Näyttää tulevan kaikkien aikojen surkeimmat messut purkkaripuolella
Muutama hassu vene esillä. Suurin osa maahantuojista ei osallistu.
Onko messujen onneton ajoitus syynä vai huono taloudellinen tilanne
syy huonoon osallistumiseen. Onko uivasta tullut selkeästi vuoden
ykköstapahtuma purkkaripuolella ?
Pitäiskö messut jättää väliin ja läheteä Dusseldorfin messuille
Vene 2012
48
1172
Vastaukset
- tuulipussi
helevetin kallista ja aikaa vievää toi messuaminen.Kun paatteja myydään kourallinen vuodessa, niin eipä siinä paljon rahaa kerry mainostamiseen.
Purkkaripuolelta puuttuu ISO(T) maahantuojat joilla olisi mahdollista mainostaa. - Igor
Vene 2012, Itä-Suomen suurimmat venemessut...
Ei veli-venäläinen mitään purkkareita osta ja purkkarit 2012 kaudelle on myyty jo. - Subhavet
Moottoripyörämessuilla sekä Yamaha että Honda jäivät pois markkinatilanteen takia: kukaan ei osta niin ei kannata turhia kuluja maksaa. Venepuolella ne jotka veneen oikeasti ostavat, ottavat kyllä itse yhteyttä haluamaansa maahantuojaan tai valmistajaan.
- kauppamiestenmies.
En ole koskaan ymmärtänyt koko venemessujen ideaa.
Ellei nyt pidä keksiä jotain tekosyytä lähteä seuran ukkojen kanssa junalla ryyppäämään tsadiin.
Ei siellä oikeasti kukaan venettä osta, eikä siellä ole edes myyjillä aikaa keskittyä tosissaanmyymään, jaetaan vaan yhteydenottokuponkeja, joiden perusteella ei kuitenkaan koskaan oteta yhteyttä.
Onko se nyt kivaa jonottaa jonnekin veneeseen katsomaan 10 muun katsojen kanssa tungokseen. Tilaa ei ole edes kääntyä, saati availla luukkuja, konetilaa...
Messut on tehty ihmisille, jotka ei oikeasti osta mitään.
Tähän asti on vaan pitänyt roikkua mukana, koska kilpailijakin on.
Ihan kuten rakennusmessutkin järjestetään nykyään joka toinen vuosi, kun ei sinne muuten tulis näytteilleasettajia. Teollisuuspuolella monet yritykset ovat tehneet jo aikaa sitten päätöksen olla menemättä messuille. Internetin ihmeellisenä aikana asiakas löytää kyllä tuotteen jota etsii/tarvii.- 15+15
Puhu vain omasta puolesta. En minäkään messuilla kauppoja tehnyt, mutta kipinän tähän nykyiseen veneeseen sain sieltä. Parin vuoden viiveellä ne kaupat syntyivät, kun tuotteeseen oli ensin kunnolla tutustuttu.
- sldkjfgh
15+15 kirjoitti:
Puhu vain omasta puolesta. En minäkään messuilla kauppoja tehnyt, mutta kipinän tähän nykyiseen veneeseen sain sieltä. Parin vuoden viiveellä ne kaupat syntyivät, kun tuotteeseen oli ensin kunnolla tutustuttu.
Onneks kävit messuilla, siellähän on hyvä tutustua tuotteeseen.
Onhan se sinänsä hyvä kun on noita messuja, niin onnistuu mielikuvituksettomat uuvatitkin hankkimaan veneen jonkalaista myyj... he itse tarvitsevat. - Hanse 37
Venemessut on ainoa paikka, missä veneitä voi vertailla samanaikaisesti. Tiedän useita, jotka ovat ostaneet veneensä messuilta tai messuilta saamansa kipinän perusteella.
Kaupantekeminen vaatii aina panostuksia, pelkkä odottelu ei riitä. - sldkjfgh
Hanse 37 kirjoitti:
Venemessut on ainoa paikka, missä veneitä voi vertailla samanaikaisesti. Tiedän useita, jotka ovat ostaneet veneensä messuilta tai messuilta saamansa kipinän perusteella.
Kaupantekeminen vaatii aina panostuksia, pelkkä odottelu ei riitä.Pitää olla melko uuvatti, joka messujen hälinässä ja tungoksessa tekee kaupat kymmenien, jopa satojen tuhansien vehkeestä. No heräteostoksia nyt tekee yks sun toinen ääliö.
Kyllä minä haluan rauhassa tutustua veneeseen, penkoa kunnolla ratkaisuja ja syteemejä, päästä kokeilemaan käytännössä.. Eipä onnistu messuilla.
Toisaalta minä tiedän itse mitä haluan, ja mikä sopii minulle parhaiten, ei tarvitse mennä messuille kipinöitä hakemaan, tai kuuntelemaan jotain hemmoa, joka kertoo mitä minä tarvitsen. - Vesi-Uuvatti
sldkjfgh kirjoitti:
Pitää olla melko uuvatti, joka messujen hälinässä ja tungoksessa tekee kaupat kymmenien, jopa satojen tuhansien vehkeestä. No heräteostoksia nyt tekee yks sun toinen ääliö.
Kyllä minä haluan rauhassa tutustua veneeseen, penkoa kunnolla ratkaisuja ja syteemejä, päästä kokeilemaan käytännössä.. Eipä onnistu messuilla.
Toisaalta minä tiedän itse mitä haluan, ja mikä sopii minulle parhaiten, ei tarvitse mennä messuille kipinöitä hakemaan, tai kuuntelemaan jotain hemmoa, joka kertoo mitä minä tarvitsen.Messut ovat haaveita varten ja markkinat myyntiä varten. Itse ihailen ja haaveilen isommasta veneestä messuilla, mutta ostan sieltä vene-elektroniikkaa, vaatteita yms. markkinameiningillä.
- ggyjfhghjgjghk,hjuyg
sldkjfgh kirjoitti:
Pitää olla melko uuvatti, joka messujen hälinässä ja tungoksessa tekee kaupat kymmenien, jopa satojen tuhansien vehkeestä. No heräteostoksia nyt tekee yks sun toinen ääliö.
Toisaalta minä tiedän itse mitä haluan, ja mikä sopii minulle parhaiten, ei tarvitse mennä messuille kipinöitä hakemaan, tai kuuntelemaan jotain hemmoa, joka kertoo mitä minä tarvitsen.On siellä muutakin myytävää,kuin purjeveneitä.Olen kahtena viimeisenä kertana huomannut esimerkiksi kansi-ja turvallisuusvälineiden tekevän mainiosti kauppaa.Lisäksi voi sanoa,että messut ovat esittelytilaisuus ,jossa kerrotaan tuotteesta ja sen käytöstä !Edellisen kirjoittajan kannattaisi opetella positiivista suhtautumista...ja tutustumista asioihin.Tuollaisella UUVATTI-asenteella ei ihmeitä rakenneta!
- Nhggfgdfgtrff
ggyjfhghjgjghk,hjuyg kirjoitti:
On siellä muutakin myytävää,kuin purjeveneitä.Olen kahtena viimeisenä kertana huomannut esimerkiksi kansi-ja turvallisuusvälineiden tekevän mainiosti kauppaa.Lisäksi voi sanoa,että messut ovat esittelytilaisuus ,jossa kerrotaan tuotteesta ja sen käytöstä !Edellisen kirjoittajan kannattaisi opetella positiivista suhtautumista...ja tutustumista asioihin.Tuollaisella UUVATTI-asenteella ei ihmeitä rakenneta!
Edellinen vastaus oli siis sille sidkjfgh:lle!Aikuistu reppana!
- Udden veneen osto
sldkjfgh kirjoitti:
Toisaalta minä tiedän itse mitä haluan, ja mikä sopii minulle parhaiten, ei tarvitse mennä messuille kipinöitä hakemaan, tai kuuntelemaan jotain hemmoa, joka kertoo mitä minä tarvitsen.Ei täällä näköjään oikein ymmärretä uuden purjeveneen hankintaprosessin luonnetta. Se on prosessi joka yleensä kestää monta kuukautta, harvemmin viikkoja tai vuosia. Ei purjevene tietenkään mikään heräteostos ole. Venemessuilla on monelle oma roolinsa tässä prosessissa, se voi olla prosessin alku, se voi sattua keskelle selvitys- ja mietintävaihetta tai messuilla päätös kypsyy kaupaksi joko suunnitellusti (mahdollisesti messutarjouksia hyödyntäen) tai enemmän sattumalta. Joku myyjä saattaa myös sopia loppuvaiheessa olevan prosessin päättämisen messuille, se nostattaa mielialaa ja ehkä myös mielikuvaa.
Antakaa nyt vain ihmisten rauhassa kerätä tietoa messuilta jos niin haluavat, joku saa jopa myyjiltä hyödyllistä tietoa.
Ja onhan niille jotka eivät kestä myyjän kanssa keskustelemista Varianta jonka voi tilata netistä. - FF 27
Udden veneen osto kirjoitti:
Ei täällä näköjään oikein ymmärretä uuden purjeveneen hankintaprosessin luonnetta. Se on prosessi joka yleensä kestää monta kuukautta, harvemmin viikkoja tai vuosia. Ei purjevene tietenkään mikään heräteostos ole. Venemessuilla on monelle oma roolinsa tässä prosessissa, se voi olla prosessin alku, se voi sattua keskelle selvitys- ja mietintävaihetta tai messuilla päätös kypsyy kaupaksi joko suunnitellusti (mahdollisesti messutarjouksia hyödyntäen) tai enemmän sattumalta. Joku myyjä saattaa myös sopia loppuvaiheessa olevan prosessin päättämisen messuille, se nostattaa mielialaa ja ehkä myös mielikuvaa.
Antakaa nyt vain ihmisten rauhassa kerätä tietoa messuilta jos niin haluavat, joku saa jopa myyjiltä hyödyllistä tietoa.
Ja onhan niille jotka eivät kestä myyjän kanssa keskustelemista Varianta jonka voi tilata netistä.Se on hyvä nyt katsoa mistä sattuu tykkäämään. Ehkä sitten 10 v päästä on varaa ostaa se ihailemansa vene käytettynä.
- Samaa mieltä
Ei täällä näköjään oikein ymmärretä uuden purjeveneen hankintaprosessin luonnetta. Se on prosessi joka yleensä kestää monta kuukautta, harvemmin viikkoja tai vuosia. Ei purjevene tietenkään mikään heräteostos ole. Venemessuilla on monelle oma roolinsa tässä prosessissa, se voi olla prosessin alku, se voi sattua keskelle selvitys- ja mietintävaihetta tai messuilla päätös kypsyy kaupaksi joko suunnitellusti (mahdollisesti messutarjouksia hyödyntäen) tai enemmän sattumalta. Joku myyjä saattaa myös sopia loppuvaiheessa olevan prosessin päättämisen messuille, se nostattaa mielialaa ja ehkä myös mielikuvaa.
Ja onhan niille jotka eivät kestä myyjän kanssa keskustelemista Varianta jonka voi tilata netistä.Samaa mieltä. Vaikka minulla menikin vuosissa mitattava aika. Venemessut on hyvä paikka ottaa kontaktia myyjän suuntaan sekä vertailla samassa yhteydessä mahdollisiin vaihtoehtoihin. Kauppakirjan ja tilausvahvistuksen kirjoitin sitten myöhemmin, kun kaikki kilpailevat tarjoukset halutulla varustuksella olivat olleet nähtävänä ja arvioitavana. Joku sitten saattaa haluta tehdä tarjouksen juuri messuveneestä.
Nämä, jotka dissaavat venemessuja, ovat p-aukisia wannabe-veneilijöitä, joille uusi purjevene ei ole edes teoriassa realistinen hankinta. Näille mesut ovat tietysti turhanaikaista renkaanpotkimista ja näennäiskritiikkiä ( "Tuossakin vessassa on liian vähän ripustuskoukkuja pyyhkeille. En osta" - vaikka omassa purkissa ei ole edes vessasta tietoa). - sldkjfgh
ggyjfhghjgjghk,hjuyg kirjoitti:
On siellä muutakin myytävää,kuin purjeveneitä.Olen kahtena viimeisenä kertana huomannut esimerkiksi kansi-ja turvallisuusvälineiden tekevän mainiosti kauppaa.Lisäksi voi sanoa,että messut ovat esittelytilaisuus ,jossa kerrotaan tuotteesta ja sen käytöstä !Edellisen kirjoittajan kannattaisi opetella positiivista suhtautumista...ja tutustumista asioihin.Tuollaisella UUVATTI-asenteella ei ihmeitä rakenneta!
No siinä toiset Uuvatit, miksi ette tilaa elektroniikkaa ja muita varusteita maailmalta, josta ne saa HUOMATTAVASTI halvemmalla.
Jokainen tyylillään. Onhan se kivaa kun saa "Messutarjouksen" joka on vain 40% kalliimpi kuin maailman verkkokaupoissa. - sldkjfgh
Samaa mieltä kirjoitti:
Samaa mieltä. Vaikka minulla menikin vuosissa mitattava aika. Venemessut on hyvä paikka ottaa kontaktia myyjän suuntaan sekä vertailla samassa yhteydessä mahdollisiin vaihtoehtoihin. Kauppakirjan ja tilausvahvistuksen kirjoitin sitten myöhemmin, kun kaikki kilpailevat tarjoukset halutulla varustuksella olivat olleet nähtävänä ja arvioitavana. Joku sitten saattaa haluta tehdä tarjouksen juuri messuveneestä.
Nämä, jotka dissaavat venemessuja, ovat p-aukisia wannabe-veneilijöitä, joille uusi purjevene ei ole edes teoriassa realistinen hankinta. Näille mesut ovat tietysti turhanaikaista renkaanpotkimista ja näennäiskritiikkiä ( "Tuossakin vessassa on liian vähän ripustuskoukkuja pyyhkeille. En osta" - vaikka omassa purkissa ei ole edes vessasta tietoa).Näillä kriteereillä on suomessa paljon uusien veneiden ostajia, kun katsoo sitä rikkaiden uusien veneiden ostajien määrää messuilla :)
Ihme vaan että venekauppa ei kuitenkaan oikein käy.
Olisiko asia sittenkin toisin päin, että siellä messuilla juuri ne vaatekoukkujen ihmettelijät pyörivät.
Muutama maahantuoja on tuonkin jo tajunnut, eikä edes vaivaudu messuille tänä vuonna. - mnkhjuyytsads
sldkjfgh kirjoitti:
No siinä toiset Uuvatit, miksi ette tilaa elektroniikkaa ja muita varusteita maailmalta, josta ne saa HUOMATTAVASTI halvemmalla.
Jokainen tyylillään. Onhan se kivaa kun saa "Messutarjouksen" joka on vain 40% kalliimpi kuin maailman verkkokaupoissa.Uuvatille tiedoksi,esimerksksi SVB:llä monet tavarat ovat aivan samanhintaisia,kuin suomessa.Monet tosin halvempia,mutta ei missään tapauksessa 40%.Minä olen tilannut jotain härpäkkeitä ihan mielenkiinnosta.Toimitus on ollut ihan laadukasta ja DHL toimittanut käteen 12,60 € !
Mutta messuilla on se fiilis ja vanhat tutut ,ja muutama olut tuoppi ...äsken kuvaamaani tapahtumaa on vaikea saada netistä tilaamalla! - Vesi-Uuvatti
mnkhjuyytsads kirjoitti:
Uuvatille tiedoksi,esimerksksi SVB:llä monet tavarat ovat aivan samanhintaisia,kuin suomessa.Monet tosin halvempia,mutta ei missään tapauksessa 40%.Minä olen tilannut jotain härpäkkeitä ihan mielenkiinnosta.Toimitus on ollut ihan laadukasta ja DHL toimittanut käteen 12,60 € !
Mutta messuilla on se fiilis ja vanhat tutut ,ja muutama olut tuoppi ...äsken kuvaamaani tapahtumaa on vaikea saada netistä tilaamalla!Ei pidä yleistää että elektroniikka yms. tuotteet ovat aina halvempia Saksassa tai muualla. Monesti ns. "nettihinta" on edullinen, mutta niistä ei oikein enää tingitä. Ja jos ostat useampia tuotteita kerralla, niin "kivijalkakauppias" tekee monesti pakettihinnan. Itse ostin messuilta mm. Garmin GPS720 plotterin 990 eurolla. Siihen hintaan sitä et löydä mistään nettikaupasta, tai jos löydät niin laita ihmeessä linkki tänne. Eli paketoi tarvitsemasi tuotteet ja pyydä messuhinta yhdeltä kauppiaalta messuilla - saat varmasti kilpailukykyisen hinnan.
- 23
Samaa mieltä kirjoitti:
Samaa mieltä. Vaikka minulla menikin vuosissa mitattava aika. Venemessut on hyvä paikka ottaa kontaktia myyjän suuntaan sekä vertailla samassa yhteydessä mahdollisiin vaihtoehtoihin. Kauppakirjan ja tilausvahvistuksen kirjoitin sitten myöhemmin, kun kaikki kilpailevat tarjoukset halutulla varustuksella olivat olleet nähtävänä ja arvioitavana. Joku sitten saattaa haluta tehdä tarjouksen juuri messuveneestä.
Nämä, jotka dissaavat venemessuja, ovat p-aukisia wannabe-veneilijöitä, joille uusi purjevene ei ole edes teoriassa realistinen hankinta. Näille mesut ovat tietysti turhanaikaista renkaanpotkimista ja näennäiskritiikkiä ( "Tuossakin vessassa on liian vähän ripustuskoukkuja pyyhkeille. En osta" - vaikka omassa purkissa ei ole edes vessasta tietoa).Suomalainen venemyyjä, kuka helvetti noita jannuja jaksaa - aivan uuvatteja rehvastelijoita. Kyllä uudet veneet ostetaan muualta kuin suomesta, ja edullisemmin ennen kaikkea ammattitaitoiselta myyjältä ja vakaavaraiselta firmalta.
- olen tätä mieltä
Ja onhan niille jotka eivät kestä myyjän kanssa keskustelemista Varianta jonka voi tilata netistä."Ei purjevene tietenkään mikään heräteostos ole."
Sitten jos veneellä on hintaa kymmeniä tuhansia euroja, niin kyllä silloin purjevene on heräteostos eikä mikään järki-investointi. - Kööjakeppi
olen tätä mieltä kirjoitti:
"Ei purjevene tietenkään mikään heräteostos ole."
Sitten jos veneellä on hintaa kymmeniä tuhansia euroja, niin kyllä silloin purjevene on heräteostos eikä mikään järki-investointi.Kyllä ihmiset ostavat autoja ja veneitä ihan heräteostoksina. Olen myynyt molempia ja tavannut ihmisiä, joilla ei ole ollut aikomustakaan ostaa kumpaakaan ja ovat sen kuitenkin ostaneet. Eikä kyse ole ollut halvoista rotiskoista.
- 10+16
sldkjfgh kirjoitti:
Toisaalta minä tiedän itse mitä haluan, ja mikä sopii minulle parhaiten, ei tarvitse mennä messuille kipinöitä hakemaan, tai kuuntelemaan jotain hemmoa, joka kertoo mitä minä tarvitsen.Tänä vuonna ei ainakaan tungos ja hälinä ole kaupanteon esteenä messuilla. Enpähän ole aikoihin näin väljillä venemessuilla helsingissä ollut.
- 20
olen tätä mieltä kirjoitti:
"Ei purjevene tietenkään mikään heräteostos ole."
Sitten jos veneellä on hintaa kymmeniä tuhansia euroja, niin kyllä silloin purjevene on heräteostos eikä mikään järki-investointi.Määritteles huvin vuoksi "järki-investointi". Jos sen edellytyksenä on mielestäsi suoraan euroissa laskettavissa oleva tuotto, niin väitteessäsi lienee perää. Mutta jos tunnustat, että veneilystä harjoittajalleen koituva ilo, mielihyvä ja hyöty ei ole euroissa mitattavissa (ja lisäksi tietysti sen, että nuo eroavat eri ihmisten kohdalla eli todellakin joku voi nauttia veneilystä pienessä 6-7 metrin veneessä ja toinen haluaa enemmän tilaa ja mukavuutta), on sinun myös tunnustettava, ettei yksikään ulkopuolinen voi määritellä, mikä on kenenkin kohdalla järki-investointi.
Minun purkkarini markkina-arvo lienee n. 65 000 euroa, give/take 5000 (arvioituna sekä suomalaisten että kansainvälisten venekauppasivustojen avulla). Sinun mielestäsi voi olla typerää pistää moiset rahat veneeseen (ja enemmänhän minä siihen sitäpaitsi olen pistänyt, kuten jokainen veneilijä). Mutta miksi? Mitä väliä sillä on siinä vaiheessa, kun aikanaan kärrätään krematorioon? Kun kerran olen sitä mieltä, että sijoittamalla saman summan johonkin muuhun en olisi saanut itselleni yhtä suurta (puhumattakaan suuremmasta) hyötyä ja iloa. - C/R
20 kirjoitti:
Määritteles huvin vuoksi "järki-investointi". Jos sen edellytyksenä on mielestäsi suoraan euroissa laskettavissa oleva tuotto, niin väitteessäsi lienee perää. Mutta jos tunnustat, että veneilystä harjoittajalleen koituva ilo, mielihyvä ja hyöty ei ole euroissa mitattavissa (ja lisäksi tietysti sen, että nuo eroavat eri ihmisten kohdalla eli todellakin joku voi nauttia veneilystä pienessä 6-7 metrin veneessä ja toinen haluaa enemmän tilaa ja mukavuutta), on sinun myös tunnustettava, ettei yksikään ulkopuolinen voi määritellä, mikä on kenenkin kohdalla järki-investointi.
Minun purkkarini markkina-arvo lienee n. 65 000 euroa, give/take 5000 (arvioituna sekä suomalaisten että kansainvälisten venekauppasivustojen avulla). Sinun mielestäsi voi olla typerää pistää moiset rahat veneeseen (ja enemmänhän minä siihen sitäpaitsi olen pistänyt, kuten jokainen veneilijä). Mutta miksi? Mitä väliä sillä on siinä vaiheessa, kun aikanaan kärrätään krematorioon? Kun kerran olen sitä mieltä, että sijoittamalla saman summan johonkin muuhun en olisi saanut itselleni yhtä suurta (puhumattakaan suuremmasta) hyötyä ja iloa.Olen saamaa mieltä kanssasi. Sanoisin lisäksi, että järki-investointi on sellainen, jota ei tarvitse katua jälkeenpäin.
- ekit
Valmistajien toimitusajat ovat pidentyneet huomattavasti eikä tälle kesälle enää ehdi saada venettä, joten myyjien kannalta venemessut ovat väärään aikaan. Oikea ajankohta olisi syksyllä. Nyt Vene 2012 messuilla voisi myydä venettä toimitukseen 2013.
- sus ssui
suomi on konkassa, ei ole ketään messui
- Altbier
Näin on, lamapuheesi eivät vain oikein istu siihen että Turussa oli ennätysmäärä veneitä viime syksynä Airiston Uivaa unohtamatta.
Dusseldorfissa tehdään joka tapauksessa viimeiset kaupat joissa pääsee hyötymään talvieduista.- Jygä EU;n ytimessä
Niinpä niin, jostain syystä tolloja suomalaisia saatiin sumutettua ihmeen pitään -> Kokkelien ei koske meitä, ja meillä menee lujaa jne jutut. Alkaa pikkuhiljaa iskostumaan totuus maailmanmenosta tolloon suomipoikaankin.Pitää sen verran paljon kansan maksella Jyrki-boyn halusta istua isojen poikien kanssa "ytimessä", että eii oikein näytä sittenkään kivalta velkaa ottaa ja ylihintaista venettä ostaa.
- gfrqer
Mitä tulee turun messuihin niin on helppoa nostaa veneiden lukumäärää 3sta 4ään.
Airiston uiva oli surullisin messutapahtuma mitä olen nähnyt. Uudet ja vanhat sekaisin.
väliin mahtui myös ryyppyporukoita omissa veneissään, Näissä veneissä avotilat täynnä tyhjiä viinpulloja ja roskaa. Kävijöitä kourallinen. Ravintolan kokki pyöri humalassa laiturilla ja kävi pummaamassa viinaa asiakkailta. ???? - todella tolloja
Jygä EU;n ytimessä kirjoitti:
Niinpä niin, jostain syystä tolloja suomalaisia saatiin sumutettua ihmeen pitään -> Kokkelien ei koske meitä, ja meillä menee lujaa jne jutut. Alkaa pikkuhiljaa iskostumaan totuus maailmanmenosta tolloon suomipoikaankin.Pitää sen verran paljon kansan maksella Jyrki-boyn halusta istua isojen poikien kanssa "ytimessä", että eii oikein näytä sittenkään kivalta velkaa ottaa ja ylihintaista venettä ostaa.
Me siis ollaan todella tolloja. Edellisenkin kirjoittaja siinä määrin, ettei saanut kirjoitettua mitään tolkullista tai ymmärrettävää. Tai sitten vika olikin lukijassa...
- Kok 24,3 ??
todella tolloja kirjoitti:
Me siis ollaan todella tolloja. Edellisenkin kirjoittaja siinä määrin, ettei saanut kirjoitettua mitään tolkullista tai ymmärrettävää. Tai sitten vika olikin lukijassa...
Kyllä se oli lukijassa. Tuossa lyhyeesti suomen toiminta viimeisen kolmenvuoden aikana, tulevaisuus ei todellakaan näytä kivalta.
Siinä olit oikeassa, valtaosa suomalaisista tuntuu tosiaan olevan tolloja, ei muuten oltasi tässä jamassa.
- Kauppiasmies.
Voin kertoa omastakokemuksesta, messuilla ei kauppaa tehdä, menee vain hukkaan viikko oikeiden kauppojen tekemisestä.
Messuilla pyörii vaan persaukista kynän, esitteen ja muun rojun kerääjää, kaikkea mitä ilmaiseksi saa, sitä kerätään.
Oikeita kauppoja ei siellä tule nimeksikään, ei siismaksa itseään koskaan.- ranskanpottu
Itse olen käynyt tutustumassa veneisiin kerännyt kyniä jne. Mutta samalla olen päässyt tutustumaan eri valmistajien välisiin laatu ja ratksisu eroihin. Tuskin uutta venettä tulen ostamaan mutta käytettyjen markkinoilta tiedän mitä katsoa. Melko pitkälti venemessujen perusteella (uudehko käytetty).
Uskon että muitakin kaltaisiani on. Tämä on veneen/valmistajan tunnettavuutta lisäävää joko positiiviesessa tai negatiivisessa merkityksessä. Turhauttavaa varmasti seistä ja tarjota karkkia persaukisille maakravuille mutta vaikea sitä tulevaa uuden tai käytetyn ostajaa on mennä joukosta nimeämään. Yksittäistä kauppamiestä joka harvoin ymmärtää veneistä mitään ei varmasti kiinnosta muu kuin juuri se kauppa johon hänen asiakas vetää nimmarin alle.
Oman veneeni myydessäni venetorilla kävi näitä samoja naamoja varmasti. Mutta enpä olisi sitä ostajaa osannut tästä jokosta löytää.
Eli tahtoisin väittää että vuosiksi pois jääminen voi tulla todella kalliiksi. Itse menen ainakin paikalle katsomaan jos olisi jotain uutta.
- mikkes
Kyllä siellä messuilla kauppoja tehdään kerrotaanhan kipparilehdessäkin välillä kuinka monta kauppaa esim jostain uutuusveneestä on messuilla tehty. Jokainen ostakoon mistä ostaa , itse ostin viime venemessuilta veneen hintaan johon olen itse tod. tyytyväinen ja vanha meni vaihdossa hyvään hintaan samalla. Myyjä ei edes nähnyt vaihtovenettä ennen kuin toukokuun alussa kun vein sen liikkeeseen ja paperit oli jo tehty messujen jälkeen seuraavalla viikolla. Varmaan vaikutti että oli tuttu myyjä jolta ennenkin edellinenkin ostettu ja heillä aina huollettu. Moottorivene kyseessä n. 95000€ ovh. hinnaltaan.
- Kauppiasmies.
Eli ostit kuitenkin siltä tutulta kauppiaalta, jolta ennenkin olet ostanut ja jolla huollatat vermeesi.
Toisinsanoen kauppias möi sinulle veneen, jonka olisi kuitenkin myynyt sinulle, vaikka ei messuilla olisi ollutkaan.
Tuttu ja turvallinen on hyvä, messusi tai ei. Mukavuuspiirissä onkiva pysytellä. - Rikasko?
Kauppiasmies. kirjoitti:
Eli ostit kuitenkin siltä tutulta kauppiaalta, jolta ennenkin olet ostanut ja jolla huollatat vermeesi.
Toisinsanoen kauppias möi sinulle veneen, jonka olisi kuitenkin myynyt sinulle, vaikka ei messuilla olisi ollutkaan.
Tuttu ja turvallinen on hyvä, messusi tai ei. Mukavuuspiirissä onkiva pysytellä.Kauppiasmies nyt jaksaa inttää...
Samalla linjalla edellisen kirjoittajan kanssa, kyllä messuillakin kauppaa tehdään, kuinka monta finalisoidaan, sitä en osaa sanoa. Edellisen veneeni ostin messujen jälkeen, perustuen siihen mitä messuilla näin ja sovin. Ei tosin Helsingin messuilla, koska ajankohta seuraavaa kesää ajatellen on auttamatta liian myöhäinen (kuten aiemminkin ketjussa on todettu). - ÄllösOllosTollo
Rikasko? kirjoitti:
Kauppiasmies nyt jaksaa inttää...
Samalla linjalla edellisen kirjoittajan kanssa, kyllä messuillakin kauppaa tehdään, kuinka monta finalisoidaan, sitä en osaa sanoa. Edellisen veneeni ostin messujen jälkeen, perustuen siihen mitä messuilla näin ja sovin. Ei tosin Helsingin messuilla, koska ajankohta seuraavaa kesää ajatellen on auttamatta liian myöhäinen (kuten aiemminkin ketjussa on todettu).Messukulut niin järjettömiä firmoille, että luulisi niiden myyvän edullisemmin ilman messuja. Varsinkin kun valtaosa porukasta vain aikaa tapamassa messuilla, tietysti myös viisastelemassa.
Messuilevat venefirmathan nuo "Kippari" sun muut julkaisut rahoittavat mainoksillaan, joten kyllä sinne aina "kävijämääräluvut", ne kasvaneet tietysti, ja "myyntimäärät messuilla" saadaan esiin - vaikka eivät paikkaansa pidäkään.
Viellä surullisempaa on, jos pitää noita lehtiä totuuden torvena.
- Veneen leipoja
Messuilla käy käytännössä suurin osa vakavasti otettavista suomalaisista veneilijöistä, joilla tulee aina olemaan jonkinlainen vene. Venelehdissä ja netissäkin voi toki myös mainostaa, mutta vain kosketusetäisyydelle pääseminen voi vakuuttaa potentiaalisen ostajan. Tehtiin se kauppa sitten vaikka neljä vuotta myöhemmin. Rautakauppojen pihalla myytävät kaukalot on asia erikseen, niistä ainoastaan kunnolliset valmistajat vaivautuvat venemessuille ja Naarajärven Vene Ky tyyppiset huijari viritykset jäävätkin keräämään sammalta Nilsiän SEO:n takapihaan. Hyvä niin!
- siinä se
Tässä se messujen syvin idea on. Vaikka en itse olekaan venettä vaihtamassa, on nimenomaan messuilla nähty ne veneet, joihin voisi syttyä, melkein joka vuosi siellä joku sellainen on. Läheskään samaa tatsia ei mistään esitteestä tai koepurjehdusartikkelista saa, korkeintaan kipinän käydä messuilla tutustumassa omakätisesti. Ja vaikka en juuri nyt edes ajattele vaihtamista tulevaisuudessakaan, on ihmismieli ailahtelevainen, kuka tietää ensi vuodesta.
- purjehduksen harrast
Messujen yksi surkeimmista kompromisseista, koskien purjeveneitä, on se että veneet on esillä masto ja takila poistettuina. Kyllä ymmärrän, ettei messutila ole riittävän korkea rikausta varten, mutta itseäni kiinnostaa purkkarissa juuri rikiratkaisut. Ei niinkään baarikaapin saranointi, tms.
- mustamasto
X-Yacht osasatolla oli mastot, tosin 2m korkeudelta katkaistuna...
- YUTHJVNBS7
Ehkä kannattaa tähdätä sitten uivaan näyttelyyn.
- Kannattaako käydä
Yllättävän vähän on kommentteja messukäynneistä. Jos ei ole moottoriveneistä (eikä kaljasta) kiinnostunut, kannattaako lainkaan vaivautua paikalle?
- 2+1
Kannattaa.
Keräilee päivitetyt satamaesitteet seuraavan kesän kohteiden suunnitteluun
Pällistelee varusteosastolla, mahdollisesti joku heräteostos tai ihan suunniteltu ostos
Kyselee tyhmiä purjemaakareilta
Tapailee tuttuja, ehken käy jonkun esityksen kuuntelemassa ballroomissa
Puuveneosasto pitää kiertää
Käy lueskelemassa käytettyjen myynti-ilmoituksia
Tietysti kaljallaa menee myös
Jos tuon jälkeen aikaa jää niin voi vielä käydä ihmettelemässä jonkun uuden purkkarin, tai ehkä ei sittenkään...
Pois lähtiessä veneilykauden alku tuntuu olevan paljon lähempänä ;) - 26jalkaa
2+1 kirjoitti:
Kannattaa.
Keräilee päivitetyt satamaesitteet seuraavan kesän kohteiden suunnitteluun
Pällistelee varusteosastolla, mahdollisesti joku heräteostos tai ihan suunniteltu ostos
Kyselee tyhmiä purjemaakareilta
Tapailee tuttuja, ehken käy jonkun esityksen kuuntelemassa ballroomissa
Puuveneosasto pitää kiertää
Käy lueskelemassa käytettyjen myynti-ilmoituksia
Tietysti kaljallaa menee myös
Jos tuon jälkeen aikaa jää niin voi vielä käydä ihmettelemässä jonkun uuden purkkarin, tai ehkä ei sittenkään...
Pois lähtiessä veneilykauden alku tuntuu olevan paljon lähempänä ;)Mikä sen puolalaisen 26 jalkaisen paatin merkki mahtoi olla? Köli makas siinä hallin lattialla. Alkoi C tai G kirjaimella...?
- gaff cutter
26jalkaa kirjoitti:
Mikä sen puolalaisen 26 jalkaisen paatin merkki mahtoi olla? Köli makas siinä hallin lattialla. Alkoi C tai G kirjaimella...?
Puolalainen pikkupurkkari oli Haber
http://www.haberyachts.com/
http://www.meguro.fi/tuotteet/haber-purje-ja-moottoriveneet/
Haberissa on muuten kahvelipurjeet.
- aouiyutyrtert
Cusi ?
- kewvwk'k'kv
Olisiko kuitenkin ollut italialainen Comet 26/Comar?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h492938Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv372420- 332159
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151539- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050