Nimi kuopukselle?

SofiaMaria_86

Tarvitsisin apua nimen päättämisessä kuopukselle. Olemme miehemme kanssa kovin erimieltä nimestä emmekä ole oikein läytäneet sopivaa nimeä vielä maaliskuussa syntyvälle kuopuksellemme. Mieheni on espanjalainen ja itse olen puoliksi ranskalainen joten nimen tulisi olla kansainvälinen emmekä asu Suomessa, mutta olen täällä synnytystä varten jo. Nimen tulisi myös jollain tavalla sopia sisarusten nimiin. Muut lapsemme ovat Felix Edward Alexander, Alexia Isabella Anastasia ja Xenia Arabella Elisabet. Jos lapsi on poika niin nimeksi tulee Max. Ehdotella saisi etunimeä ja toisia nimiä myös pojalle. Mieheni tykkää hirveästi nimestä Calma, mutta minuun se ei oikein uppoa, olemme myös miettineet nimeä Beatrix, mutta jotenkaan se ei säväytä. Kiitos jos etukäteen mahdollisista vastauksista.

15

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Primrose

      Nimi Alma lienee Calman toinen kirjoitustapa. Ymmärrettävistä syistä paljon parempi.
      Jos saatte tytön, niin sopisiko nimeksi Maxima?

      • Primrose

        Äksällä
        kirjoitetaan myös nimi Roxana, Aleksanteri Suuren puolison nimi. Ja tietysti Sokrateen paremman puoliskon nimi Xantippa.


    • äititäti

      Ei nyt ainakaan Calmaa, jos on suomalaisia sukulaisia. Calma vääntyy Suomessa Kalmaksi. Ja kalma tarkoittaa sumenkielessä kuolemaa.Vai oliko tää provo?

    • NimiTäti

      Rosa Carla Eleonora.
      Lydie Daisy Victoria.
      Beatrix Anna Mirelle.

      Joseph Rene Patrick.
      Max Thomas Antonin.

    • -ada-

      Alma on kaunis ja sillä on kiva tarkoituskin.

      Roxana/Roxanne tytölle ja Madox pojalle.

      Roxana Alma Evelina
      Madox Edvin Oliver

    • ...

      Xandra
      Xara
      Xatia
      Xena

      Xander
      Jaxon
      Lennox

    • SofiaMaria_86

      Kiitos kauniista nimiehdotuksista :) Pidämme nimistä Maxima ja Roxana, myös Beatrix voisi toimia hyvillä toisilla nimillä :) Myös Joseph on kiva nimi ja sillä olisi metkityskin, koska se on isäni nimi :) Kun tuosta Calma nimestä kyseltiin, niin mieheni tai lapseni eivät puhu sanaakaan suomea joten nimi vain kalahta minun korvaani :) Toisina nimiä pidän ehdotuksista Alma, Eleonora ja Victoria.

      Mietimme mieheni kanssa jos tämän lapsen nimeäisi meidän vanhempien mukaan siis toisiksi nimeksi eli vanhempani ovat Joseph Maximilian ja Victoria Marie Antoinette, mieheni vanhemmat ovat taas Elias Leonardo ja Aurora Eleonora :) Vielä saa tietenkin ehdotella kauniita nimiä lisää, onhan tässä vielä aikaa päättää :)

      • pro-pro

        Taitaa olla nukkeleikki menossa:)


    • -ada-

      Roxana Alma Eleonora

      Roxana Marie Victoria
      Roxana Alma Aurora

      Max Joseph Leonardo
      Max Elias Oliver

    • NimiTäti

      Joseph Elias Leonardo.

      Beatrix Marie Eleonora.

      Omista kauniista sukunimistänne pyöritellen.

    • Lavanderina

      Jos kerran itse olet puoliksi suomalainen, niin kiinnostaa kyllä melkoisesti, kumpi vanhemmistasi - Joseph Maximilian vai Victoria Marie Antoinette - on se "suomalainen" vanhempi? Ja mitä tyyppiä kyseisen "suomalaisen" vanhemman sukunimi tai tyttönimi on? Vaikea kuvitella Joseph Maximilian Turakaista tai Victoria Marie Antoinette Möttöstä... Hmm...

    • &&

      Maxima Julia Eleonora
      Maxima Julia Antonina

      Max Joseph Vincent
      Max Joseph William

      • SofiaMaria_86

        Kiitos vielä kauniista ehdotuksista :) Päädyttiin seuraaviin nimiin: Beatrix Aurora Eleonora ja Max Elias Joseph. Ja Lavanderinalle tiedoksi ei isälläni ole suomalaista sukunimeä. Hänen sukunsa ei ole Suomesta lähtöisin, mutta vaarini ja isäni ovat molemmat syntyneet Suomessa, joten isäni on suomalainen minun silmissäni. Ja mitään nukkeleikkiä ole menossa, minun vanhempani vain omat molemmat taustaltaan ulkomaalaisia, eikä äitini ole Suomessa vuotta enempää asunutkaan. Kun taas appivanhempani ovat täysin ulkomaalaisia eivätkä ole koskaan Suomessa käyneet.


      • pro-pro
        SofiaMaria_86 kirjoitti:

        Kiitos vielä kauniista ehdotuksista :) Päädyttiin seuraaviin nimiin: Beatrix Aurora Eleonora ja Max Elias Joseph. Ja Lavanderinalle tiedoksi ei isälläni ole suomalaista sukunimeä. Hänen sukunsa ei ole Suomesta lähtöisin, mutta vaarini ja isäni ovat molemmat syntyneet Suomessa, joten isäni on suomalainen minun silmissäni. Ja mitään nukkeleikkiä ole menossa, minun vanhempani vain omat molemmat taustaltaan ulkomaalaisia, eikä äitini ole Suomessa vuotta enempää asunutkaan. Kun taas appivanhempani ovat täysin ulkomaalaisia eivätkä ole koskaan Suomessa käyneet.

        Ja tulit sitten tänne synnyttämään?


    • Anonyymi

      Pojalle myös olisi ollut myös Jax

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe