Tästä oli pitkä ketju alempana mutta jostain syystä siitä puuttuivat kokonaan faktat kuten S40 tulos:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=195
Koska itse olen käyttänyt aina turvavöitä en anna turvavyömuistuttimille mitään arvoa vaan luen testejä näin:
1) ainoastaan kolaritestissä saaduilla pisteillä on merkitystä
2) katso kohta 1)
Historiallinen syy näitten ksylofonien palkitsemiseen on sellainen että Mersun uusi E-sarja jäi aikoinaan pisteen päähän viidestä tähdestä eli sai vain samat neljä tähteä kuin silloinen tojota Avensiskin.
Tämähän ei tietenkään käynyt laatuun, joten keksittiin tällaiset huuhaapisteet joita saa siitä piipittääkö turvavyömuistutin vai soittaako se säkkijärven polkkaa tai jotain. Näin saatiin myönnettyä tarvittava lisäpiste ja E-sarjalle viisi tähteä...
Mutta nyt rutto on levinnyt jo niin että ensin VW Touran sai surkeista kolaritesteistä huolimatta (vain neljän tähden arvoinen tulos) täydet viisi tähteä kun turvavyövaroittimesta keksittiin antaa kaksi lisäpistettä. Samat kaksi pistettä sai muuten Toyota Corolla Versokin jolle tosin kolaritestistäkin tuli hyvät pisteet mistä kaikki kunnia jaappanin insinööreille.
Mutta V40 varmaan pimputtaa jo maammelaulua koska tästä hyvästä annettiin kolme (3!!) pistettä jotka ovat siis samanarvoisia kuin varsinaisen kolaritestin pisteet !!!. Vihjeenä siihen miksi tämä oli pakko tehdä voisin mainita että 33 pistettä on viiden tähden raja....
Kehottaisin käymään vaikka tältä sivulta läpi todelliset kolaritestissä saadut pisteet koska autojen kolariturvallisuudessa on huomattavia eroja jotka eivät tämän pimputtimien palkitsemisen seurauksena näy enää tähdissä....
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=2
S40 Euro-NCAP kusetus
12
2353
Vastaukset
- Buster
Mitä suurempi %-osuus, sitä paremmin suojaa:
Uusi Volvo S40, 81 %
Uusi Golf, 81 %
Uusi Astra, 88 %
Megane, 88 %
Avensis, 88 %
Corolla Verso, 94 %
Tähdet ovat vain tähtiä. Asiallinen huomautus sulla noista pisteytyksistä. Megane sai muuten ainoastaan yhden pisteen turvavyömusiikista.- Eino
Sai hulppeat 63 %! Mutta sehän on Volvo?
- 940 turbo
No voi helv sentäs. Tätä en huomannutkaan mutta Megane II:n avoversio (!!) sai ainoana luokassaan täydet 16 pistettä (eli 100%) keulakolarista mutta toisaalta kylkikolarissa jäätiin maksimista vaikka kaikki muut saavat siitä täydet.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=6&id2=190
Korimalleilla näyttää olevan muutenkin eroa koska Scenic sai keulakolarista samat pisteet kuin uusi Versokin eli pisteen 3/5-ovista Megane II:sta (joka oli listassasi) enemmän.
Onkohan muillakin merkeillä niin että saman mallin eri korivaihtoehdot menestyvät eri tavalla?
Olisiko sedan/farkkukorillakin jotain eroa? Volvollakana ei ole testattu kuin toinen. - Buster
940 turbo kirjoitti:
No voi helv sentäs. Tätä en huomannutkaan mutta Megane II:n avoversio (!!) sai ainoana luokassaan täydet 16 pistettä (eli 100%) keulakolarista mutta toisaalta kylkikolarissa jäätiin maksimista vaikka kaikki muut saavat siitä täydet.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=6&id2=190
Korimalleilla näyttää olevan muutenkin eroa koska Scenic sai keulakolarista samat pisteet kuin uusi Versokin eli pisteen 3/5-ovista Megane II:sta (joka oli listassasi) enemmän.
Onkohan muillakin merkeillä niin että saman mallin eri korivaihtoehdot menestyvät eri tavalla?
Olisiko sedan/farkkukorillakin jotain eroa? Volvollakana ei ole testattu kuin toinen....myös Avensiksen ja Pösö 406/407 kehitys edellisestä korimallista! Sen sijaan Accord, Mondeo, S60 ja Audi A4 eivät vakuuta vieläkään.
- 940 turbo
Buster kirjoitti:
...myös Avensiksen ja Pösö 406/407 kehitys edellisestä korimallista! Sen sijaan Accord, Mondeo, S60 ja Audi A4 eivät vakuuta vieläkään.
Ainakin aikanaan niin 200- kuin 700-sarjankin Volvot olivat silloisten Ruåttin todellisiin kolareihin perustuvien kolaritutkimusten perusteella selvästi luokkansa turvallisimpia autoja.
Jo 850- ja 900-sarjojen aikoina alettiin ratsastaa vanhalla maineella koska kilpailijat alkoivat myös panostaa vahvasti turvallisuuteen.
Todellinen floppihan oli Saabin 9-5 joka alkuaikoinaan sai aivan järkyttäviä tuloksia kolaritesteissä ja koko rakenne jouduttiin suunnittelemaan uudestaan.
Silti hämmästyttää miten sitkeässä turvallisen auton maine istuu uusissa hollannikkaissa vaikkeivat tulokset ole enää aikoihin sitä tukeneet.
Etenkin tuoreimmat 70-, 60 ja 80-sarjalaisten NCAP tulokset ovat suorastaan järkyttäviä kun ajattelee millainen maine autolla kuitenkin on ja miten se todella on aikoinaan ollut turvallisin merkki.
V40 sarjasta en nyt edes sano mitään. Ennen se oli törkeän ylihintainen DAF ja nyt Ford Focus.... - volvokuski
940 turbo kirjoitti:
Ainakin aikanaan niin 200- kuin 700-sarjankin Volvot olivat silloisten Ruåttin todellisiin kolareihin perustuvien kolaritutkimusten perusteella selvästi luokkansa turvallisimpia autoja.
Jo 850- ja 900-sarjojen aikoina alettiin ratsastaa vanhalla maineella koska kilpailijat alkoivat myös panostaa vahvasti turvallisuuteen.
Todellinen floppihan oli Saabin 9-5 joka alkuaikoinaan sai aivan järkyttäviä tuloksia kolaritesteissä ja koko rakenne jouduttiin suunnittelemaan uudestaan.
Silti hämmästyttää miten sitkeässä turvallisen auton maine istuu uusissa hollannikkaissa vaikkeivat tulokset ole enää aikoihin sitä tukeneet.
Etenkin tuoreimmat 70-, 60 ja 80-sarjalaisten NCAP tulokset ovat suorastaan järkyttäviä kun ajattelee millainen maine autolla kuitenkin on ja miten se todella on aikoinaan ollut turvallisin merkki.
V40 sarjasta en nyt edes sano mitään. Ennen se oli törkeän ylihintainen DAF ja nyt Ford Focus....Belkiassa ne nykyiset s/v 40:set tehdään,törppö
ps.volvo s40 on asiallinen auto,kateeliset... - siis
volvokuski kirjoitti:
Belkiassa ne nykyiset s/v 40:set tehdään,törppö
ps.volvo s40 on asiallinen auto,kateeliset...VolvoV/S40 on pirkka volvoja,halvin ja vika herkin malli,T:Mekaanikko.
- GT04
940 turbo kirjoitti:
Ainakin aikanaan niin 200- kuin 700-sarjankin Volvot olivat silloisten Ruåttin todellisiin kolareihin perustuvien kolaritutkimusten perusteella selvästi luokkansa turvallisimpia autoja.
Jo 850- ja 900-sarjojen aikoina alettiin ratsastaa vanhalla maineella koska kilpailijat alkoivat myös panostaa vahvasti turvallisuuteen.
Todellinen floppihan oli Saabin 9-5 joka alkuaikoinaan sai aivan järkyttäviä tuloksia kolaritesteissä ja koko rakenne jouduttiin suunnittelemaan uudestaan.
Silti hämmästyttää miten sitkeässä turvallisen auton maine istuu uusissa hollannikkaissa vaikkeivat tulokset ole enää aikoihin sitä tukeneet.
Etenkin tuoreimmat 70-, 60 ja 80-sarjalaisten NCAP tulokset ovat suorastaan järkyttäviä kun ajattelee millainen maine autolla kuitenkin on ja miten se todella on aikoinaan ollut turvallisin merkki.
V40 sarjasta en nyt edes sano mitään. Ennen se oli törkeän ylihintainen DAF ja nyt Ford Focus....Se saba, johon muutoksia tehtiin oli ysisatanen eikä 9-5. Sinänsä ihan hyvin nuo muutokset purivat kun 9-3 sai neljä tähteä (kuten kaikki parhaat vuonna 1998).
- kiisseli
Ja se myös pisti silmiini, että kun S40 2004 sai etutörmäyksessä:
Front 13 (81%)
niin vuonna 1997 S40 sai jo:
Front 12
Pistää ihmettelemään, että miksi 7 vuoden aikana etutörmäyskestävyys on parantunut vain yhden (1) pisteeen verran ? - Toinen mekaanikko
siis kirjoitti:
VolvoV/S40 on pirkka volvoja,halvin ja vika herkin malli,T:Mekaanikko.
Taitaa olla kyllä vähiten vikoja S/V40
- Teuvo
kiisseli kirjoitti:
Ja se myös pisti silmiini, että kun S40 2004 sai etutörmäyksessä:
Front 13 (81%)
niin vuonna 1997 S40 sai jo:
Front 12
Pistää ihmettelemään, että miksi 7 vuoden aikana etutörmäyskestävyys on parantunut vain yhden (1) pisteeen verran ?Vertaa autojen keulaa, uudessa keula on lyhempi ja siellä on isompi moottori. Alue/tila missä voimat sidotaan on pienempi. Ja minusta tuntuu kun lisätään vähän vauhtia, vanha 40 jää lisää uudelle. Se kannattaa ottaa huomioon kun noita testejä kattelee miten paketissa itse matkustamo on testin jälkeen, jos se on käyttänyt jo kaiken muodonmuutos varansa testinopeudessa niin mikä antaa sitten periksi kun nopeutta vähän kasvatetaan.
- Toivo
No ei vanha V40 varmaan pimputtele kolmen pisteen arvoisesti. Uudessa S40/V50 kun on turvavyön kiinniolo ilmaisin myös takapenkille. Kyllä ne Tojotalla ne päivittää jo ensi testiin Avensikseenkin niin ei jää harmittamaan kahvipöytä jutuissa kun ei ole oma auto viiden tähden peli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789