rokote

Pähkäilevä...

Kuinka moni teistä on ottanut / aikoo ottaa kausi-influenssa rokotteen? Itseäni kovin mietityttää..jos ei olekaan turvallinen jne..Millä viikolla olette ottaneet?Onko mitään oireita tullut ? Itsellä nyt rv 10 3 .

2

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammamay

Otin rokotteen oisko ollut joskus rv 14-15 tai jotain. Omasta mielestäni terveysalan ammattilaiset eivät sitä tarjoaisi jos siitä olisi haittaa.

Ei mitään oireita tai haittavaikutuksia ole täällä ainakaan ollut, terve ja vilkas poika potkii masussa :)

• toinen mielipide

Tämä ei ole tarkoitettu miksikään salaliittoteorioiden lietsomiseksi, enkä varsinkaan vihjaa, että sinulle tai lapselle rokotteesta olisi haittaa. Muistetaanpa silti, että mitään sataprosenttista varmuutta tai edes lupausta siitä, että rokotteesta ei mitään haittaa sikiölle olisi, ei kukaan voi antaa. Raskausaikana vältetään muuten kaikkia ylimääräisiä rokotteita ja lääkeaineita ja vasta viime vuosina tuota influenssapiikkiä on alettu suosittaa kaikille odottajille. Aiemmin suositus koski vain johonkin muuhunkin riskiryhmään (astmaatikot, muut kroonisia sairauksia sairastavat) kuuluneita odottajia. Rokotuksissa on aina riskinsä, myös sellaiset, joista ei vielä tiedetä. Ja joillekin tulee aina niitä pahempiakin sivuvaikutuksia kuin toisille.

Kausi-influenssarokotteesta tuskin mitään kovin vakavaa seuraa, mutta tuo "terveysalan ammattilaiset eivät sitä tarjoaisi jos siitä olisi haittaa", on joka tapauksessa sikäli vähän huono perustelu, kun kaikilla kuitenkin varmasti on muistissa, kuinka hanakasti esim. sikainfluenssarokotetta tarjottiin ja vakuuteltiin sen olevan turvallinen. Samoin raskaana oleville on aikojen saatossa määrätty lääkkeitä, joiden on pitänyt olla täysin turvallisia, kunnes onkin selvinnyt ettei näin olekaan...

Itse olen päätynyt siihen ratkaisuun, etten rokotetta ota. En ole koskaan ottanut kausi-influenssarokotetta, eikä minulla siis ole kokemusta siitäkään, miten siihen itse reagoin. Olen ollut todella terve koko raskausajan (nyt toisen kolmanneksen loppupuolella), joten en usko, että oma vastustuskykyni mitenkään aivan pohjamudissa on muutenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      49
      3295
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2945
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      40
      2491
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe