Hei! Minä en ole lääkäri, enkä edes valelääkäri, mutta olen lukenut täältä netistä, että monella on samanlaisia mahavaivoja kuin minulla. Maha on kuralla, söi mitä tahansa. Kävin vaivani kanssa terveyskeskuksessa 5 vuotta ja aina otettiin kaikennäköisiä kokeita ja missään ei ollut vikaa. Tällöin päätin, että sehän kyllä nähdään, johtuuko tämä päästä. Minun isäni oli harrastelijasukututkija, joten tiesin, mistäpäin sukumme on lähtöisin. Olemme olleet Kuusamon metsälappalaisia ja sitä ennen tulleet Kuusamoon Kemijärveltä. Olin jo tähän mennessä kokeilemalla saanut selville, että saan syödä kaikkea, mutta sen tulee olla kypsää ja vanhaa ja pakastettua. Etsin netistä, millä heimolla olisi ollut samanlainen ruokavalio ja se löytyi kolttasaamelaisilta. Olemme kaupankäynnin kautta perineet sen koltilta ja koska olemme olleet lappalaisia ja lappalaiset eivät ole huolineet suomalaista verta, ne geenit on vain tuplautunut.
Syön salaatteja, jotka ostan kaupasta 30 % tarjouksesta, koska ne eivät ole enää ihan tuoreita, käytän salaattimäärästä riippuen mikrossa kypsymässä n. 2dl kulho 7 minuuttia ja annan vanhentua vielä 2 päivää jääkaapissa ja pakastan. Lihan ja kalan paistan uunissa foliossa lihan tai kalan koosta riippuen 50min.- 2 tuntia, vanhatan ja pakastan.
Tässä vaiheessa voin sannoa, että löysin labran sivuilta tiedon, että sokerit hajoavat 3 minuutissa ja proteiinit 50 minuutissa. Kahvin käytän suodattamisen jälkeen mikrossa 3 minuuttia ja nykyisin olen saanut juoda sen heti sen jälkeen. Kahvin kanssa syön myllyn paras taikinasta( ei ole eläinproteiineja) tehtyjä leivonnaisia, euroshopper-muffinsseja( eivät ole ihan tuoreita),30% tarjouksessa olevaa pakastettua leipäjuustoa tai vähintään 3 viikkoa vanhaa pullaa. Juustosta puheenollen käytän tavallista edamia, mutta sen pitää olla viikon vanhaa. Jogurtteja viilejä voi syödä vasta kuukauden vanhana. Maitoa ei voi käyttää, kuin jos se on laitettu ruokaan ja se on ollut uunissa 50 minuuttia. Kaikki chipsit, karkit,limsat, viinat, oluet ja viinit, maitosuklaa on jätettävä pois. Saa syödä esim. Juliakonvehteja, jotka ovat tummaa suklaata. Erittäin hapollista limsaa saa juoda, esim. Hartwallin jaffaa.
Jos tämä selostua auttoi jotakuta, niin hyvä. Minulta voi kysyä lisää, jos jäi jokin asia epäselväksi.
sokeri- ja eläinproteiiniallergia
Marjaana K
0
62
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905459- 705046
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484146- 513840
- 423483
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883126Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 412168
- 492116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078