Kuinka hyvin whippetit pärjää talvella ulkona?
Aristeleeko ulos menoa jos pakkasta on muutama aste?
Entä missä kulkee pakkasraja että ei pysty kuin pissalla nopeasti käydä?
Sen ymmärtää että liikkua pitää ettei kylmä kangista.
Entä auttaako kunnon pukeutuminen? :)
Whippet ja talvi
8
2881
Vastaukset
- Tutustuu rotuun
Lisäksi voisi kysyä että miten (kevät/kesä/syksy) märät kelit, onko kovin kissamainen asenne märille keleille? Tykkää vai ei tykkää? :)
- uhhho9
Ainakin veteen suhtautuminen on tottumisasia, mutta yleensä vhippetit eivät aristele vettä, vaan pitävät jopa uimisesta. Pakkasenkestävyys on yksilöllistä ja riippuu myös suvusta. Mutta koiralle kannattaa alkaa pukemaan talvivaatteita vasta sitten, kun itse huomaa koiran alkavan palelemaan, kuten hiukan tärisevän. Liian aikaisin ei kannata talvivaatteita pukea koiran ylle, sillä se heikentää sen säänkestävyyttä, vaan kannattaa itse päätellä, milloin koira todella tarvitsee vaatteita.
- ellukka
Märistä keleistä ei tykkää eikä kovista pakkasista. Meidän whippet ei ui ja talvella
pitää pukea haalari ja tossut. - mieti nyt uudestaan
uhhho9 kirjoitti:
Ainakin veteen suhtautuminen on tottumisasia, mutta yleensä vhippetit eivät aristele vettä, vaan pitävät jopa uimisesta. Pakkasenkestävyys on yksilöllistä ja riippuu myös suvusta. Mutta koiralle kannattaa alkaa pukemaan talvivaatteita vasta sitten, kun itse huomaa koiran alkavan palelemaan, kuten hiukan tärisevän. Liian aikaisin ei kannata talvivaatteita pukea koiran ylle, sillä se heikentää sen säänkestävyyttä, vaan kannattaa itse päätellä, milloin koira todella tarvitsee vaatteita.
ihan oikein vaatteita, eihän ne mitään ihmisiä ole?! Haalari/mantteli riittää
- ellukka
MEeidän Whippetillä on talvella koirahaalari ja tossut. Tossut on hiukan vaikea saada pysymään jaloisssa. Yöt nukkuu kesälläkin viltin alla ja talvella kahden. Pukeminen vie kyllä aikaa talvella. Nyt on mukava, kun on lämmin.
Millaisia kokemuksia Teillä on whippetin veden juomisesta. kun meidän whippet ei juo. Ulkona kyllä hakee likavettä ojista ja joisi, jos antaisi.
Ihana koira ja kiltti. - Wipukat
Meillä ei tykätä vedestä ja sateella saattaa pissapaikan etsimisessä mennä tovi kun pitää itseään ravistella ja jalkoja nostella joka toisella askeleella... Sama kovilla pakkasilla. Alkaa vinkumaan jos liian kylmä, jollon nostallan kainaloon ja mennään sisälle (ei siis vingu siksi että haluaa syliin, vaan siksi että on oikeasti kylmä).
Meillä on vaatetuksena vedenkestävä fleecemantteli (viileillä sadekeleillä) ja fleecehaalari (talvella) sekä pipo ja tossut. Pipo oli mulle uus juttu ja vähän naureskelinkin sille mutta se on oikeesti tosi kätevä. - näin:)
Kovilla pakkasilla puen päälle koirille tarkoitetun toppapuvun ja kävelen reippaammin niin ei tassuihin palele :) Kovin pitkiä lenkkejä ei tietenkään kovilla pakkasilla mennä:) Koira pitää totuttaa kaikkeen ni hyvä tulee:)
- Anonyymi
Meillä whippet (10 kk) nauttii lumikeleistä ja hinkuaa hankeen riehumaan joka välissä. Tuulenpitävä helppo mantteli niskaan jos on alkaa olla pakkasasteita ja viimaa. Kovemmilla pakkasilla tietysti pitää säätää ulkonaoloaikaa ettei kintut jäädy liiaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802190- 1751811
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701682Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1081492Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise251469- 1051165
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1621085Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771063Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,57910Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud234903