Olen 17v tyttö. Minulla alkoi tänään inhottava viiltävä kipu alapäässä. Kipu on aina hetkellinen ja kestää noin sekunnin, mutta tulee jatkuvasti uudelleen ja uudelleen. Tuntuu kuin joku viiltävä salama menisi alapäästä alavatsaani. Minulla ei ole kuukautisia tällä hetkellä, mutta niiden pitäisi alkaa ensi viikolla. Syön e-pillereitä. Onko kellään ollut vastaavaa? Mikä voisi olla avuksi?
viiltävä kipu alapäässä
2
6897
Vastaukset
- anna mennä
jos se vaiva on uusi ja ei ennen ole ollut,niin soitapa terveyskeskuksen saikulle ja juttele hänen kansssaan ja varaa aika lääkäriin.voihan se olla joku tulehduskin tai munasarjoissa jotain häikkää.ei kivut ole normaaleja vaan oireita jostakin.tuskin vakavaa mutta jos ei ennen ole ollut ja sukupuolikumppani on niin suositan
- naiennrnr
Mulla oli nuorena sellaista, juuri tuollaista että ilman ennakkovaroitusta yhtäkkiä tuli sellainen nopea "viilto". Sitten nyt vähän vanhempana tuli ajoittain samaa, ja mulla oli muutenkin sellaisia vähän vulvodyniaan viittaavia oireita. Kannattaa googlata vulvodynia. Mutta ei kannata järkyttyä, se on inhottava sairaus mutta esim. mulla ei ole koskaan ollut mitään pahoja oireita. Eikä siis ole kyseistä sairautta diagnosoitukaan, vaikka juuri noita "viiltoja" ja muitakin oireita (mm kuivumista ja mielialan laskua) on ollut. Joskus pari vuotta sitten oli noita oireita, nykyään ei oikeastaan ole.
Kuivuuden takia pyysin keltarauhashormonia lääkäriltä (olin keskustelupalstoilta lukenut että se on monella auttanut). Se todella auttoi ihan älyttömän hyvin, sekä kuivuuteen että mielialaan. Joillakin e-pillerit ovat aiheuttaneet juuri noita kuivumisongelmia ynnä muuta, eli se mahdollisuus kannattaa ottaa huomioon. E-pillereitä lobataan hirveästi ihmisille edelleen, ja yleinen propaganda sanoo että ne ei aiheuta mitään ongelmia...
Ei ole toki pahitteeksi käydä lääkärillä ottamassa valkovuotonäyte josta näkee ettei ole tulehdusta. Mutta en kuitenkaan liikaa huolestuisi tuosta oireesta, se voi mennä ohikin ihan itsestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769