Ayia Napa 2012

Kyprokselle matkakäy

Hei! Olemme lähdössä kyseiseen paikkaan heinäkuussa Anthenia hotelliin. Onko kellään tietoa hotellista? Onko muita suomalaisia lähdössä heinäkuussa sinne päin tai jopa samaan hotelliin? Mitä olisi hyvä tietää kun lähtee reissulle, aika hyvin olen ottanut selvää, mutta mitä baareja esimerkiksi jengi suosittelee? Ja mitkä ruokapaikat ovat hyviä ja inhimillise hintaisia?

37

4200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ayia thekla

      Moro
      Olen asunut saarella ja "toiminta" alkaa ayia napan alueelle vuodesta riippuen huhti-toukokuulla. Esim. vesipuisto avataan vuosittain huhtikuun alkupuolella, viime vuona taisi olla 10.4. avajaiset, samoin edellisenä vuonna.
      Baarikadut ovat osin auki ympäri vuoden, mutta elo alkaa varsinaisesti toukokuun lopulla ja lopahtaa lokakuun lopussa. Narkkarit ovat "lisääntyneet" ja mm tästä syystä vesipullon hinta on baarikaduilla pilvissä.
      Saaren halvin viinakauppa sijaitsee Ayia Napan keskustassa, eräässä mini marketissa, kulkee nimellä Ben Syckovitsin kauppa, katalymata kadulla ennen Paulas steak housea.
      Kaupoissa kannatta käydä Paralimnissä, bussi 2 €, kun ostat päivälipun.

      Parhaat ruokapaikat Paulas Steak house, MooMoo,Tonys taverna, meksikolainen Tequila garden ja Spartiakis- kalaravintola, mutta se sijaitsee protaraksen tien varrella likellä protarasta. Mikäli menet kalaravintolaan varaa pöytä, on aika täynnä ja paikallisten suosima. Muissa et tiedä mitä eteesi saat.

      Taksit yrittävät kusettaa, mutta oikeat hinnat ovat esim Nissi Beach - keskusta 6€. Tai sitte bussilla 1€/nuppi ja busseja menee aika tiuhaan.
      Tosiasiassa ayia napan alueella kaikki etaisyydet ovat kävelymatkoja, huomaa, että rantareitti lyhentää matkaa kovasti. Varaa vettä aina mukaasi kun liikut ulkosalla ja juo sitä.

    • JEEEEEEEEEEEEEEEEEWH

      olin viime kesänä ja olen todellakin lähdössä ensi kesänä uudelleen! :) En ole kyllä luultavimmin menossa samaan hotelliin kuin sinä, matkaa en ole edes varannut vielä, mutta päätetty on, että sinne uudelleen!;) Mä lähden varmaankin siinä heinäkuun lopussa vasta ja olen kuun vaihteen Napassa. Eli todella hyvä paikka!

      Ruoka ei ole oikeastaan missään tavallisessa paikassa sen kalliimpaa kuin täälläkään, joissain paikoissa pääsee halvemmallakin (esim. söimme eräässä ravintolassa alkuruuan, pääruuan ja jälkiruuan ja koko setti kustansi 11e lopuksi sai ilmaisen drinkin.). Kaikki tuonti tavara on kallista, kuten aurinkorasvat, shamppoot jne.. Tai siis saman hintaista kuin täälläkin.

      Skandeille on omia baareja, esim Grabbarna Grus, jossa on mun mielestä hyvä meno ja sieltä sitten mennään jatkoille Blue Mooniin. Molemmat ihan kivoja paikkoja, Blue Mooniin maksaa sisään, Grabbarnaan ei.
      Viina on halpaa ja seuraa, aurinkoa ja lämpöä riittää! Meri on ihanan turkoosi ja olo huoletonta! Suosittelen erittäin lämpimästi! Toivottavasti teidän reissu on yhtä huippu!

    • Kyprokselle matkakäy

      Kiitos tiedoista ja vinkeistä :) Missä tuo Grabbarna Grus sijaitsee? Kun en löytänyt sitä kartalta ja onko jotain hyvä maamerkkejä miten sen löytää vai sijaitseeko sekin ihan baarikadulla? Ja tuon Blue Moon baarin löytämisen kanssa minulla oli vähän ongelmia, en taida ihan paras olla näiden karttojen kanssa :D eli missä nämä kyseiset baarit sijaitsevat?

    • JEEEEEEWH

      "Keskusta" tai siis missä tuo baarikatu sijaitsee on tavallaan aika pieni, joten kyllä ne löytyvät. Grabbarna ei ole ihan siinä punaisella baarikadulla, mutta kun löydät Blue Moonin, niin näet siitä sellasen snägärin tms, jonka nimi oli muistaaksen snapys tms ja kun kävelet sen kulmalle ja katsot hieman oikealle, niin näet tien toisella puolella Grabbarnan :) Ei niitä ole vaikea löytää paikan päällä ja karttaa ei koko kaupungissa edes tarvitse! :D Mutta nuo molemmat baarit löytyvät ihan baarikadun päädystä, jos katsoo rannasta päin. Eli kaikista kauimpana rannasta:)

    • Vinkkejä??

      Jippii, matka huhtikuulle varattu! :)
      Olettekos käyneet Ayia Napasta käsin muualla saarella? Mitä suosittelisitte? Huhtikuussa kun varmaan jaksaa tehdä muutakin kuin vaan rannalla löhötä, ei taida ihan vielä rantsukelit ollakaan.. :)

    • janderintol1

      Varasimme kaverin kanssa reissun Ayia Napaan 18.6. Ollaan viikko ja tarkotus olis bilettää :)! Onko muita suomalaisia lähdössä samaan aikaan kyseiselle saarelle? Olemme 20 vuotiaita pojan kloppeja. Vastauksia tulemaaan ;>

    • xoxoxoxoxox

      sama paikka ja hotla ! ketä lähdössä ?

    • IiiiiiiiikKkkkkk

      Sama aika, paikka melpo-antia :)

    • Henrik Dush

      Me mennää Anthea mä ja kaveri ollaa siis lähös 18.6 Napaa. Onko muita samaan hottelliin tulossa tollon? =) Jos on biletyskavereita tiedossa niin olis siisti morjestella siel si.

    • Tytsyt

      Onko ketään lähössä Ayia Napaan syyskuussa? :)

      • jukä

        Joo!


      • ayiaNapa

        mä oon menos ayia napaan syyskuussa!


    • :)

      entäs elokuussa?

    • alleviikko

      entäs en maanantaina?

    • Choty

      Elokuussa Napalle! 4 nuorta melpo antiaan. Muita tulossa sinne päin tossa elokuun lopussa?

    • *

      Napaan 13.8. Muita?

    • phocahispida

      Olen lähdössä Aiya Napaan 13.8 Tjäreborgin kautta. :)

    • toistakertaa

      27 eli huomenna olis lähtö nähään grabbarnassa!

    • minnnnnnii

      ketään muita lähdössä napaan 13.8.? tänään hankittu äkkilähtö (melpo antia) woooop! :)

    • Miksaxxx

      6.8. Hotelli Pavlinia....

    • Me

      Kaks tyttöö lähössä Napalle tän kuun vikoina päivinä! Muita? :)

    • Typyt!!

      Kaksi nuorta naista etelä-Suomesta lähtee 13.8! :)

    • napalle!

      Joo napalle 13.8 tjäreborin kautta!!! Eilen otettii äkkilähtö kaverin kanssa, huippu reissu tiedos! Biletystä 24/7!!

    • c

      Napaan syyskuun alussa!! kaks 19-v tyttöä helsingistä :-) muita tulossa?

      • ayiaNapa

        7.9 lähtö ayia napaan 2 hieman vanhempaa tyttöä!


    • boysboysboys

      Syyskuun puolessa välissä nuoria naispuolisia lähtijöitä?

      • boysboysboys

        Tai ylipäätään lähtijöitä? Viimesetkin mukaan, ketkä ei oo tänä kesänä saaneet nauttia auringosta! =)


      • neidit
        boysboysboys kirjoitti:

        Tai ylipäätään lähtijöitä? Viimesetkin mukaan, ketkä ei oo tänä kesänä saaneet nauttia auringosta! =)

        14.9 on kaks nuorta naista lähössä kohti kyprosta! ;)


    • Diorell*

      10.9 suuntana taasen kerran Agia Napa ja olis kiva suunnata baarikadulle yhdessä, joten jos huvittaa täydentää suomijoukkoja, niin holla back :)!

      • jeepus83

        10.9 lähdössä Napaan:) Pavlinia hotellissa asustellaan.


    • Diorell*

      Pavliniasta on muuten tosi hyvä oikoreitti suoraan baarikadulle ja joka ilta ainakin keskikesällä pool partyjä, alotteluja jne - ihan hauska meininki :)! Ootteko millasella kokoonpanolla lähdössä? Sun nicin vuosiluvusta päätellen ollaan samanikäisiä :)

    • jeepus83

      Meit on vaan pari lähdössä.

    • scubaa

      Terve!

      Onko napan suunnalla suomalaisia? Itse oleskelen alueella vielä useamman viikon, olisi siisti saada seuraa vaikka edes illaksi!

    • mifiif

      Moi. Ketä lähdössä 2013 kesällä ayia napalle?

    • heisjoc

      Kypros ja Ayia Napa varsinkin on varkaiden paratiisi ja pohjoismaalaisten hotellit ovat varkaiden peruspaikkoja.
      Ollessamme siellä kolmeen huoneistoon murtauduttiin ja rahat ja korut yms. varastettiin.
      Ovien lukot ovat surkeita ja siksi rosvot ovat tunkeutuneet huoneisiin yölläkin. Sama toistuu myös kaikissa hotelleissa.
      Varkaat olivat aikuisen ohjaamia n. 12 vuotiaita poikia.
      Kaupoissa varastettiin ja ainakin usein yritettiin varastaa 50 ja 100 euron setelit, kaupan henkilökunnat huijaavat eri konstein. Hotelleilla ei ole kunnollista asiakasturvaa tai vartiointia olette oman onnenne varassa.
      Mieti kaksi kertaa Kyproksen matkaa ja turvallisuuttasi, varsinkin jos lapset mukana!
      Lämmintä on, mutta ei kovin ystävällistä ja erittäin turvatonta. Empä taida kehua tämän enempää Ayia Napaa tai Kyprosta.

    • naaaaazi

      eikö kukaan ymmärrä että se kirjoitetaan "Napalle" eikä "Napaan"

    • koirakoira1

      Kuka hemmetti haluaa tavata suomalaisia, kun menee reissuun ulkomaille? En tajua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe