Sterilisaatio

LapsilukuTäynnä

Olen suunnitellut sterilisaatiota, sillä meidän lapsilukumme on täysi. Tehdäänkö sterilisaatiota nukutuksessa? Itse en enää mihinkään selän puolelle annettavaan puudutukseen suostu kun viimeksi meni niin pieleen.
Saanko lähetteen ihan tk:sta ja kuinka kauan olette joutuneet odottamaan?

30

3215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      Naiselle tehdään nukutuksessa. Lähetteen saa tk:sta, mutta ei välttämättä ihan niin helposti kuin voisi kuvitella, paitsi ehkä sitten, jos on riittävän vanha (yli turvallisen lapsentekoiän) tai muita perusteltuja syitä. Kolmen lapsen jälkeen ei minulle vielä kirjoitettu lähetettä.

      Sain lähetteen kuusi kuukautta sitten ja nyt tuli kutsu sairaalaan keskustelemaan asiasta maaliskuun alussa ja siellä sitten päätetään lopullisesti toimenpiteestä. En tiedä vielä, koska se tehdään.

      • nipsnapsvaan

        Sterilisaation saamiseksi riittää jo 30vuoden ikä. Itselläni yksi lapsi ja ikää 34vuotta ja sain sterilisaation muitta mutkitta.


      • ----
        nipsnapsvaan kirjoitti:

        Sterilisaation saamiseksi riittää jo 30vuoden ikä. Itselläni yksi lapsi ja ikää 34vuotta ja sain sterilisaation muitta mutkitta.

        Onnea sinulle. Itselläni oli kolme lasta ja ikää 30, mutta lähetettä ei tullut. Sitten oli neljä lasta ja ikää 32 ja lähetteen sain, mutta sairaalassa ei suostuttu tekemään. Viidennen lapsen jälkeen (ikää 35) tuli lähete ja sekin sillä perusteella, ettei muutakaan ehkäisyä voida käyttää. Toivottavasti sairaala on myötämielinen, mutta luulisin niin, koska kaksi viimeisintä synnytystä oli aika riskejä isokokoisten lasten takia. Laki toki sallii sen tekemisen jo 30-vuotiaalle, mutta laki ei vaadi sen tekemistä, joten lääkärit päättää.

        Olen toki kuullut, että toisille sterilisaatio on järjestynyt ihan helposti ilman ongelmia, mutta niin ei välttämättä käy.


      • outoa...............
        ---- kirjoitti:

        Onnea sinulle. Itselläni oli kolme lasta ja ikää 30, mutta lähetettä ei tullut. Sitten oli neljä lasta ja ikää 32 ja lähetteen sain, mutta sairaalassa ei suostuttu tekemään. Viidennen lapsen jälkeen (ikää 35) tuli lähete ja sekin sillä perusteella, ettei muutakaan ehkäisyä voida käyttää. Toivottavasti sairaala on myötämielinen, mutta luulisin niin, koska kaksi viimeisintä synnytystä oli aika riskejä isokokoisten lasten takia. Laki toki sallii sen tekemisen jo 30-vuotiaalle, mutta laki ei vaadi sen tekemistä, joten lääkärit päättää.

        Olen toki kuullut, että toisille sterilisaatio on järjestynyt ihan helposti ilman ongelmia, mutta niin ei välttämättä käy.

        Silloin sinulla on aihetta hoitovirhe kanteeseen!
        Laki määrää että yhden ehdon on täytyttävä : yli 30v, hakijalla yksin tai yhdessä puolison kanssa 3 alaikäistä lasta, raskaus vaaantaisi äidin hengen...
        Sterilisaatiota ei voida kieltäytyä tekemästä ehtojen täyttyessä!!!

        Minulle Tk-lääkäri sanoi, ettei näe lääketieteellistä syytä eikä haluaisi lähetettä kirjoittaa. Totesin, että sinulla ei ole vaihtoehtoa, koska ehdot täyttyvät ja minä näen tarpeen toimenpiteelle. Pitkin hampain kirjoitti lähetteen.


      • Ringding
        ---- kirjoitti:

        Onnea sinulle. Itselläni oli kolme lasta ja ikää 30, mutta lähetettä ei tullut. Sitten oli neljä lasta ja ikää 32 ja lähetteen sain, mutta sairaalassa ei suostuttu tekemään. Viidennen lapsen jälkeen (ikää 35) tuli lähete ja sekin sillä perusteella, ettei muutakaan ehkäisyä voida käyttää. Toivottavasti sairaala on myötämielinen, mutta luulisin niin, koska kaksi viimeisintä synnytystä oli aika riskejä isokokoisten lasten takia. Laki toki sallii sen tekemisen jo 30-vuotiaalle, mutta laki ei vaadi sen tekemistä, joten lääkärit päättää.

        Olen toki kuullut, että toisille sterilisaatio on järjestynyt ihan helposti ilman ongelmia, mutta niin ei välttämättä käy.

        Lääkärin on PAKKO kirjoittaa lähete sterilisaatioon, jos ehdot täyttyvät. Jos lääkäri ei kirjoita 30 vuotta täyttäneelle lähetettä, hän rikkoo lakia. Lakiteksti kannattaa tulostaa ja ottaa mukaan lähetettä hakemaan, ja olla itse tietoinen oikeuksistaan.

        Tässä Valviran vastaus siihen, miten on toimittava, jos lääkäri kieltäytyy kirjoittamasta sterilisaatiolähetettä: "Ensimmäiseksi kannattaa neuvotella kyseisen lääkärin esimiehen eli ko. terveydenhuollon toimintayksikön johtavan ylilääkärin kanssa. Jos neuvottelu ei johda toivottuun tulokseen, seuraava toimenpide olisi yhdessä potilasasiamiehen kanssa laadittava muistutus. Jokaisella terveydenhuollon toimintayksiköllä on potilasasiamies. Jos muistutuskaan ei johda toivottuun tulokseen, käytettävänä on terveydenhuollon kantelu, joka tällaisessa tilanteessa tehdään oman alueenne aluehallintovirastolle."


      • 38+3
        nipsnapsvaan kirjoitti:

        Sterilisaation saamiseksi riittää jo 30vuoden ikä. Itselläni yksi lapsi ja ikää 34vuotta ja sain sterilisaation muitta mutkitta.

        Minulla 4 sectiota ja 3 lasta, ikää 26v. Tehtiin section yhteydessä. Aluksi lääkäri oli vastaan, mutta suostui kuitenkin. Exäkin oli samaa mieltä. Kyllähän sectioita voi tehdä kuusikin yhdelle äidille. Mutten enää halunuut/halua lapsia. Nyt 38v. On niin huoletonta kun ei tarvitse miettiä ehkäisyä!


    • Ei enää lapsia

      Onko kokemuksia miehen sterilisaatiosta, saako lähetteen helpommin? Toimenpide on ainakin helpompi. Miehellä ikää 30 v ja neljä lasta.

      • dfsseee

        Jos tehdään julkisella puolella, niin miehen kannattaa mennä mahd. pian esim. terveyskeskukseen tai työterveyteen puhumaan, koska jonot toimenpiteeseen voi olla aika pitkiä. Yksityisellä puolella maksaa käsittääkseni useamman satasen. Vasektomiasta löytyy keskusteluja.


      • ----

        Mies saa huomattavasti helpommin sterilisaation. Me emme halunneet ainuttakaan lasta, mies soitti ajan yksityiselle,kävimme keskustelemassa n.10min ja toimenpide oli seuraavalla viikolla.

        Kunnallisella puolella ollaan aika nihkeitä sterilisaatioiden suhteen. Jonot ovat pitkiä,eikä lähetteitä meinaa saada.
        Jos on varaa niin käykää yksityisellä. Siellä saa hyvää hoitoa ja kohdellaan ihmisenä. Rahat ne kyllä vie,mutta se on pieni vain pieni miinus.


      • bardak

        Suosittelen. Mulle tehtiin aikoja sitten ja huoletonta hauskaa on piisannut!


    • steriloitu aikaa sit

      Minä sain sterilisaation kolmen lapsen jälkeen 31-vuotiaana, viimeisestä synnytyksestä oli reilu vuosi. Terveysasemalta sain lähetteen ja sitten piti käydä leikkaavan lääkärin luona etukäteen. Jonotusaika oli reilut 2 kk kun otin vastaan juhlapyhän aatoksii tulleen peruutusajan. Jotkut nirsoilevat siitä koska voi mennä, silloin tietty venyy. Sterilisaation saa kun osaa olla selvästi miettynyt asiaa ja todella haluavansa sterilisaation. Jos keskustelussa ryhdyt epäröimään, ei lääkäri puolla hakemustasi. Hakijan sukupuolella ei ole väliä, mutta koska miehen toimenpide voidaan tehdä polikliinisesti, sinne pääsee yleensä paljon nopeammin.

    • Tämmöttös mulla

      Itsellä tällanen kokemus: Sain lähetteen gynekologilta opiskelijaterveydenhuollosta, nelikymppisenä ja sterilisaatiota hain iän perusteella. Meni pari kuukautta kun tuli kutsu toimenpiteeseen. Ei ollut mitään esikäyntejä vaan juttelut tapahtui ennen operaatiota.

      Operaatio tehtiin kevyessä ja lyhytaikaisessa nukutuksessa, humaus. Kolme tuntia lepäilin herättyäni sängyssä. Mihkään osastolle ei viety vaan sänkyjä oli poliklinikalla tätä tarkoitusta varten. Sterilisaatio ei ole purkamaton, koska munanjohtimiin laitetaan klipsit. Kipeä oli pari päivää ja tavallista buranaa pieneen kipuun. Raskaiden taakkojen nostelu jne kiellettyä jonkin aikaa.

      • Huomauttaisin

        "Sterilisaatio ei ole purkamaton, koska munanjohtimiin laitetaan klipsit."

        On olemassa myös sterilisaatio, jossa munajohtimet sidotaan yhteen lenksuksi ja sitten katkaistaan. Tietääkseni se on lopullinen. Itse sain sellaisen suunnitellun sektion yhteydessä, kun olin 34 vuotias kolmen lapsen äiti.


      • ifvyuty o
        Huomauttaisin kirjoitti:

        "Sterilisaatio ei ole purkamaton, koska munanjohtimiin laitetaan klipsit."

        On olemassa myös sterilisaatio, jossa munajohtimet sidotaan yhteen lenksuksi ja sitten katkaistaan. Tietääkseni se on lopullinen. Itse sain sellaisen suunnitellun sektion yhteydessä, kun olin 34 vuotias kolmen lapsen äiti.

        Sterilisaatio ei ole purkamaton, mutta sen purkaminen on AINA epävarmaa. Klipsien kohdalla onnistumisprosentti on parempi kuin katkaisun, mutta molemmissa on mahdollista, että sen saa purettua tai että sitä ei saa. Tästä johtuen sterilisaatiota on pidettävä aina purkamattomana, koska ei ole kenenkään etu, että ihmistä leikellään (veronmaksajien rahoilla) lisääntymiskykyiseksi ja takaisin, kun lopputulos ei edes ole välttämättä toivottu.

        Toki nelikymmpisenä varmasti sen saa herkemmin kuin vaikka kolmikymppisenä, kun nelikymppisellä ei muutenkaan ole enää kauhean montaa vuotta turvallista lisääntymisaikaa jäljellä.


    • Tämmöttis täällä

      Olin lähempänä neljääkymmentä, ja oli selviö, että kolme lasta on sopiva määrä meille. Olin päättänyt mennä toimenpiteeseen, mutta asia oli jäänyt aikomuksen asteelle.

      Sitten sain sappioireita ja minulla diagnosoitiin sappikivet. Ne päätettiin leikata. Terveyskeskuksen lääkäri laittoi lähetteen. Kysyin häneltä voisiko sterilisaation tehdä samalla kertaa ja hän arveli sen onnistuvan.

      Eli saman nukutuksen aikana kävi kaksi lääkäriä operoimassa peräjälkeen. Kaikki meni hyvin ja olin sairaalassa muistaakseni yön tai pari.

      Ennen leikkausta olin kummankin lääkärin puheilla, mutta en muista oliko se juuri ennen leikkausta vai kävinkö polilla etukäteen. Muisti pätkii - onhan tästä jo kymmenkunta vuotta aikaa.

      Olen ollut tyytyväinen. Sapen puuttumista ei huomaa mitenkään, paitsi että ne järkyttävän kipeät kohtaukset loppuivat. Sterilisaatio on huoleton juttu. Mitään negatiivista en ole tuntenut tai kokenut - en fyysisesti enkä henkisesti.

    • LapsilukuTäynnä

      Taidanpa mennä käymään siellä tk:ssa jotta saisin lähetteen.
      Tuosta miesten sterilisaatiosta oma mieheni ei ollut innostunut, pelkää
      että erektio kärsii =)
      Pakkohan se on sitten itse mennä, vaikka kaikkia toimenpiteitä pelkäänkin.

    • ruunax..

      karjuna voin sanoa että kannatan sitä miehille sillä mopo keuli yhtä hyvin kuin norm..ja muijja ei tartte syödä kaiken moisia pillereitä ja muutenkin se ei ole naisille hyväksi, joten pätkä letkuista pois ja sillä sippi, pallit vähän turvoksissa muutaman viikkoa ja eikun satulaan.

      • näin..

        se on


    • ----

      Samaa oma mies ajatteli,kun putket kävi katkaisemassa. Ei halunnut,että joudun syömään myrkkyjä. Vuoden verran leikkauksesta ja on ollut ihanaa! :)
      Mitään ongelmia ei ole tullut,keulii oikeastaan vielä paremmin ja useammin ,kun ei tarvitse pelätä raskaaksi tulemista. :)

    • Justiina x

      Essuren laittamiseen ei tarvitse nukutusta, helppo homma ja heti pääsee kotiin. Olkaa tiukkana siellä lekurilla siskot- teillä on OIKEUS saada lähete steriin heti kun on 30-v tai joku muu vaatimus täyttyy.
      Itse sain lähetteen tutulta gyneltä helposti, olen käynyt samalla vuosia ja tiesi että olen tosissani kun en halua lisääntyä.

    • hei..

      jos ootte tosissanne, kävin itte "leikkattamassa munat" vaimon kivuliaitten menkkojen takia,eikä se ollut näin, kierukka, pillerit ei käyny meille. 20 min hommassa meni ja pussit oli vajaa viikon mustina, saitsua 2pv tarjottiin. ihan tosissaan parisuhteessa olevat, ensin lapsi/lapset sitten seksi.

    • Tohtori umpiluupää

      Miehelle se on yksinkertaisempi,halvempi ja naista ei tarvitse vaarantaa millään nukutuksella,kaapistasi löytyy valkosipulileikkuri,ives kerrallaan sinne pihtienväliin ja naps,ja siirry seuraavaan,niin nuo kun teet noin kahdesti ,voin vakuuttaa sinut,ettei lapsiliku kasva ajnakaan tuon miehen kanssa ja jos sen fiksusti teet,niin tee se silloin,kun miehesi nukkuu sikeimmillään,niin silloin se ei satu lainkaan,ennen se tehtiin julmasti tiilislivillä,saunassa emäntä pudiótti sormuksensa ja saita isäntä äkkiä sitä etsimään peffa pydessä ja silloin emäntä takaata läpsäsi 2 tiiliskiveä hteen tarkistaen,että miehen kivekset oli siellä tiiliskivien välissä,mutta vaarana emännällä oli jättää oma peukalo väliin,nykymenetelmällä siitäkin vaarasta on päästy,joten työturvallisuuden takia suosittelisin uutta menetelmää.

    • Hjuumor Män

      Se on ihan helppo homma vain pikku pamaus ja nykäya, tikit päälle ja se on siinä. Eikä varmasti tee mieli enää koskaan ajatellakkaan mitään siihen liittyvää.

      Miehelle: Munien puudutus hirmu isolla ja paksulla piikillä ja muuten sattuu kovaa ja takuuvarmasti, mutta ei syytä huoleen, kun puudutus aine alkaa vaikuttaa niin et tunne mitää, joten tässä vaiheessa hymyä huuleen!
      Sitten huoneeseen astuu iso, hikinen ja karvainen nainen, joka näyttää teurastajalta, ei hätää hän on se asiansa osaava urologi-kirurgi, etkä edes näe mitään, koska navasta alespäin katsekottaktin välttämiseksi on laitettu lainapeutteeltä vuokrattu pressu seinä.
      Älä huolestu olet hyvissä ja asiansa osaavissa käsissä, jos pidät silmät auki niin näet lihakirveen kohotettuna sen karvaisen hieltähaisevan kirurginaisen toimesta ja noin 0,2 sekuntia myöhemmin kuuluu samanlainen ääni, kuin kesä mökillä polttopuita pilkkoessa, sen jälkee kirurgi punnitsee tuloksen ja ilmoittaa painoksi noin 2-grammaa ja postuessaan sanoo terveyden huoltooppilaitoksesta tulleelle homopojalle että voi ommella

      Aluksi virtsa tulee ekaviikon ajan pussiin. Sitten pussi poistetaan ja letkun reikään laitetaan vielä yksi tikki. sen jälkeen menet kus?lle ja huomaat, että kusi tulee suusta se halavtun homo opiskelia oli tikannut kaikki reijät umpeen.
      Kun viimein rohkenet katsoa alapäähäsi niin huomat, että siellä ei ole enää hippuloita ollenkaan ja aaaaa taju lähtee ainekin kuukaudeksi ja henkisesti et parane tästä koskaan.

      Niin että pikku homma se on kokoelämää ajatellen, sillä elämän alun toisessa päässä näkyy kulema ja monttu odottaa, mutta kastraatioon ei sentäs kuole.
      Joten hyyymyä huuuleen!

      • Hjuumor Män

        Naiselle: Se on ihan helppo pikku homma se tehdään näin:

        Olet leikkaussalissa ja sinulle on laitettu navasta alaspäin se samainen lainapeitteeltä vuokrattu pressu näköesteeksi, joka oli käytössä myös miehesi kastraatiossa.
        Olet siinä jalkatukien varassa haarat levällään ja haaroväliin on kokoontunut joukko terveydenhuolto alan oppilaitoksen sen vuosikurssin opiskelioita. Kaasunaamarit päässään, koska tuuheaan turkkiin puettu näätäsi haisee niin kauhealta, että läsnäolijat yrjöäisivät ja pyörtyisivät muuten.
        Miehesi kertoman mukaan jalkovälisi haju oli ollut niin karmaiseva, että viimekesänä, kun olitte menneet mökkirantaanne uimaan niin kuolleita kaloja oli noussut 100 m säteellä mahaedellä pintaan, josta jo kastroiotu siippasi oli kerännyt ne haavilla veneeseen ja sai sen saaliin johdosta kovan kalamiehen maineen. Ps. hän on nykyään ylpeä sinusta.

        Sitten paikalle astuu se samainen isokokoinen karvainen ja hieltähaiseva nais urologi-gynegologi-kirurgi, joka salvoi miehesikin.
        Ei hätää nyt olet ammatti ihmisen hyvissä käsissä, joten hymyä huuleen!
        Hän ottaa esiin sen julmetun suuren paksun ja tylsän puudutus piikin, jonka pistely muuten sattuu sitten ja varmasti tosi kovasti ja niin hän pistää sinua suoraan keskelle haisevaa karva-näätää. Ei hätää kohta et tunne navasta alespäin enää yhtään mitään, joten hymyä huuleen sano kuule vaikkapa silli!
        Kun puudutus on alkanut vaikuttaa niin sinua kuule vain hymyilyttää?

        Sen jälkeen se iso karvainen kynägeoloogi akka ottaa esiin isänsä sepänpajasta tuomansa suuret ja nokiset sepän pihdit, sitten ne kymmenen terveydenhuoltoalan oppilaitoksesta tullutta kaasunaamarein varustettua opiskelijaa tulevat ja ottavat sinua kainaloista kiinni ja sen jälkeen alkaa köydenveto, opiskelijat vastaan se karvainen iso akka, joka vetää sieltä sinun haarojenvälistä, kuule sen haisevan karvanäädän kokonaan ulos, ja näin on taas turkisteollisuus saanut yhden hienon karvahtun aihion.
        Sen jälkeen Kirurgina toiminut tapaus poistuu paikalta ja sanoo mennessään sille isolle, punatukkaiselle, lihavalle, karvaiselle ja hieltähaisevalle terveydenhoito oppilaitoksesta tulleelle lesbo opiskelijalle, jolla on erityinen mieltymys karvaisiin ja pahalta haiseviin naisten alapäihin, että voi ommella umpeen.

        Aluksi virtsa tulee ekaviikon ajan pussiin. Sitten letku poistetaan ja jäljelle jää vain pieni mehupillin kokoinen aukko, josta tuuli sillai kivasti hujeltaen vislaa. siksi suosittelenkin kastraation jälkeen musiikin harrastamista niin, että ostat mopon, jolla ajat kesällä ilman pikkuhousuja minihamepäällä ja eri astesesti levittelemällä voit 40 km/h vauhdissa soittaa vaikkapa biisin ei riemulla rajaa, kun mopolla ajaa.

        Niin että ihan helppo pikkujuttu ja eikun hymyä huuleen!


    • 3+2

      Lähete järjestyi 29- vuotiaana (vaati muistaaseni kaksi lähettävää lääkäriä), avoliitossa ei tarvinnut kysyä puolisolta mitään. Lapsi oli tuolloin 8-vuotias, joten kyllä siinä ajassa jo tietää, haluaako lisää vai ei. Prekäynnillä olin 30-vuotispäivänä ja toimenpiteessä 2 viikkoa myöhemmin ja kutn joku edeltäjäkin on todennut, huoletonta hauskaa on riittänyt. Nukutus ja 2 pv sairaslomaa.

      • Anonyymi

        Itselleni tehtiin eilen ja kotiutuminen tapahtui siinä ohessa.

        Sängyssä ollessa mennyt ja tukisukat jalassa. Onko oikeasti pakko kantaa niitä sukkia 7 päivää vai voiko jo aiemmin poistaa?
        Muuten ne ovat jalassa suihkuja lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni tehtiin eilen ja kotiutuminen tapahtui siinä ohessa.

        Sängyssä ollessa mennyt ja tukisukat jalassa. Onko oikeasti pakko kantaa niitä sukkia 7 päivää vai voiko jo aiemmin poistaa?
        Muuten ne ovat jalassa suihkuja lukuunottamatta.

        Mulle tehtiin helmikuussa, olen 27 ja kolme lasta , olisi neljä, mutta yksi kuoli tunti synnytyksen jälkeen , keskimmäinen lapsi, uskalsin sitte vielä yhden tehdä joka on terve ja hän syntyi joulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tehtiin helmikuussa, olen 27 ja kolme lasta , olisi neljä, mutta yksi kuoli tunti synnytyksen jälkeen , keskimmäinen lapsi, uskalsin sitte vielä yhden tehdä joka on terve ja hän syntyi joulussa.

        Onko oikeasti mahdollista, että naisen sterilisaatiossa riittää myös vain kaksi viiltoa eikä 3 eli 2 sivussa ja 3. navassa? Tehtiin nukutuksessa ja tähystyksen avulla.

        Mulle tehtiin jokunen kuukausi sitten sterilisaatio HUS:n kautta. Haava on hyvin parantunut, mutta kun katsoin Googlen avulla muiden arpikuvia, niin kaikilla viiltoja 3.

        Olenko täysin steriili nyt kuitenkaan?


    • Anonyymi

      Mulla tehtiin eilen sterilisaatio ja tukisukat tiukasti jaloissa vielä huomiseen. Sitte uskaltaa jo ottaa pois yöksi. Kipuja on kohtalaisesti vatsanseudulla, mutta säännöllisellä kipulääkityksellä pysyttelee kohtalaisena. Kovasti olen koittanut jo liikkua. Mites muilla on normaalielämä lähtenyt käyntiin sterilisaation jälkeen? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe