Lääkäri katkaisee kuntoutustuen kun lähden lomalle

Keskivaikee

Hei
Olen jo vuosia suunnitellut että lähden pitemmälle matkalle valoisaan ja lämpimään talvella kun pimeimpään aikaan ei meinaa päästä sängystä ylös ennen iltaa.
No nyt olen varannut matkan ja lähdössä niin lääkäri ei suostunut enää uusimaan kuntoutustuki päätöstäni. Uusi lääkäri tuntenut minut reilu 15min.
Hänen mielestään kuntoutustuella ei saa pitää lomaa tai että jos voi jaksaa matkustaa niin ei ole oikeutettu kuntoutustukeen että silleen.

Ja hän hän sen päättää ja on diktaattori tässä asiassa.

Lähden jokatapauksessa koittamaan miten pärjään mutta tuloja ei enää ole sitten senttiäkään.

5

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjen puute

Hänellä on järjen puute! Nimenomaan aurinkolomalla stressit ja masennukset helpottavat, ja yhtä hyvin ulkotöissä kesällä Suomessa! Sängyn pohjalla olo pahenee, ja kuntoutusjakso ei lopu koskaan!

Kysy asiaa ylilääkäriltä sekä KELAsta. On täysin mahdollista, että olet saanut asennevammaisen lääkärin, joka ei tiedä mitään sosiaalietuuksista.

• Kroisosossi

Sun kannattaa hakea kuntoutustukea kuntouttavaa tukea KELAsta. Eihän sitä ilman taloudellista tukea voi edes lomaa viettää.

• Riki Mengelen veli

Missähän päin tuollainen lääkäri lymyää? Ihan varoitukseksi muille..

• Latvainvalidi

Kuinka pitkä matka, onko se vaan 1-2 viikkoa ja joku valmismatka?

Kyllä minun psykiatrini on aina kehottanut minua lähtemään aurinkoon. Sekin voi olla kyllä kamalaa. Mulla oli yksi ihan kauhee loma etelän auringossa joulukuussa, kun on niin sekasin ja ahdistunut.

Mutta jos olet jollekin pidemmälle omatoimimatkalle menossa, niin silloin voidaan kyllä katsoa, että on kunnossa.

Tämä on jälkiviisautta, mutta miksi kerroit siitä matkasta sille lääkärille?

Eikö sen kanssa voi keskustella?

Onko kyse lomasta, vai siitä, että olet "vain " keskivaikeasti masentunut. Minun käsitys on se, ettei keskivaikealla edes saa kuntoutustukea. Ilmeisestin sinulla on muitakin diagnooseja...

Onko sinulla muuta hoitoa tai kuntoutusta kuin lääkkeet? Kannattaisi hakeutua kuntoutustutkimukseen tai työkykyselvitykseen.

• Keskivaikee

Vantaalla on matkan pituus riippuu kauan jaksan mutta ei mulla täällä mitään oo että voin olla kevääseenkin jos jaksan,
      Kerroin lääkärille koska muu hoitohenkilökunta on ollut kannustamassa matkaan.
      Vaihtovat mun osastoa ja lääkäriä alkaa toi muutenkin menee jo tohon että keskusteluista ois hyötyy mutta ei kannata joka kuukausi kuitenkaan hoitajaa tavata.
      Oon hakemassa kyllä työkuntoutukeen ennen kun lähen tai käyn ainakin haastattelussa.

Eipä se kirjottanu mulle diabami reseptiäkään matkalle kun en oo niitä vuoteen tarvinnu että pitää jättää nekin kotiin kun ei oo tuoretta todistusta tullille. Hoitaja suositteli että ottais varuiks mukaan mutta lääkäri ei suostunu.
      En oo lääkärille sen 15min ajan jälkeen phunu 3krt yritin soittaa mutta kun on varattu tai ei vastaa niin pitäköön tunkkinsa. Viestejä oon jättäny ja laittaa vaan lapun takas että ystävällisesti ei. Ei tuolla mitään ylilääkäriä ole kun toi yks vaan joka rupes heti kehuskelee että on 5v kokemus jne. Mitähän mä silläkin tiedolla teen.

Niin on joo jotain muutakin diaknoosia pakkoajatusta jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      137
      2001
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      129
      1669
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1526
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      88
      1423
    5. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      32
      1411
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      132
      1224
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      54
      1144
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      24
      1099
    9. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1021
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      51
      904
    Aihe