Minulla on siis vakinainen työpaikka, mutta olen tällä hetkellä kotona 1v lapsen kanssa. Kuinka kauan voin olla palkatomalla vapaalla niin että työpaikka pysyy?
Vakityö, mutta kotiäiti
5
156
Vastaukset
- 4+13
Ööh, ootko tosissas..? Siihen et lapsi on kolme, etkä ole palkattomalla kun lastenhoidontuella. Tai jos tosissasi oot palkattomalla niin tuskimpa työpaikalla on mitään velvollisuutta sua enää pitää.
- kotonaäiti
Juu, minut on kirjattu työssä vapaalle, joka on palkaton, palkaton vapaa haettu perusteella, että hoidan lastani kotona. Olen tällä hetkellä hakenut loman 1-vuodeksi. Kellalla olen kirjoilla kotihoidontuella. Saan siis hänestä kolme vuotiaaksi saakka tukea.
Mutta miten on työni laita mikäli jatkan vuoden päästä vapaata, onko heidän pakko myöntää? Miten tämä homma menee?
Olen ravintola-alalla. - 4+13
kotonaäiti kirjoitti:
Juu, minut on kirjattu työssä vapaalle, joka on palkaton, palkaton vapaa haettu perusteella, että hoidan lastani kotona. Olen tällä hetkellä hakenut loman 1-vuodeksi. Kellalla olen kirjoilla kotihoidontuella. Saan siis hänestä kolme vuotiaaksi saakka tukea.
Mutta miten on työni laita mikäli jatkan vuoden päästä vapaata, onko heidän pakko myöntää? Miten tämä homma menee?
Olen ravintola-alalla.Eli siis olet lastenhoidontuella ja sillä saat olla miten tykkäät siihen saakka että lapsi on kolme. Ilmoitat vaan ajoissa töihin että jatkat kotona ja täytät sen lapun missä ilmoitetaan töihin paluu päivä. Lastenhoidontuella olevaa ei saa potkia ulos töistä.
- ......
Niin, kolmivuotiaaksi saa olla ilman muuta pois töistä ja tietysti palkattomalla. Kelasta saa kotihoidontuen, mutta palkkaa ei tipu mistään. Eikä sitä tukeakaan toki ole pakko hakea, mutta miksi ei hakisi, kun sen kerran saa.
Jos sitä yrität kysyä, niin voihan sen kolmen vuoden jälkeenkin sopia työnantajan kanssa virkavapaasta, josta sitten ei tietysti kelakaan maksa yhtään mitään. - gfjhggff
Jollet ole anonut töistä virkavapaata/työlomaa alle 3 vuotiaan lapsen hoitoon, voi olla että työpaikkasi on jo mennyt. Nyt kipin kapin hoitamaan asiat kuntoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m834439Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513180
- 412671
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222352- 232046
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151762Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715