Miksi olkapää siis lonksuaa? Eihän se pois paikaltaan voi olla? normaalia nostelua ollut
olkapää lonksuaa
3
80
Vastaukset
- Normaalia
"On tavallista, että vauvojen nivelet naksuvat. Tämä johtuu mm. siitä, että imeväisikäisten lihaksisto ei tue niveliä yhtä tehokkaasti kuin liikkuvien lasten lihaksisto. Naksuminen ei tosin ole poikkeavaa vanhemmillakaan lapsilla. Käytännössä ainoa tutkimuksia vaativa nivellöydös imeväisellä on lonkkien selvä löysyys, joka voi ilmetä lonkkien lonksahtamisena/muljahtamisena tietyissä lonkkanivelten liikkeissä. Lonkkien napsuminen on imeväisilläkin normaalia."
Salo, Jarmo, Lastentautien erikoislääkäri
Aihealueet: Lastentaudit - ap
Mukava, että ihan asiantuntijakin vastailee täällä. Voiko lonkka mennä pois paikoiltaan kun nostaa vauvaa nilkoista (yhden käden sormilla) vaippaa vaihtaessa?
- Normaalia
Moikka, minä otin tuon edellisen vastauksen tuolta verkkolääkärit sivun kysymyspalstalta ja kopioin sen tuohon. Itse olen siis tavallinen äiti joka on miettinyt samaa asiaa ja etsinyt siihen vastauksen.
En usko, että lonkka voi mennä sijoiltaan jos liike ei ole riuhtova. Kannattaa kuitenkin ottaa mielummin reidestä koko kämmenellä hyvä ja tukeva ote, se tuntuu vauvasta varmasti mukavammalta ja on vauvan lonkille ja etenkin nilkoille paljon hellempi tapa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1445548Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313962No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452490Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan02350Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv392107Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv292012- 241953
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h201884- 421745
- 111654