Thomas Cook Airlines

exa2

Kokemuksia thomas cook airlinesin palvelusta ja muuta yleistä?
Olemme menossa viikolla 10 tällä lentoyhtiöllä Gran Canarialle ja ei mitään kokemusta tästä lentoyhtiöstä.
Minkälaista palvelu yleisesti on ja onko ruoka syötävää, minkälaiset istuinpenkit? (:

100

7691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dansare

      Tuomas Kokki (parin vanhemman herrasmiehen käännös koneessa) on ihan ok. Kestää vertailun muiden yhtiöiden kanssa.

    • komsiikomsaa

      palvelu pelaa,lentokone ruokaa en syö koskaan,istuintila on nafti mutta kyllä se 6h menee just ja just.
      Viimeksi kone myöhästyi 4h lähdöstä,korvaukseksi sai vain parit drinkki liput,ei muuta mutta en tiedä olisiko mikään muukaan yhtiö tullut enempää vastaan.

      • oklento

        Tollasesta myöhästymisestä (4h) saa tyytyä pahoitteluihin monilla yhtiöillä.
        Pari kertaa menty tomaksen kyydillä; Hyvät penkit, penkin mallista johtuen hyvä jalkatila, palvelu pelaa, tulee sp. myyntikuvasto ja koneessa hyvä valikoima tuotteita, jotka voi etukäteen tilata. Muistaakseni paikkavaraus "normaali"paikoille maksutonta (samoin kuin norvegialla). Koneen tyypeissä ja iässä tälläkin yhtiöllä tietenkin eroja, joten ei voi istumamukavuuttakaan yleistää


    • juuppi

      Olemme lentään kyseisellä yhtiöllä 6 kertaa kanarialle.Viimeeksi joulun aikoina.Voi sanoa,että aikataulussa lennetiin.Palvelu oli hyvää.Toki jos haluaa ostaa istumapaikan tietystä paikasta sen voi tehdä kätevästi netissä.Exit paikan hinta 25 euroa.(enemmän jalkatilaa).Pitää muistaa,että lentojen myöhästymiset ei johdu lentoyhtiöstä aina,vaan se voi johtua esim:Euroopan ilmatilasta ns.ruuhkasta jolloin lähtö lupa voi viivästyä senkin vuoksi.Hyvä yhtiö joka tapauksessa.Mukavaa lomaa

    • matkaillen

      Monesti olen matkustanut, aina ollut tyytyväinen palveluun,henkilökuntaan kuin ruokaankin. Lentoateria on ajan saatossa niukentunut kuten muillakin lentoyhtiöillä.
      Erikoisruokavalio on pelannut.
      Koneen aikataulussa lähtö/ viivästyminen johtunee ennenkaikkea lennonjohdosta, miks ei joskus myös siitä että odotellaan hyväähyvyyttä "mattimyöhäisiä", joskus catering on myöhässä. En panisi lentoyhtiön piikkiin.
      Istuintila on yhtä ahdas kuin muissakin halpalentoyhtiöiden koneissa.

      • komsiikomsaa

        Pakko nyt kuitenkin kommentoida asiaa vaikka sinänsä ehkä merkityksetön...
        Ensimmäiset 2h oli todella salamyhkäistä touhua eikä voitu sanoa miksi lento on niin pahasti myöhässä.
        Tuon jälkeen ihmiset alkoivat olla niin näreissään että vihdoin saatiin selvyys miksi kone on myöhässä,Ohjaamon penkki rikki ja uusi tilattu jostain,saksasta,tanskasta,mistä lie,että tämmöistä.
        Ei siinä mitään,kyllä luultavasti uskallan vielä koneen kyytiin jos kohdalle osuu äkkilähdöissä.


      • Pian lähtöön
        komsiikomsaa kirjoitti:

        Pakko nyt kuitenkin kommentoida asiaa vaikka sinänsä ehkä merkityksetön...
        Ensimmäiset 2h oli todella salamyhkäistä touhua eikä voitu sanoa miksi lento on niin pahasti myöhässä.
        Tuon jälkeen ihmiset alkoivat olla niin näreissään että vihdoin saatiin selvyys miksi kone on myöhässä,Ohjaamon penkki rikki ja uusi tilattu jostain,saksasta,tanskasta,mistä lie,että tämmöistä.
        Ei siinä mitään,kyllä luultavasti uskallan vielä koneen kyytiin jos kohdalle osuu äkkilähdöissä.

        Edelliseen viitaten.

        Pitäneekö paikkansa, että oheiset maakuntalennot pysähtyvät harva se kerta tankkaamaan eri puolelle Eurooppaa ja tästä syystä lennot uesasti pari tuntia myöhässä?

        Onko yhtiöllä rahoitusongelmia, tankkaukset tämän vuoksi missä milloinkin ja käteisellä?


      • Sotavento (ei kirj.)
        Pian lähtöön kirjoitti:

        Edelliseen viitaten.

        Pitäneekö paikkansa, että oheiset maakuntalennot pysähtyvät harva se kerta tankkaamaan eri puolelle Eurooppaa ja tästä syystä lennot uesasti pari tuntia myöhässä?

        Onko yhtiöllä rahoitusongelmia, tankkaukset tämän vuoksi missä milloinkin ja käteisellä?

        Löydät halutessasi tietoja yhtiön taustoista Mr. Googlen kautta. Joka tapauksessa kyseessä on Skandinavian suurin tilauslentoyhtiö, joka kuuluu omistusrakenteen kautta myös suureen kansainväliseen konserniin.TC:n lentojen, ei tosin maakunnista, viiveistä on itselläkin kokemuksia muutamalta lennolta. Muilta osin, paitsi matkatavararajoitukset, homma on ihan kuosissa.

        Thomas Cookin lennoilla suurin sallittu matkatavaramäärä on 20 kg (15 5), lisäpainoja saa toki ostaa, mutta tuon peruslimitin kohdalla ovat todella tarkkoja. Finnairilla vastaava limitti on 23 8, eli eroa syntyy 11 kg. Kun esim. lentohinnoissa ei ole merkittävää eroa ja Finskillä pääsen suoraan talvikohteeni lähikentälle, valinta on helppoa.


      • 10+6
        Pian lähtöön kirjoitti:

        Edelliseen viitaten.

        Pitäneekö paikkansa, että oheiset maakuntalennot pysähtyvät harva se kerta tankkaamaan eri puolelle Eurooppaa ja tästä syystä lennot uesasti pari tuntia myöhässä?

        Onko yhtiöllä rahoitusongelmia, tankkaukset tämän vuoksi missä milloinkin ja käteisellä?

        Marraskuussa uutisoitiin Comtel Airin lento Intiasta Birminghamiin, tankkaus Wienissä ja rahankeruu käteismaksuun matkustajilta.
        En muista että Thomas Cook olisi joutunut vastaavaan tilanteeseen.
        Kaikenlaistahan tänne kirjoitellaan, pitää vaan suodattaa provot.


    • Kuukin Toomas

      Toomas Kuukin lennoilla on hyvää ruokaa, ihan seisovasta pöydästä.Penkeistä senverran, nahkalla päällystetyt jakkarat.

    • 10+12

      Kuukin Toomas taitaa olla nojatuolimatkaaja, hyvä niin. Ei tule kiistaa penkin kääntämisestä tai kuorsaamisesta.
      Hyviä matkoja Toomakselle, matkailehan muaallekin kuin Kanarialle.

      • Kuukin Toomas

        ikävä kylläkin sanoa että, juuri tuonne Kanarialle mennään ensiviikolla. En ole nojatuolimatkaaja, reissuja ympäri maapalloa on kertynyt lukuisia. Oikeasti kalustosta millä olen reissailut, ainakaan tilauslennoilla yksikään lentoyhtiö ei ole noussut ykköseksi, tasavahvoja ovat olleet.


    • taas menossa

      Todella hyvät kokemukset Thomas Cookista. Ei mitään negatiivista. Ruoka on todella maukasta, lapsia huomioidaan tuomalla heille ensin, jos lapsi nukkuu, lämmittävät ruoan kun herää, eli saa rauhassa nukkua jos nukuttaa.
      Penkit tilavammasta päästä Kanarian lennoilla (Norwegianilla myös).
      Palvelu todella ystävällistä ja mutkatonta, huumorintajuista. Edullisin taxfree, hyviä tarjouksia ym. Jos vain mahdollista, valitsen aina heidän lentonsa, jos aikataulut ja hotellit ok.

    • zippizappizuu

      Hauska yksityiskohta on arpojen myynti :) En ole muilla moista tavannut tosin en kovin monella yhtiöllä ole lennellytkään. Ruoka yhtä huonoa kuin kaikilla muillakin.

    • matkaaja69

      Ainakin Span Airilla ja Futuralla on ollut arpoja myynnissä. Span Airilla pari kertaa on arvottu yksi onnellinen joka on saanut paluumatkan ennakkotilauksensa veloituksetta.

      Cookin matkustamohenkilökunta todella palvelualtista.

      Välilasku johtuu lentoajasta, jos vastatuulta paljon joutuu Hesan lennotkin tankkaan väälillä. Turvasääntöjen mukaan pitää määräpaikassa olla tietty määrä polttoainetta tankissa.
      Jokunen vuosi sitten Tampereelle lasku ei onnistunut todella huonossa kelissö 3 ylösvetoa ja lasku Helsinkiin.

    • 10+12

      Thomas Cookilla ja entisellä (luulen niin) My Travel Airwaysillä olen arpoja ostellut ja kolmasti voittanut. Hauskaa hupia ja täysin vapaaehtoista.

    • matka tehty

      Kävin just Teneriffalla Cookin koneella ja ei valittamista, suomalainen lentoemo brittien lisäksi, joten kielimuuriakaan ei tarvii pelätä. Kone ei mikään iso ja aika vanha mutta samanlainen taitaa olla Finnairinki turistilennoilla. Henkilökunta ystävällistä.

    • kainuusta lähtevät

      Hyvät ovat kokemukset meiiläkin, olemme lentäneet Oulusta 2-3 vuodessa. Rentomeininki johtuu varmaankin juuri briteistä. Suosittelen, lennän vastakin.

    • -eka kerta eessä

      saako thomas cookin koneeseen viedä omia eväitä? (siis kentältä turvatarkastuksen jälkeen ostettuja? ei raaskis 18e/lärvi lentokone ateriasta maksaa..

      • saaaaaaaaaa

        tottakai saa.
        On se muuten jännä homma kun ei monet ihmiset pärjää 6h ilman sapuskaa :)
        Noh joo,itse napostelen pähkinöitä kaljaa,whiskyä,menee matka rattoisasti.


      • soooooooo
        saaaaaaaaaa kirjoitti:

        tottakai saa.
        On se muuten jännä homma kun ei monet ihmiset pärjää 6h ilman sapuskaa :)
        Noh joo,itse napostelen pähkinöitä kaljaa,whiskyä,menee matka rattoisasti.

        Sehän riippuu paljolti mistäasti ja mihinaikaan on reissuun lähtenyt, meillekkin tulee aina kanarian yhdesuuntaisen matkan kestoksi yli kymmenen tuntia, kyllä siinä jo sämpylä maistuu jossainvaiheessa.


      • taas menossa

        Se on 9e/suunta. Maittava ateria vrt. muihin lentoaterioihin ja kaffeet päälle. Ei minusta ole paha. Aika kuluu mukavasti kun siinä ahtaassa penkissä "äheltää" ruokansa kanssa. On jotain tekemistä ;))
        Saa toki viedä omiakin eväitä, mutta ei siinä kyllä juurikaan säästöä tule, jos kentältä ostaa...


      • sämpy??
        taas menossa kirjoitti:

        Se on 9e/suunta. Maittava ateria vrt. muihin lentoaterioihin ja kaffeet päälle. Ei minusta ole paha. Aika kuluu mukavasti kun siinä ahtaassa penkissä "äheltää" ruokansa kanssa. On jotain tekemistä ;))
        Saa toki viedä omiakin eväitä, mutta ei siinä kyllä juurikaan säästöä tule, jos kentältä ostaa...

        Maakuntalennoilla paluumatkan lähtö aamuvarhaisella eikä tarjota lennon aikana lämmintä ruokaa. Ei todellakaan ole 9 euron arvoista!!


      • Kanarialle lentelijä
        sämpy?? kirjoitti:

        Maakuntalennoilla paluumatkan lähtö aamuvarhaisella eikä tarjota lennon aikana lämmintä ruokaa. Ei todellakaan ole 9 euron arvoista!!

        Tästä on ehdotuksiakin lähetelty Tjärelle, että "myöhästäisivät" esim 7.15 paluumatkalle lähtevää Kuopion lentoa parilla tunnilla. Nyt lähtee Kuopiosta illalla 17.15 ja on perillä n 22.00 paikallista aikaa. Mulle olisi ihan sama olenko hotellilla klo 23.00 vai 01.00 koska kaupungille ei enää jaksa lähteä. Sen sijaan paluumatka lähtisi 9.15 jolloin hotellilta lähtö tapahtuisi n 6.30 nykyisen 4.30 sijaan.
        Ei ole tuottanut tulosta...


      • Ja on myös
        saaaaaaaaaa kirjoitti:

        tottakai saa.
        On se muuten jännä homma kun ei monet ihmiset pärjää 6h ilman sapuskaa :)
        Noh joo,itse napostelen pähkinöitä kaljaa,whiskyä,menee matka rattoisasti.

        sairauksia, joissa verensokeria pyritään pitämään mahdollisimman tasaisena. Kuten itsellänikin niin on aivan pakko ottaa eväitä. Viimeksi tiistaina tulimme Teneriffalta ja jos lentokoneen ruoka olisi ollut seuraava sapuska aamupalan jälkeen niin väliä olisi tullut yli 6h, joka on todellakin liian pitkä aika.

        Minun mielestäni on kanssa tosi jännä juttu, ettei jotkut viskisiepot pysty olemaan 6h kännäämättä.


      • Amaria13
        Kanarialle lentelijä kirjoitti:

        Tästä on ehdotuksiakin lähetelty Tjärelle, että "myöhästäisivät" esim 7.15 paluumatkalle lähtevää Kuopion lentoa parilla tunnilla. Nyt lähtee Kuopiosta illalla 17.15 ja on perillä n 22.00 paikallista aikaa. Mulle olisi ihan sama olenko hotellilla klo 23.00 vai 01.00 koska kaupungille ei enää jaksa lähteä. Sen sijaan paluumatka lähtisi 9.15 jolloin hotellilta lähtö tapahtuisi n 6.30 nykyisen 4.30 sijaan.
        Ei ole tuottanut tulosta...

        Helsingistä lähtöajat ovat sujuvat, esim. 8.15, jolloin ollaan perillä paikallista aikaa jo noin puolelta päivin. Takaisin lähdetään noin klo 14 aikaan paikallista aikaa kanarialla ja perillä Suomessa n. klo 20-21. Siis Helsingistä lentäen. Juu, samaa mieltä, että voisi tuota takaisinlähtöä viivästyttää maakuntalennoilla. Se taitaa kuitenkin olla toiveajattelua, koska lähtö esim. täältä Kuopiosta kohteeseen viivästyisi vastaavan ajan verran. Olen sitä mieltä, että on törkeää, että maakunnista lentäviä palvellaan niin huonosti.Helsingistä lähtevät lennot ovat ok, mutta miksi ihmeessä lentohenkilökunta ei voisi yöpyä Kuopiossa, jolloin lähtö täältä toimisi aamulla ja paluu Kanarialta myöhemmin aamupäivällä. Tätä toivomme, ehkä jatkossa jopa vadimme! Maakuntalennot ovat kalliimpia kuin Helsingistä ja perilläoloaika on lyhempi. Ryhtykäämme kapinaan ja valittamaan tästä asiasta, jospa joskus tilanne paranisi!


    • martsuliini

      Hei

      olemme kaikki lentomme Kanarialle lentäneet kyseisen yhtiön lentokoneilla,henkilökunta on ystävällistä,lennot aikataulussa pysyneet,pelkkää positiivista sanottavaa =)

    • visavesa

      TC:n nahkapenkit ovat ohuemmat kuin muiden ja mieleäni tämä tuntuu lisääntyneenä polvitilana.Myöskään etummaisen penkin selkäpuolella ei ole taskua jalkojen korkeudella.On kätevää jos otat mukaan jonkun repun johon voit laittaa ostoksesi jalkatilaan.(esim. pullot ja tölkit)Selkänojan kovaan lokeroon kun mahtuu vain lehtiä ym.ohutta.Aina on ollut suomenkielistä palvelua.Myös palvelualttius on ollut kiitettävää.

    • Jaana S

      Siinä Boeing 757:ssa, jossa ainoan TC -lentoni lensin, oli iänikuiset "telkkarit" katossa keskikäytävällä... eli elokuvan katselun voi ainakin unohtaa.

      Kone on vähän tilavampi kuin Finskin 757 ja palvelu moitteetonta (pääosin englanniksi, pari suomentaitoista mukana).

      Matkatavaroiden paino chekattiin todella tarkkaan (myös käsilaukku).

      Exit -paikalla oli ikkunapaikalla todella kylmä... viltti tilkkeeksi, niin ei ollut mitään hätää.

      Lämpimän aterian sijaan "erehdyksen vuoksi" tarjottiin kylmä välipala, mutta mitään kompensaatiota ei saatu.

    • Kanarialle lentelijä

      Tuosta välitankkausasiasta, että ainakin TCookin B757 lentää LPA-Kuopio välin ilman lisätankkausta. Muutama vuosi sitten teki (olikohan Spannairin A321 yhdellä menomatkalla välitankkauksen Madridissa mutta sekin taisi johtua jostain esp. työaikalaki kahinoista). Muutenkaan ei ole TC:sta pahaa sanottavaa. Käyttävät Boeingin kalustoa mutta tykkäisin kyllä enemmän Airbusista.

    • viranomaismääräys

      Välitankkaus johtuu vastatuulesta, kolloin lenoaika on pidempi. Turvallisuussyistä koneen tankeissa on oltava tietty määrä polttoainetta laskeudettuessa. Kanaria taitaa olla aikaslailla maximimtka monelle konetyypille, ja jos kova vastatuulu niin polttoainetta kuluu huomattavasti enemmän lentoajan pidentyessä.

      • matkustellut

        Spanairilla oli todellakin välilasku Madridissa. Miten se voi tostuvasti johtua vastatuulesta, kun samaan aikaan muut koneet lentelivät suoraan Kanarialle myös maakuntalähdöillä? Varatessani matkaa, lennon piti olla suora, mutta myöhemmin ilmoittivat menolennolle vällaskun. Thomas Cook ei ole minun lennoillani (ainakin 10 matkaa ) koskaan tehnyt välilaskua. Kyllä siihen on joku muu syy.


      • Kanarialle lentelijä

        No mulle ilmoittivat silloin aikoinaan siitä välilaskusta loppukesästä, ja lento oli tammikuussa. Että hyvät oli pojilla sääennusteet jos se välilasku vastatuulesta johtui?


      • teneriffafani
        matkustellut kirjoitti:

        Spanairilla oli todellakin välilasku Madridissa. Miten se voi tostuvasti johtua vastatuulesta, kun samaan aikaan muut koneet lentelivät suoraan Kanarialle myös maakuntalähdöillä? Varatessani matkaa, lennon piti olla suora, mutta myöhemmin ilmoittivat menolennolle vällaskun. Thomas Cook ei ole minun lennoillani (ainakin 10 matkaa ) koskaan tehnyt välilaskua. Kyllä siihen on joku muu syy.

        No aivan helposti se voi johtua vastatuulesta. Jos et sattunut tietämään niin on olemassa erilaisia koneita ja niissä on erikokoisia tankkeja... joskus myös syy voi olla vaan siinä, että koneissa on saman kokoiset tankit, mutta toinen kone lentää vajaammalla bensamäärällä ja ottaa sillä riskin ja toiset pelaavat varman päälle niin kuin heille oletettavasti on ohjeistettu - ja tekevät sen välilaskun tankkausta varten.

        Eihän vastatuulta tietenkään voi ennustaa, jos välilaskusta ilmoitettiin myöhemmin oli sille varmasti jokin muu aivan asiallinen syy, ei niitä huvin vuoksi tehdä.

        Ei se toki mikään miellyttävä juttu ole, että yhtäkkiä tulee ilmoitus, jossa kerrotaan kuinka kone tekee välilaskun 10 minuutin kuluessa jollekin toiselle kentälle ja siellä menee ylimääräinen tunti, mutta sellaista se on. Yleensä riskejä ei oteta...


      • Faktaa

        Kellään tietoa, mitä tapahtui 2.1.2019 Las Palmas-Kuopio lennolla?
        Itse olimme odottamassa Kuopiossa 17:30 lähtöä Kuopiosta, joka sitten siirtyi seuraavaan päivään. Tiedottaminen oli kovin vähäistä ja jäi outo maku siitäkin.
        Ylimääräiset yöpymiset, matkat ja iltapalat hoidettiin toki asiallisesti.

        Flightradarin mukaan kone oli jo lähes Turun kohdalla tulossa, kun se yllättäen teki täyskäännöksen ja palasi Tukholmaan (tankille, niin meille kerrottiin heh heh).
        Tämän jälkeen kone lensikin taas yhtä yllättäen Helsinkiin, jossa yöpyivät.
        Seuraavana päivänä kone tuli porukan kans kuopioon ja me lennettiin Kanarialle.
        Epämääräisten selitysten jälkeen olisi mukava tietää faktaa.

        Is kerto tämmöstä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005953719.html
        (kone ei saanut laskeutumislupaa kuopioon(thomas cookiltako, ku kone rikki?)
        Iltasanomatko on ainut tietolähde? Luotettavako?


      • matkustaja.mainen

        Kuopion kenttä oli liian liukas koneen laskeutua (pitäneekö paikkansa että Finavian töppi, näin kuulin kaverilta joka oli lennolla). Suomen ilmatilasta ohjasivat Tukholmaan jossa tankkasivat ja sitten porukka Hkiin yöpymään, seuraavaksi päiväksi sai Finavia Kuopion kentän laskeutumis kuntoon.


      • tiedoksi.faktaa
        Faktaa kirjoitti:

        Kellään tietoa, mitä tapahtui 2.1.2019 Las Palmas-Kuopio lennolla?
        Itse olimme odottamassa Kuopiossa 17:30 lähtöä Kuopiosta, joka sitten siirtyi seuraavaan päivään. Tiedottaminen oli kovin vähäistä ja jäi outo maku siitäkin.
        Ylimääräiset yöpymiset, matkat ja iltapalat hoidettiin toki asiallisesti.

        Flightradarin mukaan kone oli jo lähes Turun kohdalla tulossa, kun se yllättäen teki täyskäännöksen ja palasi Tukholmaan (tankille, niin meille kerrottiin heh heh).
        Tämän jälkeen kone lensikin taas yhtä yllättäen Helsinkiin, jossa yöpyivät.
        Seuraavana päivänä kone tuli porukan kans kuopioon ja me lennettiin Kanarialle.
        Epämääräisten selitysten jälkeen olisi mukava tietää faktaa.

        Is kerto tämmöstä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005953719.html
        (kone ei saanut laskeutumislupaa kuopioon(thomas cookiltako, ku kone rikki?)
        Iltasanomatko on ainut tietolähde? Luotettavako?

        Hkiin lensivät koska löytyi majoituspaikat kaikille lentokenttähotelleista, ei tarvitse kaksisataapäistä porukkaa kuskailla busseilla ympäri Hkiä...


    • 3.kerta

      Sen verran tuosta ruokailusta että mielestäni on miellyttävää että kaikki ruokailevat yht'aikaa, eli ettei tarvitse kuunnella naapurin jatkuvaa omien eväiden maiskutusta/mussutusta.
      Aterian hinta on melko pieni suhteutettuna koko matkan hintaan.
      Ja onhan lentoateria melko kompakti juttu, eipä olisi mukava istua pienessä tilassa jos olisi itsensä noutopöytätyyliin kietaissut täyteen.

    • eka kertaa Cookilla

      Just käytiin Kanarialla Cookin lennoilla ja ei mitään valittamista, aikataulut piti, ruoka oli todella syötävää ja ikkunoista ja ovista ei vetänyt yhtään!!

    • turvallista matkaa

      Cookilla takastullessa tankkaus Malmössä. Ei ne huvin vuoksi tee välilaskuja, tulee varmasti lisää kuluja verrattuna suoraan lentoon. Spannairilla jokunen kerta lennetty ja aina suorana.

      • timin12

        Pari viikkoa sitten tultiin Gran Kanarialte Thomas Cookin lennolla ja meille se oli myönteinen yllätys. Vain yksi menomatkan lentoemännistä oli ruotsalainen loput mennen tullen Suomalaisia ja palvelu hyvää. Ruokakin maistui. Ensikerralla maksetaan kylläkin käytävä paikat vaikka kyllä meikäläisenkin (183 cm) polvet sopivat juuri ja juuri.


    • pikkkusisko

      Maaliskuun lopulla olis tarkotus lähteä Kanarialle TCA:in lennolla (ja tietysti palata takaisin). En ole ennen tämän lentoyhtiön lennoilla lentänyt, mutta hienoa nähdä taas jotain uutta ja erilaista kenties?

      Reissun jälkeen voin tulla kertomaan lennoista lisää! :)

    • huomenamatkaan

      pikainen kysymys painorajoituksesta, onko kellään tietoa onko tuo 15 5 kg rajoitus yhtä kuin 20kg? eli voiko laukku painaa vaikka 18kg jos käsimatkatavara on vain pieni käsilaukku 1-2kg? kiitos jos joku vielä ehtii vastaamaan! huomenna lähtö! :)

      • "Matkatavarat
        Matkatavaroiden yhteenlaskettu paino saa olla enintään 20 kg/matkustaja, mukaanlukien käsimatkatavarat, jotka saavat painaa enintään 5 kg (Ruumaan menevän laukun paino max 15kg käsimatkatavara max 5 kg).
        Jos matkan kesto on 3 viikkoa tai enemmän, matkatavarat saavat painaa 30 kg käsimatkatavarat mukaanlukien. Käsimatkatavaran enimmäismitat ovat 45*35*20 cm. Yksittäinen, esim. kahden matkustajan yhteinen matkalaukku saa painaa enintään 32 kg."

        Tuossa sanotaan selvällä suomenkielellä, että "ruumaan menevän laukun paino max 15 kg". Voi olla etteivät tulkitse tuota niin tarkasti? Mikään pakkohan ei ole ottaa käsimatkatavaroita mukaan lähtöselvitykseen, joten lentoyhtiön on vaikea etten sano mahdoton kontrolloida otatko käsimatkatavaraa mukaan lennolle.


    • Tartsa N

      Tuo edelläoleva lienee Finnmatkojen tulkinta... Tjareborg lentaa samalla lennolla, mutta 15kg ylärajaa ruumalaukulle ei ole:

      Thomas Cook Airlinesin lennoilla ilmaiseksi kuljetettavan matkatavaran määrä on 20 kg sisältäen käsimatkatavaran, jonka enimmäispaino on 5 kg. Yli 20 kg painavista matkatavaroista peritään ylipainomaksu erikseen meno- ja paluulennolla lentoyhtiön määräämän maksun mukaan.

      Ennen joulua lensimme TC:llä / Tjäreborg ja kaikki matkatavarat punnittiin yhdessä (sis. käsimatkatavarat ruumaan menevät). Kokonaispaino piti 2 hengeltä jäädä alle 40kg. Yksittäisiä laukkuja ei edes punnittu.

      • Jep tuo pätkä oli kopioitu Finnmatkojen ohjeesta. Mutta ohje on ohje... tulkinta voi sitten olla erilainen selkeästä tekstistä huolimatta.

        Minun käsimatkatavaroitani ei ole koskaan punnittu mutta aika turhaahan se olisi ollut kun ei niitä käsimatkatavaroita tarvitse ottaa mukaan sinne lähtöselvitykseen. Käsimatkatavarat voi poimia mukaansa matkalla lähtöselvityksestä turvatarkastukseen. Portilla voivat toki tarkastaa (moista en ole koskaan nähnyt) etteivät käsimatkatavarasi paina enemmän kuin 5 kg. Siellä ei ole kuitenkaan mitään tietoa siitä paljonko ruumaan menneet matkatavarat painoivat. Juuri tämän takia ainakaan Aurinkomatkat ja Finnmatkat eivät ole niin tarkkoja tuon painon kanssa. Sivusta seuranneena näyttää siltä, että muutaman kilon ylityksiä katsotaan läpi sormien.

        Minulle riittää kyllä tuo 20 kg saati sitten Aurinkomatkojen 28 kg (20 kg 8 kg).


      • Sotavento (ei kirj.)
        blues_brother kirjoitti:

        Jep tuo pätkä oli kopioitu Finnmatkojen ohjeesta. Mutta ohje on ohje... tulkinta voi sitten olla erilainen selkeästä tekstistä huolimatta.

        Minun käsimatkatavaroitani ei ole koskaan punnittu mutta aika turhaahan se olisi ollut kun ei niitä käsimatkatavaroita tarvitse ottaa mukaan sinne lähtöselvitykseen. Käsimatkatavarat voi poimia mukaansa matkalla lähtöselvityksestä turvatarkastukseen. Portilla voivat toki tarkastaa (moista en ole koskaan nähnyt) etteivät käsimatkatavarasi paina enemmän kuin 5 kg. Siellä ei ole kuitenkaan mitään tietoa siitä paljonko ruumaan menneet matkatavarat painoivat. Juuri tämän takia ainakaan Aurinkomatkat ja Finnmatkat eivät ole niin tarkkoja tuon painon kanssa. Sivusta seuranneena näyttää siltä, että muutaman kilon ylityksiä katsotaan läpi sormien.

        Minulle riittää kyllä tuo 20 kg saati sitten Aurinkomatkojen 28 kg (20 kg 8 kg).

        BB, Finnairilla painorajat, kuten tuolla aiemmin kerroin ovat 23 8. Siis yhteensä 31 kg ja ovat kohtuullisen joustavia pienten ylitysten osalta. Mutta tuolla jo pärjää pidempäänkin saarilla asuva.
        Thomas Cookin lennoilla ollaan tosi tarkkoja pientenkin ylitysten suhteen.


    • Teneriffan kävijä

      Tulimme just sunnuntaina Thomas Cookilla. Koneen piti lähteä aamulla klo 6.30. Istuttiin sitten kuitenkin pari tuntia ensin "turhaan", kun oli mennyt vääriä laukkuja ruumaan ja niitähän he sitten etsivät sieltä. Oltiin lennetty muuan tunti niin tietokone joka säätelee "ilman paineistusta" matkustamossa, hajosi. Välilasku Englantiin ja siellä sitten mekaanikot korjasivat sen. Kone tulikin koto-Suomeen vasta klo 22.00 jälkeen.

      Palvelu lennolla ok, ruoka ihan hyvää. Henkilökunta osittain suomenkielistä, suurin osa "ulkomaalaisia".

    • k3

      Kyllä tuli taas kuukkia ikävä, kun Teneriffalla käytiin finskin lennolla. Kaikki, siis ihan KAIKKI on kuukilla parempaa/paremmin hoidettu kuin finskillä.

      Lähtien jo istumapaikka varauksesta, Puhumattakaan ateriasta, unohtamatta myöskään niitä "tarjoilijoita" koneessa.

      Koitamme vastedes Todellakin välttää lentämistä finskillä. Pitäköön tunkkinsa!

      • menossa

        Hei! Jos teit etukäteen, niin kuinka tämä Finnairin lähtöselvitys netissä meni? Saitteko vierekkäiset paikat, tai jos joku muu on tehnyt näin. Kysyn siksi, kun tämä käytäntö on muuttuneet loppuvuodesta.
        Meillä on matka tulossa ja mietin, että varaanko jo etukäteen maksulliset vierekkäiset paikat 30päivää ennen vai jätänkö 36h ennen matkaa netissä tehtävän varaan. Onko kokemuksia tuosta varausjutusta? Ei olisi kiva, jos jälkikasvu istuis toisessa päässä konetta.
        Kyllä Thomas Cookilla on tosiaan hyvä palvelu, se on tullut testattua jo muutamaan kertaan. Mutta aina ei voi valita...


      • k3
        menossa kirjoitti:

        Hei! Jos teit etukäteen, niin kuinka tämä Finnairin lähtöselvitys netissä meni? Saitteko vierekkäiset paikat, tai jos joku muu on tehnyt näin. Kysyn siksi, kun tämä käytäntö on muuttuneet loppuvuodesta.
        Meillä on matka tulossa ja mietin, että varaanko jo etukäteen maksulliset vierekkäiset paikat 30päivää ennen vai jätänkö 36h ennen matkaa netissä tehtävän varaan. Onko kokemuksia tuosta varausjutusta? Ei olisi kiva, jos jälkikasvu istuis toisessa päässä konetta.
        Kyllä Thomas Cookilla on tosiaan hyvä palvelu, se on tullut testattua jo muutamaan kertaan. Mutta aina ei voi valita...

        Juu, valitettavasti aina ei voi valita.

        Finskin paikkavarus systeemi on ... sieltä.

        Olikos se aikasintaan 30 päivää ennen voi varata VAIN menomatkalle, sitten oottelet viikon verran jotta voit varata myös paluulennon. Muutenhan toi oli ihan simppeli homma varailla.
        Kuukilla pystyi varamaan samoin tein molemmat.

        Yleensähän ne kyllä koittaa laitta koko poppoon samaan paikkaan, mutta voihan siinä käydä juuri noinkin kuin epäilit.


      • menossa
        k3 kirjoitti:

        Juu, valitettavasti aina ei voi valita.

        Finskin paikkavarus systeemi on ... sieltä.

        Olikos se aikasintaan 30 päivää ennen voi varata VAIN menomatkalle, sitten oottelet viikon verran jotta voit varata myös paluulennon. Muutenhan toi oli ihan simppeli homma varailla.
        Kuukilla pystyi varamaan samoin tein molemmat.

        Yleensähän ne kyllä koittaa laitta koko poppoon samaan paikkaan, mutta voihan siinä käydä juuri noinkin kuin epäilit.

        Enää ei koko poppoo pääse välttämättä vierekkäin, koska tämän vuoden alusta Finnair on muuttanut käytäntöään. Jos haluaa saada viererkkäiset paikat, täytyy lähtöselvitys tehdä netissä 36h ennen matkaa. Vielä kentälläkin voi tehdä, mutta sivujen mukaan vierekkäiset paikat on mahdoton saada...Tämä on AM sivuilla mainittu.
        Nyt kysyisinkin niiltä, jotka on tuon tempun tehneet, että miten hyvin on saanut vierekkäiset paikat. Vaihtoehtona kun on sitten 30pv ennen matkaa varata ne MAKSULLISET PAIKAT, mutta jos haluais vähän säästää lomakassaan, niin uskaltaako jättää tuonne loppumetreille tuon nettivarauksen varaan ja saako sen tehtyä sitten vain yhteen suuntaan, kokemuksia?


    • ippoliina

      tykkäsin kovasti cookin lennosta. tulimme eilen. mukavaa porukkaa,hyvät ruuat,arvat,tarjouskärri,juoma-ja välipalakärri ja ikkunapaikan saimme ilman etukäteisvarausta paluumatkalle. ainut miinus että niin ahdasta mutta juuri ja juuri jaksoin las palmasista kuopioon. menomatka oli etuajassa,paluu noin puoli tuntia myöhässä.

      • tippoliina

        voitko kertoa, oliko miten nipotusta matkatavarapainojen suhteen? oliko teitä isompi porukka eli saitteko istua vierekkäin? Olisin kiitollinen vastauksista.


    • Koululaisten kanssa

      Hyvin toimi niin 9.2. kuin eilenkin, ruoka huomattavasti maukkaampaa kuin joulukuisella Finnairin lennolla. Henkilöstö hymyileväistä, menomatka puoli tuntia etuajassa ja paluu ihan ajallaan. Finnairilla oli ahtaampaa 185cm pitkällä.
      Suosittelen.

    • zuztiina

      Matkatavaroista ei nipoteta, vaan niiden seuranta on kiristynyt. Jos haluat olla huoleton, maksa ylikiloista etukäteen. Eihän se paljon ole ottaen huomioon matkan hinta. TC veloittaa ylikiloista, AM heti kun menee yli kilonkin, pärähtää 40€ ja siitä ei neuvotella.
      Ajat ovat muuttuneet, sille emme voi mitään.

    • ei uudelleen

      kirjoittelinkin tuossa 30.1 noista painorajoista, selkeää vastausta en ikinä saanut, kentällä virkailija oli sitämieltä että se on 15kg sis käsimatkatavarat ja kyllä käsimatkatavaratkin punnittiin, mitään en onneksi joutunut maksamaan. Muuten ensimmäinen lentoni Thomas Cookilla sai vahvasti epäilemään että jäisikö viimeiseksi. Kokemukseni oli lähes identtinen Teneriffan kävijän kanssa! Paitsi että lensin Las Palmasiin: Lähtö oli myöhässä reilu 2h koneessa olevan vian vuoksi. Matkaan lähdettiin siis eri koneella mitä piti eli koneessa ei ollut aterioita, elokuvia,taxfree kamoja jne. Parin tunnin lennon jälkeen koneen ilmanpaine järjestelmä myöskin hajosi joten tehtiin välilasku Englantiin, siellä odoteltiin 2h kuumassa koneessa kunnes lopulta vaihdettiin konetta ( ja miehistöä) joka oli nyt täysin englantilainen. Nyt saimme ne maksetut lämpimät ateriat, jotain nakin tapaisia ja valmismuusia, ei salaattia,leipää jne.. ihmettelin kyllä että tässäkö se niin kehuttu ateria nyt on? Perille pääsimme lopulta reilu 8h myöhässä eli käytännössä 1 lomapäivä meni kokonaan hukkaan. Korvauksia ei herunut. Ilmeisesti nämä ongelmat eivät ole kovinkaan tavattomia. Tulomatka meni ihan ok, ruoka oli hyvää (salaatti,leipä,ruoka,jälkkäri) ainoastaan laukkuja piti odottaa reilu tunti tuloaulassa kun oli jotain ongelmaa.

    • Asiasta kysynyt

      Tiedoksi vaan että maakuntalennot lentää Thomas Cook UK (koneena Boeing), jolloin miehistö brittejä, mukana pari suomalaista kieliapuna. Helsingistä lentää Thomas Cook Scandinavia (Airbus).

      Syynä tähän on se, että pienen airbussin toimintasäde ei riitä Kanarialta pohjoisempaan Suomeen...ja kun on yllättävän kova vastatuuli, ei edes Helsinkiin vaan joutuvat tekemään tankkaus-välilaskun.

    • kiitos TC:lle

      Pakko kehua taas TC:ia. Reilu viikko sitten tuli palattua -riffalta, menolento sujui mitä mainioimmin, parasta ruokaa ikinä lentokoneessa, palvelu pelasi. Se mikä raastoi oli pienten lasten parku koko matkan, kun yksi lopetti niin toinen aloitti. Todellista kärsimystä, luultavasti myös vanhemmille. Onks pakko lähtee?? siis kersojen kanssa.
      Paluumatka viivästyi, kiitos TC:n. Kovien tuulten (Ranskan yllä) vuoksi lennettiin Madeiran kautta, yli Lontoon, välitankkaus Billundissa Tanskassa. Matka-aika piteni, palvelu pelasi, henkilö kunta jaksoi ja jaksoi. Riskien minimointi on ymmärrettävä, siitä kiitos! Mitä muutamalla viivästystunnilla on pitkässä juoksussa merkitystä.

      • jatkoa edelliseen

        Välitankkaus johtui kovien tuulten aiheuttaman suuren polttoainemenekin vuoksi.
        Onneksi välitankataan eikä toivota että löpö riittää loppuun asti :D


    • Lomalta palannut

      Eilisellä Cookin lennolla Teneriffa-Oulu jälleen välitankkaus Malmössä. Aiemmin Finnairilla saman lennon tehdessä Teneriffa-Oulu ei ollut välitankkauksia. Liekö tankkaavat kerosiinia juuri ja juuri sen verran, että pitäisi riittää perille (ylimääräisen polttoaineen kuljetushan lisää koneen painoa ja siten myös lisää lentokustannuksia), mutta kun tuulee, niin eipä riitäkään.
      6 tunnin 30 min lento venyi sitten välitankkauksen kanssa 8 tunnin lennoksi.
      Huonoa koneessa oli myös sen vanhuus: ei ollut monitoreja, josta voisi nähdä, missä ollaan menossa. Henkilökunta ei myöskään tiedottanut siitä, miten korkealla ja missä milloinkin lennetään. Lisäksi ikkunoista ja ovista veti niin paljon, että ikkunan vieressä ja oviaukkojen lähellä istuessa olisi ollut toppatakki tarpeen. Malmön välilaskun jälkeen katon raosta valui myös kondensoitunutta vettä melkoiset määrät. Tuli hiukan ikävä siis Finnairin uudempia koneita.

      • Thomas Cookilla

        Minulla taas oli oikein hyvä kokemus viime viikolta Las Palmas - Helsinkilennolta. Suora lento, kaikki toimi ok, hyvä ruoka, ystävällinen palvelu. Ei moitteen sijaa.
        Kertoivat koneen polttoainemäärästä (25 000 l tankki ja 22 000 l arvio kulutuksesta). Koneen kokonaispainosta/matkustajien tavaroiden ym. Eli tankkaavat jonkun verran ylimääräistä, jonka pitäisi riittää lennolle. Ehkä tuohon kulutukseen vaikuttaa tuulet, turbulenssit ,(vauhtia pitää hiljentää/kiertää reittiä), tavaranpaino ym. Se on kyllä valitettavaa, että joutuu tekemään välilaskun. Jotenkin tuntuu, ja omien kokemusten perusteella maakutalennoilla on enemmän välilaskuja.


      • Tartsa N

        Taisi olla valmiiksi suunniteltu välitankkaus. Malmösta piti ottaa melkein 11000 litraa lisää. Se on paljon 1300km lennolle, jos muka alunperin oli otettu tarpeeksi. 5100 km lentoa varten ( vaadittava lisävara varakentälle siirtymistä varten).

        Malmöön tultiin kuitenkin ihan aikataulussa eikä puoli tuntia myöhässä, niin kuin oikeasti yllättävän kovaan vastatuuleen lennettäessä olis oltu.

        Ne Finnairin 757:t ovat ihan yhtä vanhoja kuin nuo Thomas Cookinkin koneet, mutta niihin on tehty uudistuksia mm. nuo monitorit ja muu sisustus. Varmaan on laitettu myös tiivisteet oviin... onneksi oli viltti, jonka tunkea penkin ja oven väliin.


    • pettynyt123

      itse lensin ensimmäistä kertaa thomas cookilla ja taisi jäädä viimeiseksi. menomatka kanarialle meni ihan hyvin, vaikka kone lähti myöhässä. suomalainen lentoemäntä kertoi välillä lennon kulusta yms. ja henkilökunta oli ystävällistä. Tulomatkalla ei minkäänlaista kuulutusta kapteenin/ henkilökunnan puolesta. tarjoilu myös takkusi, osalle matkustajista ei myyty juomia ollenkaan vaan niitä piti alkaa itse vaatimaan. kone myös piti sellaista meteliä, että hirvitti pääseekö sillä edes perille asti, todella vanha ja huono kuntoinen. ikkunat veti ja televisionäytöt joltain 90-luvulta. :( pettymys.
      laukkuja sai odotella tunnin suomen päässä...

    • 15+17

      Mitä ihmeen vahinkoa siitä on jos lento on pari tuntia myöhässä, onko loma pilalla?
      Eikö lomalennolle voi lähteä rennolla otteella. Kannattas höllentää jos ei muuten niin pari naukkua auttaa asiaa.
      Purnataan jos on aihetta purnata :)

      • Samaa mieltä.

        Juu, joskus 90-luvun alkupuolella tultiiin Lanzarotelta ja kone joutui sään takia tekemään välilaskun saksaan, tankattiin polttoainetta lisää. Eipä kyllä tullut mieleenkään ruveta valittamaan n.2h myöhästymisestä, sillä eihän säälle mitään mahda.


      • pettynyt666

        Miten otat paukun, kun tarjoilua ei ole? Juomavaunu kiersi yhden ainoan kerran. Käytävillä kulkee vain jotain v*n myyntikärryjä ja koko ajan ollaan joko laskemassa ja nousemassa, niin että turvavyövalo palaa - silloin, kun ei pala, ollaan vessajonossa.


      • pettynyt666
        pettynyt666 kirjoitti:

        Miten otat paukun, kun tarjoilua ei ole? Juomavaunu kiersi yhden ainoan kerran. Käytävillä kulkee vain jotain v*n myyntikärryjä ja koko ajan ollaan joko laskemassa ja nousemassa, niin että turvavyövalo palaa - silloin, kun ei pala, ollaan vessajonossa.

        Ei se mistään säästä johtunut. Tuota samaa on tehty koko talvi ainakin 10 kertaa jossain tankkaamassa "yllättävän vastatuulen vuoksi". Koneen lentosäde on reilusti yli 2000km pidempi kuin lento. Mennessä oltiin 10h myöhässä ja ekat päivät meni ihan v*tuix, kun emme osaa nukkua koneessa ja iltalento vaihtui yölennoksi. Ei siinä 10EUR ruokakuponki paljoa helpota. Sillä saa lentoasemalla sämpylän ja kaljan.


      • Thomas Cookilla
        pettynyt666 kirjoitti:

        Miten otat paukun, kun tarjoilua ei ole? Juomavaunu kiersi yhden ainoan kerran. Käytävillä kulkee vain jotain v*n myyntikärryjä ja koko ajan ollaan joko laskemassa ja nousemassa, niin että turvavyövalo palaa - silloin, kun ei pala, ollaan vessajonossa.

        Nehän kuuluttaa, että ottakaa kaikki juomat kerralla koska eivät kierrä jatkuvasti juomakärryjen kanssa. Minulla ei ainakaan mitään moitittavaa ole heidän lennoistaan. Palvelu aivan ensi luokkaista. Eihän siellä lentokoneessa niin hirveän kiva ole matkustaa, mutta se kuuluu yhtenä osana Kanarianmatkaa. Aikataulukin piti ja "v-kärryissä" oli muuten tosi hyviä tarjouksia..


      • Tyytyväinen Cookiin
        Thomas Cookilla kirjoitti:

        Nehän kuuluttaa, että ottakaa kaikki juomat kerralla koska eivät kierrä jatkuvasti juomakärryjen kanssa. Minulla ei ainakaan mitään moitittavaa ole heidän lennoistaan. Palvelu aivan ensi luokkaista. Eihän siellä lentokoneessa niin hirveän kiva ole matkustaa, mutta se kuuluu yhtenä osana Kanarianmatkaa. Aikataulukin piti ja "v-kärryissä" oli muuten tosi hyviä tarjouksia..

        Täysin samaa mieltä! Ensimmäinen kerta Cookin lennolla ja paras kokemus ikinä! Aikataulut pitivät molempiin suuntiin, hlökunta tosi leppoisa ja ystävällinen ja tarjoilu toimivaa. Loistoreissu kaikkinensa!


      • JoppeliIiiii
        pettynyt666 kirjoitti:

        Miten otat paukun, kun tarjoilua ei ole? Juomavaunu kiersi yhden ainoan kerran. Käytävillä kulkee vain jotain v*n myyntikärryjä ja koko ajan ollaan joko laskemassa ja nousemassa, niin että turvavyövalo palaa - silloin, kun ei pala, ollaan vessajonossa.

        Onko kuulossasi vikaa... Aina ovat kuuluttaneet,että ostakaa juomat jo ekasa kierroksesta. Turhaan täällä sitä valitat jos kuuloasi vikaa etkä ymmärrä kuinka koneessa toimitaan.... No ehkä ensikerralla ymmärrät kun lähdet elämäsi toisellle lennolle.aina on kaikki toiminu hyvin tc:n lennoilla.


      • Tartsa N
        JoppeliIiiii kirjoitti:

        Onko kuulossasi vikaa... Aina ovat kuuluttaneet,että ostakaa juomat jo ekasa kierroksesta. Turhaan täällä sitä valitat jos kuuloasi vikaa etkä ymmärrä kuinka koneessa toimitaan.... No ehkä ensikerralla ymmärrät kun lähdet elämäsi toisellle lennolle.aina on kaikki toiminu hyvin tc:n lennoilla.

        Aina riittää tyytyväistä tuulipukukansaa lentämään näillä antiikkiromuilla. Eivät enää saa lentojaan myytyä UK:ssa ja ovat siirtyneet hymyilemään skandinavian reiteille petkuttamaan uusia ihmisiä. Juttelin Teneriffalla muutaman ruotsalaisen kanssa, jotka totesivat myös, että "ei ikinä enää TC:lla". Ottakaa nyt se pää sieltä takapuolesta. Paska tarjoiltuna hymyn kanssa on yhä paskaa. Itse en enää näihin romuihin astu.

        http://www.airlinequality.com/Forum/thoscook-2.htm


      • taas Thomas Cookilla
        Tartsa N kirjoitti:

        Aina riittää tyytyväistä tuulipukukansaa lentämään näillä antiikkiromuilla. Eivät enää saa lentojaan myytyä UK:ssa ja ovat siirtyneet hymyilemään skandinavian reiteille petkuttamaan uusia ihmisiä. Juttelin Teneriffalla muutaman ruotsalaisen kanssa, jotka totesivat myös, että "ei ikinä enää TC:lla". Ottakaa nyt se pää sieltä takapuolesta. Paska tarjoiltuna hymyn kanssa on yhä paskaa. Itse en enää näihin romuihin astu.

        http://www.airlinequality.com/Forum/thoscook-2.htm

        Tässä ketjussa vertaillaan Finnairin, Tui:n, Thomas Cookin yms. Kanarialle lennettäviä valmismatkojen lentovaihtoehtoja. Joista edelleenkin minulta parhaat pisteet saa Thomas Cook.
        Jos nyt vertaa hinnoittelua, palvelua, aterioita, ilmapiiriä, niin valitsen aina mieluusti TC:n. Toki lentoaikataulut, hotellivaihtoehdot ym. vaikuttaa matkapaketin valinnassa.
        Mutta täytyy muistaa, että Ruotsalaisillahan on muutenkin kaikki aina paremmin, hienompaa ja halvempaa...


      • Myöhässä
        taas Thomas Cookilla kirjoitti:

        Tässä ketjussa vertaillaan Finnairin, Tui:n, Thomas Cookin yms. Kanarialle lennettäviä valmismatkojen lentovaihtoehtoja. Joista edelleenkin minulta parhaat pisteet saa Thomas Cook.
        Jos nyt vertaa hinnoittelua, palvelua, aterioita, ilmapiiriä, niin valitsen aina mieluusti TC:n. Toki lentoaikataulut, hotellivaihtoehdot ym. vaikuttaa matkapaketin valinnassa.
        Mutta täytyy muistaa, että Ruotsalaisillahan on muutenkin kaikki aina paremmin, hienompaa ja halvempaa...

        Oletko lentänyt Thomas Cookilla maakuntakentiltä vai Helsingistä? Itse olen ainakin ymmärtänyt kommenteista, että maakuntakentiltä lentää Thomas Cook Airlines ja Helsingistä Thomas Cook Airlines Scandinavia. Olen myös ymmärtänyt, että maakuntakentiltä lennetään huomattavasti vanhemmilla ja huonokuntoisimmilla koneilla, josta on aiheutunut myöhästymisiä ja myös ylimääräisiä välilaskuja?


      • Myöhässä?
        Myöhässä kirjoitti:

        Oletko lentänyt Thomas Cookilla maakuntakentiltä vai Helsingistä? Itse olen ainakin ymmärtänyt kommenteista, että maakuntakentiltä lentää Thomas Cook Airlines ja Helsingistä Thomas Cook Airlines Scandinavia. Olen myös ymmärtänyt, että maakuntakentiltä lennetään huomattavasti vanhemmilla ja huonokuntoisimmilla koneilla, josta on aiheutunut myöhästymisiä ja myös ylimääräisiä välilaskuja?

        Thomas Cook Airlines Scandinavia lentää Helsingistä Airbus-koneilla ja Thomas Cook Airlines maakuntakentiltä Boing 757 -koneilla.


    • 14+20

      Voi hellan lettus sentään kun jotkut kuvittelee että ihan piruillakseen lomalle lähtijöitä kiusataan, tehdään välilaskuja, valehdellaan säätiedoista jne. Kannattaisko tarkistaa oma asenne?
      On sitten mistä probleemasta tahansa kyse, aina voi mennä kysymään henkilökunnalta, myös sitä että saisiko lisää juotavaa!
      Järjen käyttö sallittu.

    • santtuliini6

      Kai tuolla Cookilla saa lapsiperhe (2 aikuista, ja 6- ja 7-vuotiaat) "automaattisesti" paikat lähekkäin? Matka siis Helsingistä Kanarialle.

      Mites leffojen katselu onnistuu? Onko monitoreja hyvin? Saako kuulokkeet ostettua/ilmaiseksi? Onko lapsille mahdollista vuokrata pelejä tms?

      • taas Thomas Cookilla

        Me ollaan aina päästy vierekkäin kaikilla lennoilla myös muilla yhtiöillä. Meillä pelasi monitorit, kuulkkeita myytiin 3e jotka sai omaksi.
        Tuolle, joka kysyi, niin TC:lla lennetty muistaakseni aina Helsingistä. Pelejä en nähnyt?? Meillä oli omat nintendot mukana. Koska tästä taas alkaa uusi vääntö kuitenkin, niin nousun ja laskun aikana elektroniset laitteet piti sulkea, mutta lennolla sai muuten pelata.


    • anjike

      Moi!

      Me lennettiin Las Palmasiin Thomas Cookilla eikä ole mitään moitittavaa. Menomatka hiukan myöhästyi kun koneesta piti suihkutella jäätä pois. Paluumatka lähti myös aavistuksen myöhässä, mutta myötätuulen johdosta olimme perillä aikataulun mukaan.

      Ainut miinus oli rikkinäinen viihdekeskus molemmilla lennoilla. Sitä ei siis viikon aikana saatu korjattua ja televisiot eivät toimineet.

      Henkilökunta oli ystävällistä ja palveli todella hyvin matkustajia. Lennolla oli myös erikoistarjouksia, joista sai ostoksia edullisesti.

      Mun mielestäni Thomas Cook oli aivan yhtä hyvä kuin muutkin lentoyhtiöt.

      Santtuliinille tiedoksi, että kyllä siellä perheet ja pariskunnat istuivat vierekkäin. Penkit ovat 3:n riveissä ja menomatkalla meillä oli ikkuna- ja keskipaikka ja takastullessa molemmilla käytäväpaikat samalta riviltä.

      Mitään pelejä ei mun mielestä vuokrattu eikä kuulokkeitakaan koska tosiaan tuo viihdekeskus ei toiminut. Ja on paljon mahdollista, ettei toimi nytkään jos samalla koneella menette.

    • thomcookfly

      Thomas Cookilla lennettiin ihan mukavissa merkeissä :-) Turvatarkastuksen jälkeen vietiin omat eväät koneeseen ja menomatka sujui ongelmitta. Tuolien välit ovat vain pitkäraajaiselle ahtaat, mikä on tietysti normaalia. Paluumatkan lento myöhästyi 1h 15min, mutta johtui pelkästään aikaisemmista myöhästyneistä lennoista. Ja täällä sama ongelma, paluumatkalla viihdekeskus lakkasi toimimasta :/ Hyvää ja ystävällistä palvelua :-)

    • Thomas Cook:sta

      Olen useamman kerran lentänyt Helsingistä Gran Canarialle, Thomas Cook:lla ja Finnairilla.

      Finnair lentää Helsingistä Gran Canarialle lomalennot pääsääntöisesti Boeing 757 -koneilla, tosin joskus myös laajarunkoisella Airbus 330 -koneilla, josta minulla ei ole kokemusta.

      Thomas Cook lentää samaa väliä yleisesti Airbus 321 -koneilla. Siis tarkoitan nyt lennot Helsingistä ja takaisin Helsinkiin. Koneet ovat siistejä ja nykyaikaisia, toisin kuin maakuntakentiltä lähtevät TC:n koneet.

      Niin tuosta Thomas Cook:sta. Ei todellakaan ole pahaa sanottavaa. Palvelu loistavaa, henkilökunnalla rento meininki ja ruoka todella hyvää. Vois melkein sanoa, että lentoemot ja stuertit olivat jatkuvasti palvelemassa asiakkaita, eivätkä istuneet verhojen takana piilossa.

      Ensi lentoni Thomas Cook:lla Helsingistä Gran Canarialle ja takaisin oli melko tarkalleen neljä vuotta sitten. Istumapaikkani oli rivillä 5. Eli koneen etuosassa. WC edessä oli heti ohjaamon takana ja sinne oli lähes aina hieman jonoa. Menin itsekkin jonottamaan ja kun minun vuoroni tuli, koneen kapteeni tuli ohjaamosta ja pyysi päästä ennen minua käymään WC:ssä. Tietenkin annoin luvan ja kapun jälkeen pääsin sinne itsekkin. Kun tulin WC:stä, eräs lentoemo kysyi, että kiinnostaisikko nähdä ohjaamo, kapteeni on antanut minulle siihen luvan. Tottakai kiinnosti minunlaistani lentokonefriikkiä.

      Pääsin Airbus 321:n ohjaamoon ja minulle esiteltiin sitä. Lennettiin jossain keski-euroopan päällä ja kapteeni näytti tutkasta lähellä lentäviä koneita ja osoitti sitten ikkunasta, missä tuo tutkassa näkyvä kone menee. Esitteli myös koneen muita laitteita, ei ollut ohjaussauvoja, vaan joy stickit, jolla konetta ohjattiin, jos ei ollut automaattiohjauksella. Olin ohjaamossa ehkä 20 minuuttia ja kokemus oli todella huikea.

      En voi todellakaan moittia Thomas Cook:ia, lennän sillä tääs syksyllä Gran Canarialle, ja valitsen tuon TC:n vain siksi, että siellä osataan palvella matkustajia.

    • sputnikki.

      Ihan samanlaista kuin muillakin näissä karjavankkureissa yhtiöstä riippumatta, istuinmukavuutta ja ja jalkatilaa ei voi ylistää, mutta muutaman tunnin matkan tekee. Matkalla kovasti yrittävät myydä reksoonan tai mäntysuovan korviketta jollain muulla hienommalla nimellä ja mukamas niin halpaan hintaan. Jonkunlaista syötävääkin nälän siirtämiseksi saatavilla.

      • 2543

        Asenteessa taitaisi olla parantamisen varaa. Voihan sen noinkin nähdä, jos on kovin negatiivinen. Thomas Cookin lennot on miellyttävimmät, millä lomalennot lennetään.


    • Cookinkyytiläinen

      hauskojakin kommentteja... vuodelta 2012, Onkohan meno muuttunut viidessä vuodessa ? Matkatavaroiden painorajat ainakin, matkalaukku 20kg ja käsipakaasi 6kg.

      Kysyy Coolin kyytiä odottelevat.

    • Cookinkyytiläinentaas

      tarkastin, tuohon 20 kg sisältyy käsimatatavarat, jotka saa olla enintään 6kg, eli mikään ei ole muuttunut. Lisäkilot niin että 5kg maksaa 20€ yhteen suuntaan.
      Aika suunnittelu, kun on tottunut 20 10!

      • Finski_rahastaa

        Finnair ottaa jo kilon ylipainosta 55,00€. Eikä ole mahdollisuuttaa ostaa
        lisäpainoja etukäteen.


    • Zikasairas

      Maksatte vain siitä, mitä tarvitsette. Yksinkertaista. Kuka hullu nyt haluaa maksaa yli satasen kalliimmat lennot aurikonkomatkoilta/finnairilta että saa pari kiloa lisää? Se pari kiloa lisää harvoin täyttyy, jos et ole ensikertaa ulkomailla joka on niin hemmetin jännää. Lisäksi Thomas Cookilla on mukavemmat lentoemot, kuin finnairilla jotka ovat 50v toimitusjohtajien bonuksia.

    • KanarianKävijätär

      20kg yhteensä sis max 6kg käsimatkatavaran. Ja ennakkoon ostettuna lisäkilot tulee halvemmaksi. (kuin maksaa ylipainosta). Tositteet vaan mukaan maksusta ja kilomäärästä.
      Ja sitten jos on ottan Tjäreborgilta Sunprime hotellin niin niillä matkustajilla saa olla 30kg per henkilö eli ruumaan menevä on 10kg extraa.

      Itse olen monet kerrat lentänyt Thomas Cookilla ja on suosikkini. Hyvä ruoka ja edullinen (ja suosittelen kokeilemaan myös tarjolla olevaa juhla-ateriaa). On hieman hintavampi, mutta sen arvoinen. Ja siinä se parempi versio menolennolla, paluu normaali.
      Istumapaikat ostan aina ennakkoon. Haluan aina ikkunapaikan. Olen tarkka.
      Itse tykkään siitä et moni asia on nyt lisäpalveluna ja lisämakusta. Näin saa kukin ottaa ja maksaa vain ne mitä haluaa/tarvitsee. Ja myös TuiFly Nordic on hyvä .
      Ystävällinen henkilökunta, tervehtiminen, hyvä tiedotus, palvelut, aikataulut, kalusto,
      Todella vahva suositus Thomas Cookille.

      • kiittiJosVastaat

        Kerrohan paljonko veloittavat lisäpainosta. nettisivuilta ei selvinnyt, enkä viitsinyt soittaa.


      • PipitaHiguain

        Paikan päällä kohteessa oli lisäkiloa 4kg josta joutui 20 euroa maksamaan eli 1kg=5 euroa. En nyt muista sitä paljonko se olisi etukäteen ostettuna.


      • KanarianKävijätär2
        kiittiJosVastaat kirjoitti:

        Kerrohan paljonko veloittavat lisäpainosta. nettisivuilta ei selvinnyt, enkä viitsinyt soittaa.

        5kg extraa maksoi paluulennolle 10€. Ennakkoon ostettuna.
        Jos jäät kiinni ylipainosta lähtöselvityksessä niin maksaa sitten useita kymmeniä euroja.


    • Lentänytjonkinverran

      Erittäin miellyttävä henkilökunta!! hyvät istuimet ja palvelu kaikin puolin loistava. Ruoka samanlaista kuin muissakin, mielestäni.

    • BoeingSeattle

      Mukavasti noilla uusilla koneilla lentää ja palvelu on pääosin ollut hyvää. Joskus eivät emot vain huomaa kaikkia matkustajia myyntikärryineen, joten joutuu vähän ikävästi vetämään hihasta. Siistit koneet, täysin mahdotonta ruokailla jos on vähänkään isompi vatsa. Huomaa kyllä että jossain säästetään, kun aina on TC:n kone parkeerattu kauimmalle mahdolliselle paikalle johon saa hikipäässä mennä ruuhkabussilla vaikka tunneleitakin olisi vapaana. Tämä koettu Gran Canarialla sekä Teneriffalla joka kerta.

    • Tchyvä

      Erinomainen palvelu ...lähden toistekin TC lla ...suosittelen...

    • Anonyymi

      During my recent flight with United Airlines, I was impressed with their remarkable customer service and the in-flight amenities they offered. Starting from the cozy seating arrangements to the scrumptious meal options, everything was remarkable. Besides, the travel royalty options like My Travel Royalties make United Airlines my preferred choice for future travels. I appreciate the excellent service provided by United Airlines. Thank you!
      <a href="https://mytravelroyalties.com/2023/02/21/united-airlines/">United airlines</a>

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      United Airlines is a major American airline that operates both domestically and internationally. With such a large presence, it's natural to wonder if United Airlines is a good or bad airline. In this guide, we'll provide you with a comprehensive overview of United Airlines' reputation, including its safety record, customer service, and overall performance.
      <a href="https://mytravelroyalties.com/is-united-airlines-good-or-bad/"> Is United Airlines Good or Bad</a>

    • Anonyymi

      United Airlines is a major American airline headquartered in Chicago, Illinois. The airline was founded in 1926 as Varney Air Lines and eventually changed its name to United Airlines in 1934. United Airlines operates a large domestic and international network, serving destinations in over 60 countries.

      In addition to passenger travel, United Airlines also offers cargo services through United Cargo. The airline operates a fleet of over 800 aircraft, including Boeing and Airbus planes.

      United Airlines is known for its frequent flyer program, Mileage
      <a href="https://mytravelroyalties.com/is-united-airlines-good-or-bad/">Is United Airlines Good or Bad</a>

    • Anonyymi

      Nykyään on Sunglasairlines ja Airbusseilla lentää. Samanlaisilla kuin finskikin kanarialle.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3822
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1490
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1309
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1194
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      997
    Aihe