Onko Jumalalla viisi sormea?

Luin Raamatusta

Onko Jumalalla viisi sormea? Ainakin hän osaa ommella koska siitä kerrotaan Mooseksen kirjassa. Jumala ompeli ensimmäisille ihmisille vaatteet ihan itse.

15

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö pysty?

Jumalan piti siis ommella. Miksi ei pystynyt taikomaan niitä tyhjästä?

• Ompeluseurat esim.

Tuo olisi hyvä saarnateksti seuroihin.

• Voi muuttaa muotoa

Mutta se on ihmisen näköisenä vain vertauskuvallisesti.

• Omaksi kuvakseen?

• lue Raamattua!

Mitä? Eikö Jumala olekaan muovaillut ihmistä "omaksi kuvakseen"? Eli eikä Jumala olekaan saman näköinen kuin me?

Jos noin on, silloinhan Raamattu valehtelee.

• Missä kerrotaan, että Jumala OMPELI ne, Hän vain puki ne ihmisien päälle.

Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen vaimolleen nahasta vaatteet ja puki heidät niihin

Kes.

• Luin Raamatusta

Eikö hän osannut ommella? Kyllä Raamatussa snaotaan että Jumala ompeli.

• Alkuperä?

Mistä Jumala sai NAHKAA?

• Historian pohjalta
        Alkuperä? kirjoitti:

Mistä Jumala sai NAHKAA?

Ilmiselvästi Jumala kävi TAPPAMASSA juuri luomiaan eläimmiä saadakseen nahkaa ihmisten vaatteisiin. Jumalalla oli siis lupa tappaa.

Tai sitten Jumala sai hankittua nahkoja niiltä muinais-ihmisiltä, jotka elivät ennen homo sapiens -lajia, esim. neanderthalilaisilta? Jotka olivat olemassa jo ennen ihmisen luomista.

• Oliko heillä sielu
        Historian pohjalta kirjoitti:

Ilmiselvästi Jumala kävi TAPPAMASSA juuri luomiaan eläimmiä saadakseen nahkaa ihmisten vaatteisiin. Jumalalla oli siis lupa tappaa.

Tai sitten Jumala sai hankittua nahkoja niiltä muinais-ihmisiltä, jotka elivät ennen homo sapiens -lajia, esim. neanderthalilaisilta? Jotka olivat olemassa jo ennen ihmisen luomista.

Eikö Jumala sittne luonutkaan niitä neanderthal ihmisiä? Mistä ne sitten putkahtivat?

• Luin Raamatusta kirjoitti:

Eikö hän osannut ommella? Kyllä Raamatussa snaotaan että Jumala ompeli.

>> Kyllä Raamatussa snaotaan että Jumala ompeli.

• Kunnioitusta
        admata kirjoitti:

>> Kyllä Raamatussa snaotaan että Jumala ompeli.

"Se, että Jumala "teki ja puki" ihmiset nahkaan voidaan ymmärtää myös vertauskuvaksi sille, että ihmisestä tuli lihallinen olento, joka tarvitsee "nahalla päälystettyä" kehoa materialistisessa maailmassa ulkona Jumalan paratiisista."

Minusta tuohon tulee pitkälle viedyn selittelyn maku. Jälkiviisautta, tarviiko Raamatun luku semmoista?

Mikä estää ymmärtämästä tekstiä juuri sillä lailla kuin siinä sanotaan? Silloin kunnioitettaisiin vanhoja kirjoituksia sellaisina kuin ne ovat.

Eihän se sitä tarkoita että pitäisi lukijan silti ajatella ja uskoa samoin.

• Mene ja tiedä
        Oliko heillä sielu kirjoitti:

Eikö Jumala sittne luonutkaan niitä neanderthal ihmisiä? Mistä ne sitten putkahtivat?

Minulle on myös jäänyt täysin mysteeriksi että kun löytyy ihmisten esi-isien fossiileja eri maailmaa niin loiko Jumala heidät myös ? Adamin ja Evan lisäksi. Ei ole ollut tilaisuutta että olisi voinut kysyä joltain puhujalta.

• NietZZZ

"Heillä on näppärät sormet. He osaavat kutoa ja neuloa. Niin he kutoavat hengen sukkia"(eivät siis henkeä), kirjoitti F. Nietzsche. Jumala on Henki eli Purusha. Prakriti on aine. Materia/aine on Jumalan tai Hengen ruumisarkku.

"Olen Jumala, joka on valinnut tämän valepuvun"(F.Nietzsche).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2650
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      343
      2281
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2092
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      22
      1973
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1678
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1222
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1209
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1060
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1045
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      3
      1022
    Aihe