Ujoutta vai mitä?

Curious123

Morjes! Olen 16v poika ja haluaisin tietää onko tälle "tilalleni" jotain nimeä ja että onko tämä mielestänne normaalia tämänikäiselle pojalle.

Voisin sanoa näin alkuun, etten mielestäni ole kauhean ujo. Ennemminkin luonnostaan vähän hiljainen.

Ei ole kauheasti kavereita mutta ainakin enemmän kuin viisi. Ja mielestäni tämä tilanne on täydellinen. En haluakkaan kymmenittäin kavereita mutten myöskään olla ihan kaveriton erakko sillä pidän ihmisistä.

Viihdyn ihan hyvin koulussa ja juttelen paljon luokkalaisilleni mutta sitten kun pääsen koulusta niin haluan viettää loppupäivän kotona. Lepäillen, läksyjä tehden, tv:tä katellen yms. Toki aina välillä koulupäivän jälkeen lähen jonnekin mutta harvoin, paitsi ehkä kesällä kun tulee kavereiden kanssa ajeltua mopolla.

Perjantaina aika usein lähden ulos, mutta la ja su haluan viettää usein kotona.

Vaikka pidänkin ihmisistä ja sosiaalisista tilanteista niin vaan rajoitetusti. Joka päivä en jaksaisi mennä jonnekin. Pidän niistä perus "tylsistä koti-illoista".

Kavereita minulla voisi olla paljon enemmän, jos vaan haluaisin/jaksaisin pitää suhteita yllä. En halua esittää mitään muuta kun olen. Olen tälläisena paljon onnellisempi kuin että olisi kasoittain kavereita ja viettäisin joka päivän ulkona.

Mitäs olette tästä mieltä? Löytyykö kenties samanlaisia? Ja onko tälle jotain nimitystä?

3

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iemel11111

      Kuulostaa lähinnä introvertiltä luonteelta mielestäni. Ujous on enemmän sitä, että pelottaa olla muiden kanssa eikä osaa olla oma itsensä. Itsekseen viihtyminen ei välttämättä ole ujoutta. Kannattaa googlettaa tietoa introverttiydestä ja ujoudesta, englanniksi ainakin löytyy, jos vaan sitä kieltä ymmärtää :)

    • Ap

      Katoin wikipediasta ja kyllä aika hyvin tue introverttiys kuvaa minua.

      Ainoa kohta joka ei oikein sovi on tuo "hiljainen". Toki olen välillä hiljainen, eiklhän melkein kaikki ole mutta joskus tuntuu että puhun liikaakin. :P

      Ei kyllä yhtään haittaa elämää, päinvastoin. Pidän itsestäni juuri tällaisena. :)

    • iemel111111111111111

      En tiedä onko introverttiys määritelty eri tavoin, mutta ainakin yksi määritelmä on sellainen, että introvertti saa "energiansa" yksinolosta ja asioiden miettimisestä. Ekstrovertti taas lataa akkunsa olemalla ihmisten seurassa ja yksinolo kuluttaa hänen energiaansa. Samoin introvertti uupuu enemmän ihmisten seurassa kuin yksin. Täällä sivuilla oli jokin persoonallisuustesti missä introverttiys oli yksi muuttuja, googlella löytää kun laittaa MBTI test. Siitä saa lisää itsetuntemusta (toivottavasti), jos sitä haluaa :) . Tuo hiljaisuus ei mielestäni sinänsä liity introverttiyteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe