Radikulaarisen kivun hoito

Kyllästynyt muija

Pääsin viiden vuoden kamalan kipuilun jälkeen röntgeniin kun vaatimalla vaadin. Löytyi rappeuman poikasta, 4 -5 lannenikaman madaltumaa ja jotain oli luutunut yhteenkin. Ei pullistimia välilevyissä. On ollut jo vuosia sellaista nivuskipua joka aina toisinaan on ihan kamalaa, piti hakea kipupiikkikin kun valvoin 2 vrk.
4 ja 5 lannenikaman tienoilla on ollut helevetin moinen pistävä terävä kipu siis jo yli 5 vuotta jatkuvasti 24/7 365. En taivu mihinkään kun sattuu, kävely matkat lyhenevät- alkaa pistää että pitää pysähtyä ja esim. autoon istuminen on vaikeaa. Ikää vasta 39 v. Lääkäri laittoi vain fysioterapeutille joka antoi jumppaohjeita ja käsittelyä hieman.
Mutta kun niiden jumppien teko on niin kivuliasta kun koko ajan pistää. Lihakset ovat kuin kiveä alaselässä, reisissä ja persuksissa kun niillä pidän itseni pystyssä.
Kukaan ei ota tuohon pistoon kantaa. Onkohan siellä sitten jokin hermo pinteessä ja mitenkähän tuollaisen hoitaa. Tee se itse leikkausko tai puudutus kun lääkäri ei lähetä edes magneettiin.

5

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Long John

Kuvattiinko lonkat myös? Olisi syytä kuvata.

• Kyllästynyt muija

Toinen lonkka kuvattiin, ei vikaa mitään muuta kuin bursiitti -joskus vaivaa. Tuli kun koiruus vetäisi jäällä nurin lonkalle. Lonkkaan on muutama piikki kortisonia tuikittu.
      Näkyyköhän magneettikuvassa enemmän kuin tavallisessa röntgenissä?

• kipumummo

Nikamaliukuma L4-5 aiheutti minulle samanlaiset oireet. Ei näkynyt mangneettikuvauksessa kun vasta nukutuksessa leikkauspöydällä. Ihme kyllä!!! Hermonvapautusleikkaus oli tarkoitus tehdä, mutta tehtiin sitten luudutusleikkaus myöhemmin. Leikkauksesta on kulunut kaksi kuukautta. Ensiviikolla katsotaan röntgenillä miten on alkanut luutua ja sitten suunnitellaan jatkot.

• tuskainen tie

Minulla alaselässä neljän nikaman madaltuma,nivelnesteet valuneet ulos,josta seurauksena kaksi kiinnenäistä nestekystaa ,myös lihasrepeämä alaselässä.Ei voida leikata ja hoitona vain kipulääkitys.Kyllä magneettikuvat paljastavat totuuden,ainakin omalla kohdallani selvisi selkävaivojen syy.Neljän lääkärin lausunto,ei voida leikata,suuren halvausriskin vuoksi.Tässä vaan odotellaan lopullista romahdusta,kun nivelrikko käy läpi koko selän.Itse olen kolme vuotta hoitanut lihaskuntoa kuntosalilla,joskus helpottaa oloa,mutta liikkuminen sinälläänkin on hyvästä,kipujenkin uhalla.Nivelrikko eli kulumat on jo ympäri kehoni,varpaat,polvet,sormet,selkä,niska ja hartiat,mutta vielä jaksan sinnitellä,olen reilu viisikymppinen nainen.Kulumat ovat perinnöllinen vaiva.Tsemppiä taisteluun.Hyvä,jos joitain voidaan auttaa leikkauksella,kivut kuuluvat asiaan.

• ottaa HERMOON

Magneetti kuvauta ihmeessä ! Vaadi sitäkin!

Mulla on jo yli 5 v. jatkunut kroonistunut alaselkä vaiva. Kuvattu yhteensä 3 krt ja vaan pahenee. Varsinkin istuminen pahentaa aivan selvästi kipuja ja se tuntuu niin alhaalla ettei satulatuolistakaan apua.En pystynyt enää istumatyöhön toimistossa vaikka seisoin välillä ...työkyky on mennyt. ..

Seisominen ja kävely hieman helpompaa mutta nykyisin ei sekään hyvä. Tuntuu vasemmallla lannerangassa ja jalassa. Mun kipu on polttava tai painava tai puuduttava ja välillä pistelee. Leposärkyä on ollut lonkkaan ja jalkaan.jumppaliikkeet ei käy kipeää mutta ärsyttää myöhemmin oiretta ja kangistaa takapuolta /ristiluuta/häntäluuta.lihakset kramppaa
      olen kokeillut kalevalaista jäsenkorjausta. Siitä sain apua ehkä parhaiten .fysioterapia, akupunktio auttaneet ehkä hieman. aion kokeilla seuraavaksi hermorata hierontaa ...pillerit on kokeiltu auttavat ehkä hetkellisesti. pää menee turraksi ja muisti pätkii .Silti se kipu tuntuu syvällä

Eli mulla on just samassa välissä madaltumaa ja rappeumaa ja myös pieni pullistuma sisälle päin. Kuulemma tulehduksen jälkitila oikealla puolella?
      ei hermopinteitä . ei voi leikata, kävin jo kuntoutuksessakin . Ei mitään apua muuta kuin ihanat ihmiset ja vetäjät .)) hulluksi tässä jo tulee ja masentuu
      Olen sairastanut kaikki Kelan päivät ja en päässyt kuntoutustuelle . Valitus on menossa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4234
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      98
      3675
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3379
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2920
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2408
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2379
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2112
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1736
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1577
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1552
    Aihe