Nyt noin parin kuukauden ajan olen kärsinyt siitä, että varsinkin aamuisin on tosi paljon pahanmakuista limaa kurkussa. Pitää rykiä sitä pois koko ajan. Hengitys haisee pahalta tämän liman takia, eikä hampaiden pesu auta.
En tiedä, liittyvätkö nämä muut oireet samaan asiaan. Näitä mulla on ollut jo pidemmän aikaa: silmien kutina, puristuksen tunne rinnassa, välillä tuntuu ettei saa kunnolla henkeä. Myös hiustenlähtöä on ollut. Lisäksi on ollut herkkä vatsa niin kauan kuin muistan. Välillä ripulia, välillä ummetusta monta päivää putkeen. Välillä taas on tasaisempia kausia. En ole ikinä osannut yhdistää tätä mihinkään tiettyyn ruoka-aineeseen, mutta ehkäpä tässä onkin taustalla sama syy mikä aiheuttaa limaisuutta.
Voiko esim. maitoallergia tulla vasta aikuisena? Olen nyt 24-vuotias terveet elämäntavat omaava nainen. Harrastan liikuntaa kolme kertaa viikossa, en tupakoi enkä juo alkoholia ja syön monipuolisesti. Olen alkanut epäillä esim. maito- soija- tai vilja-allergiaa. Kannattaisiko mennä allergiatesteihin? Varata aika yleislääkärille vai jollekin erikoislääkärille?
Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi vastata, sillä nämä vaivat alkaa haitata elämää aika paljon.
Limaa kurkussa & muita oireita -Allergian puhkeaminen aikuisena?
2
1041
Vastaukset
- Salakavala-haisemato
Kvht-altistut tietämättäsi!
Tuntuuko tutulta?
.................jatkuu linkissä.
_|_|_|_|_|_|_|_| 24. Voimaton, jo yhden kerroksen porraskävely vie voimat.
_|_|_|_|_|_|_|_| 25. Aamulla saa kaivaa nenästä kuivaa räkää, jossa voi olla verta.
_|_|_|_|_|_|_|_| 26. Sieraimet ovat tukossa.
_|_|_|_|_|_|_|_| 27. >>>>>>>>>>>>>>Liman muodostus hengitysteissä, esim aamuisin saat yskiä hartaasti.
_|_|_|_|_|_|_|_| 28. Palantunne/kuristavatunne kurkussa/kurkun -kutina, -käheys ja -kipu.
_|_|_|_|_|_|_|_| 29. Turvonneet imusolmukkeet.
_|_|_|_|_|_|_|_| 30. Turvonneet rauhaset.
_|_|_|_|_|_|_|_| 31. Nenäverenvuotoa.
_|_|_|_|_|_|_|_| 32. Puhe käheytyy tai vaimenee kokonaan, puhuminen vaatii ponnistelua.
_|_|_|_|_|_|_|_| 33. Pientä kuumeilua, tai alilämpöä muutaman ast. kymmenyksen-1 C-ast.
_|_|_|_|_|_|_|_| 34. Vilun väristykset.
_|_|_|_|_|_|_|_| 35. Yöhikoilu.
_|_|_|_|_|_|_|_| 36. Olotila on kuin tulisi flunssasairaaksi, mutta ei sitten tulekaan.
_|_|_|_|_|_|_|_| 37. Silmiä särkee ja ne saattavat verestää ja rähmiä.
Jatkuu linkissä. Klikkaa auki ja testaa, hoito-ohje on lopussa:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/
Tästä on kyse limakalvoillasi:
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/ - Anonyymi
Hei! Mulla on ollut täysin samaa! Tälleen seittemän vuoden jälkeen, niin sattuiko syytä löytymään tolle? Muakin rupee jo häiritsemään nää oireet :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389