Oon tässä miettiny asentaa sähkömoottori pyörään, ihan ajamisen helpottamiseksi. Mistä mahtaisi löytyä sopiva moottori ja millainen olisi hyvä? Kiitos etukäteen vastauksistanne :)
sähkömoottori pyörään??
20
1116
Vastaukset
- maratti
Joko etsit netistä?
http://www.electric-bikes.com/bikes/kits.html#Currie - takinhelmanpolttaja
Tilaa täältä napamoottori asennusosineen.
http://www.kuetron.fi/ - niinhän se on
Mahtava vääntö saavutetaan myös alennusvaihteella varustetulla starttimoottorilla, jota käytettiin esim. -84-mallisessa Honda Civicissä. Tällöinhän itse moottorikin on kooltaan puolta pienempi verrattuna perinteisiin malleihin.
- ei starttimoottoria
Veikkaan kyllä että jos auton starttia alkaa käyttämään fillarissa niin se fillari muuttuu oitis mopoksi. Auton starttimoottori on sen verran tehokas että sillä voi kuljettaa vaikka autoakin pienen matkan (ts. autosi voi olla hetken aikaa sähköauto), on meinaan itse kokeiltu omalla autolla ja sehän liikkui reippahasti pelkällä starttimoottorillakin ilman että auto olis lähtenyt käyntiin.
- tutustu myös lakiin
Sun kannattaa sitten tutustua lakiin ja asetuksiin jos haluat ettei moottoriavusteinen fillarisi muutukin lain silmissä mopoksi. Sähköavusteista fillaria koskee tietyt säädökset:
1. moottori saa avustaa vain silloin kun poljet (jos moottori kuljettaa fillaria yksinään, se lasketaan mopoksi)
2. fillarin nopeusrajoitus muistaakseni 25 km/h maksimissaan kun polkee ja moottori avustaa, joku joka muistaa tarkemmin lakia voi korjailla tämän tiedon. Moottorin on kytkeydyttävä pois heti kun nopeus nousee tämän suuremmaksi.
Eli sun pitää laittaa fillariin älykäs elektroniikka joka havaitsee milloin itse poljet ja kytkee moottorin päälle vain poljettaessa sekä myös rajoittaa niin että moottori kytkeytyy pois jos fillarin nopeus on yli 25 km/h.
Jos et siis halua että sun pitää katsastaa fillarisi mopoksi.- ellureihellättunteey
Ketä hei lakikiinnostaa poliisikun kohalle osuu niin metsäkutsuu
- Huristi
ellureihellättunteey kirjoitti:
Ketä hei lakikiinnostaa poliisikun kohalle osuu niin metsäkutsuu
Ei kaikilla ole niin hyvät jalat jotta karkuun pääsis.
- 20 + 8
Lakia voi kyllä rikkoa toisinaan. En oikeasti ymmärrä miksei saisi rakentaa itselleen sähkömopoa ja ajaa sillä jos ei aiheuta ongelmia muille. Ongelmana Suomessa on liika holhoaminen ja kiellot. Jos ei itsellään ole mitään, kielletään asiat muiltakin.
- Pyöräilijä 96
Anteeksi mutta en vieläkään saanut tarvittavaa vastausta.
Mutta kateltiin juutalaisen jaakon kanssa tollasta, ja hän ajatteli että sen voisi laittaa ko. projektiin. Korjatkaa jos olen väärässä.
http://kartweb.com/2006/Showroom/MT5500_Wheelmotor_10.jpg- sähköpotkuri
tuossa on ihan kohtuullinen vääntö suosittelen.
- no joopa joo
No olishan se pitänyt osata arvata että tää ketju on trollin aloittama...
Jos vakavissaan moisia kyselee, niin ei heittele vitsiä väliin. Huulenheittoketjut on sitten ihan eri asia. - Akku kysymys
Minkälainen akku tuohon olisi sopiva laittaa?
- Kappalainen
No voihan härkänen, Pyöräilijä 96. Linkissäsi oleva ei ole lainkaan moottori vaan takakappa.
- Pyöräilijä 96
Kappalainen kirjoitti:
No voihan härkänen, Pyöräilijä 96. Linkissäsi oleva ei ole lainkaan moottori vaan takakappa.
Aivan, mutta näitä tuleekin 3 kpl. Yksi etukappaan, toinen takakappaan ja kolmas on se polkimiin tuleva ns. apumoottori.
- JamesPotkukelkka.
Löytyykö tuota valmiina että olis pinnat ja vanne myös. Kiinostais kovasti.
- Potkua kelkkaan
Jos on totta, Helsingin Sanomat 14.6.2014 sivulla A 10:
Pyörien sallittu moottoriteho nousee tuhanteen wattiin (Suomessa) vuoden vaihteessa.
Saksan liittovaltioiden ja Sveitsin osissa on lupa S-pedeleceille, joka avustaa 45 km/h.
Jää nähtäväksi mikä on eurooppalainen yleiskanta S-pedeleceihin.
Lastenpyörään tai mummolle kilowatti on raju. Edes ikärasismia turvaksi.
Voisi ajatella elektronista rajoitinta "ajokortin" ja ympäristön mukaan.
Alle 6 km/h on rajattu direktiiveissä ajoneuvojen ulkopuolelle, jalankulkija.
15 on sähköpyörätuoli, jalankulkija. 25 tullee pyöräteiden nopeusrajoitukseksi.
45 ei kelpaa moottoritiellä eikä pyörätiellä, mutta Kehä Kolmosella pätkittäin.
Nuita olisi:
http://www.aliexpress.com/w/wholesale-48v-1000w-electric-bike-kit.html - Säätely tappaa
Mitenkäs sitä sanotaankaan? Säätely tappaa. Ei täällä ole mitään keksitty säätelyn astuttua voimaan - eikä keksitä. Esimerkin voi katsoa miltä tahansa alalta haluaa..
- Pyöräilijä 96
Ei stana mitä mäkin oon joskus tänne kirjotellu :D audilla sitä pitää ajella.... ja taitaa olla noi mun vastaukset jonkun muun kun mun ;D
- enduroa
oliko iltalehti sitten kuvan kera maastopyöristä jolla pojat eksyivät metsään yöksi syksyllä kuvan perusteella niissä oli juuri 1000w napamoottori.
- yksjukkis
Suomessa on kaikki kiellettyä tai yliveroitettua mikä liittyy liikenteeseen, omalle pihalle sentään voi värkätä mitä vain, muu on lähinnä haavelua. Pitää muuttaa esim. Ruotsiin siellä voi värkätä liikenteeseen muitakin kuin epatraktoreita. Suomen liikennepolitiikkaa johtaa tsaarinajan virkamiehet, joille hevonen ja kuski ovat ne ainoat mitä suuret säännökset ja kiellot eivät koske.
Kaupasta kun ostaa niin jää kaikki mm tyyppihyväksynnät pois, ne ovat tuotteen hinnoissa, mutta kun laitetta tuodaan paljon hinta ei enää ole ratkaiseva, yksittäsen tuotteen tyyppihyväksyntä ja verot ovat tuhansia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482814Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632017- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351678Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua311393Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782