Nimi kuopukselle?

SofiaMaria_86

Tarvitsisin apua nimen päättämisessä kuopukselle. Olemme miehemme kanssa kovin erimieltä nimestä emmekä ole oikein läytäneet sopivaa nimeä vielä maaliskuussa syntyvälle kuopuksellemme. Mieheni on espanjalainen ja itse olen puoliksi ranskalainen joten nimen tulisi olla kansainvälinen emmekä asu Suomessa, mutta olen täällä synnytystä varten jo. Nimen tulisi myös jollain tavalla sopia sisarusten nimiin. Muut lapsemme ovat Felix Edward Alexander, Alexia Isabella Anastasia ja Xenia Arabella Elisabet. Jos lapsi on poika niin nimeksi tulee Max. Ehdotella saisi etunimeä ja toisia nimiä myös pojalle. Mieheni tykkää hirveästi nimestä Calma, mutta minuun se ei oikein uppoa, olemme myös miettineet nimeä Beatrix, mutta jotenkaan se ei säväytä. Kiitos jos etukäteen mahdollisista vastauksista.

15

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Primrose

Nimi Alma lienee Calman toinen kirjoitustapa. Ymmärrettävistä syistä paljon parempi.
      Jos saatte tytön, niin sopisiko nimeksi Maxima?

• Primrose

Äksällä
        kirjoitetaan myös nimi Roxana, Aleksanteri Suuren puolison nimi. Ja tietysti Sokrateen paremman puoliskon nimi Xantippa.

• äititäti

Ei nyt ainakaan Calmaa, jos on suomalaisia sukulaisia. Calma vääntyy Suomessa Kalmaksi. Ja kalma tarkoittaa sumenkielessä kuolemaa.Vai oliko tää provo?

• NimiTäti

Rosa Carla Eleonora.
      Lydie Daisy Victoria.
      Beatrix Anna Mirelle.

Joseph Rene Patrick.
      Max Thomas Antonin.

• -ada-

Alma on kaunis ja sillä on kiva tarkoituskin.

Roxana/Roxanne tytölle ja Madox pojalle.

Roxana Alma Evelina
      Madox Edvin Oliver

• ...

Xandra
      Xara
      Xatia
      Xena

Xander
      Jaxon
      Lennox

• SofiaMaria_86

Kiitos kauniista nimiehdotuksista :) Pidämme nimistä Maxima ja Roxana, myös Beatrix voisi toimia hyvillä toisilla nimillä :) Myös Joseph on kiva nimi ja sillä olisi metkityskin, koska se on isäni nimi :) Kun tuosta Calma nimestä kyseltiin, niin mieheni tai lapseni eivät puhu sanaakaan suomea joten nimi vain kalahta minun korvaani :) Toisina nimiä pidän ehdotuksista Alma, Eleonora ja Victoria.

Mietimme mieheni kanssa jos tämän lapsen nimeäisi meidän vanhempien mukaan siis toisiksi nimeksi eli vanhempani ovat Joseph Maximilian ja Victoria Marie Antoinette, mieheni vanhemmat ovat taas Elias Leonardo ja Aurora Eleonora :) Vielä saa tietenkin ehdotella kauniita nimiä lisää, onhan tässä vielä aikaa päättää :)

• pro-pro

Taitaa olla nukkeleikki menossa:)

• -ada-

Roxana Alma Eleonora

Roxana Marie Victoria
      Roxana Alma Aurora

Max Joseph Leonardo
      Max Elias Oliver

• NimiTäti

Joseph Elias Leonardo.

Beatrix Marie Eleonora.

Omista kauniista sukunimistänne pyöritellen.

• Lavanderina

Jos kerran itse olet puoliksi suomalainen, niin kiinnostaa kyllä melkoisesti, kumpi vanhemmistasi - Joseph Maximilian vai Victoria Marie Antoinette - on se "suomalainen" vanhempi? Ja mitä tyyppiä kyseisen "suomalaisen" vanhemman sukunimi tai tyttönimi on? Vaikea kuvitella Joseph Maximilian Turakaista tai Victoria Marie Antoinette Möttöstä... Hmm...

• &&

Maxima Julia Eleonora
      Maxima Julia Antonina

Max Joseph Vincent
      Max Joseph William

• SofiaMaria_86

Kiitos vielä kauniista ehdotuksista :) Päädyttiin seuraaviin nimiin: Beatrix Aurora Eleonora ja Max Elias Joseph. Ja Lavanderinalle tiedoksi ei isälläni ole suomalaista sukunimeä. Hänen sukunsa ei ole Suomesta lähtöisin, mutta vaarini ja isäni ovat molemmat syntyneet Suomessa, joten isäni on suomalainen minun silmissäni. Ja mitään nukkeleikkiä ole menossa, minun vanhempani vain omat molemmat taustaltaan ulkomaalaisia, eikä äitini ole Suomessa vuotta enempää asunutkaan. Kun taas appivanhempani ovat täysin ulkomaalaisia eivätkä ole koskaan Suomessa käyneet.

• pro-pro
        SofiaMaria_86 kirjoitti:

Kiitos vielä kauniista ehdotuksista :) Päädyttiin seuraaviin nimiin: Beatrix Aurora Eleonora ja Max Elias Joseph. Ja Lavanderinalle tiedoksi ei isälläni ole suomalaista sukunimeä. Hänen sukunsa ei ole Suomesta lähtöisin, mutta vaarini ja isäni ovat molemmat syntyneet Suomessa, joten isäni on suomalainen minun silmissäni. Ja mitään nukkeleikkiä ole menossa, minun vanhempani vain omat molemmat taustaltaan ulkomaalaisia, eikä äitini ole Suomessa vuotta enempää asunutkaan. Kun taas appivanhempani ovat täysin ulkomaalaisia eivätkä ole koskaan Suomessa käyneet.

Ja tulit sitten tänne synnyttämään?

• Anonyymi

Pojalle myös olisi ollut myös Jax

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3996
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2052
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      846
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      774
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      728
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      728
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      722
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      705
    9. 35
      664
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe