Nielun takaosassa vasemmalla on limakavon takana pullottava patti ja kun käännän päätä se näkyy selkeästi. Kurkku ei ole kipeä, mutta nielaistessa "pala on kurkussa". Sain antibioottikuurin ja kehoituksen käydä lääkärissä parin viikon päästä. Olen syönyt tabuja nyt muutaman päivän, eikä mitään muutosta ole tapahtunut. Onko kokemuksia tällaisista pateista kurkussa?
Patti kurkussa...
10
26653
Vastaukset
- Eku
Mene heti lääkäriin ja vaadi että selvitetään mikä patti on. Ystävälläni samanlainen patti osoittautui nielusyöväksi. Toimi heti.
- Tietoa
Minulla oli haavan tuntua kurkussa oikealla puolella ja ensin luulin että oli ruoto jäänyt kurkkuun. Kävin lääkärissä joka totesi että oikean puolen kitarisan lähetyvillä on kasvain(pieni) joita kuulemma esiintyy ilman mitään ihmeenpää syytä. Leikkasi paikallis puudutuksessa pois ja 2 vko odotuksen jälkeen vielä sain tietää että hyvän laatuinen. Kyllä säikäytti kun sai tuo äitikin eilen tietää taas lisää syövästään joka tuntuu leviävän tuulen lailla. Nyt löytyi maksasta ja ei voi leikata. Sytostaati alkaa ja mahdollisuudet että tehoaa on 50 50. Olen täällä noista äiteen jutuista joskus puhellutkin mutta viime syksynä joskus edellisen kerran. Karsinoidi kasvain joka ei näköjään anna armoa. Alko paksusuolesta, meni aivoihin ja nyt löytyi maksasta. Alkaa olla aika turta äitee ja koko lähi piiri. Jos sais taudin tohon tasaselle niin vois koittaa kampittaa. Mutta jotenkin tuntuu että se tulee silloin kun peli on jo 6-0. Mutta ei peliä ole vielä pelattu.
- Marudon
Itselläni on ilmestynyt kaksi pattia kurkkuun, toinen aataminomenasta n. 1cm ylös ja vähän oikealle, toinen patti sama, mutta vasemmalle. Patit eivät ole suuria, mutta huolestuttaa tietenkin. Arkoja patit ovat, mutta voi koskea ja painaa, muutenkin se alue on arka. Mitään oireita ei ole, ei edes kurkkukipua. Patit näkyy, kun nostan pään taaksepäin ja leuka osoittaa kattoon. Onko mitään tietoa/kokemusta. Lääkäriin menen viikonlopun jälkeen, jos vielä on patit jäljellä.
- huolestunutihminentaallavain
itselläni sama juttu , onko tietoa todellakin mistä moinen johtuu tai onko mitään vakavaa ? ja kannattaako mennä lääkäriin ?
- Marudon
huolestunutihminentaallavain kirjoitti:
itselläni sama juttu , onko tietoa todellakin mistä moinen johtuu tai onko mitään vakavaa ? ja kannattaako mennä lääkäriin ?
Patit katosivat ja kurkussa ei ole ollut mitään vikaa. En tiedä mistä patit johtui. Ehkä jokin tulehdus vain. Toivottavasti eivät tule takaisin! Mutta, jos kasvain olisi, niin tuskin itsestään pois lähtisi. Joskus oli kystä kaulassa ja lääkäri sanoin, että pakko leikata, ei lähde itestään, mutta sepäs vain lähtikin :) Mulla tätä tuuria on ollut :P Jatkuisi vaan!
- auuli
huhh sinulla tuntuu olevan aivan samanlainen patti ongelma kuin minullaki. samalla kohdalla myös minulla patti kurkussa; aataminomenasta hiukan ylöspäin, oikealla. patti on myös samalla tavalla arka, ei tunnu muuten tai haittaa mutta kun pattia painelee niin se on arka. ja silloin siihen sattuu kun taivuta päätä taakse päin. menen myös ensi viikolla viimeistään lääkäriin jos patti vielä kurkussani on.
huomasin patin vasta eilen, kun taivutin päätä taakse päin ja ihmettelin että miksi kaulaan koski. nyt kun olen pattia painellut ja kokoajan sormella tunnustellut niin se on tullut aremmaksi. silti kokoajan koettelen että onko se kasvanut vaikka eihän sitä päivässä huomaa (luulisin ainakin).
itselläni ei ole mitään hajua voisiko patti olla jonkinlainen kasvain, vai mikä.
koska kilpirauhasethan voivat myös turvota, mutta ne ovat huomattavasti enempi sivuilla. kipu on kyllä vähän samanlainen kuin olisi kilpirauhaset turvonneet, mutta voimakkaampi.
toivottavasti menisi vaan ohi eikä olisi mikään vakava, niinkuin joku täälä kertoi omasta kokemuksestaan ! - Lazy-O
auuli kirjoitti:
huhh sinulla tuntuu olevan aivan samanlainen patti ongelma kuin minullaki. samalla kohdalla myös minulla patti kurkussa; aataminomenasta hiukan ylöspäin, oikealla. patti on myös samalla tavalla arka, ei tunnu muuten tai haittaa mutta kun pattia painelee niin se on arka. ja silloin siihen sattuu kun taivuta päätä taakse päin. menen myös ensi viikolla viimeistään lääkäriin jos patti vielä kurkussani on.
huomasin patin vasta eilen, kun taivutin päätä taakse päin ja ihmettelin että miksi kaulaan koski. nyt kun olen pattia painellut ja kokoajan sormella tunnustellut niin se on tullut aremmaksi. silti kokoajan koettelen että onko se kasvanut vaikka eihän sitä päivässä huomaa (luulisin ainakin).
itselläni ei ole mitään hajua voisiko patti olla jonkinlainen kasvain, vai mikä.
koska kilpirauhasethan voivat myös turvota, mutta ne ovat huomattavasti enempi sivuilla. kipu on kyllä vähän samanlainen kuin olisi kilpirauhaset turvonneet, mutta voimakkaampi.
toivottavasti menisi vaan ohi eikä olisi mikään vakava, niinkuin joku täälä kertoi omasta kokemuksestaan !Minulta kyllä meni ne patit itsestään pois ENNEKS! Toivottavasti sinultakin!
- auuli
Lazy-O kirjoitti:
Minulta kyllä meni ne patit itsestään pois ENNEKS! Toivottavasti sinultakin!
sitä toivotaan :D
- pelleström
mullakin ollu nyt patti kurkussa, ääni on ollu madaltunut jo pitkään ja oon noin vuoden ajan koittanu saada lääkäreitä lähettämään sitä tutkittavaks, mutta eipä noi pahemmin halua tutkia noita. soitin viikko takaperin jo ambulanssinkin kun kurkku meni kokonaan tukkoon, mutta sairaalassa annettiin vaan päänsärkylääkettä ja käskettiin "kestämään kipua", ilman mitään tutkimuksia. nyt viimein puolen vuoden jonotuksen jälkeen pääsen ultraääneen tarkastettavaks huomenissa niin selviää mikä siellä on. kivut on kyllä aivan kammottavia, niellessä tuntuu, ja kokoajan tunne että tukehtuis omaan sylkeensä.
- nainen18vuotta
pelleström: mitä ultrassa selvisi?
oon utelias koska mulla on ollut täysin samanlaisia vaivoja 3vk ajan, alkoivat taikaiskusta. olen siis 18vuotta. minulla on aika erikoislääkärille ylihuomenna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733