Surullisen kuuluisa Pösö"laatu"

dfg

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Saksalaiset kuluttajat mieltyneet Hyundaihin/1135270148863?context=oikotie

Ranskalaisella PSA-konsernilla (Peugeot–Citroën) riittää parannettavaa. Citroën putosi toiseksi viimeiseksi. Lähes kaikki on keskitasoa heikompaa.

Vain C5-dieselfarmarin toistaiseksi huolettomasti sujunut kestotesti antaa toivoa paremmasta.

Peugeot on peränpitäjä – jo viidennen kerran peräkkäin. Peugeot-kuskien hermoja kiristävät kitinät ja kolinat, lukuisat korjaamokäynnit ja hylkäykset katsastuksessa.

Eikö ranskalaiset opi ikinä tekemään laatuautoa?

17

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pösöisti

      En osaa vastata tuohon viimeiseen kysymykseen, liekö siihen tarvettakaan? Toimiihan esim. Corolla, mutta en minä vaan silti halua sillä ajaa. Miksikö? Koska arvostan ranskalaisten autojen ajotuntumaa ja mukavuutta, kaikesta vikaherkkyydestä huolimatta. Sitä paitsi ranskalaisen saa aina monta tonnia halvemmalla. Sillä erotuksella voi maksaa mahdolliset korjaamokulut, ja yleensä jää vielä voitollekin.

      Mitenkä tämä nyt sitten liittyy keskustelun avaukseen? Siten että itse en ainakaan toivo että Peugeotia aletaan ehostamaan ajotuntuman ja mukavuuden kustannuksella. Meille tuulipukukansalle auton ostaminen on aina kompromissi; kaikkea ei voi saada. itse laitan ajomukavuuden luotettavuuden edelle, sillä makuasioitahan nämä on. JA autohan pelaa jos sitä huoltaa oikein..

      Niin että leppoisia kilometrejä kaikille!

      • Kohta pösötön

        Olen jyrkästi eri mieltä.
        Jos käyt saman korttelin siwassa on luotettavuus yx paskan hailee, mutta jos ajat tiettymättömissäpallasella hankien keskellä oli sitten pimeää eli ei voi jestas kun se pösö taas jättää tielle.
        Lueppa tuolta http://www.peugeotsucks.co.uk/ mitä "asiantuntijat" tekevät vikaantuneelle pösölle. Se korutont on kertomaa.
        Itsellä 407 1.6Hdi, sen vikakoodin luku kesti HYVINKÄÄN pösöhuollossa oliko se nyt Kaupunginportin auto vai Sveitsinportin auto anyvay, yhden tunnin siis 1h ja se tapahtui aasentajan olematta paikalla suurimman osan aikaa ja auton ollessa virrattomana kylläkin konepelti auki. Miksiköhän konepelti auki kun OBD:n pistoke on keskikonsolissa. Hinta tälle operaatiolle maksoi 66€. Ne oppirahat ja silleen ju nou.
        Pikkukorjaamolla sama homma 2min ja 12€ palvelun ollessa paljon asiantuntevamman oloista.
        Että huollata sinä vaan sitä vikarysää pösöllä "asiantuntijoilla" jos siihen sittemmin tulee vikaa tai pikemmin kun siihen tulee vikaa, on se korkeemman käres.
        Aini vielä näihin merkkikorjaamoihin liittyen arvio korjauksesta osat n.500, työt n.250 ja se vikaluku 66€ eli yht n.800€.
        Ostin itse osat 65€(kaikki uusiaalkuperäisosia eivätkä olleet keskiyön valinnasta)
        vaihdoin osat itse (EGR-vent * osat) työhön meni 1,5h ja juhlajuomaa kului pullo n.20€ (on ilmeisesti se tarvikekustannus jonka merkkikorjaamo veloittaa). Eli yht kostinki n.85€ joka on n, 10-s osa pököhuollon hinnoista.
        Sitä sietää sulatella auton myynti ilmoituksia lueskellessa.


      • autonko vika
        Kohta pösötön kirjoitti:

        Olen jyrkästi eri mieltä.
        Jos käyt saman korttelin siwassa on luotettavuus yx paskan hailee, mutta jos ajat tiettymättömissäpallasella hankien keskellä oli sitten pimeää eli ei voi jestas kun se pösö taas jättää tielle.
        Lueppa tuolta http://www.peugeotsucks.co.uk/ mitä "asiantuntijat" tekevät vikaantuneelle pösölle. Se korutont on kertomaa.
        Itsellä 407 1.6Hdi, sen vikakoodin luku kesti HYVINKÄÄN pösöhuollossa oliko se nyt Kaupunginportin auto vai Sveitsinportin auto anyvay, yhden tunnin siis 1h ja se tapahtui aasentajan olematta paikalla suurimman osan aikaa ja auton ollessa virrattomana kylläkin konepelti auki. Miksiköhän konepelti auki kun OBD:n pistoke on keskikonsolissa. Hinta tälle operaatiolle maksoi 66€. Ne oppirahat ja silleen ju nou.
        Pikkukorjaamolla sama homma 2min ja 12€ palvelun ollessa paljon asiantuntevamman oloista.
        Että huollata sinä vaan sitä vikarysää pösöllä "asiantuntijoilla" jos siihen sittemmin tulee vikaa tai pikemmin kun siihen tulee vikaa, on se korkeemman käres.
        Aini vielä näihin merkkikorjaamoihin liittyen arvio korjauksesta osat n.500, työt n.250 ja se vikaluku 66€ eli yht n.800€.
        Ostin itse osat 65€(kaikki uusiaalkuperäisosia eivätkä olleet keskiyön valinnasta)
        vaihdoin osat itse (EGR-vent * osat) työhön meni 1,5h ja juhlajuomaa kului pullo n.20€ (on ilmeisesti se tarvikekustannus jonka merkkikorjaamo veloittaa). Eli yht kostinki n.85€ joka on n, 10-s osa pököhuollon hinnoista.
        Sitä sietää sulatella auton myynti ilmoituksia lueskellessa.

        jos asiakas nuukuudessaan menee liikkeeseen, jossa luulee saavansa auton kuntoon halvalla?


      • Anonyymi
        Kohta pösötön kirjoitti:

        Olen jyrkästi eri mieltä.
        Jos käyt saman korttelin siwassa on luotettavuus yx paskan hailee, mutta jos ajat tiettymättömissäpallasella hankien keskellä oli sitten pimeää eli ei voi jestas kun se pösö taas jättää tielle.
        Lueppa tuolta http://www.peugeotsucks.co.uk/ mitä "asiantuntijat" tekevät vikaantuneelle pösölle. Se korutont on kertomaa.
        Itsellä 407 1.6Hdi, sen vikakoodin luku kesti HYVINKÄÄN pösöhuollossa oliko se nyt Kaupunginportin auto vai Sveitsinportin auto anyvay, yhden tunnin siis 1h ja se tapahtui aasentajan olematta paikalla suurimman osan aikaa ja auton ollessa virrattomana kylläkin konepelti auki. Miksiköhän konepelti auki kun OBD:n pistoke on keskikonsolissa. Hinta tälle operaatiolle maksoi 66€. Ne oppirahat ja silleen ju nou.
        Pikkukorjaamolla sama homma 2min ja 12€ palvelun ollessa paljon asiantuntevamman oloista.
        Että huollata sinä vaan sitä vikarysää pösöllä "asiantuntijoilla" jos siihen sittemmin tulee vikaa tai pikemmin kun siihen tulee vikaa, on se korkeemman käres.
        Aini vielä näihin merkkikorjaamoihin liittyen arvio korjauksesta osat n.500, työt n.250 ja se vikaluku 66€ eli yht n.800€.
        Ostin itse osat 65€(kaikki uusiaalkuperäisosia eivätkä olleet keskiyön valinnasta)
        vaihdoin osat itse (EGR-vent * osat) työhön meni 1,5h ja juhlajuomaa kului pullo n.20€ (on ilmeisesti se tarvikekustannus jonka merkkikorjaamo veloittaa). Eli yht kostinki n.85€ joka on n, 10-s osa pököhuollon hinnoista.
        Sitä sietää sulatella auton myynti ilmoituksia lueskellessa.

        Vikakoodin luku on helppoa kyllä. Mutta silloin jos sieltä poimitaan vikakoodit veks,ja ajetaan uusi päivitetty softa sisään,niin siinä menee noin tunti. Ja kun on pelti auki,sieltä otetaan ruiskun sulake irti siksi aikaa.


    • oli miten oli

      Itse olen ajanut uudesta asti 2005- mallin 307 Hdi:llä nyt 238 tkm, vaihdettu on lamppujen ja sulkien lisäksi kaikki jarrulevyt ja -palat kerran sekä koiranluut ja moottorin alasuojamuovi. Taitaa olla todella aika heikkoa tuo Pösön laatu, varmaan Tojohojolla pääsisi paljon vähemmillä murheilla.

      • Vain ruoste puuttuu

        Ei nää yksittäiset yksilöt mitään meinaa. Mulla 307:ssa 120tkm ajettu, vaihdettu kuskin penkki, viiksiyhdistelmä, töötit, koiranluut moneen kertaan, pakoputki, jouset ja laakerit eteen ja jouset taakse. Seuraavaks olis listalla jarrupalat ja levyt, käsijarruvaijerit, raidetangon päät, koiranluut, venttiilinohjurit, kojetaulusta valoja, takalasinpyyhin (ei pelkkä sulka), kytkinkään ei ihan täysin terveeltä vaikuta.
        Pelkkiin polttimoihin tuossa palaa vuodessa rahaa ihan simona. Edessä varsinkin ajovaloja (H7) vaihdetaan monta kertaa vuoteen. Resonanssiääniä, nirinöitä ja narinoita on ihmetelty ja metsästetty.
        Tään mun auto on selkeesti maanatain erää kun sulla taas ei ole. Mutta kun otetaan otannaksi edes nämä kaksi yksilöä niin ihan keskimääräistä laatutasoa taitaa pösö olla.


      • gdfgfdgfdg
        Vain ruoste puuttuu kirjoitti:

        Ei nää yksittäiset yksilöt mitään meinaa. Mulla 307:ssa 120tkm ajettu, vaihdettu kuskin penkki, viiksiyhdistelmä, töötit, koiranluut moneen kertaan, pakoputki, jouset ja laakerit eteen ja jouset taakse. Seuraavaks olis listalla jarrupalat ja levyt, käsijarruvaijerit, raidetangon päät, koiranluut, venttiilinohjurit, kojetaulusta valoja, takalasinpyyhin (ei pelkkä sulka), kytkinkään ei ihan täysin terveeltä vaikuta.
        Pelkkiin polttimoihin tuossa palaa vuodessa rahaa ihan simona. Edessä varsinkin ajovaloja (H7) vaihdetaan monta kertaa vuoteen. Resonanssiääniä, nirinöitä ja narinoita on ihmetelty ja metsästetty.
        Tään mun auto on selkeesti maanatain erää kun sulla taas ei ole. Mutta kun otetaan otannaksi edes nämä kaksi yksilöä niin ihan keskimääräistä laatutasoa taitaa pösö olla.

        Laadusta kyllä kertoo sekin, että kuinka paljon noita "maanantai"-kappaleita on. Tuntuu, että ranskalaisissa niitä on 30% autoista kun taas ääriesimerkissä Corollassa niitä on 2%. Noi ei perustu mihinkään yliopistotutkimukseen vaan fiilispohjalta heitetty.

        Mutta onhan pösössä paljon hyviä puolia:

        - halvempi (etenkin käytettynä)
        - löytää helpommin vähempi-ajetun ja revitellyn käytettynä
        - hiljaisempi
        - parempi ajettavuus
        - parempi ja persoonallisempi ulkonäkö sisältä ja ulkoolta
        - paremmin varusteltu
        - ei niin tylsä


      • Pösö on ok
        Vain ruoste puuttuu kirjoitti:

        Ei nää yksittäiset yksilöt mitään meinaa. Mulla 307:ssa 120tkm ajettu, vaihdettu kuskin penkki, viiksiyhdistelmä, töötit, koiranluut moneen kertaan, pakoputki, jouset ja laakerit eteen ja jouset taakse. Seuraavaks olis listalla jarrupalat ja levyt, käsijarruvaijerit, raidetangon päät, koiranluut, venttiilinohjurit, kojetaulusta valoja, takalasinpyyhin (ei pelkkä sulka), kytkinkään ei ihan täysin terveeltä vaikuta.
        Pelkkiin polttimoihin tuossa palaa vuodessa rahaa ihan simona. Edessä varsinkin ajovaloja (H7) vaihdetaan monta kertaa vuoteen. Resonanssiääniä, nirinöitä ja narinoita on ihmetelty ja metsästetty.
        Tään mun auto on selkeesti maanatain erää kun sulla taas ei ole. Mutta kun otetaan otannaksi edes nämä kaksi yksilöä niin ihan keskimääräistä laatutasoa taitaa pösö olla.

        Älä osta niitä Peugeot merkkisiä H-7 polttimoita. Osramit kestää paremmin.


    • NäinMeillä

      "Tään mun auto on selkeesti maanatain erää kun sulla taas ei ole. Mutta kun otetaan otannaksi edes nämä kaksi yksilöä niin ihan keskimääräistä laatutasoa taitaa pösö olla."

      Autot ovat yksilöitä, valitettavasti. Itsekin olen nähnyt alkupään V70-Volvon joka lunastettiin lopulta takaisin maahantuojalle kun eivät millään saaneet uutta autoa toimimaan vaan kaikenlaisia vikoja (lähinnä sähkövikoja) oli niin paljon että auto oli ihan oikeasti enemmän huollossa kuin tiellä. Mutta joku toinen Volvo toimi varmaan ihan hyvin.

    • HondaJokeen

      Työkaverin Hondan maasturi hinattiin korjaamolle 600 km jälkeen. Auto ostettiin uutena ja starkki meni hajalle. Hondan huolto ei meinannut saada autoa millään toimimaan kunnolla. Ennenkuin auto täytti 3 kk, autoa oli hinattu korjaamolle ainakin 4 kertaa. Loppujen lopuksi auto vaihdettiin uuteen ja kaipa maahantuoja luovutti korjaamisen suhteen. Että tällästä laatua Hondalla,

    • Vanhat pelit

      Raportti keskittyi 3-7 vuotta vanhoihin pirsseihin...

    • oli miten oli

      Jokainen Pösökuski tietää miksi hankkii myös seuraavaksi autoksi Pösön eikä mitään riisikeitintä. Muuten eikös suuri osa Tojopelleautoista tehdä Ranskassa?

      • ffffffffffffffffffff

        Vain yaris tojoista kasataan ranskassa.


    • Rambevan(R1)

      Käykää katsomassa uusien autojen myyntitilasto viime vuodelta.
      Tojota -11,8 %
      Peugeot 0,5 %
      Koko maan uusien autojen myynti nousi 12,6 %
      Miten tojotille on käynyt?
      Se laatu.
      Myönnetää, että pösö on hävinnyt vähän myynnissä. Mutta miten on käymässä tojotille.
      Tojo-tehtaiden laatukontrolli on huonontunut ja se mikä on merkillepantavaa, huomioidut viat katsotaan sormien läpi. Annetaan mennä linjassa läpi.
      Tojo-tehtaan huippujohtaja kävi Jenkeissä henk.koht. pyytämässä anteeksi surevilta ihmisiltä joiden lähi omainen oli kuollut vikojen aiheuttamissa onnettumuuksissa.
      Ajatelkaa tilanne: On tulossa T-risteys ja tietokone painaa kaasua eikä anna ohjaajan ottaa edes vaihdetta pois päältä eikä myöskään jarrupolkimen painallus
      vaikuta koska ohjausyksikkö "haistelee" luistamista renkaissa eikä ESP/ABS-järjestelmä anna tehoa jarrupolkimelle.
      Tämä oli yksi niistä sadoista tilanteista.

      • atomiana.....

        Toimiva psa tuote on yhtä harvinainen kuin varmaksi todistettu uhufo...


    • viiituuuuuuuuuut

      valehtelet vanharontti ajelen 205 xl ei mitään ongelmia kulkee,kun juna ja kehrää,kun kissa uuninpankolla.

    • Anonyymi

      läskit ostaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe