Sarjakuvataidetta internetissa

Geoff

Sain juuri valmiiksi toisen jakson aloittamaani sarjakuvaan, jota julkaisen netissa:

http://web.sca.usyd.edu.au/~hpaulaharju/Geoff/index.htm

Keskustelen mielellani aiheesta: sarjakuvat ja internet... mihin tama menee tulevaisuudessa ja missa kulkee raja, etta tamantyyppisia webbisaitteja voi viela kutsua sarjakuvaksi...

Mielestani tama tekeleeni on jo aika rajoilla... ei aivan vain animaatio, mutta... Mita mielta olette?

8

1145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukka

      juttusi on tosi hyvä, olet varmaan uurastanut paljon sen eteen. Ja koulut on käyty. Innostuin, se on hyvä juttu. Tajuat sen kyllä itsekin.
      Huh, en osaa tehdä noita mutta olen muuten alalla.

      Netissä kaikki vaan uhkaa vajota jonnekin suureen suohon josta kukaan ei löydä mitään?

      Sun juttus on liian hyvä tälläisella palstalla esitettäväksi, varmaan olet tehnytkin sen jonnekin muualle. Että ammattilaisuus paistaa.

      Ehkä jotenkin yksinkertaistaisin jotain valinta periaatteita mutta kun en ole alan ammattilainen(digi) niin en kaikkia herkkuja edes tajunnut.

      Kertoisitko jotain lisää työstäsi se kiinnostaa todella paljon.

      Mielestäni bonjaat jotain oleellista ja se on hyvä!!(kaikki ei tajua). Tässä nyt tuli palautetta.

      • tukkahan se

        Kiitoksia kovasti kehuista. Tassahan aivan ylpistyy...

        Kylla tama tyo tahankin foorumiin kelpaa. Internetin vajottava suo kun tapaa olemaan huono vahan jokapuolella.

        Itse sarjakuva on osa maisterin tutkintoani taalla Australiassa, Sydneyssa. Opiskelen Sydneyn yliopistossa Master of Multimedia tutkintoa. Viime lukukaudella tehtavana oli tehda webbisaitti ja paadyin tekemaan taman. Olen piirtanyt samaa juttua sarjakuvana noin seitseman vuoden ajan ja saanut muutaman kerran julkaistuakin niita. Ajatuksena on ollut jo pidemman aikaa tehda tasta nettiversio, joka tavoittaisi helpommin ihmisia eri puolilta maailmaa.
        Alunperin paahenkilon nimi oli Kalevi ja hanen parhaan kaverinsa nimi Ilkka. Kaansin nimet sopimaan englanninkieliseen ymparistoon ja samalla myos havitin suomenkieliset sanaleikit. Tavoite on saada tasta vahan enemman kansainvalisesti ymmarrettava.
        Mitaan isompaa tarkoitusta ei taman sarjakuvan julkaisulle ole. Toivon tietenkin, etta joku taho kiinnostuisi ja haluaisi Geoffin omaan saittiinsa osaksi.
        Yksi Australialainen sarjakuvakerho on osoittanut orastavaa kiinnostusta... Saa nahda miten tama etenee...
        Muuten tavoitteenani on julkaista yksi tarina kahden kuukauden valein.


      • Tukka
        tukkahan se kirjoitti:

        Kiitoksia kovasti kehuista. Tassahan aivan ylpistyy...

        Kylla tama tyo tahankin foorumiin kelpaa. Internetin vajottava suo kun tapaa olemaan huono vahan jokapuolella.

        Itse sarjakuva on osa maisterin tutkintoani taalla Australiassa, Sydneyssa. Opiskelen Sydneyn yliopistossa Master of Multimedia tutkintoa. Viime lukukaudella tehtavana oli tehda webbisaitti ja paadyin tekemaan taman. Olen piirtanyt samaa juttua sarjakuvana noin seitseman vuoden ajan ja saanut muutaman kerran julkaistuakin niita. Ajatuksena on ollut jo pidemman aikaa tehda tasta nettiversio, joka tavoittaisi helpommin ihmisia eri puolilta maailmaa.
        Alunperin paahenkilon nimi oli Kalevi ja hanen parhaan kaverinsa nimi Ilkka. Kaansin nimet sopimaan englanninkieliseen ymparistoon ja samalla myos havitin suomenkieliset sanaleikit. Tavoite on saada tasta vahan enemman kansainvalisesti ymmarrettava.
        Mitaan isompaa tarkoitusta ei taman sarjakuvan julkaisulle ole. Toivon tietenkin, etta joku taho kiinnostuisi ja haluaisi Geoffin omaan saittiinsa osaksi.
        Yksi Australialainen sarjakuvakerho on osoittanut orastavaa kiinnostusta... Saa nahda miten tama etenee...
        Muuten tavoitteenani on julkaista yksi tarina kahden kuukauden valein.

        hyvin pätevä siihen ei voi muuta sanoa!

        Ninhän se on että lahjakuuden tunnistaa kun sellaisen näkee.Tuleeko liikaa suitsutusta.

        Mitä vielä opiskelet kun mielestäni osaat kaiken!! sivuistasi päätellen?

        Ainoa rajoitus alalla on kai valtava mediatulva? miten sen pystyy kiinnostavasti ohittamaan ja vakuuttamaan kohderyhmänsä.

        Itse olen enemmän suuntautunut puhtaasti kuvataiteen alueelle, ihan siihen kapeaan kilaan joka luo uutta, särkee jäätä uusilla ajatuksilla ja ajattelutavoilla(vaatimattomasti).

        Mielen assosiaatiot tapahtuvat ennen kuin tietoinen mieli havaitsee niitä. Siksi sinun grafiikkasi on kiinnostavaa.

        Olen paljon miettinyt sitä miten hienoa grafiikkaa tavallaan hukkuu kaiken grafikaan sisään. Mikä on se juttu joka nostaa jonkun ohi muiden. Aina sitä ei edes voi sanoin selittää.

        Olen käynyt koulut ja oleskellut usassakin mutta ansiolistani on huomattavasti vaatimattomampi kuin sinun.


    • ...

      Muistuipa mieleen muutama aihetta sivuava gradu:

      Digitaalisesta sarjakuvasta:
      http://www.tritonia.fi/gradu/nayta.php?id=718

      Hypermedian kerrontatekniikoista:
      http://www.tritonia.fi/gradu/viest01/jauhola.html

      Naisten ja miesten kielestä sarjakuvassa:
      http://www.tritonia.fi/gradu/nayta.php?id=897

      • Miisu

        Mielettömän hyvät sivut, toteutus ihan laatuluokkaa. Suloiset hahmot sarjakuvassa, juuri oikea tunnelma. :)


    • moi moi

      noita sarjakuvia vaan omalle yritykselle vai löytyisikö kiinnostusta johonkin taideprojektiin?

      Meillä on ´pieni´ juttu vireillä ja kaivataan hyvien sivujen ja paljon muunkin tekijää?

      Miten on kannattaako ottaa yhteyttä, riittääkö kiinnostusta uusiin projekteihin?

      • kiinnostusta loytyy

        Laittakaa mailia... osoite loytyy sielta sarjakuvan crediittiosasta. Olen kylla avoin ehdotuksille. Ainoa ongelma yhteistyon kannalta voi olla etta olen viela reilut puoli vuotta Sydneyssa, Australiassa.
        Vireilla on talla hetkella taalla yksi taidenayttelyprojekti ja lisaksi opiskelen University of Sydneyssa (nyt on talviloma ja opiskelu jatkuu tuossa elokuun alussa) ja sitten olen muutaman kuukauden kiinni kouluhommissa... mutta jos juttu on hyva, niin kylla tassa ohessa aina aikaa loytyy... jos ei muuten niin taytyy vaan priorisoida.

        Laittakaa vaan mailia...niin katellaan..


    • Geoff

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      151
      8881
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1453
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      76
      1355
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      79
      1259
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      147
      1137
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1104
    7. 48
      849
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      847
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      47
      823
    10. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      818
    Aihe