KiVa Koulu ei toimi

totuuskivakoulusta

36

2411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä...

      "Vika tuskin on KiVa Koulun kehittäjien."

      Ei tietenkään ole. Vika on enemmän ihmisten kuin kehittäjien. Se on heistä itsestään kiinni.

      • pihalla kuin lumiukko

        KiVa koulusta ei ole puhuttu mitään miten sen pitäisi edes vaikuttaa


      • kivakoulu ei toimi
        pihalla kuin lumiukko kirjoitti:

        KiVa koulusta ei ole puhuttu mitään miten sen pitäisi edes vaikuttaa

        meillä on koulussa kiva projektit.
        ja minä sanon ettei se toimi!
        lehessä opettajat sanoo että 2 viikon päästä seuranta,ja minä sanon että paskat!
        ei ole minulta tullet kyselee!
        jätti sen käsittelynkin puoli tiehen.
        ei edes jututtanut kaikkia kiusaajia.
        "meidän koulussa kiva koulu toimii"...........ja paskat.................


      • Kiusattu
        kivakoulu ei toimi kirjoitti:

        meillä on koulussa kiva projektit.
        ja minä sanon ettei se toimi!
        lehessä opettajat sanoo että 2 viikon päästä seuranta,ja minä sanon että paskat!
        ei ole minulta tullet kyselee!
        jätti sen käsittelynkin puoli tiehen.
        ei edes jututtanut kaikkia kiusaajia.
        "meidän koulussa kiva koulu toimii"...........ja paskat.................

        Sama homma oli minullakin. Oli muka keskustelut mutta paskat se vaikuttanut yhtään. Kyllä sillon tällöin saatettiin kysyä et onko kaikki hyvin, mut muuten jätettiin täysin huomiotta. 😔


    • turha kivakoulu
    • -

      Eihän se koulu ittestään tule kivaksi... kaikkien pitäis ikään ku puhaltaa yhteen hiileen tunnelman parantamiseks... en tiedä tuleeko näin käytännössä koskaan tapahtumaan.

      Yrittää sit vaan tehdä tilanteesta paras mahdollinen ja näyttää muille hyvää esimerkkiä siinä sivussa.

      • 56hj56j56j

        Et tainnut nyt aivan ymmärtää.


    • jettejanette97

      Ei toimi ei. Meidän koulussa oppilaille näytetään videoita, joissa on erilaisia kiusaamistilanteita ja tietysti suurinosa luokasta nauraa eikä opettaja ojenna heitä
      . Esitämme pieniä näytelmiä joissa nykyiset kiusaajat ovat kiusaajia ja kiusatut kiusattuja. Mielestäni KiVa-koulu on pahentanut tilannetta...

    • outo juttu

      Joo kiva koulu ei tosiaan toimi, tiedän opon joka on itse kiusaaja

    • pöskxkxk

      Meilläkin oli KiVa koulua mutta eipä se juuri autanut,päin vastoin. Pahensi vaan tilannetta.

    • Meillä KiVa-koulu ei ole näkynyt mitenkään todellisuudessa.
      Yksi kulunut KiVA-koulujuliste käytävän seinällä, ei mitään muuta. Kerran luokanvalvojan väsyneenoloinen puhe "KiVasta-koulusta", siihen se sitten jäikin. Valitettavasti. ):

    • Mishani15

      Ei se todellakaan toimi. Jos hieman ihan vitsillä ärsytät kaveria tai vähän tönäiset läpällä, niin edessä on kunnon selvitykset ja saarnat opolta, mutta jos joku vaikka oikeasti on koulussa aivan yksin ja kiusattu joka välitunnilla niin opot vaan katsoo asiaa läpi sormien. Tää on nähty jo niin monesti että alkaa pikkuhiljaa ärsyttää koko touhu.

    • Oon ihan samaa mieltä sun kanssa.
      Itse olen koulukiusattu ja ollu jo kahdeksan vuotta.
      KiVa koulu ryhmä ohjaa mua koko ajan kuraattorin puheille tai
      järjestävät palavereja minun ja kiusaajien kanssa.
      Eihän se auta ollenkaan,kiusaajat vaan kertovat eteenpäin
      että tuo lellikki vaan valittaa opettajille koko ajan.
      Miksi olla KiVa koulu kun ei se auta yhtään??!!

      • TIEDÄN SEN

        Meiän koululla kivakoulussa ei tehdä mitään huudetaan ja syytellään kiusaajia. Ei oo opella homma hanskassa! Sain tietää et mitä siellä tapahtuu, ku yks ex kiusaaja kerto... Eli kivaryhmät on vaan huijausta...


    • es istt mein teil

      Meijän kuolulla kans on toi KiVa systeemi mut ei se vaan oo toimiva juttu. Meijän koululla pitää osata v!ttuilla kunnolla jos ei halua tulla kiusatuksi. Siks mä just vihaanki yli kaiken näitä ylimeikattuja lissu paskoja, aina aukomassa päätänsä muille.

      • es ist mein teil

        sori koululla siis


    • 851418

      Eipä tullut yllätyksenä, ettei tuollainen voi toimia. Totta puhuen epäilin koko hommaa jo silloin kun ensi kerran siitä kuulin. Opettajatkaan eivät voi puuttua kaikkeen, eivätkä todellakaan ole tietoisia kaikesta, mitä koulussa tapahtuu.

    • James-95

      Ette voi sanoa etteikö KiVa Koulu toimisi ellette ole tehneet tutkimusta kiusaajien määrästä ennen ja jälkeen KiVa Koulua. Uskon, että kiusaajien määrä olisi suurempi ellei tuota kiusaamisen vastaista järjestelmää olisi.

      • Kiusatunäiti

        Jos otetaan huomioon se, ettei KiVa-tiimi todellakaan ota kiusaamistapauksia asiakseen. Meidän luokalla vain yksi tapaus on ollut jo kolme vuotta, muut asiat on lakaistu maton alle. Ja paljon on ollut sitten opeltakin "huomaamatta jääneitä" kiusaamisia. Eli kiusaamiset jätetään tilastojen valossa hoitamatta...


    • 8luoKKalainen

      JOO-O ei todellakaan toimi!! nyky nourten kanssa:D..ehkä olis voinu toimia 40vuotta sitte..Meiä koulu on nii täynnä kiusaamista, ettei sille varmaan enää mahda mitään:d

    • turpaanjotulkaajo

      KiVa NYRKKI TOIMII!!!

    • paljon pettymyksiä

      Meidän lasten koulussa, joka on Taivallahden peruskoulu etu-töölössä.

      Meidän ja monien vanhempien suureksi pettymykseksi on löytynyt paljon piiloteltua ja salailtua kiusaamista. Opettajat salailevat ja vähättelevät kiusaamista, asioita ei kirjata, eikä myöskään seurata. Koulun rehtori, on asioista, aina tilanteen mukaan joko tietämätön/ hämmästynyt tai muuten vaan selittelee kun ongelmia paljastuu.

      Mutta aina yleisissä tilaisuuksissa tämä koulutuksen osaaja ylpeilee kuinka ihana ja turvallinen koulu on.

      Onko KiVa koulu kampanjassa olemassa tahoa johon voi valittaa jos koulu ei toimi ohjeiden mukaan?
      Mahtaako kukaan tietää voiko koulun erottaa kiva koulu projektista, jos siellä ei todellakaan välitetä laatusuosituksista.

      • Kiusatunäiti

        Näin meillä Pieksämäelläkin.. Ja asiaa tutkineena monessa muussakin koulussa... Joko olet löytänyt tahon, jonne voi ilmoittaa väärinkäytöksestä? Sitä itsekin tässä etsiskelen...


    • KiVa -.-

      Minun kouluni on varmaan ainoa jossa KiVa toimii... meil on NIIN ärtsyt opet et sitte sen jälkee ei supista tunneilla!

    • Opsikelijaduunari

      KiVa- koulun lisöksi tukaritoiminta on täysin peestä! Jotenkin kummassa juuri ne kovimmat kiusaajat ovat tukareita, joita ei koskaan epäillä! Tukareiden ja tuutoreiden piireihin on vaikeaa/mahdotonta tavallisen tai hieman erilaisen pulliaisen edes yrittää mukaan. Näin se vain on. Aivain kuin jostain Mean Girls- leffasta.

    • "alemmasti kastista"

      joo näin olen ittekkin huomannut.
      tukioppilaita on aina ne "ylemmän kastin" kiusaajat.
      että harvammin on kiusattu tai persoonallinen tyypi tukioppilaana.

      • hyvänasianpuolesta46

        ne ylemmän kastin kiusaajat on niitä jotka paheksuu ja nauraa niille jotka on vähänkin erilaisii kun muut ja erottuu massasta miksi näitä lapsia ja nuoria ei kehuta enemmän ja hyväksytä tukioppilaaksi, tukioppilaaksi valitaan aina niitä ns täydellisiä lapsia ja nuoria jotka muka eivät koskaan kiusaa ja ovat täydellisiä tää ei ole oikein


    • 2121121

      Mielestäni opettajien virkaan pitäisi edellyttää kiusaamiseen puuttuminen oikein kunnolla. Työpaikkoja ei pitäisi tarjota välinpitämättömille opettajille...

    • Kiusaamisen vastusta

      KiVa ei toimi. Kiusaamista on nähty yhä enemmän koulun pihoilla. Vika ei ole kuitenkaan kehittäjien vaan ihmisten...

    • olenhetero

      joo o tiedän henkilökohtaisesti ettei toimi koska minua kiusataan vieläkin

    • Syrjintä tappaa

      Ei toiminut ei. Minun kohdallani tuli ehkä myös liian myöhään. Niiden videoiden ja näytelmien tarkoitus olisi kai saada kiusaajat ymmärtämään, mitä he tekevät. Se ei toimi, sillä kukaan ei halua mieltää itseään kiusaajaksi. Moni kiusattukaan ei ymmärrä olevansa kiusattu, oli näitä tunteja mitne paljon hyvänsä.

      Itse kieltäydyin olemasta kiusattu vaikka minua näin jälkikäteen selvästi kiusattiinkin. Päiväkodissa oli haukkumista, mutta silloin vian huusin takaisin ja jatkoin kaverien kanssa touhuamista. Koulussa sen sijaan kavereita oli hyvin vähän, ja sen syrjimisen ja avoimen vastenmielisyyden voi kiusaamiseksi tulkita, vaikkei kukaan tehnytkään mitään. Juuri tekemättä jättäminen on pahinta.

      Ketään ei tietenkään myös voi ojentaa kiusaamistapauksesta, jossa kiusattu ei myönnä sitä olevansa, eikä kukaan myöskään ole tehnyt mitään väärää, vaikka vääryyttä onkin tapahtunut. Kaverini aiheuttivat vähintään yhtä paljon ongelmia kuin "kiusaajatkin", eikä kukaan koskaan kertonut, ettei kahden erilaisen ihmisen pakkoliitto voi toimia. Sen sijaan se aiheutti ainakin minulle vaikeita mielenterveysongelmia, ehkäpä ystävällenikin.

      Kauheinta on, että muistan ajan, jolloin meillä oli kivaa yhdessä. Sitten luokat hajotettiin, eikä ystäväni oikein päässyt yli siitä. Silloin olisi pitänyt antaa olla mutta minä pahvi jatkoin. Nyt kyseisen ihmisen ajatteleminen herättää vain ikäviä muistoja, vaikka niitä hyviäkin olisi. Kaikki vain syrjimisen takia. Ilman muuta ne syrjityt liittoutuvat ja kun kemiat eivät kohtaa saadaan aikaan todellista tuhoa.

      Koulu on raaka paikka, älkää laittako lapsianne sinne. No ei laittakaa vaan, mutta katsokaa perään.

    • Apu löytyy!!!

      Konsti löytyy!! Jos koulu ei ala tekemään mitään asialle (mikä on todennäköistä) ota yhteys aluehallinto virastoon, siellä on erikseen ihmiset jotka hoitavat tällaisia asioita ja kun he ottavat yhteyttä kouluun ja vaativat selvityspyyntöä asiasta on koulun pakko toimia.

    • Tätä mieltä

      Ei toimi ei. Näin vanhempana voisin sanoa, ettei koulu edes tartu kiusaamistapauksiin niiden vaatimalla tavalla. Saati sitten kokoa koteja keskustelemaan kiusaamistapauksien selvittämiseksi. Koteja syyllistetään, mutta mihinkään on vaikea tarttua, jos asioista ei tiedetä! Vika ei toisiaankaan ole KiVa Koulu -hankeen kehittäjien vaan niiden ihmisten, joille hanke on tarjottu välineeksi, mutteivät osaa yksinkertaisia ihmistenvälisiä vuorovaikutuksen aakkosia oli KiVa Koulua tai ei!

    • jj.kbb

      Synkkä fakta on se, että kiusaamista on aina ollut ja sitä tulee olemaan niin kauan, kun ihmisiä on elossa. Siihe ei auta mikään.

    • asdasds

      Ala-asteella oli KiVa-projekti: kiusaaminen ei loppunut.
      Yläasteella ei ollut KiVa-projektia: kiusaaminen loppui.

      Logiikka.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan kivakoulu toimi, eikä ole ikinä toiminut, opettajat ovat liian laiskoja ja kiireisiä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe