Voiko sossu maksaa vuokran ?

dididididididiii

Heei, en tiiä laitoinko tän viestin oikeeseen paikkaan mutta joo. Oon 20v tyttö ja olin nyt koko viime syksyn eräässä koulussa ja asuin tän kaupungin opiskelija asunnossa ja sain opintotukea... Nyt kuitenkin lopetin sen koulun ja tän kuun loppuun mennes pitäis muuttaa sielt kämpästä pois. Oon hakenut uutta asuntoo mutta en oo saanu kun on luottotiedot menny ja yksityisten asunnot mitä oon kattellu on liian kalliita.....

Hain joskus viime syksynä yheltä firmalta asuntoo, soitin sinne eka ja ne sano ettei haittaa jos on luottotiedot menny kunhan ne ei oo menny maksamattomista vuokrista. Sitten kuitenki kun myöhemmin kyselin ne sano etten saa sitä kämppää kun mulla oli niin paljo maksuhäiriömerkintöjä ja kun ne oli niin tuoreita.

Haluisinkin nyt tietää että kun mun pitää täs muutenkin hakee toimeentulotukee, että voiko sossusta saada vaikka jonku sellasen maksusitoomuksen tai jonku että ne tyyliin sieltä maksaa sen mun vuokran automaattisesti ?
Kun haluisin nimittäin hakee siltä samalta firmalta asuntoo ja ajattelin että jos ne siinä tapaukses vois hyväksyy vuokralaiseks jos olis varmaa että vuokrat maksetaan... Kaverillakin nimittäin on siltä firmalta kämppä ja sillä on kans luottotiedot menny, mutta sillä on semmonen edunvalvoja joka maksaa sen vuokran joka kuukaus suoraan sille vuokran antajalle.

18

4715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26

      Voit saada sossusta sen takuu summan.
      sossu voi maksaa jatkossa osansana vuokranantajan tilille.
      Joudut kyllä hakemaan asumistukea, mutta se on sitten kun saat asunnon jostain.

      • joskus saa

        No, eipä se ihan noin mene. Toisilla paikkakunnilla saa koko takuuvuokraan maksusitoumuksen, mutta toisissa maksimi on esim. 700e.


    • Yritä toki

      Voit tietysti hakea kaikki liput ja laput sossusta mutta ainakaan yleisiltä markkinoilta et asuntoa saa.VVO ja SATO vierastaa muutenkin sossun tuella eläjiä ja vielä pahempi jos sossu lupautuu maksamaan suoraan vuokrat tilille.Antaa vuokraajalle viestin että kyseessä on todella holhottava tapaus joka ei saa edes vuoriaan hoidettua.

      • Omaisuus paskaksi

        Voin sanoa, että yksityisetkin vierastavat sossun vuokralaisia. Toisten rahoilla ja vakuudella kun elelee niin ei ole paljon rästeistä tai vahingoista väliä. Sossu on vielä juonessa mukana, että kehtasi sossuvirkailija sanoa ko. huumediileriä sanalla "kiltti"!

        Joku julkinen mainerekisteri pitäisi saada erottamaan normaalit, itsestään riippumattomista syistä kelkasta pudonneet todellisista sioista, jotka elävät kuin pellossa. Tuomioistuinten kansliat eivät tässä yhteydessä toimi.

        KELA-sossu -rahoitteisesti ei muuten mene enää yhtään kämppää vuokralle.


      • opiskelija kans
        Omaisuus paskaksi kirjoitti:

        Voin sanoa, että yksityisetkin vierastavat sossun vuokralaisia. Toisten rahoilla ja vakuudella kun elelee niin ei ole paljon rästeistä tai vahingoista väliä. Sossu on vielä juonessa mukana, että kehtasi sossuvirkailija sanoa ko. huumediileriä sanalla "kiltti"!

        Joku julkinen mainerekisteri pitäisi saada erottamaan normaalit, itsestään riippumattomista syistä kelkasta pudonneet todellisista sioista, jotka elävät kuin pellossa. Tuomioistuinten kansliat eivät tässä yhteydessä toimi.

        KELA-sossu -rahoitteisesti ei muuten mene enää yhtään kämppää vuokralle.

        Itse jätin yli 100 asuntohakemusta, eikä yksikään vuokranantaja edes koskaan soittanut. (Onko ihme, jos jokaiseen alle 600€ asuntoon Helsingissä noin 30-50 hakijaa ja taatusti löytyy edes yksi töissäkäyvä)

        Ja olen kans opiskelija ja minulla ei ole töitä, mutta sossu lupasi maksaa vuokran ja antaa takuurahat vaikka "käteisenä vuokranantajan tilille", mutta sekään ei auttanut.

        Ja minulla on sentään luottotiedot kunnossa ja löytyy jopa VISA kortti 1600€ luotolla (korkeakouluopiskelijat voivat sellaisen saada, kun on tarpeeksi opintopisteitä)

        Onneksi sain kaupungilta asunnon noin 2 vuoden jonotuksen jälkeen.


      • VVO-asukas

        Sain itse ainakin VVO:lta asunnon vaikka sossusta joudun tukea hakemaan. Sossu maksoi takuuvuokrankin. Kävin henkilökohtaisesti toimistolla ja parin viikon päästä sain uuden asunnon. Minut kun oli irtisanottu edellisestä asunnosta niin ei tarvinnut jonossa odotella vaan menin muiden ohitse.


      • vvo2
        VVO-asukas kirjoitti:

        Sain itse ainakin VVO:lta asunnon vaikka sossusta joudun tukea hakemaan. Sossu maksoi takuuvuokrankin. Kävin henkilökohtaisesti toimistolla ja parin viikon päästä sain uuden asunnon. Minut kun oli irtisanottu edellisestä asunnosta niin ei tarvinnut jonossa odotella vaan menin muiden ohitse.

        Samoin. VVO ei ainakaan uudella maalla tunnu olevan kohtuuton ottamaan työttömiä.


      • Anonyymi
        Omaisuus paskaksi kirjoitti:

        Voin sanoa, että yksityisetkin vierastavat sossun vuokralaisia. Toisten rahoilla ja vakuudella kun elelee niin ei ole paljon rästeistä tai vahingoista väliä. Sossu on vielä juonessa mukana, että kehtasi sossuvirkailija sanoa ko. huumediileriä sanalla "kiltti"!

        Joku julkinen mainerekisteri pitäisi saada erottamaan normaalit, itsestään riippumattomista syistä kelkasta pudonneet todellisista sioista, jotka elävät kuin pellossa. Tuomioistuinten kansliat eivät tässä yhteydessä toimi.

        KELA-sossu -rahoitteisesti ei muuten mene enää yhtään kämppää vuokralle.

        Onneks saatiin oikeistohallitus,joka laittaa kuriin tämän hälläväliä sukupolven,tuet pois!!!


      • Anonyymi
        opiskelija kans kirjoitti:

        Itse jätin yli 100 asuntohakemusta, eikä yksikään vuokranantaja edes koskaan soittanut. (Onko ihme, jos jokaiseen alle 600€ asuntoon Helsingissä noin 30-50 hakijaa ja taatusti löytyy edes yksi töissäkäyvä)

        Ja olen kans opiskelija ja minulla ei ole töitä, mutta sossu lupasi maksaa vuokran ja antaa takuurahat vaikka "käteisenä vuokranantajan tilille", mutta sekään ei auttanut.

        Ja minulla on sentään luottotiedot kunnossa ja löytyy jopa VISA kortti 1600€ luotolla (korkeakouluopiskelijat voivat sellaisen saada, kun on tarpeeksi opintopisteitä)

        Onneksi sain kaupungilta asunnon noin 2 vuoden jonotuksen jälkeen.

        Aika toivotonta se.


    • hei hei

      Ota ensin selvää, mikä on Takuuvuokra ja tarvitaanko sitä kyseisessä vuokra-asunnossa.
      Muista tehdä sähkösopimus, kun muutat uuteen asuntoosi.

    • 12+34

      Voi olla, että joudut takaisin isän ja äidin luo. Tai sitten mummolaan. Kunnes opit hoitamaan asioitasi. Eli ei asunnon saaminen ole mikään varma asia, varsinkin kun ei ole rahaa, töitä, luottotietoja yms. asioita. Asuntolapaikan saat tai jonkun luukun, se on varma.

    • Anonyymi

      sossu ei maksa mutta tussulla voi maksaa

      • Anonyymi

        Oivallinen ajatus. Tussut vaan jonoon ja siitä voi vuokranantaja valita mieleisensä.


      • Anonyymi

        Taitaa tulla tuosta jatkossa enemmän käytäntö kuin poikkeus ,mutta mitenkäs jos on miespuolinen?

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b487472f-d13d-4b21-9858-7c09369bfaa8


    • Anonyymi

      Mene sinne sossuun ja sano äänestäväsi vihervasemmistoa, niin alkaa euroja ropista tilille.

      • Anonyymi

        Mieluummin sanot että Lee on ihana nainen,ja varsinkin sen ihannoima kommunismi,sillä saat rahaa ilman vastinetta.Me työssäkävijät hoidetaan sun lasku.


    • Anonyymi

      Jos aloittaisit vaikka ensiksi töissäkäymisen ja lopettaisit tuilla elämisen.Tuet on tarkoitettu akuuttiin hätään ,ei elämäntapa rahannostoon.Mutta teitä luusereita on tässä maassa paljon,kun mistään ei välitetä,yks vaihtoehto on että alat myymään vittua.

    • Anonyymi

      Mene töihin kuten me persussuomalaiset mennään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe