Olisiko jollakin hyviä neuvoja miten pääsisin eroon Somnoreiden käytöstä ? Stressaavan elämäntilanteeni takia jouduin käyttämään niitä 1,5 kk puoli tablettia iltaisin ja sen jälkeen en ole pystynyt nukahtamaan ilman niiden apua. Aivan kuin koko nukahtamiskykyni olisi kadonnut...Tilanne on tosi ikävä ja haluaisin saada vieroitettua itseni tästä addiktiosta. Jos jollakin olisi hyviä apukeinoja, kuulisin niistä mielelläni ?
Tiedän, että niitä pitäisi vähentää esim. pikku hiljaa. Mutta voisiko olla jotain apukeinoja millä tukisi tätä irtaantumista ? Olisin kiitollinen neuvoista.
Jaksamisia kaikille unettomille !
Nukahtamislääkkeistä irti
9
411
Vastaukset
- ...
minä vierottauduin seuraavan kirjan avulla; Stefan Borg; irti unilääkkeistä etc..
lääkkeen vähentäminen oli pelkkää lääkkeen vähentämistä, sinnillä ja erittäin hitaasti. taisi mennä 1,5v. sitten kaikki kotikonstit käyttöön..
toinen vaihtoehto on ns. "kylmäkalle-menetelmä". kylmän rauhallisesti jättää pois ja odottaa että uni tulee. en osaa sanoa, ei ole kokemusta.- Joooona..
En ole kirjaa lukenut, mutta varmaan se riippuu pitkälti sitä kuinka suuria määriä lääkkeitä on käyttänyt, että kuinka kauan niistä vierottautuu. Minun lääkärini pitää omia määriäni todella pieninä, mutta silti aion lopettaa nekin pikkuhiljaa.
Kylmäkallessa voi tietty vetää viinaa sen aikaa kun vierotusoireet kestää, mutta ei onnistu työssäkäyvälle eikä perheelliselle. Viina turruttaa vierotusoireet ja sit tietnkin seuraa rapula, mutta se menee ohi muutamassa päivässä ja näin olet irti rauhottavista. - ...
Joooona.. kirjoitti:
En ole kirjaa lukenut, mutta varmaan se riippuu pitkälti sitä kuinka suuria määriä lääkkeitä on käyttänyt, että kuinka kauan niistä vierottautuu. Minun lääkärini pitää omia määriäni todella pieninä, mutta silti aion lopettaa nekin pikkuhiljaa.
Kylmäkallessa voi tietty vetää viinaa sen aikaa kun vierotusoireet kestää, mutta ei onnistu työssäkäyvälle eikä perheelliselle. Viina turruttaa vierotusoireet ja sit tietnkin seuraa rapula, mutta se menee ohi muutamassa päivässä ja näin olet irti rauhottavista.niin piti minunkin lääkärini.
"Minun lääkärini pitää omia määriäni todella pieninä.."
Lääkäreille "pieni" tarkoittaa eriä kuin asiakkaille. Vasta nyt lääkärit ovat alkaneet myöntämään että nukahtamislääkkeet koukuttavat. Lääkäreiden nykyisen käsityksen mukaan nukahtamislääkkeet koukuttavat 4-5 illan jälkeen.
Tarkotin kylmäkalle-periaatteella sitä että lopettaa heti ja kärsii.. Uni tulee jossakin vaiheessa. - Kadonneet unet
... kirjoitti:
niin piti minunkin lääkärini.
"Minun lääkärini pitää omia määriäni todella pieninä.."
Lääkäreille "pieni" tarkoittaa eriä kuin asiakkaille. Vasta nyt lääkärit ovat alkaneet myöntämään että nukahtamislääkkeet koukuttavat. Lääkäreiden nykyisen käsityksen mukaan nukahtamislääkkeet koukuttavat 4-5 illan jälkeen.
Tarkotin kylmäkalle-periaatteella sitä että lopettaa heti ja kärsii.. Uni tulee jossakin vaiheessa.Käyn hakeen tuon Stefan Borgin kirjan, kiitos siitä neuvosta.
Kylmäkalle-periaatetta voisin yrittää siinä vaiheessa, kun lääkemäärä on puolittunut eli 1/4 osa tabletista (jos/kun siihen pääsen) Voisin kuvitella, että mitä pienempi lääkemäärä kehossa on niin sitä vähemmän noita sivuoireita tulisi...mutta en vain tiedä miten pääni kestää todella pitkää nukkumattomuutta...
Onko kukaan saanut apua esim. akupunktiosta ja osaisiko neuvoa hyvän paikan täältä Hesasta ? Tai jotain muuta vaihto-ehtoista hoitoa ?
- Mahtiannos
Kylläpä sait unen pienellä lääkemäärällä. Minä otan 300mg Ketipinoria, 7,5mg Mirtazapinia, 20mg Tenoxia ja 10mg Stilnoctia. Näiden avulla nukun muutaman tunnin ja sen jälkeen alkaa heräily ja pyöriminen.
- Osipum
Minulla on suunnilleen samanlainen arsenaali käytössä paitsi en käytä Mirtzapinia vaan Diapamia 20mg.
Tämän lisäksi otan useimmiten puoli pulloa Tapio-viinaa tunnissa ja nukun sitten hyvällä lykyllä 7 tuntia ja huonosti käyden 4h.
Tälläistä on ollut nyt vuoden päivät, pikkasen on turvonnut naama sinä aikana.
Kaikki lähti avioerosta.
- oiuytrfghjkmnbvc
Mitä sitä turhia kärsimään unettomuudesta jos noin vähällä nukut . Käytä hyvällä omallatunnolla ja vierottaudu sitten kun elämän tilanne on parempi.
- Kadonneet unet
Kiitos vastauksistanne, antoi suhteellisuudentajua tilanteeseeni. Uskon, että pääsen irti lääkkeistä, koska käyttämäni määrät ovat pieniä. Mutta huono omatunto ei todellakaan auta asiassa eteenpäin... yritän hyväksyä tämän hetkisen tilanteeni juuri näin.
- Anonyymi
Kadonneet unet kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne, antoi suhteellisuudentajua tilanteeseeni. Uskon, että pääsen irti lääkkeistä, koska käyttämäni määrät ovat pieniä. Mutta huono omatunto ei todellakaan auta asiassa eteenpäin... yritän hyväksyä tämän hetkisen tilanteeni juuri näin.
Olen väliaikaisesti käyttänyt unilääkettä yli 30 vuotta joka yö , ja toimii edelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019