Huono suunnittelua!

Apple ei osaa

Miksi Applen tietokoneet on niin huonosti suunniteltu?

http://naamapalmu.fi/bigfile/18813/fuck_logic.jpg

Tai sitten SD paikka iMacissa, ihan dvd-aseman vieressä oikeassa reunassa, aina se muisti kortti osuu väärään aukkoon, jos ei nouse tuolilta katsomaan, missä hemmettissä se aukko on.

13

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • less | more

      Eli Applen pitäs myös sun puolesta ajatella kun et itse osaa?
      Miksi käyttää yleensä tuota wanhaa hiirtä joka tuli iMacin mukana kun voi vaikka mitä tahansa BlueTooth hiirtä käyttää ilman sen suurempia "kikkailuja"

      Ja kyllähän olen nähnyt miten tumpelot pistää PC läppärissä usb-muistitikun usb-postin vieressä olevaan rj45 porttiin ja sitten valittaa kun ei usb-tikku toimi.

      Kaivappa vaikka ne aivot biojätteestä ja koita keksiä jotain vähän rakentavampaa.

    • ei vaan toimii

      Miksi kytkeä tuollainen lankahiiri tuohon koneeseen? Hiiren mukana tulee jatkojohto, jolla pakottavassa tilanteessa joku voi kytkeä hiiren myös MacBookiin tai pöytäkoneeseen.

      Johto on hiiressä lyhyt, koska hiiri liitetään yleensä näppäimistöön, joka on 1-20 cm päässä hiirestä. Minuakin "ihmetyttää", miksi esim Logitechin hiiressä on johtoa 180 cm, vaikka 30 cm:kin olisi liikaa.

      Edelleen pitää kysyä, miksi kytkeä hiiri tuollaiseen koneeseen, jossa on erittäin toimiva ohjauslevy? Vaikka minäkin käytän aina pöytäkoneen kanssa hiirtä (tietysti johdoton eli Bluetooth), niin MacBookiini en ole vielä koskaan liittänyt hiirtä, koska sille ei ole ollutmitään tarvetta.

    • sori vaan

      Parempi kysymys olisi miksei se USB-portti olisi voinut kummallakin puolella, niin kuin 99% pc-koneissa?

      Toinen parempi kysymys olisi, pitääkö kantaa Macin mukana vielä jatkojohtokin? Tosi kätevä, eikö niin?

      Kolmas parempi kysymys olisi, että eikö oikeakätisiä ole enemmän kuin vasenkätisiä, joten joka tapauksessa USB-portin sijanti olisi järkevämpi oikealla puolella.

      Lisäksi, on hiiriä jotka on tarkoitettu kannettaville tietokoneille, niissä on lyhyt johto. Ja sellaisia jotka on tarkoitettu pöytäkoneisiin, missä keskusyksikkö on jossain pöydän alla.

      Ja itse vihaan langattomia hiiriä ja näppäimistöjä, koska niissä joutuu vaihtamaan paristot parin viikon välein. Ja ohjauslevy on lisäksi huomattavasti hitaampi käyttää kuin oikeata hiirtä.

      • ei vaan toimii

        Mikä kone sinulla on?

        Se neljäs kysymys voisi sitten olla, mitä käyttötarkoitusta palvelee johto hiiressä?

        Koneet on suunniteltu nimen omaan Bluetooth-hiirelle. Siksi USB-porttia ei tarvita molemmilla puolilla. Kun lisäksi MacBookissa toimii ohjauslevy erittäin hyvin, en ole kokenut tarpeelliseksi liittää siihen ollenkaan hiirtä. Ja voi kuullostaa erikoiselta, mutta teen myös kuvankäsittelyä pelkän ohjauslevyn kanssa. Ilman muuta jos kokisin hiiren tarpeelliseksi liittäisin sen koneeseen, koska käytän hiirtä aina pöytäkoneen kanssa.

        Siinä olet oikeassa, että useimmissa muissa koneissahan ohjauslevy on sellainen, jota ei mielellään käytä, eli hiiri voittaa sen lähes joka tilanteessa. MacBookin ohjauslevylle ei hiiri puolestaan tarjoa mitään vastusta, kun konetta käyttää esim löhöasennossa omassa laiskanlinnassaan.

        Toisin kuin sinä, minä vaadin nykyaikaista langattomuutta myös hiireltä ja näppäimistöltä. Jos olet tarpeeksi vanha, muistat vielä hyvin ajan jolloin TV:n kaukosäätimetkin oli johdollisia. Mutta kuka huolisi nykyään kaukosäätimen, jossa olisi johto säätimen ja TV:n vällillä?

        Paristokäytöstä langattomissa laiteissa minulla ei juurikaan ole kokemusta, kun käytän omissani akkuja. Akut kestänevät paristoja paremmin, kun ainakin kuukausi tai kaksi menee akuilla yhdellä latauksella ihan helposti.


      • >Ja ohjauslevy on lisäksi huomattavasti hitaampi käyttää kuin oikeata hiirtä.

        Sulla ei ilmeisesti ole Macia etkä käytä Macin ohjauslevyä? Niinpä.

        Applen pöytäkoneissa ei ole mitään merkitystä sillä missä keskusyksikkö on, kun hiiri liitetään näppikseen.

        Koska mahdollinen hiiren jatkojohto on kiinni itse hiiren johdossa, en sanoisi sitä varsinaisesti ylimääräiseksi roudattavaksi.

        Itse vihaan langallisia hiiriä, kun se johto on aina tiellä.

        Kirjoitustyylisi on kyllä tuttu monesta aiemmasta yhteydestä, ja syystä eli toisesta nimimerkki on ollut joka kerta uusi.:)


      • sori vaan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ja ohjauslevy on lisäksi huomattavasti hitaampi käyttää kuin oikeata hiirtä.

        Sulla ei ilmeisesti ole Macia etkä käytä Macin ohjauslevyä? Niinpä.

        Applen pöytäkoneissa ei ole mitään merkitystä sillä missä keskusyksikkö on, kun hiiri liitetään näppikseen.

        Koska mahdollinen hiiren jatkojohto on kiinni itse hiiren johdossa, en sanoisi sitä varsinaisesti ylimääräiseksi roudattavaksi.

        Itse vihaan langallisia hiiriä, kun se johto on aina tiellä.

        Kirjoitustyylisi on kyllä tuttu monesta aiemmasta yhteydestä, ja syystä eli toisesta nimimerkki on ollut joka kerta uusi.:)

        Minulla on iMac sekä tavallinen hiiri että Apple Magic Trackpad. Ja voin sanoa, että hiiri pesee tuon Magic Trackpadin 100:0. Viikon jaksoi sillä leikkiä ja sen jälkeen lojunut pöytälaatikossa. Hidas, epämukavaa ja täysin turha kapistus!

        Kukaan hullu ei käytä sitä trackpadia jos on oikea hiiri tarjolla!


      • ei vaan toimii
        sori vaan kirjoitti:

        Minulla on iMac sekä tavallinen hiiri että Apple Magic Trackpad. Ja voin sanoa, että hiiri pesee tuon Magic Trackpadin 100:0. Viikon jaksoi sillä leikkiä ja sen jälkeen lojunut pöytälaatikossa. Hidas, epämukavaa ja täysin turha kapistus!

        Kukaan hullu ei käytä sitä trackpadia jos on oikea hiiri tarjolla!

        Yritätkö siis verrata Magic TrackPadia ja MacBookin ohjauslevyä?


      • hiiriekspertti

        Oma locitech Wireless Mouse M705 on ollut nyt minulla ehkä noin 1½-2 vuotta ja ei hiireen ole paristoja vaihdettu. Hiiren pakkauksessa mainostettiin, että paristot kestää noin 3 vuotta, mutta minulla tulee ainakin kestämään kauemmin. Hiiren ohjauskeskuksen mukaan pitäisi paristojen kestää vielä 712 päivää. Tämä hiiri on sitten varmaan erikoislaatuinen?


    • idiocrazy

      Eiköhän tuo aloitus ollut säälittävä provo, kaivanut ton kuvan jostain Internetin idioottikätköstä ja sitten selitellyt omiaan.

      Tuo kuvan Mighty Mouse on tarkoitettu nimenomaan käytettäväksi Applen näppiksen kanssa jossa on USB portit molemmilla puolilla.
      Nykyaikaisen läppärin kanssa jos käyttää jotain muuta kuin bluetooth hiirtä niin voi kysyä itseltään "onko tässä mitään järkeä". Jos koneessa on bluetooth valmiina niin miksi sitä ei sitten hyödyntäisi? Pakko vaan pysyä wanhassa vai?
      Ja jos haluaa lankahiiren pelaamiseen yms niin olisiko sitten kannattanut hankkia sopivampi konekkin samantien. Ja yleensä nuo hiiret ei paljoa maksa joten ei ole väliä missäpäin se macin usb portti sijaitsee, kyllä se piuha sinne riittää ellei sitten ole tarpeeksi tyhmä hankkiakseen tuon kuvan hiiren.

      Ja jos ei osaa hiirtä kytkeä läppärin vasemmalle puolelle niin vika on kyllä käyttäjässä, samoin kuin tuon imacin sdkorttipaikan kanssa, ei se nyt voi helvetti olla niin vaikeaa tietää missä kohtaa se kortipaikka on, siinähän on monta senttiä väliä korttipaikan ja optisen aseman välissä.

    • hector8465

      Kannattaa poistaa System32. Auttoi kummasti kun macci oli hidas! nykyään se toimii mutkitta ja kaikki on täydellisesti! ei tarvitse enää menettää hermoja koneen kanssa!:D

      • wfwe

        Poistan System32:n säännöllisin väliajoin. Eikä temppuile kone yhtään! (y)


    • Olehan tarkkana

      myös naisesi kanssa. Jos hänellä on reiät liian lähekkäin, voit vahingossa tyrkätä väärään reikään.

    • Applen vastuu paskaa

      Kai Apple kehottaa liimaan siihen laastarin tai karvat,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe