LAKI JA OIKEUS

ristikon taakse

Sen ensimmäinen tukipylväs ja kantava nikama on luultu olevan POLIISI. Nyt viimeistään on karistettava nämä harhat ja katsottava karua totuutta ja tätä päivää.
Poliisikuntaan ylhäältä alas asti on pesiytynyt sellaisia aineksia jotka eivät missään nimessä sinne kuuluisi, vaan heidän paikkansa olisi kiven sisällä.

6

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sun Tsu

      Pitäisi olla poliisin ulkopuolinen taho, jonka tehtävänä olisi vain ja ainoastaan poliisin, tullin ja rajavartiolaitoksen valvominen. Tämä ei kuitenkaan saisi olla sisäministeriön alaisuudessa, vaan mieluummin eduskunnan. Poliisi itse ei pysty omien toimiensa kriittiseen tarkasteluun ja rötösten tai rikosten selvittelyyn. Vielä on huomattava, että käräjätuomareistakin isoa osaa, puhumattakaan lautamiehistä, poliisi vie kuin pässiä narussa...

      • ei nepotismille

        Kriittisesti voi tarkastella valtion virkamiesainesta. Olen suuresti ihmetellyt valtiokoneiston,poliisi,raja, tulli. Tunnen länsirajalta monia sukuja ja Tulli on ollut monelle suvulle suvussa kulkeva "vakanssi". Tulliin ei ole tarvinnut varsinaisesti hakea tai pyrkiä. On riittänyt kun isä tai isoisä on ollut tullimies ja sitä rataa vakanssit on peritty. Samoin on poliisissa ja rajassa nähtävissä kuinka ammatti kulkee suvussa ja suhteet ovat vaikuttaneet . Että nepotismi on rehottanut kautta aikain ja rehottaa entistä vahvemmin. Tämä olisi tänä päivänä vakavasti otettava haasteellinen ilmiö johon jonkun tulisi puuttua. Rötestelyt ja muu vilppi olisi vähäisempää, jos sukulaiset eivät voisi suosia toisiaan


    • 6

      Harkintavalta !

      Poliisia ja yhteiskuntaa vihavat nakertajat ja anarkistit eivät suostu ymmärtämään, että kaikilla eri viranomaisilla on toimeen kuuluva harkintavalta. Jos viranomainen ei ole ylittänyt sitä, tai käyttänyt hakintavaltaansa väärin, niin virhettä ei silloin ole tapahtunut.
      Esim. poliisi voi suorittaa virkatehtävänsä monella eri tavalla rikkomatta lakia. Hyvinä esimerkkeinä erään ap.oikeuskanslerin toimintakertomus eläkkeelle lähtiessään hänelle tehdyistä 18.000 kanteluista, jois hän määräsi nostettavaksi yhden (1) syytteen.
      Tai, anarkistien tekemät kantelut Smash Asem mielenosoituksestaan v. 2006 missä Eduskunnan apulaisoikeusasiamies totesi poliisin ylittäneen osin harkintavaltansa. Tästä nostettiin poliiseja vastaan kaksi syytettä, jotka oikeus hylkäsi.

      • Sun Tsu

        Pollisianarkistit tässä suurin uhka on. Ei se ole mitään anarkismia jos haluaa moiset rosmot ja tumpelot kuriin. Ja niinkuin juuri sanoin, poliisi ei tarkastele, ei pysty tarkastelemaan itseään kriittisesti. Ja käräjäoikeuttakin poliisi vie kuin pässiä narussa... Sehän tässä juuri närästääkin, että poliisin laittomuuksista korkeintaan huomautetaan ja sama laiton meno jatkuu...


      • jokohaman

        Jaa, siis tämä haikujen esittäjä on jälleen palannu areenalle haikuineen!


      • Sun Tsu
        jokohaman kirjoitti:

        Jaa, siis tämä haikujen esittäjä on jälleen palannu areenalle haikuineen!

        Väärä maa ja kirjallisuuden laji.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe