Nainen rakennusalalla

kirvesnainen

Kuinka usein törmää kirvesnaisiin työmailla? Miten heihin suhtaudutaan?

Tarvitsisin harjoittelupaikan alalta ja mietinnässä se, että uskallaudunko kysymään tuntemattomilta firmoilta paikkaa vai menenkö suosiolla sukulaisten nurkkiin.

5

493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakennussiivooja

Nainen rakennusalalla on suhteellisen harvinainen ilmiö. Työantajapuoli tuntuisi haluavan enemmänkin meitä raksoille, kun tehdään työt "niin paljon tunnollisemmin" kuin miehet (tyota en nyt ihan purematta niele, mutta...). Olen itse siivouspainotteinen rakennusmies. Timpuriksi oli aikomus, mutta päädyin monen mutkan kautta hieman erilaiselle polulle, ja olen kyllä ihan tyytyväinen.

En tiedä olenko ollut vain onnekas, mutta työkaverien suhtautuminen on ollut pääosin hyvää, jopa erinomaista. Autetaan toisiamme puolin ja toisin ja olen tuntenut olevani osa porukkaa.

Harjoittelupaikan suosittelisin etsimään muualta kuin sukulaisilta. Naisen täytyy näyttää osaamisensa ja pystymisensä päivittäin, ja jos harjoittelupaikka on isukin työmaa, jää ulkopuolisille helposti väärä kuva sinun osaamisestasi ja taidoistasi. Toki jos et muuta löydä, on se sukulaisen työmaakin mahdollisuus.

Mene vaan kyseleen rohkeasti. Ei se kysyminen mitään maksa. Ja terve tuloa alalle, toivottavasti onni on myötä ja löydät oman paikkasi. :)

• Vallaton Kille

Nosturinkuljettajina heitä ainakin on NCC:llä. Ovat tosi ahkeria, eivät pidä kahvi eikä ruokataukoja, tekevät yli kymmenen tuntista päivää vähintään kuutena päivänä viikossa. Suomalaisia nuo naiset eivät tietenkään ole.

• kirvesnainen

Onko teillä antaa mitään sivua, mistä voisi löytää harjoittelupaikkoja?

• lastun tekijä

Rakennusliikkeiden kotisivuilla on aika usein työpaikkoja / harjoitelupaikkoja esillä.

Naistimpurit on harvinaisia. 30 vuotta allalla ja kolme kertaa sattunut kohdalle.
        Joten lisää tarvis. Eikä aina ulkolaisia ukkoja

• raksajätkä

Kyllähän noita näkyy, monesti kylläkin siivouspainoitteista hommaa mutta vahvalla osaamisella pärjää kyllä muuallakin, ei muuta kuin näyttämään kyntensä. Mitä naisista yleensä puhutaan, niin monella työmaalla on kuin onkin kevyempää ja erilaista hommaa olemassa johon ei kaikki "moottorisahatimpurit" kelpaa. Helotuksia yms, sisävalmistusvaiheen töitä.

Mitä tuohon työharjoitteluun pyrkimiseen tulee, niin kokemuksesta voin sanoa ettei ne nettisivuilla olevat lomakkeet oikeesti. Työmaalta suoraan vastaavalta mestarilta töitä tai työharjoittelupaikkaa kysymään ja asiaan kuuluvat varusteet mukaan. Varsinkin isoista työmaista puheen ollen, parempi kuva tulee kun työtakki päällä meet töitä kysymään kuin hienoissa vaatteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      34
      2735
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2581
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2564
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2084
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      40
      1951
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      312
      1732
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1526
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1113
    Aihe