Pääsykokeesta

Koitin googletta mahdollisimman kauan jospa löytäisin vastausta tähän, enkä ainakaan yliopistojen sivuilta löytänyt tarkempaa informaatiota.(Tai sitten en vain osaa)

Onko jollain tarkempaa tietoa yleiseen historiaan vaikuttavista ylioppilastutkinnon arvosanoista? Luin että historiaan vaikuittaisi realiaine mikäli se olisi historia tai yhteiskuntaoppi. Tai molemmat milloin pisteytys olisi parempi. En nyt ihan tajunnut kumpi siihen lasketaan mukaan koko ylioppilastutkinto vai nuo kaksi realiaineenkoetta?

Miten hyvät arvosanat näistä täytyy olla mikäli ne oikeasti vaikuttavat sisäänpääsyyn? Itse kirjoitin koko ylpääreistä keskiarvon M ja tarkemmin hissasta ja yh:sta molemmista E:n. Onko näistä mitään käytännön iloa?

Olen aika pihalla tämän kanssa, mutta siksi päätin tänne kirjoittaa :) Kaikki pääsykokeisiin liittyvät kokemukset/informaatio on ihan tervetullutta!

3

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fal3h4h34g4343gfgg

Minä menin kerran pääsykokeisiin, hitto sitten ei mennyt bussi sopivaan aikaan, ja tapasin pääsykokeissa jotain ihmisiä, mynthonia suussa ja vähän krapulassa... nyt päästään sisälle suorittamaan tehtäviä:

Sanoin että; mulla on noita Mynthon-sinisiä karkkeja kun kurkku on vähän kipeä..

• Jep...

Ap: lle: Se riippuu ihan mihin yliopistoon oot hakemassa...

• Pääsykoepiinattu

Oulun historiatieteissä oli pisteytys yo-tutkinnosta seuraava: hissa tuplana äikkä random kieli/matikka. Sisään ottivat E:n hissalla. Pääsykokeeseen kannattaa tulla ajoissa. Pääsykokeessa tarvitaan esseekirjoitustaitoa ja käsitteiden määrittelyä.
      Summa summarum: Yleensä koko tutkintoa ei lasketa, vain tietyt aineet, luonnollisesti hissa yleensä. Onnea pääsykokeeseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe