Lääkärikäynti

Pakotettu

Hei! olemme nuori pari 20v ja 23v. Meillä oli edellispäivänä lääkärikäynti julkisen puolen lapsettomuushoitoihin. Siellä miehen kivekset katsottiin ja minun paikkani ultrattiin. Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta minä en näyttäisi ovuloivan, tai sanoi ettei sieltä yksi erotu ylitse muiden mikä tarkottaisi että ovulaati tapahtuisi. Miehen sperma huonolaatuista, normaaleja vain 1 % ja toisessa testissä 3%. Lääkäri lähetti mieheni hormooni kokeisiin ja minut jätti lähinnä vain odottamaan miehen tuloksia. Kuitenkin ilman kysymättä, juttelematta lääkäri päätti että me menemme IVF-hoitoihin. En itse sinne haluaisi mennä, sillä luulin että ongelma olisi minussa. ( voihan se vielä ollakkin vaikka munajohtimissa) Mutta lääkäri sanoi kaksi kerta kun kysyin että voisinko päästä aukiolotutkimukseen, niin hän totesi että sinne on turha mennä, kun menette IVF-hoitoihin. Joten mitä minun tulisi tehdä? Emme halua mennä noin rankkoihin hoitoihin. Haluaisin tietää voinko saada luomusti lasta, haluaisimme parantaa miehen sperma laatua, ja haluaisin saada jotain lääkkeitä jotka tasottaisivat minun kiertoni, sekä auttaisi ovuloimaan. Mitä mielestäsi kuuluisi tehdä?

1

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,
      Ikävä kuulla, että kokemuksenne lääkärikäynnistä julkisella puolella oli huono.

      Päätös IVF-hoidosta tehdään silloin, kun siihen on selvät perusteet. Mielestäni teillä on oikeus kuulla mitkä ne ovat ja lääkärin täytyy pystyä ne teille ymmärrettävästi kertomaan.

      Valitettavasti miehen spermanlaatua on vaikea parantaa, koska emme tiedä mikä aiheuttaa siittiöiden rakenteen poikkeavuuta. Eli meillä ei ole siihen lääkkeellistä keinoa. Sperman hedelmöityskykyyn vaikuttaa siittiöiden rajennetta enemmän niiden määrä ja liikkuvuus. Mitä lääkärinne sanoi tästä?

      Teidän kannattaa pyytää lääkäriltä arvioita siitä mitkä ovat mahdollisuutenne luomuraskauteen, ja mitkä hoitojen avulla, kevyet hoidot mukaanluettuina. Hoitopäätäs pitäisi syntyä hyötyjen ja haittojen arvion ja teidän toiveiden yhteistuloksena.

      Neuvoni on, että otatte asian puheeksi lääkärinne kanssa. Jos se ei onnistu, voisitte käydä lapsettomuuslääkärin juttusilla saadaksenne toisen mielipiteen.

      Hyvää jatkoa toivottaen
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3310
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2053
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1642
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      82
      1088
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1043
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      915
    Aihe