Meillä 12 v kääpiöpinseri jolla oli aika paha anaalirauhastulehdus...lääkäriinhän sitä oli mentävä. Onko mitään keinoa ehkäistä...esim. ruokavalio neuvoja ym.Ruokavalio mielestäni aika kunnossa ja kakkakin ollut enimmäkseen hyvä...joten neuvoja ja vinkkejä,, olisin kiitollinen! :))
ANAALIRAUHASTULEHDUKSEN EHKÄISY
6
370
Vastaukset
- tyhjennys
Meillä parhaiten toimi nut anaalien säännöllinen tyhjennys kerran kuussa. Kasvattaja opetti tyhjentämään ja tulehduskierre loppui. Ellet osaa itse tyhjentää niin käy eläinlääkärillä.Homman voi hoitaa eläintenhoitajakin
- karoliin@
Haen lähinnä vaihtoehtohoitoja eli ruokavalio ym...koska lääkärinkäynnit jopa kunnalla ovat kalliita, ei tässä taloustilanteessa onnistu siellä juokseminen kovin usein! Kiitti vastauksestasi kuitenkin:)
- kivuton koira
Opettele ihmeessä itse tyhjentämään rauhaset, ruokavalio auttaa ehkä vain vähän. Itse tyhjentäminen on helppoa. Ohjeita löytyy netistä tai lääkäri neuvoo.
- mie/sie
Olen kuullut, että joku homeopaattinen " lääke" estää tulehdukset. Jotkut ns. terveyskaupat myyvät niitä. Netistäkin saattaa löytyä tuotteita homeopaattisilta sivustoilta.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Paras tapa ehkäistä nuo tulehdukset, kuten edelliset sen jo kertoivat, ovat se, että opettelee itse tyhjentämään ne säännöllisesti. Ei ole vaikeaa, kun sen oppii ja se on koiraakin helpottava asia.
- Kokemusta on.
Anaalirauhasten posto.
Tulee kaiken kaikkiaan paljon halvemmaksi, kun poistaa rauhaset, kuin että joutuu käymään vähän väliä lääkärissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831236
Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121699- 25645
Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin
joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-88454- 3341
Puuilo pittäis tulla Haapaveelle
Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä38326Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090