mikroauto apua

bénsaa suonissa

terve,
millaisen auton ostaisin?
olen aloittava harrastelija ja ajelen omaksi iloksi, mutta joskushan olisi mukava ajella muidenkin seurassa kilpaa.... =)
ostaisin mieluusti sellaisen laitteen millä voi osallistua kisoihin....

pitääkö olla vaihteita, 2-tahti ,....
ym...

t. kiitti

5

1255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K4R71N6

      Kannattis kertoa ihan ensin ittestäs (kuten paino, ikä..tms..)koska muuten on aika vaikea suositella mitään.

      itse asiassa olet melkein samassa jamassa kuin minäkin. MUTTA en ole ajanut vielä metriäkään mikrolla, sekä olen ollut kiinnostunut kartingista yli vuoden, joten tietoa harrastuksesta olen kerännyt luultavasti ihan riittämiin:) (siis näin aloittelijan suhteen..)

    • jouni

      Paljon tosiaan vaikuttaa lähteekö kartingia harrastamaan heti kilpailut mielessä vai ihan vaan ajamisen ilosta. Laitoitkin tuossa että kilpailemaan tekisi mieli..no sittenpä sinun täytyy vain katsastaa sopiva luokka josta voisi aloitella. Luokan valintaan tietysti vaikuttaa ikäsi. Tämän linkin http://koti.mbnet.fi/mmracing/luokat.htm takaa löytyy Suomessa ajettavat karting luokat. Sitten vaan autoa, varusteita ja lisenssejä hankkimaan. Kilpailu uran aloittamisesta löytyy tietoa lähimmän autourheiluyhdistyksen kartingjaoksesta...googlaa nettiä sieltä niitä yhteystietoja löytyy nykyisin ihan mukavasti.

      Jos ihan vaan harrastuspohjalta lähdetään niin valinnan varaa on enemmänkin. Jos ei ennen ole ajellut mikroautolla ja ikää on esim. >= 13v niin voisi ajatella Raket120 tai Yamaha 100cc moottoreita ja niihin sopivaa runkoa. Noilla on mukava aloitella sillä ko. koneita tai niillä varustettuja valmiita autoja löytyy käytettyinä kohtuu hintaan eikä vauhtikaan pääse muodostumaan liian kovaksi vaikka kyllähän noillakin sopivalla välityksellä ja radalla 100 kmh saadaan rikki. Pääsee sitten myöskin sopivassa suhteessa totuttelemaan auton rassausta siinä sivussa.

      100 kuutioisia koneita löytyy tehokkaampinakin versioina ICA ja FormulaA luokista mutta noilla koneilla moottorin huolto vie suhtettoman paljon aikaa ja rahaa jos ihan harrastuspohjalta ajelee ja tehoakin on ehkä "pystymetsäläislle" turhan paljon. Jos kuitenkin haluaa tehoa ja rahaa on riittävästi voi harkita Vortex Rok, Rotax Max tai Parilla Leopard koneita joissa sähköstartit, vapaa kytkimet yms. yms. ja tehoakin noin 30hv.

      Uutta kalustoa ei mielestäni kannata ensimmäiseksi ostaa jos vaikka sattuu innostus lopahtamaan. Yamahan 100cc koneella varustetun auton saa jo 1000 eurolla ja sillä riittää kyytiä aluksi aivan riittämiin.

      http://www.ekartingnews.com/NewToKarting/

      • bensaa suon.....

        kiitos vastauksesta, eiköhän noilla eväillä päästä taas eteenpäin....

        selailtuani vaihtoehtoja päädyin itsekkin noihin rok, rotax koneisiin

        =)


    • Aki

      Multa voi kysyä niin paljon kuin on kysyttävää...olen ajanut 14 vuotta mikroa ja nyt 4 vuotta isompia autoja. Aina hyvä juttu jos saadaan lisää porukkaa radalle...mutta laittakaa kysymykset SUORAAN mun spostiin...en käy täällä usein!

      • Aki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe