Advanced Systemcare

Vaihtoon?

Kuulin "tietokoneet tuntevalta" kaverilta että ccleaner on sekoittanut useita koneita, vaihdoin sen sitten Advanced Systemcare:een jonka päivitin Pro versioksi lisenssi koodilla, jonka ansiosta käytössä on enemmän juttuja. Päästäänkin kysymykseeni: onko Advanced Systemcare Pro pätevä all in one ohjelma? Hoitaako se rekisterin puhdistuksen, rekisterin eheytyksen, levyn eheytyksen, haittaohjelmien poiston sun muut lupaamansa ansiokkaasti vai onko tämä turhia lupaileva ohjelma?

93

4827

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ====

Kyllä se on vähintäänkin CCleanerin veroinen, ja monipuolisempi.

• Dr.Bill G.

Windows 7.ssa rekisterin putsaus on tarpeetonta.
      Satojentuhansien rekisterien ohessa muutama sata voi tuntua silmissä hyvälle mutta pitkällä aikavälillä puhdistus aiheuttaa ongelmia käyttöjärjestelmän jumiutuessa.

• c=3

Aikanaan rekisterivirheitä kerääntyy tuhansittain niin, että Windows sille ominaisesti alkaa hidastumaan.

• 20+3
        c=3 kirjoitti:

Aikanaan rekisterivirheitä kerääntyy tuhansittain niin, että Windows sille ominaisesti alkaa hidastumaan.

tää on vanhentunutta tietoa. hidastuminen johtuu ihan muusta

• Tiedätkö?
        20+3 kirjoitti:

tää on vanhentunutta tietoa. hidastuminen johtuu ihan muusta

Mistä se sitten johtuu?

• V;
        Tiedätkö? kirjoitti:

Mistä se sitten johtuu?

Windowsista.

• 3+19
        Tiedätkö? kirjoitti:

Mistä se sitten johtuu?

No seuraapa miten ohjelmat lisäävät itsensä käynnistymään Windowsiin. Aloita niistä karsimalla.

• putsvek

Ei Ccleaner sekoita konetta, noita muita on sensijaan käytettävä varoen.

• Samaa mieltä edellisen kanssa! Ccleaner ei ole minulla ikinä sekoittanut konetta... eikä myöskään tuttavien.. Kaverisi taitaa olla väärässä.

• HuluHullu

TuneUp Utililities 2012-ohjelmaa oon käyttänyt ja tyytyväinen oooon...tosin siin ei oo mitään haitakkeiden poistoo....sitä varten on virusohjelmat.
      Vuodesta 2008 asti käyttänyt...joten mielestäni hyvä.

• 10+5

Aikanaan tuo Advanced system Care ohjelma oli MilroPC:n tai Tietokoneen päivän ohjelmana ja sielläkin oli lehden toimittajan ohjeena tuo varovaisuus ohjelman käytössä.
      Ccleaner pitäisi olla aika turvallinen ohjelma ja rekisteriähän ei tarvitse putsailla edes viikoittain. Riittää, kun sen tekee joskus harvoin, mutta tarpeettomien tiedostojen poisto kannattaa tehdä viikoittain, kun Windowsin tapana on kerätä kaiken maailman ohjeistiedostoja, jotka osaltaan syövät levytilaa ja joskus myös hidastavat koneen toimintaa

• pool.set

Mitä tarkoittaa varovaisuus ohjelman käytössä?

lueskelin koko viestiketjun, enkä ymmärtänyt siitä juuri mitään muuta kuin sen, että keskustelu siirtyi alittelijan ymmärrys kyvyn uloumattomiin.

• disadvancedcaretaker

Samanlaisia turhakkeita.
      Ccleanerin ainoat avut on helppo palautuspisteiden ja ohjelmien poisto tai autom. käynnistyksen esto samassa ohjelmassa. Loppu on puuhastelua.

• CCleanerin vahvuus on nimenomaan sen luotettavuus.
      Olen mainostanut CCleaneriä täälläkin juuri sen takia että on varmaan luotettavin oman genrensä ohjelmista, sillä ei saa konettaan sekaisin päinvastoin kuin useilla muilla saman alan ohjelmilla. CCleaner on lähinnä työkaluohjelma jolla voi poistaa turhia tiedostoja päällekirjoittaen jos on tarvetta, poistaa viallisia merkintöjä asennettujen ohjelmien luettelosta.
      Poistaa väliaikaisesti tai pysyvästi automaattisesti käynnistyvien ohjelmien tiloja.
      Poistaa rekisteristä poistettujen ohjelmien jälkeensä jättämiä rekisterimerkintöjä ...
      Ja paljon muuta hyödyllistä. Ohjelma löytyy varmaan joka toiselta Windows koneelta joten pitäisi olla ainakin testattu. Itse olen käyttänyt vuosia ilman ongelmia.

AdSysCare on tuntematon ohjelma joten ole sen kanssa varovainen.

Kaikille näille on yhteistä se että niiden konetta nopeuttava vaikutus on lähinnä uskon asia, esim. itsellä CCleaner on aivan muiden ominaisuuksiensa takia koneella.

• Ehdoton ykkönen

Windows Crap Cleaner. Paras softa windowsille.

• Oikeasti se Windows toimii parhaiten kun siihen ei asenna YHTÄÄN ylimääräistä ohjelmaa mikä ei ole käytön kannalta välttämätöntä.

• Noin niinkuin vertailun vuoksi, tähän Windowsiin (7 Professional 64-bit) olen asentanut vain seuraavat lisäohjelmat:

Adobe Reader X
        Oracle Virtualbox
        2 kaupasta ostettua peliä

Ei siis mitään kummallisia höpöohjelmia, ei Flash Playeriä, ei Javaa, ei Silverlightia, selainta ei ole vaihdettu.. Ei siis mitään ylimääräistä. Tällä tavalla Windowsympäristö toimii luotettavasti ja niinkuin on suunniteltu.

• M-Kar kirjoitti:

Noin niinkuin vertailun vuoksi, tähän Windowsiin (7 Professional 64-bit) olen asentanut vain seuraavat lisäohjelmat:

Adobe Reader X
        Oracle Virtualbox
        2 kaupasta ostettua peliä

Ei siis mitään kummallisia höpöohjelmia, ei Flash Playeriä, ei Javaa, ei Silverlightia, selainta ei ole vaihdettu.. Ei siis mitään ylimääräistä. Tällä tavalla Windowsympäristö toimii luotettavasti ja niinkuin on suunniteltu.

"..ei Flash Playeriä......Silverlightia...."

Uskon kyllä että toimii mutta kuulostaa kovin ankealta.....

• f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Windows on ankea.

• M-Kar kirjoitti:

Windows on ankea.

Vain sinulla, muut asentavat Flassin ja Silverlightin ja hyödyntävät Youtubea ja muita nettitv palveluita.

Vain sinulla, muut asentavat Flassin ja Silverlightin ja hyödyntävät Youtubea ja muita nettitv palveluita.

IE9:ssä on H.264 videotuki jota Youtube käyttää. Windowsissa kyllä on Silverlight ja Windows sopii siksi hyvin MTV:n palveluille, mutta en käytä sitä itse turvallisuussyistä kun en välitä yhtään MTV:n ohjelmista. Katson itse Ylen ohjelmistoja mutta Windows ei tue Flash Playeriä joten Windows ei sovellu niin hyvin niiden käyttöön. Tuollaiset lisäviritykset muutenkin alkavat hävitä tämän vuoden aikana ja olen opetellut olemaan yli vuoden lähes täysin ilman lisävirityksiä.

• Dii, ja myös.
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Ja tekee myös videoeditointia, musiikkia, kuvankäsittelyä... (siis ihan kunnon ohjelmilla, ei siis höpöohjelmilla)

• M-Kar kirjoitti:

IE9:ssä on H.264 videotuki jota Youtube käyttää. Windowsissa kyllä on Silverlight ja Windows sopii siksi hyvin MTV:n palveluille, mutta en käytä sitä itse turvallisuussyistä kun en välitä yhtään MTV:n ohjelmista. Katson itse Ylen ohjelmistoja mutta Windows ei tue Flash Playeriä joten Windows ei sovellu niin hyvin niiden käyttöön. Tuollaiset lisäviritykset muutenkin alkavat hävitä tämän vuoden aikana ja olen opetellut olemaan yli vuoden lähes täysin ilman lisävirityksiä.

"...olen opetellut olemaan yli vuoden lähes täysin ilman lisävirityksiä."

Joo.... http://fi.wikipedia.org/wiki/Fakiiri ?

Kannattaa muutenkin huomioida se, että Windows on suunniteltu käytettäväksi näin. Eli selaimena IE9, mahdollisena laajennoksena jos välttämättä tarvitsee Silverlight, mutta se ei ole suositeltu kun Microsoft ei sitä enää kehitä vaan tukee enemmin standardeja HTML5 tekniikoita. Se Silverlight on valinnaisena ladattavissa.

Noin muuten sitten Windows on suunniteltu niin, että siihen voidaan ostaa kaupasta fyysiseltä medialta ohjelmistoja, teettää ohjelmistoja IT-yrityksillä tai ladata netistä ALLEKIRJOITETTUJA ohjelmia. Allekirjoittamattomat ohjelmistot tarvitsevat ammattilaisen konsultointia.

Yleisesti ottaen lisättävien ohjelmien määrä pidetään hyvin vähäisenä, sillä se lisää riippuvuuksia ja aiheuttaa helposti ongelmia muutoksissa. Käytännössä Windowsiin asennetaan vain se joku laskutusohjelmisto tai se pääasiallinen työkalu joka on sillä työntekijällä viimeisessä lenkissä, esimerkiksi joku MS Office, Effica tms. tai kuluttajalla joku peli minkä on ostanut kaupasta.

Windowsia sitten ei ole suunniteltu käyttöön johon siihen lisätään jotain epämääräisiä roskaohjelmia valtavia määriä.

Joo.... http://fi.wikipedia.org/wiki/Fakiiri ?

Käytän pääasiassa Ubuntua kun se ei tarvitse lisävirityksiä. Se on suunniteltu monipuoliseen käyttöön.

• Kun käyttää..

Chromea niin ei tarvitse erikseen ladata flashia, silverlightia nyt kukaan kaipakaan, paitsi ne jotka kahtsoo maikkarin hömppä ohjelmia.

• M-Kar kirjoitti:

Kannattaa muutenkin huomioida se, että Windows on suunniteltu käytettäväksi näin. Eli selaimena IE9, mahdollisena laajennoksena jos välttämättä tarvitsee Silverlight, mutta se ei ole suositeltu kun Microsoft ei sitä enää kehitä vaan tukee enemmin standardeja HTML5 tekniikoita. Se Silverlight on valinnaisena ladattavissa.

Noin muuten sitten Windows on suunniteltu niin, että siihen voidaan ostaa kaupasta fyysiseltä medialta ohjelmistoja, teettää ohjelmistoja IT-yrityksillä tai ladata netistä ALLEKIRJOITETTUJA ohjelmia. Allekirjoittamattomat ohjelmistot tarvitsevat ammattilaisen konsultointia.

Yleisesti ottaen lisättävien ohjelmien määrä pidetään hyvin vähäisenä, sillä se lisää riippuvuuksia ja aiheuttaa helposti ongelmia muutoksissa. Käytännössä Windowsiin asennetaan vain se joku laskutusohjelmisto tai se pääasiallinen työkalu joka on sillä työntekijällä viimeisessä lenkissä, esimerkiksi joku MS Office, Effica tms. tai kuluttajalla joku peli minkä on ostanut kaupasta.

Windowsia sitten ei ole suunniteltu käyttöön johon siihen lisätään jotain epämääräisiä roskaohjelmia valtavia määriä.

Flash ja CCleaner ovat molemmat allekirjoitettuja ohjelmia.

Tuskin mikään käyttöjärjestelmä on suunniteltu sellaiseen käyttöön että siihen asennetaan jotain epämääräisiä roskaohjelmia valtavia määriä.

• Kun käyttää.. kirjoitti:

Chromea niin ei tarvitse erikseen ladata flashia, silverlightia nyt kukaan kaipakaan, paitsi ne jotka kahtsoo maikkarin hömppä ohjelmia.

Mutta tämä ei käy M-Kar logiikan mukaan koska Chrome on samalla tavalla "ylimääräinen" ohjelma kuin Flashikin.

• Dii, ja myös. kirjoitti:

Ja tekee myös videoeditointia, musiikkia, kuvankäsittelyä... (siis ihan kunnon ohjelmilla, ei siis höpöohjelmilla)

Yleensä Windowsiin ostetaan tyyliin vain yksi tälläinen ohjelmisto tai bundle, kuten Adoben CS paketti ja järjestelmää voi sitten käyttää graafiseen työhön ja videoeditointiin. Samaan järjestelmään menee vielä joku F-Secure ja MS Office mutta joku neljäs ohjelmistopaketti alkaa olla jo niillä rajoilla mihin Windows soveltuu. Esim. graafiseen työhön menisi vielä yksi renderöintityökalu bundle lisäksi esimerkiksi mutta enemmän jos alkaa ohjelmistoja mättämään niin alkaa olla jo liikaa palapeliä.

Flash ja CCleaner ovat molemmat allekirjoitettuja ohjelmia.

Tuskin mikään käyttöjärjestelmä on suunniteltu sellaiseen käyttöön että siihen asennetaan jotain epämääräisiä roskaohjelmia valtavia määriä.

CCleaner taas ei oleellisesti tee mitään liiketoiminnan tai tuottavuuden kannalta merkittävää, joten se on käytännössä roskaa. Flashilla jos tarkoitat Flash Playeriä niin tämä on se kuoleva muinaisjäänne jolla pyörii vielä joku Yle Areena ja Iltalehden videot.

• M-Kar kirjoitti:

Käytän pääasiassa Ubuntua kun se ei tarvitse lisävirityksiä. Se on suunniteltu monipuoliseen käyttöön.

No, minulla ei onnistuisi. Joskus tulee katsottua maikkaria ja subia ja jos ilmaisista ohjelmista on ollut opensource versio ja vastaava muu ilmainen ei opensource, niin olen usein valinnut sen ei opensource version kun ovat olleet sopivampia omaan käyttöön. Ubuntulla pitäisi aina tyytyä siihen opensource vaihtoehtoon vaikka olisi parempiakin olemassa.

Mutta tämä ei käy M-Kar logiikan mukaan koska Chrome on samalla tavalla "ylimääräinen" ohjelma kuin Flashikin.

Chromessa on kyllä järkeä kotikäytössä silloin kun halutaan sekä Flash että WWW-sivuilta löytyville PDF-tiedostoille tuki.

Yrityskäytöön Chrome ei käy ja Flash on myös yleensä turha.

No, minulla ei onnistuisi. Joskus tulee katsottua maikkaria ja subia ja jos ilmaisista ohjelmista on ollut opensource versio ja vastaava muu ilmainen ei opensource, niin olen usein valinnut sen ei opensource version kun ovat olleet sopivampia omaan käyttöön. Ubuntulla pitäisi aina tyytyä siihen opensource vaihtoehtoon vaikka olisi parempiakin olemassa.

Mainosten katsominen ei kyllä oikeastaan ole mitään käyttöä. Ubuntulla ei mikään pakota mihinkään open sourceen, olemme ostaneet Ubuntulle paljon suljettuja ohjelmia ja ostetaan lisää, ja tarkoitus olisi myös tehdä suljettua ohjelmistoa avoimien ohella.

• M-Kar kirjoitti:

CCleaner taas ei oleellisesti tee mitään liiketoiminnan tai tuottavuuden kannalta merkittävää, joten se on käytännössä roskaa. Flashilla jos tarkoitat Flash Playeriä niin tämä on se kuoleva muinaisjäänne jolla pyörii vielä joku Yle Areena ja Iltalehden videot.

Ihmisillä on erilaisia tarpeita tietokoneen käytön suhteen joten et voi sanoa että joku ei tarvitse CCleaneriä mihinkään. Sinä et ehkä tarvitse, mutta moni muu ( > 400 000 000 koneen käyttäjää http://ccleaner.softwarereviewer.info/ ) kokee sen hyödylliseksi apuohjelmaksi.

Flash on kohta muinaisjäänne mutta ei vielä tänään tai huomenna.

• Dii, ja myös.
        M-Kar kirjoitti:

Yleensä Windowsiin ostetaan tyyliin vain yksi tälläinen ohjelmisto tai bundle, kuten Adoben CS paketti ja järjestelmää voi sitten käyttää graafiseen työhön ja videoeditointiin. Samaan järjestelmään menee vielä joku F-Secure ja MS Office mutta joku neljäs ohjelmistopaketti alkaa olla jo niillä rajoilla mihin Windows soveltuu. Esim. graafiseen työhön menisi vielä yksi renderöintityökalu bundle lisäksi esimerkiksi mutta enemmän jos alkaa ohjelmistoja mättämään niin alkaa olla jo liikaa palapeliä.

Jaa jaa, niinkö se on, pitää sitten poistaa vissiin nuo softat, (Cakewalk Sonar, Ez Drums, PinnacleStudio, Photoshop, ja MSEssentials)
        No ei nyt sentään., hauskoja vitsejä sulla.

• M-Kar kirjoitti:

Chromessa on kyllä järkeä kotikäytössä silloin kun halutaan sekä Flash että WWW-sivuilta löytyville PDF-tiedostoille tuki.

Hei haloo!!! Nyt johdonmukaisuutesi rakoilee

Etkö haluakkaan http://fi.wikipedia.org/wiki/Fakiiri :ksi?

• M-Kar kirjoitti:

Koita nyt pysyä ehdottomassa linjassasi:

Jaa jaa, niinkö se on, pitää sitten poistaa vissiin nuo softat, (Cakewalk Sonar, Ez Drums, PinnacleStudio, Photoshop, ja MSEssentials)
        No ei nyt sentään., hauskoja vitsejä sulla.

PinnacleStudiolla ei tee mitään kun Adobe CS:ssä on Photoshop ja Premiere Pro. Yleensä graafikko ei mitään musiikkia väännä ja nämä työt tehdään ihan eri työasemilla, eikä audiotyöasemaa edes useinkaan liitetä edes verkkoon.

Audiokäytössä kyllä sitten voi olla useampi työkalu liitettynä yhteen, niin softaa kuin rautaa ja siksi niissä alusta pidetäänkin tavallisesti hyvin stabiilina, täysin irti muusta käytöstä.

Minulla ei myöskään ole mitään virustutkia sotkemassa järjestelmää.

Ihmisillä on erilaisia tarpeita tietokoneen käytön suhteen joten et voi sanoa että joku ei tarvitse CCleaneriä mihinkään. Sinä et ehkä tarvitse, mutta moni muu ( > 400 000 000 koneen käyttäjää http://ccleaner.softwarereviewer.info/ ) kokee sen hyödylliseksi apuohjelmaksi.

Flash on kohta muinaisjäänne mutta ei vielä tänään tai huomenna.

Mitä lie amatöörejä. Ei kuullosta hallitulta ympäristöltä yhtään kun Windows itsessään sisältää ihan kaikki työkalut järjestelmän käyttöön ja ylläpitoon.

Hei haloo!!! Nyt johdonmukaisuutesi rakoilee

Niin? Kuten kirjoitin niin LÄHES täysin. Ubuntua käyttelin pelkästään Firefoxilla ilman mitään selainlaajennoksia mainossuodin poislukien ja sitten oli Chrome sitä varten, että käytin Ylen Areenaa, Youtubea, Iltalehteä ja Facebookkia. Muuten oli Flash siivottu täysin pois minun käytöstä.

Windowsissa minulla ei nyt Flashia ole vaan olen eristänyt sen yksistään Ubuntuun josta poistan sen välittömästi kun Ylen Areena siirtyy käyttämään HTML5 videoita.

Ubuntu onkin parempi monipuolisessa käytössä kun siihen ei niitä lisävirityksiä silleen tarvitse kun sisältää itsessään ohjelmistot lähes kaikkeen.

• Dii, ja myös.
        M-Kar kirjoitti:

PinnacleStudiolla ei tee mitään kun Adobe CS:ssä on Photoshop ja Premiere Pro. Yleensä graafikko ei mitään musiikkia väännä ja nämä työt tehdään ihan eri työasemilla, eikä audiotyöasemaa edes useinkaan liitetä edes verkkoon.

Audiokäytössä kyllä sitten voi olla useampi työkalu liitettynä yhteen, niin softaa kuin rautaa ja siksi niissä alusta pidetäänkin tavallisesti hyvin stabiilina, täysin irti muusta käytöstä.

Audio asioista ei tarvitse opettaa yhtään ja sitä musiikkia väännetään myös Windows kotikoneilla (omaan harrastukseen ja kotistudioon)
        Videoeditointi ja kuvankäsittelyyn ei tarvitse myöskään olla graafikko, sitä voi kotivideoita ja kuvia ihan harrastuksenakin tehdä.

Etkös just sanonut että pitäisi vielä laittaa F-Secure ja MS OfficeItselle riittää MSecurity essentials keveydensä vuoksi.

• Dii, ja myös.
        Dii, ja myös. kirjoitti:

Audio asioista ei tarvitse opettaa yhtään ja sitä musiikkia väännetään myös Windows kotikoneilla (omaan harrastukseen ja kotistudioon)
        Videoeditointi ja kuvankäsittelyyn ei tarvitse myöskään olla graafikko, sitä voi kotivideoita ja kuvia ihan harrastuksenakin tehdä.

Etkös just sanonut että pitäisi vielä laittaa F-Secure ja MS OfficeItselle riittää MSecurity essentials keveydensä vuoksi.

Ja tarkoitin että MSecurity essentials keveydensä vuoksi.

Sinä sanoit:
        Samaan järjestelmään menee vielä joku F-Secure ja MS Office.

• Dii, ja myös.
        M-Kar kirjoitti:

"eikä audiotyöasemaa edes useinkaan liitetä edes verkkoon.
        Semmosta vielä että miten ohjelmistopäivitykset, firmispäivitykset ym. tärkeät asiat pitäisi mielestäsi hoitaa ja verkkoonhan ei ilman palomuuria saa mennä.

Ja tarkoitin että MSecurity essentials keveydensä vuoksi.

Sinä sanoit:
        Samaan järjestelmään menee vielä joku F-Secure ja MS Office.

Hyvä huomio. M-Kar "yrittää pitää" ( = trollailee vain Windows vastaista paskaa rakkaan linuksinsa hyväksi) ympäristöä mahdollisimman toimivana pitämällä kolmansien osapuolien ohjelmat minimissä, mutta ehdottaa F-Securea joka sisältää älyttömästi tarpeettomia toimintoja.

Sitäpaitsi MSE kuuluu Windowsiin, ei ole edes sellainen M-Karin inhoama "ulkopuolinen" ohjelma niinkuin F-secure.

Semmosta vielä että miten ohjelmistopäivitykset, firmispäivitykset ym. tärkeät asiat pitäisi mielestäsi hoitaa ja verkkoonhan ei ilman palomuuria saa mennä.

Jos homma toimii niin ne on yhtä tärkeitä kuin leivänpaahtimen ohjelmistopäivitykset kun laite ei ole kiinni verkossa. Itseasiassa ne päivitykset tuottaa helposti harmia kun muutokset voi särkeä ohjelmien ja laitteiden yhteensopivuuden. Audiokäytössä taas on ihan normaalia, että on valtava palapeli laitetta ja ohjelmistoa joten ihan syystä ne pidetään yleensä irti verkosta eikä päivitetä turhan päiten.

Hyvä huomio. M-Kar "yrittää pitää" ( = trollailee vain Windows vastaista paskaa rakkaan linuksinsa hyväksi) ympäristöä mahdollisimman toimivana pitämällä kolmansien osapuolien ohjelmat minimissä, mutta ehdottaa F-Securea joka sisältää älyttömästi tarpeettomia toimintoja.

Sitäpaitsi MSE kuuluu Windowsiin, ei ole edes sellainen M-Karin inhoama "ulkopuolinen" ohjelma niinkuin F-secure.

MSE:tä ei voi käyttää isommissa organisaatioissa. Lisenssi estää sen käytön yli 10 hengen tai yli 10 työaseman organisaatiossa. Näissä taas juuri eniten tarvitaan tietoturvaohjelmistoja kun Windowskäyttäjät normaaliin tapaan törttöilevät joten ne apupyörät voi olla ihan hyödyksikin.

Kuten arvelinkin niin kyse on jostain harrastelusta jota tehdään mahdollisimman halvalla eikä vakavasta käytöstä.

• Dii, ja myös.
        M-Kar kirjoitti:

Jos homma toimii niin ne on yhtä tärkeitä kuin leivänpaahtimen ohjelmistopäivitykset kun laite ei ole kiinni verkossa. Itseasiassa ne päivitykset tuottaa helposti harmia kun muutokset voi särkeä ohjelmien ja laitteiden yhteensopivuuden. Audiokäytössä taas on ihan normaalia, että on valtava palapeli laitetta ja ohjelmistoa joten ihan syystä ne pidetään yleensä irti verkosta eikä päivitetä turhan päiten.

Jaa, niinkö se on, kauanko muuten olet harrastanut audiotyöskentelyä?

Pitääkin tuosta KB37 ja Podista lähtä palauttamaan tehdasasetukset ja ikivanha firmware jos kykenen, samalla kaikki mallinnospaketit voisin poistaa.

• M-Kar kirjoitti:

MSE:tä ei voi käyttää isommissa organisaatioissa. Lisenssi estää sen käytön yli 10 hengen tai yli 10 työaseman organisaatiossa. Näissä taas juuri eniten tarvitaan tietoturvaohjelmistoja kun Windowskäyttäjät normaaliin tapaan törttöilevät joten ne apupyörät voi olla ihan hyödyksikin.

Yli 10 hengen yrityksiin paras lienne
        http://www.microsoft.com/en-us/server-cloud/forefront/default.aspx
        Joka on muuten sama kun MSE mutta sitä voidaan hallita keskitetysti palvelimelta.

• Dii, ja myös.
        M-Kar kirjoitti:

Kuten arvelinkin niin kyse on jostain harrastelusta jota tehdään mahdollisimman halvalla eikä vakavasta käytöstä.

Häh, olenko jossakin vaiheessa sanonut tekeväni ammatikseni näitä asioita?

Mielenkiintoista, erittäin mielenkiintoista, kerro lisää.

• c=3
        Dii, ja myös. kirjoitti:

"ja verkkoonhan ei ilman palomuuria saa mennä."

Miksi?
        Toimivassa (työpöytä)käyttöjärjestelmässä ei tarvita palomuuria mihinkään.

Jaa, niinkö se on, kauanko muuten olet harrastanut audiotyöskentelyä?

Pitääkin tuosta KB37 ja Podista lähtä palauttamaan tehdasasetukset ja ikivanha firmware jos kykenen, samalla kaikki mallinnospaketit voisin poistaa.

Miksi pitäisi palauttaa? Siitähän lähdetään, että jos toimii niin ei kosketa.

• Dii, ja myös.
        M-Kar kirjoitti:

Miksi pitäisi palauttaa? Siitähän lähdetään, että jos toimii niin ei kosketa.

Joo, mutta nyt päästäänkin taas siihen että ne toimii siksi kun olen ne päivittänyt, eli jos en olisi päivittänyt niin ne ei olisi 64 bittisessä Windowsissa pelannut niin hyvin ja omnaisuuksiakin olisi ollut vähemmän/bugeja, tässähän alkaa juttu taas kiertää ympyrää, eikö.
        Eihän näissä jutuissa ole enää mitään järkeä.

• Dii, ja myös.
        c=3 kirjoitti:

"ja verkkoonhan ei ilman palomuuria saa mennä."

Miksi?
        Toimivassa (työpöytä)käyttöjärjestelmässä ei tarvita palomuuria mihinkään.

Ai ei vai, no sekin on taas aivan uutta, muista että myös ne Linux jakelut tarttee palomuurin ja se pitää itse napsauttaa käyntiin toisin kuin täällä on joskus väitetty, se ei automaattisesti ole päällä.

Surffailetko siis ilman palomuuria Windowsilla tai Linuxilla, okke.

Häh, olenko jossakin vaiheessa sanonut tekeväni ammatikseni näitä asioita?

Mielenkiintoista, erittäin mielenkiintoista, kerro lisää.

Miksi sitten kommentoit jos et kerran tiedä mitään luotettavien järjestelmien pystyttämisestä? Windowsia kun ei edelleenkään ole suunniteltu monipuoliseen käyttöön joten puhut jostain harratelupelleilystä etkä normaalista käytöstä.

Jos tässä on jotain epäselvää niin vasta 5.5v sitten Windowsin tuetuissa tuotantojulkaisussa oli "ominaisuus", että järjestelmästä hävisi kuvakkeita, nappeja yms. toimintoja jos oli enemmän ikkunoita auki ja vähän lisää vielä kun laittoi ohjelmaan niin järjestelmä kaatui. Windowsissa ei myöskään ole sovellustasolla hiekkalaatikointia tai keinoja hallita sovelluksen pääsyä useimpiin resursseihin joten Windowsia ei siis tosiaankaan ole suunniteltu siihen, että siihen rykäistään päälle läjä jotain palapeliä. Tuollaiset harratelijoiden halpisviritykset eivät siis ole Windowsin normaalia käyttöä.

Ai ei vai, no sekin on taas aivan uutta, muista että myös ne Linux jakelut tarttee palomuurin ja se pitää itse napsauttaa käyntiin toisin kuin täällä on joskus väitetty, se ei automaattisesti ole päällä.

Palomuuri on pelkkä pakettisuodin jolla rajataan verkkoliikennettä alueisiin. Ei se ole mikään välttämättömyys.

Joo, mutta nyt päästäänkin taas siihen että ne toimii siksi kun olen ne päivittänyt, eli jos en olisi päivittänyt niin ne ei olisi 64 bittisessä Windowsissa pelannut niin hyvin ja omnaisuuksiakin olisi ollut vähemmän/bugeja, tässähän alkaa juttu taas kiertää ympyrää, eikö.
        Eihän näissä jutuissa ole enää mitään järkeä.

Jos bugeja tarvitsee patchata pois niin sellaiset päivitykset voi tehdä hallitusti, eivätkä tarvitse koneen jatkuvaa kytkemistä verkkoon.

• Dii, ja myös.
        M-Kar kirjoitti:

Miksi sitten kommentoit jos et kerran tiedä mitään luotettavien järjestelmien pystyttämisestä? Windowsia kun ei edelleenkään ole suunniteltu monipuoliseen käyttöön joten puhut jostain harratelupelleilystä etkä normaalista käytöstä.

Jos tässä on jotain epäselvää niin vasta 5.5v sitten Windowsin tuetuissa tuotantojulkaisussa oli "ominaisuus", että järjestelmästä hävisi kuvakkeita, nappeja yms. toimintoja jos oli enemmän ikkunoita auki ja vähän lisää vielä kun laittoi ohjelmaan niin järjestelmä kaatui. Windowsissa ei myöskään ole sovellustasolla hiekkalaatikointia tai keinoja hallita sovelluksen pääsyä useimpiin resursseihin joten Windowsia ei siis tosiaankaan ole suunniteltu siihen, että siihen rykäistään päälle läjä jotain palapeliä. Tuollaiset harratelijoiden halpisviritykset eivät siis ole Windowsin normaalia käyttöä.

Miksi sitten kommentoit jos et kerran tiedä audiotyöskentelyssä mitään luotettavien järjestelmien pystyttämisestä? Windowsia kun voi edelleenkin käyttää monipuoliseen audiotyöskentelyyn, puhut jostain harratelupelleilystä etkä normaalista käytöstä audiotyöskentelystä.
        Normaali audiotyöskentely voi olla myös kotistudiohommaa ja koneeni toimii erittäin vakaasti myös tuossa asiassa.

• Dii, ja myös.
        M-Kar kirjoitti:

Jos bugeja tarvitsee patchata pois niin sellaiset päivitykset voi tehdä hallitusti, eivätkä tarvitse koneen jatkuvaa kytkemistä verkkoon.

Milloin olen puhuntut koneeni olevan jatkuvasti verkossa?

• M-Kar kirjoitti:

Tjoo. Taas mennään jutuissa jonnekkin stratosfääriin suomi24 apua ALOITTELIJOILLE palstalla ja luultavasti nämä yli hilseen menevät juttusi eivät ole luultavasti edes totta tai ovat vähintäänkin äärimmäisen vääristeltyjä.

Miksi sitten kommentoit jos et kerran tiedä audiotyöskentelyssä mitään luotettavien järjestelmien pystyttämisestä? Windowsia kun voi edelleenkin käyttää monipuoliseen audiotyöskentelyyn, puhut jostain harratelupelleilystä etkä normaalista käytöstä audiotyöskentelystä.
        Normaali audiotyöskentely voi olla myös kotistudiohommaa ja koneeni toimii erittäin vakaasti myös tuossa asiassa.

Tiedän kyllä miten pystytetään luotettavat järjestelmät audiotyöskentelyyn. Esimerkiksi ostamalla iMac, laittamalla siihen kaikki päivitykset, sitten tämän käyttöjärjestelmäversionm kanssa yhteensopiva ohjelmisto ja kun homma testattu toimivaksi niin mihinkään säätöihin ei kosketa, ei päivitetä, eikä kytketä verkkojohtoa kiinni.

Normaalissa AUDIOtyöskentelyssä ei tehdä Photoshopilla tai Pinnaclestudiolla yhtään mitään.

Tjoo. Taas mennään jutuissa jonnekkin stratosfääriin suomi24 apua ALOITTELIJOILLE palstalla ja luultavasti nämä yli hilseen menevät juttusi eivät ole luultavasti edes totta tai ovat vähintäänkin äärimmäisen vääristeltyjä.

En vääristele mitään. Windowsista vaan POIS kaikki ylimääräinen lisäohjelma niin järjestelmä toimii paljon paremmin. Sitä kun ei ole suunniteltu monipuoliseen käyttöön.

• c=3
        Dii, ja myös. kirjoitti:

"Linux jakelut tarttee palomuurin ja se pitää itse napsauttaa käyntiin toisin kuin täällä on joskus väitetty, se ei automaattisesti ole päällä."

Miksi normaaliin työpöytäkäyttöön tarkoitetuissa Linux-jakeluissa pitäisi olla palomuuri päällä?

Tässä esimerkiksi hieman faktaa siitä millaisia rajoitteita Windowsissa oli ohjelmistoille: http://apptools.com/rants/resources.php

Tuo ongelma onneksi on korjattu mutta muut mainitsemani asiat pätevät edelleen ja Windows ympäristöä ei ole suunniteltu käyttöön jossa on paljon sovelluksia, eli ns. monipuoliseen käyttöön.

• Dii, ja myös.
        M-Kar kirjoitti:

Tiedän kyllä miten pystytetään luotettavat järjestelmät audiotyöskentelyyn. Esimerkiksi ostamalla iMac, laittamalla siihen kaikki päivitykset, sitten tämän käyttöjärjestelmäversionm kanssa yhteensopiva ohjelmisto ja kun homma testattu toimivaksi niin mihinkään säätöihin ei kosketa, ei päivitetä, eikä kytketä verkkojohtoa kiinni.

Normaalissa AUDIOtyöskentelyssä ei tehdä Photoshopilla tai Pinnaclestudiolla yhtään mitään.

"kun homma testattu toimivaksi niin mihinkään säätöihin ei kosketa, ei päivitetä, eikä kytketä verkkojohtoa kiinni."
        Päivityksiä voi myös myöhemmin tulla ja tuleekin, myös rautapohjaisiin laitteisiin tulee päivityksiä, nuo muuten on myös Mac toimivia samoin kuin Windowsiin.

"Normaalissa AUDIOtyöskentelyssä ei tehdä Photoshopilla tai Pinnaclestudiolla yhtään mitään."
        Kuten jo mainitsin niin normaali audiotyöskentely voi olla myös kotistudio hommaa, sama kone voi ihan yhtä hyvin pystyä myös videoeditointiin ja kuvankäsittelyyn.
        Myös Videoeditoinneissa käytetään monesti ääniefektejä ja musiikkia, kaikki ei tahdo varastaa niitä levyiltä vaan ne voi tehdä itsekin, eli toisin sanoen myös videoeditoinnissa tarvitaan audiotaitoa, äänen nauhoitus, leikkaus, miksaus, musiikinteko, selostus yms.

Ei se kone kuule siitä mene rikki jos siinä on monipuolisesti hyviä ohjelmia ja kyllä se ei sekaisin mene jos sitä käyttää päivityksiin.

• hoitsukunkku
        M-Kar kirjoitti:

Mainosten katsominen ei kyllä oikeastaan ole mitään käyttöä. Ubuntulla ei mikään pakota mihinkään open sourceen, olemme ostaneet Ubuntulle paljon suljettuja ohjelmia ja ostetaan lisää, ja tarkoitus olisi myös tehdä suljettua ohjelmistoa avoimien ohella.

Me olen sitä mieltä, että meitittely kuuluu sairaaloihin tai ehkä kuninkaallisille, ei rahvaalle.

• Dii, ja myös.

• mömmötpeliin

Koita nyt pysyä ehdottomassa linjassasi:

Mömkarilla on taas kerran maaninen jankkausvaihe päällä. Tuntuu toistuvan vähintään pari krt vuodessa. Linux-ylistys koetettu piilottaa kaikkitietävyyden kuvitelmaan.

"kun homma testattu toimivaksi niin mihinkään säätöihin ei kosketa, ei päivitetä, eikä kytketä verkkojohtoa kiinni."
        Päivityksiä voi myös myöhemmin tulla ja tuleekin, myös rautapohjaisiin laitteisiin tulee päivityksiä, nuo muuten on myös Mac toimivia samoin kuin Windowsiin.

"Normaalissa AUDIOtyöskentelyssä ei tehdä Photoshopilla tai Pinnaclestudiolla yhtään mitään."
        Kuten jo mainitsin niin normaali audiotyöskentely voi olla myös kotistudio hommaa, sama kone voi ihan yhtä hyvin pystyä myös videoeditointiin ja kuvankäsittelyyn.
        Myös Videoeditoinneissa käytetään monesti ääniefektejä ja musiikkia, kaikki ei tahdo varastaa niitä levyiltä vaan ne voi tehdä itsekin, eli toisin sanoen myös videoeditoinnissa tarvitaan audiotaitoa, äänen nauhoitus, leikkaus, miksaus, musiikinteko, selostus yms.

Ei se kone kuule siitä mene rikki jos siinä on monipuolisesti hyviä ohjelmia ja kyllä se ei sekaisin mene jos sitä käyttää päivityksiin.

Mutta edelleenkään Windowsia ei ole suunniteltu monipuoliseen käyttöön ja lähes aina sekaisin olevat Windowskoneet ovat menneet sekaisin jostain ohjelmien asentelusta. Joko jotain höpöohjelmia, paljon ohjelmia ja päivityksiä tai haittaohjelmia jotka mönkivät helpommin koneelle ylimääräisten reikäisten ohjelmien kautta.

Päivitykset voivat kyllä särkeä myös toimivuuden kun tekevät muutoksia, joten ohjelmat ei sitten välttämättä enää toimi yhteen keskenään, käyttöjärjestelmän kanssa tai laitteet voi lakata toimimasta. Tietoturvasyistä tietyt päivitykset ovat kuitenkin pakollisia jos tietokone on kiinni verkossa tai jos sillä avataan vieraita tiedostoja.

Windowsia taas ei ole suunniteltu missään nimessä käyttöön jossa se on kiinni verkossa ja siihen asennetaan paljon lisäohjelmia.

• M-Kar kirjoitti:

Tässä esimerkiksi hieman faktaa siitä millaisia rajoitteita Windowsissa oli ohjelmistoille: http://apptools.com/rants/resources.php

Tuo ongelma onneksi on korjattu mutta muut mainitsemani asiat pätevät edelleen ja Windows ympäristöä ei ole suunniteltu käyttöön jossa on paljon sovelluksia, eli ns. monipuoliseen käyttöön.

HAH!!! Arvasin!!!
        Kirjoitin juuri tätä asiaa koskien:

"juttusi eivät ole luultavasti edes totta tai ovat vähintäänkin ÄÄRIMMÄISEN VÄÄRISTELTYJÄ."

Näin sitten kävi!
        Linkkisi juttu koskee muinaisia DOS käyttöjärjestelmän päällä toimivia 16 /32 bittisiä ikkunointi ohjelmia joissa kaikissa oli tuo hyvin tiedetty ongelma / ominaisuus?.

Ongelmaa ei koskaan korjattu vaan koko 16/32 bittinen DOS pohjainen systeemi jota asia koskee, lopetettiin kokonaan, ME oli viimeinen versio.

Ohjelmistot joita ongelma koski (W95, W98 ja ME) aikana oli SAMAAN AIKAAN olemassa NT pohjaiset Windowsit joissa ongelmaa ei ole.

HAH!!! Arvasin!!!
        Kirjoitin juuri tätä asiaa koskien:

"juttusi eivät ole luultavasti edes totta tai ovat vähintäänkin ÄÄRIMMÄISEN VÄÄRISTELTYJÄ."

Näin sitten kävi!
        Linkkisi juttu koskee muinaisia DOS käyttöjärjestelmän päällä toimivia 16 /32 bittisiä ikkunointi ohjelmia joissa kaikissa oli tuo hyvin tiedetty ongelma / ominaisuus?.

Ongelmaa ei koskaan korjattu vaan koko 16/32 bittinen DOS pohjainen systeemi jota asia koskee, lopetettiin kokonaan, ME oli viimeinen versio.

Ohjelmistot joita ongelma koski (W95, W98 ja ME) aikana oli SAMAAN AIKAAN olemassa NT pohjaiset Windowsit joissa ongelmaa ei ole.

Niin, Windows 9x:t oli lelumalleja. Mutta kuten sanoin niin tämä oli vain yksi asia. Edelleenkään Windowsissa ei ole sovellustason hiekkalaatikointeja joilla voisi rajoittaa tai kontrolloida mielivaltaisten sovellusten toimintaa. Eli sitä ei siis ole suunniteltu käyttöön jossa Windowsiin lisätään valtava määrä lisäpalikoita.

Mitään en siis ole vääristellyt eikä Windows sovellu monipuoliseen käyttöön.

• 10100
        mömmötpeliin kirjoitti:

Mömkarilla on taas kerran maaninen jankkausvaihe päällä. Tuntuu toistuvan vähintään pari krt vuodessa. Linux-ylistys koetettu piilottaa kaikkitietävyyden kuvitelmaan.

Olisko kännissä, selvin päin näin älytöntä ketjua jaksaisi.

• hoitsukunkku kirjoitti:

Me olen sitä mieltä, että meitittely kuuluu sairaaloihin tai ehkä kuninkaallisille, ei rahvaalle.

Me olen, ei ole suomea. Oikea sanamuoto on "olemme". Ja tämä on ihan normaalia kun puhutaan useasta henkilöstä, kuten vaikka yrityksestä.

• y-konsultti NallePuh
        M-Kar kirjoitti:

Me olen, ei ole suomea. Oikea sanamuoto on "olemme". Ja tämä on ihan normaalia kun puhutaan useasta henkilöstä, kuten vaikka yrityksestä.

Ehkä kannattaisi opetella asioiden priorisointia, jos meinaat jotain firmaa pyörittää. Nettipalstojen floodaus ei tuo firman kassaan senttiäkään.

• Myöntäkää
        10100 kirjoitti:

Olisko kännissä, selvin päin näin älytöntä ketjua jaksaisi.

Te olette kaikki kännissä.

• fakta
        M-Kar kirjoitti:

kaikki ei halua tuhlata tonnia maciin vaan haluu ostaa pc:n mis on windows ja sil voi kans ihan hyvin tehä musaa eikä kaadu

• tervepukki

Onks tää m-kar siis jotenkin sairas? eikse ne sano että hullua on turha kuristaa....

• Vaihtoon?

68:n viestin seassa oli 1 hyvä vastaus, kiitos f.e.dzerzhinsky. Onko Advanced Systemcare:n muut toiminnot "turhia"?

• Vielä kun keksisit yhdenkin toiminnon mihin tuollaista höpöohjelmaa tarvitsee.

• Spede123abc
        M-Kar kirjoitti:

Vielä kun keksisit yhdenkin toiminnon mihin tuollaista höpöohjelmaa tarvitsee.

Voisit pitää turpas kii

• gutales
        M-Kar kirjoitti:

Vielä kun keksisit yhdenkin toiminnon mihin tuollaista höpöohjelmaa tarvitsee.

Häivy helevettiin!

• gutates
        gutales kirjoitti:

Häivy helevettiin!

Eikun sä.

• Niks naks

Tuleepa tota nykyisinkin joskun käytettyä (W7) , ennen (XP) useamminkin.

• Rekisterin puhdistus

KYLLÄ ja EI. Se on hyvä ohjelma esim poistamaan selaustiedot kaikista selaimIsta Privacy Cleaner-työkalulla. Mutta varoituksen paikka on se rekisterin puhdistus (sekä normaali että syväpuhdistus). Kun sen tekee noin 10 krt esim kuukauden aikana, niin helposti käykin päinvastoin kuin piti, eli Windows alkaakin toimia paljon huonommin. Yhtään toistakaan rekisterin puhdistusohjelmaa en suosittele (on niitäkin harmiksi asti kokeiltu). Tähän koneeseen, jolla nyt kirjoitan, piti asentaa Windows uudelleen vain 5 pv sitten, kun olin putsaillut rekisteriä ASC:llä liian ahkerasti. Dr.Bill G yllä on oikeassa kun hän sanoo : Windows 7.ssa rekisterin putsaus on tarpeetonta, jopa usein haitaksi.
      Mutta itse käyt'n ASC:een Turbo Boostia päivittäin ja myös Smart RAM:ia niin paljon että ne käynnistän automaattisesti Windowsin kanssa kun kytken virran.
      Eli niille sanon iloisesti KYLLÄ.

• kokemusta on..

Huonompi se on, kun ccleaner

• Ja toinen on...

Muutamasta tuntomerkistä huomaa heti, onko nimim. M-Kar osallistunut "keskusteluun". Yksi niistä on se, että sivun alussa lukee "Tältä sivulta on siivottu kirosanoja".

• Ala Aste

Toinen tuntomerkki on viestien määrän nopea kasvu M-Kar: in ja f.e.dzerzhinsky: n väitellessä.

• Kotkan poikii

M-Kar parkaa kiukuttaa,kun kukaan ei käy hänen liikkeessään ja tulee aika pitkäksi.

• Uppista keikkaa

Hyvä ja asian tunteva kejtu.

• Pölypatteri

Hommatkaa räkänokat kunnon kone, niin kaikki toimii!

• marvakara

Ja hiokaa asennus-dvd_t ja kovot kunnolla sileiksi niin näin se homma etenee.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe