ei oikein liukkaasta tykänny, meinaan se hiase. Subben hyviä puolia oli tuo neliveto, suht. hiljanen ja liikku ihan hyvin tuolla satasen paremmalla puolella. Vääntö oli kyllä surkea (ajettiin uudet ohjelmat, ei auttannu), "automaatti" ilmastointi oli käytännössä manuaalinen ja ilmastoinnin ja radion näytöt ei näy aurinkoisella ilmalla ja penkin lämmittimien katkaisin.. täytyy olla aika ketterä sitä käyttääkseen, niin ja kuskin penkki tosi lyhyt (tehty japseille) sekä tavaratila farmariksi yllättävä ahdas.
Ilmoita
No niin! Nyt kun on RAV4 alla uskaltauduin näille keskustelupalstoille todetakseni, etten tehnyt ihan huonoja kauppoja luopuessani 09-diesel Foresterista (n.100000km). Voin sanoa että autoni omasi oireita lähes kaikista näiden keskustelupalstojen Forrevioista! No toki sitten lisäksi runkokumit lopussa, laakereissa alkavaa ulinaa ja tietysti tutiseva kytkin. Yksi mihin petyin erityisesti oli myyntitapahtuma (Sast.) jossa sovitut asiat eivät pitäneet. Juuri tuon myynnin ja huollosta saamani kokemuksen perusteella en uskaltanut pitkittää ajokokemustani koska tuntui siltä että ei paljon muuta saa kuin ison laskun (ilmaiseksi sovittu huoltokin maksoi kovan tappelun jälkeen 100€) Autohan on aivan erinomainen ajaa, niin kauan kun se eteenpäin se kulkee. Minulla on kuitenkin nyt aivan erilainen olo aamulla, kun käynnistän tojon... Ai niin... Olenkohan ainoa jonka Subaru vaati -4c pakkasella lohkolämmitintä käynnistyäkseen. Jotenkin en oikein vain ymmärrä miksi noin paljon vikoja voi mahtua noin uuteen autoon, vai onko noi toiset ovaalilogoiset autot niin paljon parempiaja ja Subarujen viat normaalia keskivertoa?. Tuntuu kummalliselta kuinka Subaruomistajat suhtautuvat 2000-10000 remontteihin noin tyynesti? Itse tein kaksi Subaru-kauppaa kerralla ensimmäisen ja VIIMEISEN Tämä ei ole mikään hopotus vaan valitettavan FAKTAA!.. joka päättyi onnellisesti n. 8kk jälkeen. Kaikki suuret Subarufanit voivat pitää kirjoitustani pelkkänä soopana ja mustamaalaamisena. Autonvaihtoa suunnittelevalle suosittelen jotain sellaista merkkiä/myyjää, joka uskaltaa antaa monille käytetyille autoilleenkin kahden vuoden melko kattavan takuun, ehkä siihen on joku syy?
2 VASTAUSTA:
Hyvä kun olet tyytyväinen RAV4 omistaja.Ennen Forester diesel ostoa koeajoin muitakin.Joukossa RAV4 diesel.Vähänajettu tummanvihreä siisti Toyota.Sisältä keltainen väritys.Mutta kun sillä ajoi....
Toypotan takapää pomppii ajossa koko ajan.Kuin lisi aasin selässä.Tutusta tiestä löytyi kuoppia joiden olemassaolosta en ollut tiennytkään.Jo viiden kilometrin jälkeen tiesin ettei ole Toota minun valinta.Lisäksi ajoasentoa ei saanut mitenkään hyväksi.Penkki on älyttömän ahdas.Max. 150cm ihmiselle tehty.
Vaihteet olivat tunnottomia.Kun keppiä hämmensi,ei löytynyt minkäänlaista tietoa mikä vaihde tulee seuraavaksi.Kepin palautus oli kovin hento.

Diesel Forester,kilometrejä 60 000.Ei kertaakaan merkkihuollettu.
Toimii niin kuin kuuluu ja on hyvä ajaa.
Arvo Vaihde kirjoitti:
Hyvä kun olet tyytyväinen RAV4 omistaja.Ennen Forester diesel ostoa koeajoin muitakin.Joukossa RAV4 diesel.Vähänajettu tummanvihreä siisti Toyota.Sisältä keltainen väritys.Mutta kun sillä ajoi....
Toypotan takapää pomppii ajossa koko ajan.Kuin lisi aasin selässä.Tutusta tiestä löytyi kuoppia joiden olemassaolosta en ollut tiennytkään.Jo viiden kilometrin jälkeen tiesin ettei ole Toota minun valinta.Lisäksi ajoasentoa ei saanut mitenkään hyväksi.Penkki on älyttömän ahdas.Max. 150cm ihmiselle tehty.
Vaihteet olivat tunnottomia.Kun keppiä hämmensi,ei löytynyt minkäänlaista tietoa mikä vaihde tulee seuraavaksi.Kepin palautus oli kovin hento.

Diesel Forester,kilometrejä 60 000.Ei kertaakaan merkkihuollettu.
Toimii niin kuin kuuluu ja on hyvä ajaa.
Kuten edellä saanoin Subaru on myös mielestäni ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin RAV4, joita pihastamme löytyy nyt kaksin kappalein. Asun kuitenkin sen verran metsässä, että neliveto on lähes pakollinen, jos meinaa edes omasta pihasta talvella tielle päästä, jos ei halua ennen aamuviittä ryhtyä lumitöihin. Tuo 60 000km ei liene Subarullekaan ilman suurempia remontteja aivan huikea ajomäärä, mutta myönnän että nuo viimeiset lauseesi toivat hieman enteellisen olon seuraavasta viestistäsi, kun tuo 40 000km lisää on ajettu. Toki pidän hivenen erikoisina kommenttejasi ravin vaihdekepistä ja penkkiin mahtumisesta, mutta eiköhän useimmat kuitenkin osaa suodattaa täälläkin palstalla hyperpolan asiatekstistä. Ensimmäinen uusi autoni oli vm 98 focus ja sen jälkeen en ole mielestäni erityisen huonoilla ajo-ominaisuuksilla varustettua autoa ostanut. On toki paljon ollut autoja joissa tänä aikana on ollut paljon paremmat ajo-ominaisuudet, mutta joko hinta on ollut täysin järjetön, tai laatu kohtuuttoman heikko. Kallein huolto tänä aikana on ollut 340€ (Ave) Oma mieltymykseni autojen osalta liittyy siksi juuri niiden toimintavarmuuteen ja huollon toimivuuteen! Kuten sanotaan "kauneus on katsojan silmässä" minusta vain toimiva auto on kaunein ja mukavin!
+Lisää kommentti
Mielenkiintoisia kommentteja Forresterista, taitaa jäädä koeajamatta 150 tkm ajettu yksilö. Ei vain uskalla.
Toyotan mahduttaminen samaan keskusteluun on vähän kyseenalaista, se kun on auto jonka ainoa oletettu ominaisuus on luotettavuus. Ei kovin häävi peruste mukavaa ja hyvää autoa (tai vaikka puolisoa) valittaessa, jos se on ainoa peruste.
1 VASTAUS:
Hei Urpo! En edellä halunnut "hopottaa" Toyotan puolesta, joskin omalta kohdaltani "syrjähyppy" autojen osalta on tehty ja nähty. On monia muitakin luotettavia merkkejä joista itselläni ole vain sellaista kokemusta, että uskaltaisin sanoa mitään puoleen tai toiseen. Itse vain seurailen näitä palstoja ihmetellen kun ihmiset mollaavat tai kehuvat autoja joita eivät ole kenties autoliikkeen koeajolenkkiä pidemmälle päässeet testaamaan. En itsekään ole siinä ainoana vaimon valintakertana käyttänyt samoja kriteerejä kuin autoja hankkiessa, mutta täytyypä silti väittää ettei omia yöuniani reilun 19 vuoden aikana ole heikentänyt vaimon luotettavuus... tai oikeastaan sen puute. Eihän se ainoa ominaisuus autoissakaan ole... mutta kyllä se rauhoittaa. Kuten monissa asioita valittaessa oma "perstuntuma sen sanoo mikä itselle on hyvä, kunhan ei mitään isompia ongelmia ole odotettavissa. Onnea auton valintaan!
+Lisää kommentti
Totta se on, että forrester (boxer) on vikoja täynnä: hälyvalot vilkkuu (hiukkassuodatin, vakain jne.), kytkin, vaihdelaatikko ym.. Auto on hyvä ajaa, mutta kun autoa pitää aina pitää korjaamolla, eli hyvät ajo-ominaisuudet pääse oikein oikeuksiin. Miksi en vaihtanut eri autoon silloin kun kilometrimittari näytti 60 000.
Ilmoita
paska moottori subarun pitäisi tehdä ainoa oikea työ kerätä diesel romut takas japaniin antaa uudet bensa subarut tilalle
Ilmoita
Kohta 260000 km ja hyvin pelittää,takaiskarit ja koiranluu pitäny vaihtaa.
Ilmoita
2008 vuotinen Subbe OB löytyy itseltä. 190 000 kilometriin asti ei muuta tehty, kuin normaalit huollot ja pyyhkijänsulkien ja polttimoiden vaihtoja. Vähän reipas 190 000 km, niin koiranluu poikki ja neljästä pyöränlaakerista hajosi kolme tuhannen kilometrin sisällä (ainakin on tasalaatuisia). Tästä vielä muutama tuhat eteenpäin, niin johan se surullisen kuuluisa runkolaakerivikakin iski. 195 000 km:n huolto oli juuri varattuna, kun koneesta alkoi kuulua helvetillinen kolina ja homma päätyikin normi huollon sijasta puolimoottorin vaihtoon. Tuuria oli matkassa, että hajosi noilla kilometreillä, eikä parin kuukauden päästä 200 000 mittarissa. Nyt meni homma Subarun piikkiin, parin kuukauden päästä kun olisi hajonnut, niin olisi mennyt omaan piikkiin.
2 VASTAUSTA:
Hyvin toimii subarutakuu. Nythän voit ajaa 300tkm ja vaihtaa uuteen ja ajaa taas 500tkm j vihtaa uuteen jos ikä antaa myöden...
Aloittaja on hullu kirjoitti:
Hyvin toimii subarutakuu. Nythän voit ajaa 300tkm ja vaihtaa uuteen ja ajaa taas 500tkm j vihtaa uuteen jos ikä antaa myöden...
Ylempänä todettiin että Subaru on hyvä kun se toimii, mutta kun se ei vain toimi. Subaru on niin kauan hyvä kun se ei ole itsellä. Subaru-ukot kilpaa vähättelee vikoja ja maksavat tolkuttomia korjaus hintoja, eikä se romu siitään parane uskokaa jo.
+Lisää kommentti
No no poika, subaru toimii ihmisen rakentamaksi ihan hyvin. Särkymätöntä konett anääs ei ole keksitty . Tuommoiset lada kommentit nyt olisit voinut jättääpoi skoska se laittoi sinut täysi räkäpää osastoon. Tummippa ensin mitä kirjoitat räkäpää.
1 VASTAUS:
No niin, kuten huomaatte poikkeus vahvistaa säännön. Kuten tässäkin tapauksessa ei liene epäselvää minkä osasto nappula tässä on kyseessä.
+Lisää kommentti
Märkäkorva asiantuntijat taas vauhdissa.

Heh heh ja silleen.
Ilmoita
Olet oikeassa kaikki ne hajoaa muta niillä on vaan ennen hajoamista ajettu saaaatanan paljon.
Ilmoita
onhan isukilla D-subbe niin vähän ajettu jotta nipussa vielä ja hyper öljyllä ajettu jotta siitä ei kiinni...
Ittellä tuo vastaava merkki kun Rav 4 , mutta bensa ja 350 000 km ja eipä juur vikoja ja matka vasta puolivälissä... ja toyo ,,,diesseleiilähän jo ajattu onkin...
Valitettavaa jotta D-subeessa koneet hajoo.. tai vikoja... osa johtuu käyttäjästä , osan voi välttää hyvällä öljyllä ,, valitettavasti sitä hyvää öljyä en paljasta kaiken tietävien paskanjauhajien vuoksi, kun satutaan testaamaan jopa 8000 hv koneissa...
mopot on mopoja.. ja autot on autoja...
1 VASTAUS:
Oispa Subarulla 7 vuoden takuu. Jollakin on. Minunkin autollani. Jo kuus puoli vuotta ajettu. Liki 100.000 mittarissa. Määräaikaishuollot tehty, takuuhuoltoja ei tarvittu yhtäkään. Nyt vaihdan uuteen Sportageen kaikilla herkuilla so. 45t €. Se on KIA. Se on hyvä.
+Lisää kommentti
Subaru boxer diesel meni box , kampiakseli poikki , lohko halki, valmistusvika runkolaakereissa, olisin saanut uuden moottorin mutta ajettu öljynvaihtoväli pitkäksi 'sehän poistaa valmistusviat. Kiva kun ei valmistaja kerro auton ostajille vaikka kaikissa 2008 mallin dieseleissä sama vika. Maahantuoja riitelee jokaisen tapauksen erikseen. Moottori meni ajossa jumiin, onneksi ei kovassa vauhdissa tai tasoristeyksessä. Että silleen turvallinen Subaru. Kiertäkää kaukaa 2008 mallit . Kytkinkin posahti ennen moottoria. Aivan liian heikko, kuumenee liikaa jos vedät lastia., sama heikko kytkin vielä uusissakin subaru forreissa, onnea matkaan...
3 VASTAUSTA:
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis:D Täysin käyttäjän vika kun ei huollata autoa ajallaan.Oisit sillä 5l öljykannun säästöllä saanut uuden moottorin! Toivottavasti tämä opettaa sua!
subal1 kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis:D Täysin käyttäjän vika kun ei huollata autoa ajallaan.Oisit sillä 5l öljykannun säästöllä saanut uuden moottorin! Toivottavasti tämä opettaa sua!
Miten teillä on kestänyt kytkin, vedän itse jonkun verran peräkärryä ja kesällä venettä ja nyt 64000km ajetusta 2011 diesel Foresterista loppu kytkin. Takuuta ei enää ole, joten omasta pussista menee, osaako noita rempata muut kuin merkkiliikkeet, Laakkosella takuulla maksaa maltaita, joten joku yksityinen korjaamo saattaisi olla halvempi.
Kytkin savutteli luiskasta vedossa jo heti uutena, koska ykkönen on aivan liian pitkä tähän hommaan.
Forre xs kirjoitti:
Miten teillä on kestänyt kytkin, vedän itse jonkun verran peräkärryä ja kesällä venettä ja nyt 64000km ajetusta 2011 diesel Foresterista loppu kytkin. Takuuta ei enää ole, joten omasta pussista menee, osaako noita rempata muut kuin merkkiliikkeet, Laakkosella takuulla maksaa maltaita, joten joku yksityinen korjaamo saattaisi olla halvempi.
Kytkin savutteli luiskasta vedossa jo heti uutena, koska ykkönen on aivan liian pitkä tähän hommaan.
Laita tuommoinen Sachsin kytkinpaketti---> http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Subaru/Subaru-Outback-09-03->/2-0-D-110-kW-;-09/2008-/Replacement-Clutch-Kit-Custom-Made-Reinforced::313.html

Valmistajan mukaan kestää 30% enemmän vääntöä kuin vakio.
+Lisää kommentti
Suburu in American. Eihän se mitään mottia ole suunnitellut tai tehnyt. 1960-luvun konkurssiin menneeltä germani-valmistajaltahan moottorilisenssit ostettiin pilahintaan. Germaanit kun totesivat, ettei padoista saa toimivia millään avaruusmetalleillakaan.
Ilmoita
Siis jumaklauta semmone Saku auto on iha skeida, kunnon japsi tai jenkki!
1 VASTAUS:
No nuo jenkit voi jättää IHAN OMAAN ARVOONSA!
Sellaisia muovisia huppakuuppanoita joita nyt en suosittele kuin akuuttiin autontarpeeseen.
+Lisää kommentti
Ei se commonrailin vika oo jos loukku menee tukkoon...kyllä siihen voi ajotyylillä vaikuttaa...kenkää vain reilusti ja jos loukun poltto on menossa pitäisi ajaa nii kauan kun poltto valmistuu...Obd pistokkeeseen lukia mistä voit seurata loukun painetta ja lämpötilaa...kun ok paine on alle 100 hpa max kiihdytyksessä..ja sillon kun poltto on menossa loukun lämpötila pyörii 600 asteessa..jos poltto epäonnistuu monesti lantraantuu öljy polttoaineella koska polton aikana ruiskutuksessa on jälkiruiskutuksia monta joilla saadaan loukun lämpötila nouseen...sinne 600 asteeseen..normi ajossa loukun lämpötila n 180--250 astetta..ja paine ajossa 20--50 hpa.
Jos mun kärry..eikä takuuta..softa jolla huijataan loukun paine ja loukun sisältö pois. Mulla ei ole subarua mutta toimin ns vian etsijänä..merkki orkanisaatiossa.. Monen merkin tiimissä...ei ole ainoa merkki tämä missä näitä on..
2 VASTAUSTA:
Oikein merkki orkanisaatiossa.....
mitä meinaat? ihan asiallinen kirjoitus ja valistava.
+Lisää kommentti
Ompa huono en osta jos ei kestä niikuin ed. autot vw 600000km , peug. 560000km cevy 570000km kaikki ed ajossa kaikki ed. ajossa.
Ilmoita
Emt. Subaru forester 2008 diesel. Ajettu 326000, ei ole tarvinnu kytkintä rempata, eikä konetta. Joskus hiukkassuotimen valo syttyy, mut sammuu myös itsekseen hetken kuluttua. Jos katsoo vikatilastoja, kertoo samaa. Subaru yksi vähävikaisimmista autoista. Huonotuurisia täällä? Vai muita kuin Subarun omistajia?
1 VASTAUS:
Enpä jaksa lukea noita edellisiä, monen vuoden takaisia viestejä. Ihme, että tällainen viesti ylipäätään täällä vielä keikkuu. Alkusarjan dieseleissä, siis 2008-2009, oli ongelmia mutta ne ovat taakse jäänyttä elämää.
+Lisää kommentti
Ajoin ammattitaksikäytössä 230000km outback vm.- 10, yksi kytkin, jarrulevyt,umpiot ja laturin vapaakytkin huoltojen lisäksi. Kokemusta n.2 000 000km myös Mersuista. Subaru monessa suhteessa kestävämpi. Ei ensimmäistäkään alustan niveltä tai puslaa, niinkun E mersuissa. Kaikki autot ovat silti yksilöitä.
1 VASTAUS:
Sama kokemus täällä, ei yhtään alustanosaa vaihdettu, auto massattu vuodenvanhana, 260 000 ajettu. Nyt menossa umpiot vaihtoon osittain takuuseen koska heijastinpinta hilseillyt sököksi, jarrulevyt eteen plus palat vaihdettu, kytkin alkuperäinen. Egr venttiili vaihdettu.
Suhtyksitoikkoista ajoa ilman merkittäviä vikoja, tuota alustan osien kestävyyttä ihmettelen kun vertaan muita autojani.
+Lisää kommentti
Passateista on kampi menny poikki. Yhdestä oli takuu just loppunu kun meni poikki.
Ilmoita
Mulla outback -08 187000km ajettu.
-egr venttiili meni takuuseen
-akku vaihdettu
-jarrut kertaalleen lukuunottamatta takarumpuja.Paloja useammin.
-eteen kallistuksenvakaajan tangot kahteen kertaa ja tukivarren puslat kertaalleen.
-taakse kallistuksenvakaajan tangot kertaalleen.
-pyöränlaakerit yhtä lukuunottamatta vaihdettu kertaalleen.
Nyt jollottaa joku,epäilen kardaanin kannatinlaakeria mutta en väljää mistään löytänyt.
Etuosaa alustasta ja sisähelmoja olen putsannut ja maalaillut/massannut kahteen kertaan.Takaosalle pitäisi tehdä kohta samat jutut.
2 VASTAUSTA:
no jopas on ollut vikoja noin vähän ajetussa alustassa?
Mun omassa alusta originaali ja vallan eri kilometreillä.
Rautakangenkin saa halutessaan mutkalle......
+Lisää kommentti
Aloittajalle tiedoksi
, kyllä kaikki diisseli subarut hajaa ennen pitkää, odota vain kärsivällisesti! Tietysti vanhenet siinä hyvän tovin odottessasi!
Ilmoita
Minulla käynyt uskomaton tuuri oman subaruni kanssa. Kilometrejä on nyt 330.000 ja mitään suurempaa ei ole ollut. Jarrulevyjä ei ole vaihdettu, yksi yläpallonivel on mennyt ja jotain ihan pientä peruskulumista. Vuosimalli 2009. Auto on matka-ajossa lähes kokonaan. Nyt on halvat kilometrit menossa.
Ilmoita
Itse en koskaan ajaisi autolla koko huoltoväliä samoilla öljyillä. Vaikka kuinka valmistajat ja maahantuojat kehuisivat 15tkm / 30tkm huoltovälillä, vaihdattaisin öljyt vähintään 10tkm välein. silloin auto kestää eikä tarvitse huolehtia kampiakselin laakerivioista. aivan näitä samoja vikoja on vw,audi,skoda,seat leirissäkin. Alfa 159 2.4JTDm jopa surullisen kuuluisa kampiakselin laakerivikoineen. Hiukkas-suodattimen voi poistattaa pakoputkesta samoin kuin EGR venttiilin. Moottorin saa pyörimään silti rajat alittavilla arvoilla eikä katsastuksessa tule ongelmia. Suurin osa näistä ongelmista johtuu juurikin edellämainituista syistä. kun moottori tukkeutuu EGR:n ansiosta alkaa moottori savuttamaan joka aiheuttaa DPF (hiukkas-suodatin) tukkeutumisen. Siksi pitäisikin imusarja puhdistaa aika-ajoin.
Toinen asia mitä öljyn laatuun tulee... olen aina käyttänyt Teboilin 5w40 diesel moottori öljyä. Tämä johtuu siitä ettei mielestäni turbo moottoreissa pidä käyttää esim. 5w30 öljyä koska se menettää viskositeetti kykynsä turbon takia. Omistan turbo Celican jossa olen jo pitkään käyttänyt 10w60 öljyä koska laihemmat lurut eivät kestä ajaa 10tkm. Castrolin öljyillä venttiilit alkoi nakuttamaan 7500km kohdilla. Teboil 5w40 kesti vajaan 10tkm, Teboilin 10w60 Racing öljy kesti n.10tkm ennen kuin venttiilit alkoi nakuttaa. Valvolinen 10w60 racing on ollut tällä hetkellä paras valinta tuohon autoon. Tietenkään ei ole suotavaa käyttää autossa 10w alkuista moottori öljyä jos sillä ajetaan talvella. tai ei sillä ainakaan liikkeelle lähdetä kuin piuhasta. Mutta eikös suosituskin ole että alle 5 asteen pitäisi auto aina esilämmittää ennen starttausta. tällöin aivan hyvin voi käyttää 10w öljyä myös talvella. Asia joka tulee DPF:n toimintaan talvella on että kaikki nyky dieselit vaativat lämmetäkseen pahvin keulaan jo 0 asteen keleillä. Alfan 159:ssä on lisävastus lämmittämässä ohjaamoon tulevaa ilmaa että siellä tarkenee talvella. Diesel moottoreiden tehokkuus käyttää saatavat tehot polttoaineesta muuhun kuin lämpöön on kasvanut niin suureksi ettei moottorit enää lämpene, joka aiheuttaa sen ettei DPF:n polttoa voida tehdä koska moottorin lämpötila on liian alhainen. Olen ymmärtänyt että kaikissa diesel autoissa on sama ongelma että öljyn sekaan pääsee dieseliä DPF:n polton yhteydessä. Tämä laimentaa öljyä ja rasittaa moottoria. Öljyjen tiheämmällä vaihdolla siis selviää tästä ongelmasta tai DPF:n poistolla ja moottoriohjaimen ohjelmoinnilla. Kyllä kaikki autot menee rikki se on varmaa... Ja jos ei muuten niin vasaralla. Kuten allekirjoittanut teki pikku poikana kun leikin romurallia hiekkalaatikolla... Isä ei tykännyt! :-)
1 VASTAUS:
Kiitos asiallisesta tietopaketista :)
+Lisää kommentti
Oheisesta raportista selviää että vain kunnollinen laakerituentojen eli koko lohkon alaosan uudelleen suunnittelu voi pelastaa tältä kampiakselin katkeamiselta. Voi olla että tällä vuosikymmenellä ovat korjanneet ongelman suunnittelemalla lohkon uudelleen niin että sen alaosa ei väänny rasituksesta kuten raportti kertoo. Laakereiden tuennat hajoavat kun alumiinisen lohkon alaosan laakeripukin sillat väätyvät. Varmaankin muutaman vuoden ovat tällä lohkolla konetta tehneet. Lieko suoraan laitettu jokin STI:n puolimoottori, tehty vaan dieselin männillä ja apulaitteilla. Brittiläinen expertti tuli suomeen asti katsomaan ja ihmettelemään kuinka heikkoja materiaalivahvuuksia moottorissa on käytetty dieselmoottoriksi.

Minulla oli melkein vuosi aikaa selvittää millaisen vaihtokoneen saisin Subaruuni kun kampiakseli katkesi. Sadat tunnit eivät riittäneet löytämään Suomesta vastausta siihen sopiiko 2008 vuoden subaruun sellainen diesel-moottori jossa lohko on suunniteltu uudestaan siten että tämä tyyppivika valtetään. Kun sitä tietoa hain, sain kyllä kymmenittäin ristiriitaisia vastauksia, joten päätin tilata autooni samanikäisen moottorin. Sen jälkeen ajoin muutaman tuhannen ja vaihdoin pois. Perinteisin menetelmin korjaaminen ei olisi ratkaissut ongelmaa pysyvästi koska se on perinpohjainen suunnitteluvirhe. Lisäksi moottorin vaihto käytettyyn tuli puolet halvemmaksi.

Sellainen viisas neuvo minulla on varsinkin teille kaikille jotka omistatte euro4 moottorisen diesel subarun, että vaihtakaa se äkkiä ennen kuin kampiakseli katkeaa. Se on vain ajan kysymys.

Koska suunnitteluvirhe.

https://www.researchgate.net/publication/274405313_Crankshaft_failure_analysis_of_a_boxer_diesel_motor

https://youtu.be/kKmK02Hzkt8

Japanilaisissahan on monesti käännytty Eurooppalaisten puoleen diesel-asioissa kun heillä tuo turbodiesel-moottorin suunnittelu näyttää olevan niin kovin ongelmallista. Jos sitten tekevätkin kestävän vaparin, kuten Toyotalla oli Hiacessa aikoinaan, niin päästöjä eivät saa kuriin ja loppuu tuonti tänne (Hiace). Niinpä Japanilaisten kannattaakin luovuttaa dieseleiden suunnittelu ja käyttää eurooppalaisia (esim. Toyotan 1.6l diesel =BMW:n kone. PSA-konsernin koneita käytetään Nissaneissa jne.) Mutta kyllähän ne ihan hyviä bensakoneita tekevät.
Ilmoita
Muhahahahshshshshshssss. Tässäpä sitä japanilaista laatua. Muhahahahshshshshshshshsssss.
Ilmoita
Ja nyt Subaru lakkaa tekemästä dieseleitä. Syyksi sanotaan se moottorin kehittäminen päästövaatimusten tasolle on kallista. Todellinen syy on se että Subaru on tehnyt tappiota turbodieseleiden kanssa vuodesta 2008 koska sekä koneet että vaihdelaatikot hajoavat dieselin suuren väännön ja värinöiden vuoksi. Uusia automaattilaatikoita on Suomessakin hajonnut hyvin monta siitä lähtien kun dieselautomaatti tuli 2015. Montaa tuhatta ei tarvinnut ajaa kun laatikko alkoi silpuamaan itseään. Oikein tekivät kun luopuivat dieselistä. Niitä ei vaan idässä osata yhtä hyvin tehdä kuin Euroopassa koska täällä on osaaminen ja siellä ei. Syytä en paremmin tiedä.
3 VASTAUSTA:
Dieselautomaatti tuli jo 2013 malliin! Eli neloskoppaan!
Ai ei idässä osata?
Tiedätkö muuten mikä firma on mailman suurin diesel-moottoreiden valmistaja?
Mikä subaru forester 2015 dieselissä jarrun vikana kun jarrut vapattavat jarruttaessa, yhdestä jarrusta palaa jarrupalat, ja renkaat loppuun alta aikayksikön ja toissapäivänä tasasta vauhtia ja liukasta mutta aurattua tietä ajaessa auto yhtäkkiä heitti takapään vasemmalle ja vastaantulevalle kaistalle. suoristui vasta kun täpäytin lyhyseti jarrua?
4 mekaanikkoa katsonut jarrut ja sanoo että mekaanista vikaa ei ole, satulat vapauttavat???
+Lisää kommentti
Ei hajoa kaikki mutta vain harva kestää sinne asti.
2 VASTAUSTA:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

En halunnut loukata mutta näkemykseni perustuu kestotesteihin ja käyttökokemuksiin.
Linkkiä?

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Ihme ettei moderaattorit poista noita vittuilu viestejä.
Mode poistaa yleensä kaiken fiksumman ja jättää nämä mulkkujen viestit. Ihme sadisteja evrekalla töissä.
4 VASTAUSTA:
Juu, kyllä niihin väitteisiin pitää laittaa linkkejä todisteeksi. Muuten ovat vittuilua.
Subarun viat ovat vittuilua valmistajan puolelta. Miksei niistä saisi puhua?
Laita niitä linkkejä. Muuten vittuilua.
Joudut etsimään itse.
+Lisää kommentti
kävin kysymässä subaruliikkeessä ko auton dieselmoottoreista. vastaus oli "subaru ei ole onnistunut dieselmoottoreiden kanssa". kaverilla oli liikkeestä ostettu diesel legacy. -08 reilu 250 000 km ajettu..kampiakseli poikki. autoa ei saatu "säällisessä"ajassa kuntoon(hermo paloi ostajalta)sai vastaavan hintaisen auton tilalle. vapaavalintaisen. valitsi toisen merkkisen. itsellä ollut pensalekasu vuosia, ei normi kulumista kummempaa. ollut ihan ajettava. rospuuttokeleillä pääsee neliveto oikeuksiinsa!!
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hajoaako kaikki diesel subarut?

Onko kellään kestänyt 100tkm? Miksi ne kaikki rikkoutuu? Vakavia vikoja esim kampiakselin katkeamisia. Vai hajosiko vain 2008 vuoden mallit kaikki? Jospa subaru ei testaa ollenkaan autojaan vaan myy vaan ja jätää asiakkaan maksettavaksi korjaukset? No nyt jos joku ostaa noita heikkolaatuisia vikatiheydeltään ilmeisesti tihein automerkki (joskus näin listan jossa oli kyllä kestävimmästä päästä llistaa mutta silti) niin se siis hajoaa varmasti? Jos ostaa saksalaisen automerkin niin se ei hakoa ollenkaan ja saksassa ei ole edes korjaamoita vasn pelkkiä öljyn vaihto asemia. Saksalainen auto ei mene rikki ollenkaan ikinä koskaan milloinkan vaan kestää ja viedään kierrätykseen ihan ehjänä huvikseen kun on ajettu tarpeeksi.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta