Lopetin juomisen

uuujkl

oon 29.v mies ja oon lopettanu alkoholin käytön kokonaan,koska en löydä yhtään ainutta syytä miksi kannattas juoda,oon nyt ollu 2,5 vuotta ilman,ja oikeestaan 20:ksi asti ryyppäsin joka viikonloppu joskus meni 2 päivää peräkkäinkin,sitte vaa kertakaikkiaan,en kestäny enää niitä rapulaoireita,ku alko tulee pelkotiloja jne.. siitä sitte 20-26 välillä ryyppäsin 3-4 kertaa vuodessa,ja aina pohojanmaankautta eli sammumispisteeseen,aina vaa itsetunto laski rapulassa nii alas,ettei kunnolla kauppaa uskaltanu,ja morkkis kesti 2 viikkoa,näin mulla eli en halua tuota paskaa,ku ei siitä oo mitään hyötyä,en ymmärrä,miksi pitäs..

27

6016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RaunoRane

Vähän sama meininki minulla mielessä. Ikää on 25 vuotta viimeiset 5 tai 6 vuotta tullut juotua käytännössä melkein joka viikonloppu. Ikinä en ole pitkiä putkia harrastellut, mutta joskus kesälomalla meni neljänä päivänä viikossa kaljaa. Yleensä on tullut juotua aikamoisella kiireellä, josta on sitten seurannut muistinmenetys ja sammuminen ja sitä myötä hirvittävä morkkis, joka tosiaan kestää monia päiviä pahimmillaan. Krapulassa tulee aina paniikkihäiriön tyyppisiä oireita, masennusta, unettomuutta yms. Ja krapulakin kestää vähintään kaksi, yleensä jopa kolme päivää.

Nyt olen tullut siihen tulokseen, että absolutismi on tässä vaiheessa paras ratkaisu, en saa juomisesta enää mitään irti ja kaikki on paremmin, jos en juo.

• Maroolofi

Kaikki on paremmin kun ei juo, mutta silti sitä dokaamista vaan kaipaa.

Mullahan suurin ongelma on ollut vaan se, että olen krapula-aamuna lääkinnyt itseäni krapulahuikalla. Olenkin ajatellut tehdä niin, että seuraavan kerran kun on krapula, niin en otakaan kaljaa/viinaa, vaan otan vaan limpparia, vettä ja ibuprofeiinia! Eli brenkkua voi ottaa, kunhan ei jatka seuraavana aamuna.

• RaunoRane

Brenkkua voi ottaa, jos sitä haluaa ottaa, itse en vaan pysy kohtuullisessa käytössä mitenkään, joka kerta tulee vedettyä ihan sikajurrit ja sitten on monta päivää morkkista, krapulaa ja mielenterveysoireita, ei oikein jaksaisi niitä enää. Itse en enää haluaisi ottaa brenkkua, mutta kyllä vähintään kahden viikon juomattomuuden jälkeen taas menee päin vittua ja tulee juotua. Millähän tuon viinanhimon saisi taltutettua?

• fcygvjhbk
        RaunoRane kirjoitti:

Brenkkua voi ottaa, jos sitä haluaa ottaa, itse en vaan pysy kohtuullisessa käytössä mitenkään, joka kerta tulee vedettyä ihan sikajurrit ja sitten on monta päivää morkkista, krapulaa ja mielenterveysoireita, ei oikein jaksaisi niitä enää. Itse en enää haluaisi ottaa brenkkua, mutta kyllä vähintään kahden viikon juomattomuuden jälkeen taas menee päin vittua ja tulee juotua. Millähän tuon viinanhimon saisi taltutettua?

Tuossa vaiheessa ei auta kuin itsekuri, on tapeltava himoa vastaan ja aikaa myöten helpottaa. Eka kuukausi on vaikeinta, sitten helpottaa.

• ...

Elämä on valintoja.
      Jotkut valitsevat oikein, ja jotkut eivät valitse mitään. Viina valitsee heidät.

• Valinnainen teema

Minä valitsin raittiuden. Kymmenes vuosi menossa.

Paras valinta ikinä!!

• mika555

Kun pelkotilat ja darra oli semmosta luokkaa että oli pakko oikein suunnitella oikeaa ostoshetkeä että sai päivän kaljat niin mulle riitti. Hädintuskin sain keissin nostettua hihnalle ja kädet täristen parikymppiä kassaneidille ojennettua.

• J

Itellä ikää 25v ja alkoholia on mennyt 18v asti lähes joka viikko. No sitten 20 paikkeilla alkoi olla jo että melkein jokapäivä ja kunnon kännit. Nyt alkanut sitten elimistö niin temppuilla että ei oo muuta vaihtoehtoa kun lopettaminen ainakin toistaiseksi (vähintään 2 kk). Oon nyt alottanu Campral lääkityksen ja se on ainakin itellä pitäny ihan ok hyvin oireet kurissa,paitsi että tekee niin pirun huonon olon nuo lääkkeet. Ja päihdetyöntekijällä käynnit oon vasta aloittanut. Nyt ois mahdollisuus lähteä ihan päihdekuntoutukseen. Ongelmana vain on että on tuo sosiaalisten tilanteiden kammo että kaupassakaan en voi käydä jne. ja toisekseen on tämä vakava masennus. Toisaalta tosiaan haluaisin sinne mennä ja päästä tästä viinapirusta eroon. Mutta en sitten tiedä pystynkö siihen noiden edellä mainittujen oireiden takia.

• q q

Sulla lienee paniikkihäiriö. Se on hoidettavissa ja siihen on hyviä lääkkeitä. Myös terapiaa usein tarvitaan.

Pysymällä kotona ongelmat vain kasaantuu. Joten mene nyt ihmeessä hoitoon kun kerran pääset.

• Reijo_Olutkangas
        q q kirjoitti:

Sulla lienee paniikkihäiriö. Se on hoidettavissa ja siihen on hyviä lääkkeitä. Myös terapiaa usein tarvitaan.

Pysymällä kotona ongelmat vain kasaantuu. Joten mene nyt ihmeessä hoitoon kun kerran pääset.

Kyllä.

Kunhan lääkäri on saanut kanssasi lääkityksen ja hoidon tasapainoon, voit taas jatkaa juomistasi.

• päiväkerrallaan1

minäkin reilut 2 vuotta ilman. Alkoi luisua ihan käsistä homma. 20-30v aika reilusti joka viikonloppu, välillä saattoi joku kesäloma mennä jurrissa muutamia maanantai aamun soittoja työterkkarille, unet kärsivät 3pv krapuloista ja alamäki alkoi häämöttää. Aloin mielestäni olla masentunut ja join siksi, eukot jätti perä perää ja sen takia myös join ja oravanpyörä tai sanotaanko noidankehä oli valmis. töistä varoitus kun lintsasin pari päivää kännätessä kotona. Eräänä unettomana yönä muutaman itsari kokeilun jälkeen soitto AA auttavaan puhelimeen, selviäminen ja joitain kertoja AA kerhon kokouksissa, selvänä alkoi aivot pelaamaan, raittius kantoi sain upeita työtilaisuuksia nyt ulkomailla asiantuntija tehtävissä ja toistaiseksi raittiina aivan upean mahtava elämä.. Haluaisin tämän fiiliksen teille jokaiselle, kun raittius lähtee "kantamaan" viikkojen / muutaman kuukauden selvänä olon jälkeen se saattaa vaikka kestääkkin, riippuu motivaatiosta ja sitähän meillä piisaa... Menkää nyt veljet ja siskot läpi sen harmaan kiven ja alkakaa elää.... tsemppiä...

• suosiellävetelätääll

Tehosiko muutama kerta AAssa niin että juomahimo läksi? Voitko suositella vai oliko liian lapsellista meininkiä siellä niitten entisten dokujen joukossa

• Kohta 30

Itse tuli siitä 18 vuotiaasta asti otettua pelkästään viikonloppuisin, yleensä reippaasti ja helposti molemmat päivät. Muutama vuosi sitten se alko lipsumaan siihen, että tuli otettua viikollakin muutama päivittäin. 2010 joulukuusta kun työt loppu tuli vedettyä aika rankasti seuraavat puol vuotta melkeen päivittäin, sitten pääsi taas töihin ja ottaminen rajottui viikonloppuihin ja muutamaan joka päivä. Syksymmällä työt väheni ennen kun loppuvuodesta loppuivat kokonaan ja juominen taas lisääntyi. Joulukuun alussa tapahtui rankkoja asioita ja tuli otettua päivittäin aika kovat kännit reilun kuukauden ajan. Kolmisen viikkoa sitten sain itseäni jotenkin niskasta kiinni ja sain lopetettua viikolla ottamisen kokonaan.
      Sain vihdoin käsiteltyä asioita jotka on painanut, enkä oikeen edes tunne enää tarvetta ottaa, apuna ollut vaan omat ajatukset ja päivän täyttäminen jollain muilla tekemisillä. Ihmeen helposti tuntuu menevän ainoastaan muutama eka päivä teki tiukkaa ja kävi mielessä lähteä hakemaan olutta. Viikonloppuisin aion jatkossakin ottaa ainakin toistaiseksi.

• jortikka 3

on se sellaista saatanan myrkkyä itse olen 50 ja alta 15 vuotiaana alottanut ryypämisen vuona 87 kolmekuukautta raittiina välillä 20 kilometrin juoksulenkkiä tehden palkinnut itsensä kossupotulla sen pääle joulukuusa meni 7 litraa kirkasta 3litraa rommia laatikko longeroa ja muut vermeet päälle kun viimeistä lasia tyhjäsin rukoilin jeesusta että autaas lopetaan tään ryypäämisen ikinä en ole töistä pois viinan takia ollut., koskaan en ole kortia menettänyt, vaikka aamuisin ennen 7 ajanut . vaikka varmaa olisi värähtänyt jos puhalatettu olisi .nyt menään antabuksen avulla päivävaan ja hetki kerrallansa 09 olin kuukauden ilman silloin teki mieli melken koko ajan. nyt tuntuu helpomalta

• Pisara tuopissa

Tässä ollaan viimeinen 10 vuotta yritetty lopettaa lopullisesti.Pisin jakso lie 8 kk.AA:t,A-klinikat,katkot käyty.Myllyhoito ois viel kokematta.Uskoon en ole tullut,eikä ihmettä ole tapahtunut.Juoda ei tahtoisi,mutta näin sitä aina vain juo ja juo.Kaipa sitä pitäisi päässä jotain naksahtaa että jäis koko myrkky siihen.

• Apuhakeen, minnevaan

Mylly tai Minne kannattaa käydä, ei kokeilla vaan ottaa tosissaan.

• Kyllä se loppuu kun

sen aika on.
      Muutama kunnon tapaturma päissään, pummina torilla, sydänpysähdyksiä, ambulanssilla polille ja teholle, kymmenen päivää osastolla.

Kihlaus ja ero, toinen kihlaus ja toinen ero. Juopottelua, huoria, sekoilua.
      Lopettamisyrityksiä kerta toisensa jälkeen.
      Juomalla hankittu sairaus.
      Rikoksia en tehnyt - ihme!

Niin.
      Minä olen juonut yli kolmekymmentä vuotta. Viikonloppu oli lyhyt jakso, välillä putket olivat kuukausien mittaisia.
      Meni työpaikka - montakin ja maine tai ainakin kunnia.
      Oli pakko alkaa yrittäjäksi kun kukaan ei ottanut enää töihin.
      Oli näet kuitenkin vielä sen verran rahaa, että sai pikkufirman pystyyn
      Yritys loppui kun ei juomisen aiheuttamalta masennukselta jaksanut tehdä töitä.
      Pidin muutaman kuukauden tauon juomisessa ja perustin uuden firman... ja niinhän siinä kävi, että kun firma alkoi tuottaa niin taas viina vei.

Avioliitto, lapsi ja lopulta se tilanne kun tajuat, ettei tämä voi jatkua näin.
      Päälle päin kaikki on hyvin, mutta juominen on toistuvaa ja elämänhalu alkaa kadota.
      Kun pelko on suurin niin huomaat yllättäen, ettei alkoholi yksinkertaisesti enää maistu.
      Ei siitäkään huolimatta, että vaimo alkaa kiukutella ja uhkailla kun joutuu juomaan yksin.
      Juokoon, vaikka kuolkoon viinaan, mutta minä en enää juo.
      En ole vastuussa hänestä - EN!

Nyt olo on välillä aika yksinäinen, koska ne ystävät joiden seurassa ennen meni niin rattoisasti eivät enää kaipaa seuraani.
      Jossakin vaiheessa huomasin, että usein se juominen alkoi siksi kun joku järjesti juhlat - ja niitä riitti.
      Jos en lähtenyt mukaan olin ikävä ihminen.
      No, enhän minä NIITÄ kavereita enää kaipaa.

Nyt on kolmas firma alla. Velat on maksettu, olen kuivilla ja pysyn.
      On upeaa kun voi hypätä auton rattiin koska tahansa ja ajaa ihan minne haluaa.
      On vielä UPEAMPAA kun, nyt jo aikuinen lapseni sanoo, että hänellä on ollut uskomaton onni kun on saanut minunlaiseni isän.

Minä olen voittaja, minä tiedän, että olen oman osuuteni juonut - nyt on teidän vuoronne.
      Olen pahoillani kohtalostanne.

• Lopetinnoinvaan

Lopetin juomisen joulun jälkeen kun ei enää tuntunut myönteisesti missään, ihan yksinkertaisesti LOPETIN alkoholin juomisen. Omenamehu ja vesi on paljon paremman makuista. Join 24 vuotta lähinnä viikonloppuisin ja jouluna tuli ilmeisesti vatsasta johtuvat rytmihäiriöt ja lekuri tutki että pumppu ok, eikun lenkille ja hiihtämään. Näin on, ei maistu enään!

• ex-mesentunut

Kiitos tarinastasi, olet voittaja kun olet voittanut itsesi!

"Nyt olo on välillä aika yksinäinen, koska ne ystävät joiden seurassa ennen meni niin rattoisasti eivät enää kaipaa seuraani. "

Maailma on täynnä ihmisiä, joista monet inhoavat kännistä örvellystä. Näihin ei vain tule tutustuttua, kun itse örveltää kännissä.

• jortikka3

kun meikä liity caravaanareihih, itte huomas perjanila kunnonkänni lauvatai melkein samanmoinen eikä kukaan väkisin kurkuun kaatanut. sitten liityin mootoripyäräkerhoon kokkareilla samahomma vielä hullunpaa , että niisä tuntuu että ilo ilman viinaa on teeskentelyä.

• Nuori lääkäri

Voit huoleti lisätä juomistasi suositeltuun 17 annokseen per vrk.

• voiton puolella

Kyllä tuo vitsin heitto loppuu kun tulee itselle tosipaikka, sit voikin naureskella noille krapulaisille ressukoille jotka ei viinan kanssa pärjää. Itse lopetin sairuden kautta kokonaan ja kuten muutkin; paras päätös ikinä.
      Miksi kiusata itseään tyyliin - otan vain muutaman - kun se ei mitään auta ja krapularyypyt on jo selvää pässiä että pieleen menee. Tsemppiä vaan kaikille jotka pystyy, kyllä se aika on jossain vaiheessa kypsä.

ps. olipa hieno juhannus ilman neljän päivän känniä, näki ja koki vaikka mitä ja vielä auton ratissa!

• Nuori Lääkäri

Löysit raittiuden saunassa. Käytit naapurisi todella paksua saunakauhaa ja haistelit sitä kyrpä pystyssä. Ja jäit koukkuun. Onnea.

• balls to the walls

uusi suositus on muovinen kauha perceessä niin syvällä kuin pystyy ja pidetään sitä vähintään 6h ja sen jälkeen h-mo kaveri nuolee sen puhtaaksi

välittömästi aletaan nauttimaan Nobea vähintään 12 tölkkiä tunnissa vuorokauden ajan

täydellinen ykseys löytyy vuorokauden kuluttua ja voi olla valmis AA-kerhoon

• .....

alkoholi on terveellistä ja olisi ollut parempi juoda joka päivä kuin vain muutamana päivänä viikossa.

• SuzukiIntruder1500

Kymmenen vuoden ajan join joka päivä 15-18 tölkkiä III olutta,sitä enne kymmen kunta vuotta pitkä Sisu/kossupullo ja mäyräkoira päivässä.Ei tullut edes rapulaa.Nyt pari vuotta koitin vähentää juomista muttei siitä tullut mitään,koko ajan alkoholi mielessä.Reilu kuukaus sitten luin Ile Vainiosta (Junnu Vainion poika) ja hänen raitustumisestaan , kuus viikkoa Ile ollut juomatta.Sai minut alkaa pitää taukoa kaljasta.Jos Ile pystyy olemaan juomatta niin pystyn siihen minäkin.5 viikkoa mennyt kaljatta ja aion pitää tavoitteena etten tänä vuonna ota.En ole uskoon tullut enkä soita poskea niille kenellä viellä viina maistuu.Nyt pystyy paremmin pienestä eläkkeestä maksamaan traktori mönkijää minkä viime talvena ostin pätkällä.On tosin muutamia hetkiä kun on tehnyt mieli kaljaa mutta olen pitänyt pääni etten ota.Juopolla on varmaan koko elämä hetkiä kiusaukseen.Kaverit sano että voithan sä saunakaljat juoda minä siihen etten voi,tulella on vaarallista leikkiä.Ikää vasta 56 vuotta ja labra jne kokeiden mukaan muuten terve paitsi se asia mistä eläkkeellä.

• Anonyymi

Vittu mitä lässytystä. Menkää töihin saatanan yhteiskunnan elätit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      132
      3144
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2981
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1936
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1579
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1427
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      984
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä